• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Fujisaki Seiya  藤崎 聖也

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

FUJISAKI Seiya  藤崎 聖也

Less
Researcher Number 50578276
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 信州大学, 学術研究院教育学系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 信州大学, 学術研究院教育学系, 准教授
2010 – 2011: 信州大学, 教育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Economic theory
Keywords
Principal Investigator
情報活用能力 / 社会科・地歴公民科 / 経済学 / 教師教育 / STEAM / 教科書 / STEAM教育 / GIGAスクール / STEAM教育 / オンライン授業 … More / 文献読解 / GIGAスクール / 利子率 / 金融政策 / 動学安定性 / 異質性 / 経済政策 / 安定性 / 動学 / マクロ経済学 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (21 results)
  •  STEAM教育を見据えた情報活用能力育成を目指す経済学習用教材開発のための研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      藤崎 聖也
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Basic research on the creation of teaching materials that uses economics to support the development of information literacy across multi subjectsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Fujisaki Seiya
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Monetary Policy for Stability of Economy with HeterogeneityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJISAKI Seiya
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Economic theory
    • Research Institution
      Shinshu University

All 2023 2022 2021 2012 2011 2010

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 小学校プログラミング教育のねらいと手法に関する社会科教員養成系学生の考え方の試行的確認2023

    • Author(s)
      藤崎 聖也
    • Journal Title

      SSRN Working Paper

      Volume: 4355389 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Journal Article] 社会科のTPACKに関する学生の自己評価から考察する教員養成課程のあり方2023

    • Author(s)
      藤崎 聖也
    • Journal Title

      SSRN Working Paper

      Volume: 4341018 Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Journal Article] 教科書間比較から考える中学校社会科公民的分野における情報化社会の学習のための指針2023

    • Author(s)
      藤崎 聖也
    • Journal Title

      SSRN Working Paper

      Volume: 4343591 Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Journal Article] Comparison Between Media Literacy and Information Literacy in Textbooks of Public in High School and Civics in Junior High School2023

    • Author(s)
      藤崎 聖也
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 47 Issue: 3 Pages: 515-525

    • DOI

      10.15077/jjet.47034

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2023-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Journal Article] 2021年度の学部授業におけるプログラミング教育の指導力育成の試み2021

    • Author(s)
      村松浩幸,杉山俊一郎,青山拓実,山本大貴,渡辺敏明,佐藤和紀,藤崎聖也,三野たまき,齊藤忠彦,大島賢一,宮地弘一郎,宮崎樹夫
    • Journal Title

      信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究

      Volume: 20 Pages: 11-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Journal Article] 教員養成学部におけるGoogle Workspace for Education を活用した講義の実践-GIGAスクール構想への対応を目指したコンピュータ利用教育の試み-2021

    • Author(s)
      佐藤和紀,藤原崇雅,青山拓実,山本大貴,藤崎聖也,茅野公穂,三崎隆,坂口雅彦,齊藤忠彦,三野たまき,宮地弘一郎,小倉光明,森下孟,村松浩幸
    • Journal Title

      信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究

      Volume: 20 Pages: 31-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Journal Article] 社会科教員養成におけるオンライン同期型の卒業研究発表会2021

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Journal Title

      信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究

      Volume: 20 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Journal Article] Optimal fiscal policy with social status and productive government expenditure2012

    • Author(s)
      Seiya Fujisaki
    • Journal Title

      Economics Bulletin

      Volume: 32 Pages: 960-968

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22830034
  • [Journal Article] Optimal fiscal policy with social status and productivegovernment expenditure2012

    • Author(s)
      Seiya Fujisaki
    • Journal Title

      Economics Bulletin

      Volume: Vol.32, No.1 Pages: 960-968

    • URL

      http://www.accessecon.com/includes/CountdownloadPDF.aspx?PaperID=EB-11-00734

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22830034
  • [Journal Article] Interest Rate Control Rules and Macroeconomic Stability in a Heterogeneous Two-Country Model2012

    • Author(s)
      Seiya Fujisaki
    • Journal Title

      MPRA Paper

      Volume: No.37017 Pages: 1-26

    • URL

      http://mpra.ub.uni-muenchen.de/37017/1/MPRA_paper_37017.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22830034
  • [Journal Article] Growth and Distributional Effects of Inflation with Progressive Taxation2010

    • Author(s)
      Seiya Fujisaki and Kazuo Mino
    • Journal Title

      Economics Bulletin

      Volume: Vol.30, No.4 Pages: 3055-3065

    • URL

      http://www.accessecon.com/includes/CountdownloadPDF.aspx?PaperID=EB-10-00193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22830034
  • [Presentation] 社会科の1 人1 台端末に関する書籍中の事例分類2023

    • Author(s)
      藤崎 聖也
    • Organizer
      日本教育工学会 2023年春季全国大会(第42回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Presentation] STEAM教育と社会科学の関係から情報活用能力につなげる一例として経済統計を用いる教員養成課程での実践2023

    • Author(s)
      藤崎 聖也
    • Organizer
      令和5年度日本教育大学協会研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Presentation] 臨床経験科目 コース別演習でのICT活用の一事例2022

    • Author(s)
      藤崎 聖也
    • Organizer
      令和4年度 日本教育大学協会 研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Presentation] 教科書間比較から考える中学校社会科公民的分野における情報化社会の学習のあり方2022

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Organizer
      日本教育工学会2022年春季全国大会 (第40回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Presentation] コンピュータ利用教育の実践と「教育の情報化」の動向の関係2022

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Organizer
      第28回大学教育研究フォーラム:
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Presentation] 教科書と副読本の内容別グラフ比較から考える地域学習に関連づけた統計学習2021

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Organizer
      日本教育工学会 研究会「メディア・リテラシー/一般」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Presentation] オンライン同期型の卒業研究発表会に対する参加学生の反応2021

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Organizer
      日本教育工学会2021年秋季全国大会 (第39回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02601
  • [Presentation] Taylor Rules and Equilibrium Determinacy in a Two-Country Model with Non-Traded Goods2011

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Organizer
      日本経済学会2011年度秋季大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22830034
  • [Presentation] Interest Rate Control Rules and Stability in a Heterogeneous Two-Country Model2011

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Organizer
      日本経済学会2011年度春季大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22830034
  • [Presentation] Interest Rate Control Rules and Stability in a HeterogeneousTwo-Country Model2011

    • Author(s)
      藤崎聖也
    • Organizer
      日本経済学会2011年度春季大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22830034

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi