• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kano Seishi  金野 誠志

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KANO SEISHI  金野 誠志

Less
Researcher Number 50706976
Affiliation (Current) 2025: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2021 – 2023: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2016 – 2021: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
文化遺産 / 自己認識 / 対外認識 / 価値の相対化 / 富岡製糸場と絹産業遺産群 / 学校間遠隔授業 / 価値の並列性 / 価値の階層性 / 価値の多元性 / 国際社会への参画 … More / 日本とイギリス / 台湾とシンガポール / 多元的な価値 / 学校間交流 / 価値多元社会 / 特殊的価値 / 学校教育 / 世界文化遺産 / オンライン / 遠隔交流学習 / 日本遺産 / 世界遺産 / 遺産言説の権威化 / 社会参画 / 当事者意識 / 保存と継承 / 遠隔会議 / 価値の相補性 / 価値の相対性 / ローカルな価値 / ナショナルな価値 / 顕著な普遍的価値 / ヒエラルヒー … More
Except Principal Investigator
ESD / 地域活性化 / 遠隔会議 / ESD / 総合的な探究の時間 / 地理教育 / 観光まちづくり / 地域調査 / 地理 / 構想 / 地域の課題 / 観光資源 / 地理探究 / 地理総合 / 伝達 / 授業モデル / 人々の価値観 / 世界文化遺産 / 対応 / コミュニケーション / 異文化理解 / 世界遺産 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (38 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  他者視点を交え台湾近代産業遺産の価値を探究し国際社会への参画意識を高める授業開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      金野 誠志
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  地域活性化に向けた観光まちづくりを考える地理を核としたESD授業の開発

    • Principal Investigator
      永田 成文
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  世界遺産等の多元的な価値を伝え合い国際社会への参画意識を高めるESD授業の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      金野 誠志
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  The Development of An ESD Class Model for Enhancing Students Mutual Cross-Cultural understanding through Exchanging Thoughts on Values of The Regional Cultural Heritages and the World Heritage SitesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANO SEISHI
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Development of the geography lesson as ESD for thinking about regional invigoration mutually based on rediscovery and new recognition of tourism resources

    • Principal Investigator
      NAGATA Shigefumi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
      Mie University
  •  Developing a lesson program as an ESD to promote cross-cultural understanding through discussing regional World Heritage Sites

    • Principal Investigator
      NAGATA Shigefumi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Mie University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 「多元的」シティズンシップをどう理解するか2023

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      異文化研究

      Volume: 16 Pages: 11-29

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] 文化遺産への価値対応について考えるESD授業モデルの開発と検証 ―世界文化遺産と世界遺産ではない文化遺産を対照する遠隔授業を基にして―2023

    • Author(s)
      金野誠志, 永田成文, 山内雅博
    • Journal Title

      日本教育大学協会年報

      Volume: 41 Pages: 75-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 文化遺産への価値対応について考えるESD授業モデルの開発と検証―世界文化遺産と世界遺産ではない文化遺産を対照する遠隔授業を基にして―2023

    • Author(s)
      金野誠志:永田成文:山内雅博
    • Journal Title

      日本教育大学協会年報

      Volume: 41 Pages: 75-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Journal Article] 文化遺産への価値対応について考えるESD授業モデルの開発と検証ー世界文化遺産と世界遺産ではない文化遺産を対照する遠隔授業を基にしてー2023

    • Author(s)
      金野誠志・永田成文・山内雅博
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 41 Pages: 75-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] 「多元的」シティズンシップをどう理解するか2023

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      異文化研究

      Volume: 16 Pages: 11-29

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Journal Article] 地域遺産・世界遺産の価値について考える第4学年社会科学習の構想-日本遺産「四国遍路」と世界遺産「紀伊山地の霊場と参詣道」を対照して-2021

    • Author(s)
      金野誠志・山内雅博
    • Journal Title

      社会認識教育学研究

      Volume: 36 Pages: 21-30

    • NAID

      120007145057

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Journal Article] 台湾での歴史の相対化と日本の教育への示唆-「郷土」教材を捉える新北市の学習者の視点に着目して-2021

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 39 Pages: 37-50

    • NAID

      40022531520

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Journal Article] 台湾 での 歴史の相対化と 日本の教育への示唆- 「郷土」教材 を捉える 新北市の 学習者の 視点 に着目して-2021

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 39 Pages: 37-50

    • NAID

      40022531520

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 地域遺産・世界遺産の価値を伝え合い自他の文化理解を深める授業試案-「ウルル,カタ・ジュタ国立公園」と「紅毛城及其週辺歴史建築群」を対照して-2021

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 第29号 Pages: 11-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 地域遺産・世界遺産の価値について考える第4学年社会科学習の構想-日本遺産「四国遍路」と世界遺産「紀伊山地の霊場と参詣道」を対照して-2021

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      社会認識教育学研究

      Volume: 第36号 Pages: 21-30

    • NAID

      120007145057

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 台湾の「郷土」 教材と 日治時期の近代化形成 及び文化遺産 との関連に関する考察- 「烏山頭水庫及嘉南大洲」を事例として-2021

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 28 Pages: 22-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 台湾の「郷土」 教材と日治時期の近代化形成及び文化遺産との関連に関する考察2021

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 28 Pages: 22-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Journal Article] 文化遺産が有する多様な価値の再検討―台湾「世界遺産潛力點」を取りげた中学校地域学習を基にして―2020

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      グローバル教育

      Volume: 22 Pages: 2-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 中学校社会科で台湾の文化遺産を扱う意義-地理的見方・考え方の視点を活用して-2020

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 24 Pages: 1-10

    • NAID

      40022243732

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Journal Article] 中学校社会科で台湾の文化遺産を扱う意義-地理的見方・考え方の視点を活用して-2020

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: No.26 Pages: 1-10

    • NAID

      40022243732

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 問われ続ける「顕著な普遍的価値」の理解を促す世界遺産学習の試み-文化遺産に関する知識と価値観の形成過程に着目して-2019

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 第24号 Pages: 1-10

    • NAID

      40021900822

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] 世界遺産として文化遺産を保存する意味や意義を考える世界遺産学習-『顕著な普遍的価値』の解釈や適用に視点を当てて-2018

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Journal Title

      グローバル教育

      Volume: vol.20 Pages: 31-47

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] 文化遺産の「顕著な普遍的価値」を相対化する世界遺産教育の試み-「紀伊山地の霊場と参詣道」八鬼山問題を事例として-2018

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: No.22 Pages: 20-29

    • NAID

      40021620112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] シンガポール植物園における「世界遺産教育」の特色と意義-シンガポール教育省の世界文化遺産を扱う教育との比較を通して-2018

    • Author(s)
      金野誠志
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 第23号 Pages: 1-10

    • NAID

      40021742105

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 行動・言葉,心の変化に着目した道徳科の授業づくり―「対話」の積み重ねと教材の構造を重視して-2023

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      広島県小学校道徳教育研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Presentation] 新北市の世界遺産教育の内容とその目的ー2016年國中教材に視点を当ててー2023

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      臺灣世界遺産登録応援会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Presentation] 新北市の世界遺産教育の内容とその目的-2016年國中教材に視点を当てて-2023

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      臺灣世界遺産登録応援会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Presentation] 「かかわり」を重ねて「なる」教師 -社会科教育を基盤とした経験と出会いの広がりから-2023

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      社会・生活系教科開発実践懇話会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Presentation] 地域遺産・世界遺産の価値を伝え合い自他の文化理解を深めるESD授業の開発2022

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      日本グローバル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Presentation] 地域遺産・世界遺産の価値を伝え合い自他の文化理解を深めるESD授業の開発-遠隔授業による世界文化遺産と世界遺産ではない文化遺産の対照を通して-2022

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      日本グローバル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 「自己を見つめる」ということの方法論的一考察-ロールレタリングに視点を当てて-2021

    • Author(s)
      金野誠志 小島嘉之
    • Organizer
      日本道徳教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 『共に生きる力』を育てる国際理解教育~在外教育施設での経験を活かして~2021

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      第15回四国ブロック海外子女教育・国際理解教育研究協議会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 地域遺産・世界遺産の価値を伝え合い自他の文化理解を深める授業の試み-世界遺産と臺灣世界遺産潛力點を対照して-2021

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      日本グローバル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 「自己を見つめる」ということの意味と意義-三項関係に着目して-2021

    • Author(s)
      金野誠志 小島嘉之
    • Organizer
      日本道徳教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 地域遺産・世界遺産の価値を伝え合い自他の文化理解を深める授業の試み-世界遺産と臺灣世界遺産潛力點を対照して-2021

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      日本グローバル教育学会(同志社大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] 「自己を見つめる」ということの方法論的一考察-ロールレタリングの技法を援用して-2021

    • Author(s)
      金野誠志・小島嘉之
    • Organizer
      日本道徳科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 世界遺産学習の再検討-文化遺産の所有と保護に視点を当てて-2020

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      社会系教科開発実践学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 文化遺産の価値を相対化する地域遺産学習 -世界遺産と台湾の文化遺産との関係性から-2019

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      日本国際理解教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 文化遺産が有する多様な価値に着目した学習の必要性-臺灣世界遺遺産潛力點を取り上げて-2019

    • Author(s)
      金野誠志
    • Organizer
      日本グローバル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 文化遺産の価値を相対化する地域遺産学習-世界遺産と台湾の文化遺産との関係性から-2019

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Organizer
      日本国際理解教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] 世界文化遺産における「顕著な普遍的価値」に関する生徒の理解と実践の方向性2018

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Organizer
      全国地理教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 世界遺産教育の再検討-世界文化遺産にまつわる「顕著な普遍的価値」に着目して-2017

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Organizer
      日本グローバル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 文化遺産を扱う世界遺産教育の再検討-世界遺産一覧表への登録に関する賛否に着目して-2017

    • Author(s)
      金野 誠志
    • Organizer
      全国地理教育学会第11回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • 1.  NAGATA Shigefumi (40378279)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  太田 直也 (10203796)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  田部 俊充 (20272875)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  荒尾 浩子 (90378282)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  磯野 巧 (50754884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  深見 聡 (20510655)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi