• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Katsufuji Kazuko  勝藤 和子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KATSUFUJI Kazuko  勝藤 和子

Less
Researcher Number 50363130
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 阿南工業高等専門学校, 創造技術工学科, 教授
2016 – 2018: 阿南工業高等専門学校, 創造技術工学科, 教授
2009 – 2010: Anan National College of Technology, 一般教科, 教授
2008: Anan National College of Technology, 一般教科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
S2Rモデル / 因子分析 / 学習ストラテジー / 高専 / 読解方略 / L2リーディング / 自己調整学習理論 / 高専生 / 学習方略 / 学習観 … More / 質問紙 / S2Rモデル / 英語学習 / 自己効力感 / 学習感 / 調査票 / 自己調整学習 / 方略的自己調整モデル / 第二言語習得研究 / 教材開発 / 情意ストラテジー / 社会対人ストラテジー / メタ認知ストラテジー / 認知ストラテジー / アイデンティティー / 社会文化的コンテクスト / 自己調整 / 自己調整力 / L2リーディング / 教科書 / 項構造 / 動詞 / 第二言語習得 / コーパス / 教科書分析 / 心理動詞 / 英語教育一般 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (14 results)
  •  Development and evaluation of reading strategy instructional materials utilizing self-regulation theory and the S2R modelPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Katsufuji Kazuko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Anan National College of Technology
  •  Strategy assessment and material development in L2 English readingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Katsufuji Kazuko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Anan National College of Technology
  •  Verb frequencies in textbooks and learner corpora : The application of corpora to second language acquisitionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATSUFUJI Kazuko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Anan National College of Technology

All 2022 2018 2017 2016 2010 2009 2008

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 高専生による言語学習ストラテジーの使用について2018

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Journal Title

      四国英語教育学 会紀要 第38号

      Volume: 0 Pages: 17-28

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02873
  • [Journal Article] 速読訓練と学習ストラテジー2016

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Journal Title

      四国英語教育学会『紀要』

      Volume: 第36号 Pages: 39-53

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02873
  • [Journal Article] A Study of Verb Frequencies in Textbooks2008

    • Author(s)
      Kazuko Katsufuji
    • Journal Title

      Shikoku Language Education Society 第28号

      Pages: 1-12

    • NAID

      40016355528

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556
  • [Journal Article] A Study of Verb Frequencies in Textbooks2008

    • Author(s)
      KATSUFUJI Kazuko
    • Journal Title

      四国英語教育学会『紀要』 第28号

      Pages: 1-12

    • NAID

      40016355528

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556
  • [Presentation] 英語学習者の 自己調整学習ストラテジーに関する 質問紙の試行について2022

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      全国英語教育学会北海道研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00767
  • [Presentation] S2Rモデルに基づいた学習ストラテジー質問票の試作2018

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第44回全国英語 教育学会京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02873
  • [Presentation] 精読・速読指導と学習ストラテジーの発達について2017

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02873
  • [Presentation] 熟達度別学習ストラテジーの使用について―高専1年生のデータから--2016

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第42回全国英語教育学会埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉獨協大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02873
  • [Presentation] 心理動詞の第二言語習得について:教科書と学習者コーパスの分析から2010

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第36回全国英語教育学会大阪研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府)
    • Year and Date
      2010-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556
  • [Presentation] 心理動詞の第二言語習得について:教科書と学習者コーパスの分析から2010

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第36回全国英語教育学会大阪研究大会予稿集(pp.384-385 査読有)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556
  • [Presentation] 心理動詞の習得に関する基礎的研究2009

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第35回全国英語教育学会鳥取研究大会
    • Place of Presentation
      鳥取大学(鳥取県)
    • Year and Date
      2009-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556
  • [Presentation] 教科書教材における心理動詞の取り扱いについて2009

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第21回四国英語教育学会徳島研究大会(p.10 査読無)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556
  • [Presentation] 心理動詞の習得に関する基礎的研究2009

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第35回全国英語教育学会鳥取研究大会(pp220-221 査読有)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556
  • [Presentation] 教科書教材における心理動詞の取り扱いについて2009

    • Author(s)
      勝藤和子
    • Organizer
      第21回四国英語教育学会 徳島研究大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学(徳島県)
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520556

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi