• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NOSE Yukiko  野瀬 由季子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Nose Yukiko  野瀬 由季子

Less
Researcher Number 50908043
Affiliation (Current) 2025: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
2021 – 2023: 関西学院大学, ライティングセンター, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
ファシリテーター / 授業デザイン / 同僚性 / 日本語教師 / 日本語教育機関 / 協働 / 授業観察 / 教師研修 / 日本語学校 / 日本語教師教育
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (4 results)
  •  日本語学校における主体的・持続的な日本語教師研修プログラムの組織化に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      野瀬 由季子
    • Project Period (FY)
      2025 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Development of a Japanese Language Teacher Development Program Focused on CollegialityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nose Yukiko
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University

All 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 授業観察を用いた教師研修の設計と評価―立場の異なる日本語教師間での協働の促進―2022

    • Author(s)
      野瀬由季子・大山牧子・大谷晋也
    • Journal Title

      日本語教育

      Volume: 183 Pages: 50-66

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20249
  • [Presentation] 専任日本語教師をファシリテーターとする相互研修型の授業観察の取り組みの成果―授業者・観察者の立場で参加した日本語教師を対象とした調査から―2023

    • Author(s)
      野瀬由季子
    • Organizer
      2023年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20249
  • [Presentation] 日本語教師教育における相互理解を重視した授業観察の設計と評価2021

    • Author(s)
      野瀬由季子・大山牧子
    • Organizer
      2021年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20249
  • [Presentation] 相互授業観察を通した日本語教師の授業デザインに対する認識の変容過程2021

    • Author(s)
      野瀬由季子・大山牧子・大谷晋也
    • Organizer
      日本教育工学会第39回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20249

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi