• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

INABA Kouichi  稲葉 浩一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

INABA Koichi  稲葉 浩一

Less
Researcher Number 50750436
Affiliation (Current) 2025: 和光大学, 現代人間学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 和光大学, 現代人間学部, 准教授
2022: 和光大学, 現代人間学部, 准教授
2018 – 2021: 北海道教育大学, 大学院教育学研究科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related
Keywords
Principal Investigator
教育社会学 / 社会問題 / いじめ / 報道 / 当事者 / 学校文化 / 教師教育 / アクションリサーチ / 学級運営 / 教師の力量形成 … More / 新任教員研修 / 教師の同僚性 / 進路指導 / 社会的構築主義 / 地域文化 / 社会構築主義 / 質的研究 / 言説実践 / 学校経営 / 教員間連携 / 生徒指導 / 児童生徒理解 … More
Except Principal Investigator
教育実践 / いじめ Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  A comprehensive study of the process of identifying "bullying": focusing on the relationship between the domain of involved people and the social problem domainPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      稲葉 浩一
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Wako University
  •  Research on educational practices that contribute to anti-bullying: Focusing on classroom managements and learning styles that build relationships among students

    • Principal Investigator
      間山 広朗
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Kanagawa University
  •  A cross-disciplinary study of the practice of ``understanding children and students'' :Focusing on the understanding others as discoursive practicesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INABA Koichi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Wako University
      Hokkaido University of Education

All 2022 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 達成のない課題としての「児童生徒理解」―教師たちの語りから2022

    • Author(s)
      稲葉浩一
    • Journal Title

      北海道教育大学大学院高度教職実践専攻研究紀要

      Volume: 12 Pages: 139-151

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02407
  • [Journal Article] 達成のない課題としての「児童生徒理解」 ─教師たちの語りから2022

    • Author(s)
      稲葉浩一
    • Journal Title

      北海道教育大学大学院高度教職実践専攻研究紀要

      Volume: 12 Pages: 139-151

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02407
  • [Presentation] いじめ認定言説の展開―旭川市中学生凍死事件をもとに2022

    • Author(s)
      稲葉浩一
    • Organizer
      日本教育社会学会第74回大会(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02407
  • [Presentation] 教師は教師に何を伝えるのか―問題経験の語りにみる「協働」の分析2020

    • Author(s)
      稲葉浩一、小野奈生子、山田鋭生、高島江
    • Organizer
      日本教育社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02407
  • [Presentation] 教師は何を問題とみなすのか―生徒指導実践における教師間連携に着目して2019

    • Author(s)
      稲葉浩一、山田鋭生、高嶋江
    • Organizer
      日本教育社会学会第71回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02407
  • 1.  間山 広朗 (50386489)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  今井 聖 (40907515)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  久保田 真功 (00401795)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi