• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ozawa Ikumi  小澤 郁美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

小澤 郁美  オザワ イクミ

Less
Researcher Number 40909686
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 富山大学, 学術研究部教育学系, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 富山大学, 学術研究部教育学系, 講師
2021: 富山大学, 学術研究部教育学系, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
学習観 / 学習方略 / ワーキングメモリ
Except Principal Investigator
オンラインツール / コンピテンシー / 教師の専門的視点 / 学習方略 / 授業ビデオ / PCK / 教師の指導力
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (3 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  学習方略と学習観への介入によるワーキングメモリ容量が小さい児童への自立学習支援Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小澤 郁美
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Developing and Evaluating Methods to Measure and Promote Teachers' Abilities to Foster Competency among Students

    • Principal Investigator
      Fukaya Tatsushi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Hiroshima University

All 2022 2021

All Presentation

  • [Presentation] 児童生徒の学習活動への支援とワーキングメモリの補償(自主シンポジウム話題提供)2022

    • Author(s)
      小澤郁美・湯澤正通
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21773
  • [Presentation] 小学校教師の算数PCKにおける関連要因の検討―教師効力感,指導と学習に関する信念,テスト活用,教師メタ認知に着目して―2021

    • Author(s)
      深谷達史・鈴木雅之・小澤郁美・中越拓海
    • Organizer
      日本教育工学会2021年春季全国大会(第38回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21773
  • [Presentation] 小学校教師の算数PCKにおける関連要因の検討―教師効力感,指導と学習に関する信念,テスト活用,教師メタ認知に着目して―2021

    • Author(s)
      深谷達史・鈴木雅之・小澤郁美・中越拓海
    • Organizer
      日本教育工学会2021年春季全国大会(第38回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21773
  • 1.  Fukaya Tatsushi (70724227)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  児玉 佳一 (30824776)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi