• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tatsuta Natsuko  立田 夏子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TATSUTA Natsuko  立田 夏子

Less
Researcher Number 50364831
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 弘前大学, 教育推進機構, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 弘前大学, 教育推進機構, 准教授
2020 – 2022: 弘前大学, 教育推進機構, 准教授
2019: 弘前大学, 教育推進機構, 講師
2014: 宇都宮大学, 基盤教育センター, 助教
2013: 宇都宮大学, 基盤教育センター, 特定科目担当教員(英語)
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic / Social brain science
Except Principal Investigator
Basic Section 02060:Linguistics-related
Keywords
Principal Investigator
CAN-DOリスト / 自己調整学習 / 日本人英語学習者 / 自律的英語学習方法 / Reading / 自律学習モデル / 自律学習 / 外国語学習 / 事象関連電位 (ERP) / N400 … More / LAN / P600 / 生成文法 / 英語形態素処理 / 事象関連電位 (ERP) / 第二言語処理 … More
Except Principal Investigator
推論 / 意味論 / 心理学実験 / cognitive / embodied / creativity / multimodal / metaphors / 視覚的メタファー / 関心度 / フレーム効果 / 好奇心 / 実験的アプローチ / フレーミング効果 / 創造性 / 心理学的実験 / 比喩概念の生成 / マルチモーダル的研究 / エンゲージメント / 比喩の創造性 / 実験心理学 / 認知言語学 / メタファー Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (21 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  Understanding the mechanisms for autonomous English learning related to readingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      立田 夏子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  An Empirical Study on the Creation and Interpretability of Metaphors in a First and Second Language

    • Principal Investigator
      Nakamura Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02060:Linguistics-related
    • Research Institution
      Nagoya Keizai University
      Hirosaki University
  •  Constructing an English Autonomous-Learning Model Based on Self-Regulated LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tatsuta Natsuko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  The brain mechanisms underlining English morphological processing in Japanese learners of English: An event-related brain potential studyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TATSUTA Natsuko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Basic / Social brain science
    • Research Institution
      Utsunomiya University

All 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 弘前大学 教養教育英語科目 学習ガイドブック2020

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Total Pages
      32
    • Publisher
      金星堂
    • ISBN
      9784764712003
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Journal Article] 大学教養教育英語科目における「内なる国際化」ー対面授業とオンライン授業ー2022

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Journal Title

      日本心理学会第86回大会 発表抄録集

      Volume: 1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Journal Article] Effects of Visual Metaphors on Enhancing the Power of Advertisements2022

    • Author(s)
      Birdsell, B. J., Tatsuta, N., & Nakamura, H.
    • Journal Title

      Journal of Psychology & the Behavioral Sciences

      Volume: 8(1) 5-22 Pages: 522-522

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00566
  • [Journal Article] 教養教育英語科目における英語多読図書の読書による効果2022

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Journal Title

      弘前大学教養養育開発実践ジャーナル

      Volume: 6 Pages: 27-37

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Journal Article] Making Metaphors: A Quantitative Analysis of Metaphor Production and Interpretation in Japanese Using a Multimodal Task2022

    • Author(s)
      Birdsell, B. J., Tatsuta, N. & Nakamura, H.
    • Journal Title

      Proceedings of the 33rd Pacific Asia Conference on Language, Information and Computation

      Volume: 33 Pages: 334-344

    • NAID

      120006772953

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00566
  • [Journal Article] 大学教養教育英語科目における英語ポートフォリオの導入 ―自己調整学習の観点から―2021

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Journal Title

      The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention (Online, 2021)

      Volume: 60 Pages: 182-183

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Journal Article] 教養教育英語科目における再履修クラスカリキュラム (~2019年度)2021

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Journal Title

      弘前大学教養養育開発実践ジャーナル

      Volume: 5 Pages: 91-98

    • NAID

      120007098596

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Journal Article] 大学教養教育英語科目における Extensive Reading の有効性 ―自己調整学習の観点から―2021

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Journal Title

      全国英語教育学会第46回長野研究大会 発表予稿集

      Volume: 46 Pages: 392-303

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Journal Article] ブレンディッド・ラーニングを取り入れた再履修クラスカリキュラムの検証:自己調整学習の観点から2021

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Journal Title

      弘前大学教養養育開発実践ジャーナル

      Volume: 5 Pages: 1-16

    • NAID

      120007097726

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Journal Article] Making Metaphors: A Quantitative Analysis of Metaphor Production and Interpretation in Japanese Using a Multimodal Task2019

    • Author(s)
      Brian J. Birdsell, Natsuko Tatsuta, Hiroaki Nakamura
    • Journal Title

      Proceedings of the 33rd Pacific Asia Conference on Language, Information and Computation

      Volume: Proceedings of Paclic 33 Pages: 361-373

    • NAID

      120006772953

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00566
  • [Presentation] 大学教養教育英語科目における「内なる国際化」―対面授業とオンライン授業―2022

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Organizer
      日本心理学会第86回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Presentation] ブレンディッド・ラーニングを取り入れた大学教養救育英語科目再履修クラスカリキュラムの検証―自己調整学習の観点から―2021

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Organizer
      日本心理学会第85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Presentation] Ballpoint Pens and Hammocks: How Visual Metaphors Engage and Distract in Advertisements2021

    • Author(s)
      Brian Birdsell, Natsuko Tatsuta, Hiroaki Nakamura
    • Organizer
      The 11th Asian Conference on Psychology & the Behavioral Sciences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00566
  • [Presentation] 大学教養教育英語科目における英語ポートフォリオの導入―自己調整学習の観点から2021

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Organizer
      大学英語教育学会60周年記念国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Presentation] 大学教養教育英語科目におけるExtensive Readingの有効性-自己調整学習の観点から-2021

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Organizer
      全国英語教育学会第46回長野研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Presentation] 好奇心とメタファー創造の関係2020

    • Author(s)
      Brian Birdsell、立田夏子、中村裕昭
    • Organizer
      日本心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00566
  • [Presentation] 再履修科目におけるオンライン教材の活用 弘前大学2020

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Organizer
      リアリーイングリッシュ第1回オンラインセミナー
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Presentation] 教養教育英語科目におけるExtensive Readingの取り組み-大学附属図書館との連携-2019

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Organizer
      第69回東北・北海地区大学等高等・共通教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Presentation] Making Metaphors: A Quantitative Analysis of Metaphor Production and Interpretation in Japanese Using a Multimodal Task2019

    • Author(s)
      Brian J. Birdsell, Natsuko Tatsuta, Hiroaki Nakamura
    • Organizer
      33rd Pacific Asia Conference on Language, Information and Computation
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00566
  • [Presentation] 大学教養教育英語科目における「世界の多様な英語」への挑戦-自己調整学習の観点から-2019

    • Author(s)
      立田 夏子
    • Organizer
      全国英語教育学会第45回弘前研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00755
  • [Presentation] Curiosity is [image]: A cross-linguistic Analysis of Metaphor Production and Interpretation Using a Multimodal Task2019

    • Author(s)
      Brian Birdsell, Natsuko Tatsuta, Hiroaki Nakamura
    • Organizer
      15th International Cognitive Linguistics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00566
  • 1.  Nakamura Hiroaki (00559205)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  Birdsell Brian (40646296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi