• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

shimokura reiko  下倉 玲子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHIMOKURA Reiko  下倉 玲子

Less
Researcher Number 50510442
Affiliation (Current) 2025: 呉工業高等専門学校, 建築学分野, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2024: 呉工業高等専門学校, 建築学分野, 准教授
2015: 呉工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 23030:Architectural planning and city planning-related / Town planning/Architectural planning
Except Principal Investigator
Basic Section 23030:Architectural planning and city planning-related / Town planning/Architectural planning
Keywords
Principal Investigator
学習環境 / 学校 / インクルーシブ / インクルーシブ教育 / 自閉症 / 発達障害 / 学習空間 / アクティブ・ラーニング / 小中学校 / 小中高等学校 … More / オーストラリア / 小学校 / 学習空間整備 / 個別支援空間 / 特別支援 / 特別支援学校 / カームダウンスペース / 自閉症児 / 特別支援空間 / オープンスペース / 個別学習 / スウェーデン / 個別学習空間 / インデペンデント・スクール / 学習空間構成 / 家具配置 … More
Except Principal Investigator
インクルーシブ教育 / 学校整備に関わる発注手法・シス テム / 発注手法・システム / アクティブ・ラーニング / 学校整備に関わる発注手法・システム / 運営・マネジメント手法 / 教育制度・システム / 教育の国際化・情報化・個別化 / 個別的・能動的教育 / 小学校 / 行動問題 / 普通教室 / 落ち着き空間 / ADHD / ASD / 特別支援教室 / 行動特性 / カームダウン / 校内支援拠点 / 不登校 / オープンスペース / 空間的配慮 / 個別の配慮 / 通常学校 / インクルーシブ / 特別支援 / 個別の支援 / 合理的配慮 / 発達障害 / 特別支援教育 / 教室 / 構造化 / 通常学級 / 住民組織 / 学校存続 / 住民運動 / 移住 / 山村留学 / 居住支援 / 空き家活用 / 転入促進活動 / 過疎地域 / 学校統廃合 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (63 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  OODA Loop management approaches of learning environments for inclusive educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      下倉 玲子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 23030:Architectural planning and city planning-related
    • Research Institution
      National Institute of Technology (KOSEN), Kure College
  •  An International Comparative Analysis on Comprehensive Guidelines for Planning School Facilities for Individualized and Active Educational Practices

    • Principal Investigator
      柳澤 要
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 23030:Architectural planning and city planning-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Needs and Possibilities for Structuring the Classroom Space in Mainstream Primary Schools to Support Children with Developmental Disabilities

    • Principal Investigator
      Sasaki Shinko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 23030:Architectural planning and city planning-related
    • Research Institution
      Fukuyama University
  •  Elements of equipment for children with developmental disability in and around classrooms at mainstream schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shimokura Reiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 23030:Architectural planning and city planning-related
    • Research Institution
      Kure National College of Technology
  •  Issues and effectiveness of residential support systems for sustainable communities by way of safeguarding their local elementary school

    • Principal Investigator
      Fukuda Yumiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Town planning/Architectural planning
    • Research Institution
      Hiroshima Institute of Technology
  •  Open space for individual learning at independent schools in SwedenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIMOKURA Reiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Town planning/Architectural planning
    • Research Institution
      Kure National College of Technology

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Make Inclusive Learning Spaces Vol.1個別対応する教室周りの空間2023

    • Author(s)
      Reiko Shimokura, Shinko Sasaki & Kaname Yanagisawa
    • Total Pages
      43
    • Publisher
      独立行政法人国立高等専門学校機構呉工業高等専門学校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Book] Developing Stimulus Shelters for Autistic Children. In: Peters M.A., Heraud R. (eds) Encyclopedia of Educational Innovation2021

    • Author(s)
      下倉 玲子
    • Total Pages
      7
    • Publisher
      Springer
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Book] Make Active Learning Spaces Vol.12020

    • Author(s)
      下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要
    • Total Pages
      40
    • Publisher
      呉工業高等専門学校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] 小学校の通常学級における教室の使われ方と個別の配慮の現状-特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その42023

    • Author(s)
      藤谷淳史・田坂彰基・佐々木伸子・下倉玲子
    • Journal Title

      2022年度日本建築学会 中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 508-508

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Journal Article] 不登校児童への配慮を持つ全寮制小学校における教室の使われ方-特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その22023

    • Author(s)
      田坂彰基・佐々木伸子・下倉玲子
    • Journal Title

      2022年度日本建築学会 中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 506-506

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Journal Article] 小中学校における特別支援学級と通常学級の動線の交わり形態-インクルーシブ教育のための教室配置に関する考察2023

    • Author(s)
      松下芽生・花岡優月・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要
    • Journal Title

      2022年度日本建築学会 中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 512-512

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Journal Article] 動く学習活動のための教室の高機能化の要点―オーストラリアの先進的小学校を事例に2023

    • Author(s)
      下倉玲子、正木優菜、佐々木伸子、柳澤要
    • Journal Title

      日本建築学会大会学術講演梗概集

      Volume: E1 Pages: 281-282

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Journal Article] 小学校のオープンスペースにおける個別の配慮の利用実態, 特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その32023

    • Author(s)
      角田柊斗・藤谷淳史・田坂彰基・佐々木伸子・下倉玲子・柳澤要
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 535-538

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Journal Article] 不登校児童への配慮を持つ全寮制小学校における教室の使われ方 特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その22023

    • Author(s)
      田坂彰基・佐々木伸子・下倉玲子
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 535-538

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Journal Article] 小学校のオープンスペースにおける個別の配慮の利用実態-特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その32023

    • Author(s)
      角田柊斗・藤谷淳史・田坂彰基・佐々木伸子・下倉玲子・柳澤要
    • Journal Title

      2022年度日本建築学会 中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 507-507

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Journal Article] 小学校における教室空間を高機能化する家具等の配置計画-オーストラリア・パースのSJ学校を事例として2023

    • Author(s)
      正木優菜・松下芽生・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要・山下奈桜
    • Journal Title

      2022年度日本建築学会 中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 511-511

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Journal Article] Designing Inclusive Spaces beyond the Classroom2023

    • Author(s)
      ピーター・リップマン,下倉玲子
    • Journal Title

      Planning Learning Spaces

      Volume: 2023/11 Pages: 26-31

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Journal Article] 小中学校における特別支援学級と通常学級の動線の交わり形態, インクルーシブ教育のための教室配置に関する考察2023

    • Author(s)
      松下芽生・花岡優月・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 555-559

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Journal Article] 学校における教室空間を高機能化する家具等の配置計画 オーストラリア・パースのSJ学校を事例として2023

    • Author(s)
      正木優菜・松下芽生・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要・山下奈桜
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 551-554

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Journal Article] 動く学習活動のための教室の高機能化の要点 オーストラリアの先進的小学校を事例に2023

    • Author(s)
      下倉玲子,正木優菜,佐々木伸子,柳澤要
    • Journal Title

      日本建築学会大会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 281-282

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Journal Article] 小学校の通常学級における教室の使われ方と個別の配慮の現状 特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その42023

    • Author(s)
      藤谷淳史・田坂彰基・佐々木伸子・下倉玲子
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 46 Pages: 539-542

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Journal Article] Spatial Organisation of ‘Therapeutic’ Spaces for Autistic Children in Special Schools: Lessons Learnt from the United Kingdom Experience2022

    • Author(s)
      Reiko Shimokura, Kaname Yanagiawa & Shinko Sasaki
    • Journal Title

      Journal of AsianArchitecture and BuildingEngineering

      Volume: - Issue: 2 Pages: 620-634

    • DOI

      10.1080/13467581.2022.2047982

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] 小学校における特別な支援の分類と教室配置の特徴-特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その12022

    • Author(s)
      田坂彰基・佐々木伸子・下倉玲子・柳澤要
    • Journal Title

      日本建築学会大会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 339-340

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Journal Article] イギリスの特別支援学校におけるカームダウンのためのスペース その3 カームダウン機能を補完するグループルーム2021

    • Author(s)
      下倉 玲子・柳澤 要・佐々木 伸子
    • Journal Title

      日本建築学会大会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 507-508

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] 国内外における特別支援教育方針並びに施設の実態に関する調査研究2021

    • Author(s)
      清水 絹子・柳澤 要・下倉 玲子・佐々木 伸子
    • Journal Title

      日本建築学会大会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 503-504

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] 小学校通常学級における発達障害等のある児童の行動問題と教室の使われ方2020

    • Author(s)
      佐々木伸子・志賀美月・下倉玲子
    • Journal Title

      日本建築学会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 429-430

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] イギリスの特別支援学校におけるカームダウンのためのスペース その1,カームダウンスペースの種類と特徴2020

    • Author(s)
      下倉玲子・木付 碧・柳澤要・佐々木伸子・北野麻理絵
    • Journal Title

      日本建築学会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 473-474

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] 特別支援学校における知的障害児の教室周辺の学習支援空間に関する調査分析,日本とイギリスの特別支援学校をケーススタディとして2020

    • Author(s)
      北野麻理絵・柳澤要・下倉玲子・佐々木伸子・木付碧
    • Journal Title

      日本建築学会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 433-434

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] イギリスの特別支援学校におけるカームダウンのためのスペース その2,クラスルームとカームダウンスペースの関係2020

    • Author(s)
      木付碧・下倉玲子・柳澤要・佐々木伸子・北野麻理絵
    • Journal Title

      日本建築学会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 475-476

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] 特別支援学校施設における空間の調査研究 その1 ー国内先進事例のケーススタディを通じてー2019

    • Author(s)
      北野麻理絵・三澤葉月・柳澤要・下倉玲子・佐々木伸子
    • Journal Title

      日本建築学会大会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 407-408

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] Case Studies of Spaces in Special Needs Schools, Japan2019

    • Author(s)
      北野麻理絵・三澤葉月・柳澤要・下倉玲子・佐々木伸子
    • Journal Title

      ARCASIA FORUM DHAKA 2019 Architecture in a changing landscape

      Volume: 2019 Pages: 52-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Journal Article] 教科教室型ユニットにおける児童生徒の学習空間の利用実態 スウェーデンの個別学習カリキュラム実施校におけるケーススタディ その12018

    • Author(s)
      志毛登・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要・森泉彩
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 第41巻 Pages: 509-512

    • NAID

      40021490727

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] 教科センター型ユニットにおける児童生徒の学習空間の利用実態 スウェーデンの個別学習カリキュラム実施校におけるケーススタディ その22018

    • Author(s)
      志毛登・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要・森泉彩
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 第41巻 Pages: 513-516

    • NAID

      40021490733

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] ICT活用型学校における家具配置に着目した児童生徒の学習空間評価 スウェーデンの個別学習カリキュラム実施校におけるケーススタディ その32018

    • Author(s)
      佐々木伸子・下倉玲子・志毛登・柳澤要・森泉彩
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: 第41巻 Pages: 513-516

    • NAID

      40021490742

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] 個別学習プログラムを持つ小中学校のカリキュラムと学習空間構成 スウェーデンのインデペンデント・スクールにおける学習空間に関する研究 その32017

    • Author(s)
      佐々木伸子・下倉玲子・柳澤要・森泉彩
    • Journal Title

      日本建築学会学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 1207-1208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] 山村留学家族方式による移住促進の可能性に関する研究 -受け入れ地域の取り組みと実績2017

    • Author(s)
      福田 由美子,山本 幸子, 下倉 玲子 , 石垣 文 , 小林 文香
    • Journal Title

      日本建築学会大会学術講演梗概集

      Volume: 建築計画 Pages: 1207-1208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06388
  • [Journal Article] 教育と学習空間の関係を求めて~スウェーデンの小中学校~2017

    • Author(s)
      下倉玲子
    • Journal Title

      近代建築

      Volume: E-1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] 個別教育プログラムを持つ小中学校の時間割と教室の使い方2017

    • Author(s)
      志毛登・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要・森泉彩
    • Journal Title

      日本建築学会中国支部研究報告集

      Volume: - Pages: 555-558

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] インデペンデント・スクールの学習空間構成の特徴 スウェーデンのインデペンデント・スクールにおける学習空間に関する研究 その22016

    • Author(s)
      佐々木伸子・下倉玲子・柳澤要
    • Journal Title

      日本建築学会 学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 189-190

    • NAID

      200000367080

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] 教育プロバイダーの学校運営に関する特徴 スウェーデンのインデペンデント・スクールにおける学習空間に関する研究 その12016

    • Author(s)
      下倉玲子・柳澤要・佐々木伸子
    • Journal Title

      日本建築学会 学術講演梗概集

      Volume: E-1 Pages: 187-188

    • NAID

      200000367079

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Journal Article] スウェーデンのインデペンデント・スクールにおける運営体制と学習空間構成の特徴2016

    • Author(s)
      下倉玲子・柳澤要・佐々木伸子
    • Journal Title

      日本建築学会計画系論文集

      Volume: 第81巻 第728号 Pages: 2105-2115

    • NAID

      130005276815

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Presentation] 不登校などの特別な配慮を必要とする生徒のための教室空 間の整備要素 A中学校サポートセンターの利用実態より2024

    • Author(s)
      佐々木伸子・田坂彰基・下倉玲子・柳澤要
    • Organizer
      2023年度日本建築学会中国支部研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] 動く学習活動のための教室の高機能化の要点 オーストラリアの先進的小学校を事例に2023

    • Author(s)
      下倉玲子,正木優菜,佐々木伸子,柳澤要
    • Organizer
      日本建築学会大会学術講演梗概集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Presentation] 小学校のオープンスペースにおける個別の配慮の利用実態-特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その3-2023

    • Author(s)
      角田柊斗、藤谷淳史、田坂彰基、佐々木伸子、下倉玲子、柳澤要
    • Organizer
      2022年度日本建築学会中国支部研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングやインクルーシブ教育の視点からみた学校施設づくり2023

    • Author(s)
      柳澤要,下倉玲子,佐々木伸子
    • Organizer
      New Education Expo 2023
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Presentation] 多様化する子どもの特性に対応するインクルーシブな教育環境2023

    • Author(s)
      下倉玲子
    • Organizer
      梓設計
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Presentation] アクティブ・ラーンングを行うための小学校教室のつくり方2023

    • Author(s)
      下倉玲子,松下芽生,正木優菜
    • Organizer
      YouTubeチャンネル(子ども学び空間)アクティブラーニングとインクルーシブ教育に対応した学習空間
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Presentation] 動く学習活動のための教室の高機能化の要点 オーストラリアの先進的小学校を事例に2023

    • Author(s)
      下倉玲子、正木優菜、 佐々木伸子、柳澤要
    • Organizer
      日本建築学会大会(近畿)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] 小学校における教室空間を高機能化する家具等の配置計画-オーストラリア・パースのSJ 学校を事例として-2023

    • Author(s)
      正木優菜、松下芽生、下倉玲子、佐々木伸子、柳澤要、山下 奈桜
    • Organizer
      2022年度日本建築学会中国支部研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] アクティブラーニングやインクルーシブ教育の視点から見た学校施設づくり2023

    • Author(s)
      柳澤要、下倉玲子、佐々木伸子
    • Organizer
      New Education EXPO2023
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Presentation] 多様化する子どもの特性に対応するインクルーシブな教育環境2023

    • Author(s)
      下倉玲子
    • Organizer
      梓設計主催講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Presentation] 動く学習活動のための教室の高機能化の要点 オーストラリアの先進的小学校を事例に2023

    • Author(s)
      下倉玲子・正木優菜・佐々木伸子・柳澤要
    • Organizer
      2023年度日本建築学会大会(関西)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] 小中学校における特別支援学級と通常学級の動線の交わり形態-インクルーシブ教育のための教室配置に関する考察-2023

    • Author(s)
      松下芽生、花岡優月、下倉玲子、佐々木伸子、 柳澤要
    • Organizer
      2022年度日本建築学会中国支部研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] 小学校における特別な支援の分類と教室配置の特徴ー特別な支援を必要とする通常学級児童への空間的配慮に関する研究 その 1ー2022

    • Author(s)
      田坂彰基、佐々木伸子、下倉玲子、柳澤要
    • Organizer
      2022年度日本建築学会大会(北海道)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] インクルーシブ教育の視点から見た学校施設づくり2022

    • Author(s)
      下倉玲子、佐々木伸子、 柳澤要
    • Organizer
      New Education Expo 2022
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20987
  • [Presentation] インクルーシブ教育の視点からみた学校施設づくり2022

    • Author(s)
      佐々木伸子・下倉玲子・柳澤要
    • Organizer
      内田洋行主催 NEW EDUCATION EXPO2022
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Presentation] インクルーシブ教育の視点から見た学校施設づくり2022

    • Author(s)
      柳澤要・下倉玲子・佐々木伸子
    • Organizer
      New Education Expo 2022
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K04484
  • [Presentation] 通級指導教室の教室利用の現状と整備課題 ーH 県小中学校通級指導教室アンケート調査よりー2021

    • Author(s)
      佐々木伸子、下倉玲子
    • Organizer
      日本建築学会大会学術講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K04762
  • [Presentation] インクルーシブ教育の視点から見た学校施設づくり2021

    • Author(s)
      柳澤 要・下倉 玲子・佐々木 伸子
    • Organizer
      内田洋行主催 NEW EDUCATION EXPO2021
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Presentation] One Learning Environment for Every Child2019

    • Author(s)
      下倉 玲子
    • Organizer
      アメリカ建築家協会ニューヨーク支局 教育施設委員会 AIANY Architecture for Education Committee
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Presentation] インクルーシブ教育と施設空間~国内外の特別支援教育学校や学級について~ 「日本とイギリスの特別支援学校・インクルーシブ教育」2019

    • Author(s)
      柳澤要・下倉玲子
    • Organizer
      内田洋行主催 NEW EDUCATION EXPO2019
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K04528
  • [Presentation] スウェーデン小中学校におけるアクティブ・ラーニングのための学習空間2018

    • Author(s)
      下倉玲子
    • Organizer
      New Education Expo 2018 (株式会社内田洋行など主催)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Presentation] スウェーデンの学校建築2017

    • Author(s)
      下倉玲子
    • Organizer
      「第15回学校建築シンポジウム」オープンスクールに対抗する世界の新しい学校 (東京工業大学・教育施設環境研究センター主催)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Presentation] The Links Between Educational Methods and Learning Spaces at Independent Schools in Sweden2017

    • Author(s)
      Reiko Shimokura, Kaname Yanagisawa, Shinko Sasaki, Yui Tsukahara, Noboru Shimo
    • Organizer
      EDRA conference48
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Presentation] 個別教育プログラムを持つ小中学校の時間割と教室の使い方2017

    • Author(s)
      志毛登・下倉玲子・佐々木伸子・柳澤要・森泉彩
    • Organizer
      日本建築学会中国支部研究発表会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2017-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Presentation] スウェーデンのインデペンデント・スクールにおける多様な教育方法に対応した学習空間2016

    • Author(s)
      塚原優衣・下倉玲子・柳澤要・山田純里・佐々木伸子
    • Organizer
      日本建築学会中国支部研究発表会
    • Place of Presentation
      近畿大学 西高屋キャンパス 工学部
    • Year and Date
      2016-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Presentation] 教育プロバイダーの学校運営に関する特徴 スウェーデンのインデペンデント・スクールにおける学習空間に関する研究 その12016

    • Author(s)
      下倉玲子・柳澤要・佐々木伸子
    • Organizer
      日本建築学会大会(九州)
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2016-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • [Presentation] インデペンデント・スクールの学習空間構成の特徴 スウェーデンのインデペンデント・スクールにおける学習空間に関する研究 その22016

    • Author(s)
      佐々木伸子・下倉玲子・柳澤要
    • Organizer
      日本建築学会大会(九州)
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2016-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K06391
  • 1.  SASAKI Shinko (90259937)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 43 results
  • 2.  柳澤 要 (20311615)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 31 results
  • 3.  Fukuda Yumiko (50289261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  小林 文香 (80389808)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  石垣 文 (60508349)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  山本 幸子 (30509526)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi