• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TANAKA Hiroshi  田中 洋

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

田中 洋  タナカ ヒロシ

Less
Researcher Number 60286002
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2008 – 2012: 中央大学, 戦略経営研究科, 教授
2009: 中央大学, 大学院・戦略経営研究科, 教授
2006 – 2008: 法政大学, 経営学部, 教授
2001 – 2002: 法政大学, 経営学部, 教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Commerce / Commerce
Keywords
Except Principal Investigator
e-Commerce / 消費文化論 / ビデオグラフィー / ラグジュアリ / Built to Order / Net Sales / Customer Support / Manufacturing with Sales Integration / Internet Provider / Car Distribution … More / IT Revolution / B to C / ネット調達 / 情報サービスプロバイダー / フランチャイズディーラー統合 / ビジネスモデル構築 / ブロックエクゼンプション / フランチャイズディーラー / ビジネスモデル / ビルトトゥオーダー / ネット販売 / カスタマーサポート / 製販統合 / インターネットプロバイダー / 自動車流通 / IT革命 / ホスピタリティ / 茶の湯 / おもてなし / CCT / 定性的調査 / ラグジュアリ調査 / ビデオグラフィ / 消費者研究 / 欲望 / アイデンティティ / 所有 / 消費者アイデンティティ / イタリア・フィレンツェ / 海外旅行 / アイデンティティの強化 / 逃避 / 顕示 / 希少性 / 贅沢消費 / 価値 / 適用化 / 日経企業 / デザイン / 色彩 / 第一次ホスト国 / Product,Program,Process.People / SAL移転 / AI移転 / スパイラル移転モデル / 消費者 / 4P(Product, Program, Process, People) / 現地化・標準化 / ブランド / 国イメージ / 反日感情 / 東アジア / 日系企業 / 現地化 / 標準化 / マーケティング技術移転 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (51 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  Studies of Change of Consumer Culture in the 21st Century

    • Principal Investigator
      KIMURA Junko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Emerging Consumer Culture in Advanced Society : Cross Cultural Studies of Luxury Consumption

    • Principal Investigator
      KIMURA Junko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Studies on transfer of marketing technology and know-how from Japan to Eastern Asian countries

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  The Development of IT Revolution and e-Business Model' Impact toward the Car Distribution Evolution and IT International Comparison Study

    • Principal Investigator
      SHIMOKAWA Koichi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokai Gakuen University

All 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2003 2002 2001 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] キュレーション収集し、選別し共有する技術2011

    • Author(s)
      スティーブン・ローゼンバウム(著), 田中洋(監訳・解説)
    • Total Pages
      379
    • Publisher
      プレジデント社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Book] キュレーション:収集 し、選別し共有する技術2011

    • Author(s)
      スティーブン・ローゼンバウム(著)田中洋(監訳・解説)
    • Total Pages
      379
    • Publisher
      プレジデント社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Book] 大逆転のブランディング2010

    • Author(s)
      田中洋
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      講談社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Book] 消費者行動論体系2008

    • Author(s)
      田中洋
    • Publisher
      中央経済社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Book] 「グローバルブランド・マネジメント」『グローバル・ビジネス戦略の革新』2007

    • Author(s)
      田中洋, 諸上茂登、藤澤武史、嶋正(編)
    • Publisher
      同文舘出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Book] 「マスコミュニケーションと消費者行動」『消費者・コミュニケーション戦略現代のマーケティング戦略(4)』(田中洋、清水聰編)2006

    • Author(s)
      田中洋
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Book] 欲望解剖2006

    • Author(s)
      田中 洋, 茂木健一郎
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      幻冬舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Book] 欲望解剖2006

    • Author(s)
      田中洋、茂木健一郎
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      幻冬舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Book] 消費者・コミュニケーション戦略(現代のマーケティング戦略(4))(分担執筆)(pp.29-55)2006

    • Author(s)
      田中 洋, 清水 聰(編著)
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      有斐閣 「マスコミュニケーションと消費者行動」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Book] 電通〜どのように国境を越えたか『ケースブック 国際経営』2003

    • Author(s)
      田中 洋 共著
    • Publisher
      有斐閣
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 新しい消費者研 究への視座2012

    • Author(s)
      田中洋・亀井昭宏
    • Journal Title

      Ad Studies

      Volume: vol39 Pages: 4-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] 新しい消費者研究への視座2012

    • Author(s)
      田中洋
    • Journal Title

      Ad Studies

      Volume: 第39巻 Pages: 4-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] 欲望とは何か2012

    • Author(s)
      田中洋
    • Journal Title

      碩学舎ビジネスジャーナル

      Volume: 第5巻 Pages: 2-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] 欲望とは何か2012

    • Author(s)
      田中洋・水越康介・西川英彦
    • Journal Title

      碩学舎ビジネスジャーナル

      Volume: Vol5 Pages: 2-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] The Japanese Tea Ceremony As Luxury2011

    • Author(s)
      Hiroshi Tanaka. & Junko Kimura
    • Journal Title

      in European Advances in Consumer Research

      Volume: Vol9 Pages: 549-549

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Tea for Two: Why Japanese Tea Ceremony is a Joy2011

    • Author(s)
      Junko Kimura & Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in Consumer Research

      Volume: Vol9 Pages: 2-2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Tea for Two : Why Japanese Tea Ceremony is a Joy2011

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in Consumer Research

      Volume: 9 Pages: 2-2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Restrained Pursuit of Luxury : Wealthy Shanghainese Attitudes Towards Upscale Consumption2010

    • Author(s)
      Tanaka, Hiroshi, Kimura, Junko
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research

      Volume: Volume 37 Pages: 593-593

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Interpreting Luxury2009

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi
    • Journal Title

      経営志林 第46巻第3号

      Pages: 43-50

    • NAID

      40016951661

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Binomial Structure in Luxury : Analyzing Overseas Trip Experiences of Japanese Well-to-dos2009

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research 36

      Pages: 805-806

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Binomial Structure in Luxury: Analyzing Overseas Trip Experiences of Japanese Well-to-dos2009

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi, Ann L. McGill, Sharon Shavitt
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research, MN: Association for Consumer Research Volume36

      Pages: 805-806

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Interpreting Luxury2009

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      経営志林 第46巻第3号

      Pages: 43-50

    • NAID

      40016951661

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] "Luxury Value Pyramid: What are the Dimensions of Luxury?, " Advances in Consumer Research, Angela Y. Lee and Dilip Soman2008

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi
    • Journal Title

      Association for Consumer Research Volume35

      Pages: 879-879

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Luxury Value Pyramid : What Are the Dimensions of Luxury2008

    • Author(s)
      Kimura, Tanaka
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research 35

      Pages: 879-879

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] "Products Make Your Life Luxurious, " European Advances in Consumer Research2008

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi, Mary Ann McGrath, Cele C. Otnes
    • Journal Title

      Stefania Borghini, Association for Consumer Research Volume8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] 消費者行動論序説(7)5. 態度と説得その22007

    • Author(s)
      田中洋
    • Journal Title

      経営志林 第43巻第4号

      Pages: 85-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] グローバルブランド・マネジメント2007

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      グローバル・ビジネス戦略の革新(分担執筆)

      Pages: 67-88

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 消費者行動論序説(7) 5.態度と説得 その22007

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      経営志林 43・4

      Pages: 85-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] "What's Gorgeous Consumption?, " Advances in Consumer Research2007

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi, Gavan J. Fitzsimons, Vicki G. Morwitz
    • Journal Title

      Association for Consumer Research Volume34

      Pages: 13-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] 消費者行動論序説 (6) 5.態度と説得 その12006

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      経営志林 43・3

      Pages: 13-22

    • NAID

      40015186747

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 消費者行動論序説(4)3. 知識と認知2006

    • Author(s)
      田中洋
    • Journal Title

      経営志林 第43巻第1号

      Pages: 75-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 消費者行動論序説(5)4. ニーズと動機2006

    • Author(s)
      田中洋
    • Journal Title

      経営志林 第43巻第2号

      Pages: 149-158

    • NAID

      110005050266

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 消費者行動論序説 (5) 4.ニーズと動機2006

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      経営志林 43・2

      Pages: 149-158

    • NAID

      110005050266

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 新興富裕層(ニューリッチ)の誕生-お金持ちはどういう人でどういう消費をしているのか2006

    • Author(s)
      田中洋・木村純子
    • Journal Title

      異文化経営研究 第3号

      Pages: 13-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 新興富裕層(ニューリッチ)の誕生-お金持ちはどういう人でどういう消費をしているのか+C6329(木村純子との共著)2006

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      異文化経営研究 3

      Pages: 13-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 消費者行動論序説 (4) 3.知識と認知2006

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      経営志林 43・1

      Pages: 75-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 消費者行動論序説(6)5. 態度と説得その12006

    • Author(s)
      田中洋
    • Journal Title

      経営志林 第43巻第3号

      Pages: 13-22

    • NAID

      40015186747

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 『お天気』のコンテンツサービス〜『ニーズ対応』を超えるマーケティングとは(株式会社ウェザーニュース)2002

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      NTT東日本BUSINESS 626

      Pages: 37-40

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] マン・ツー・マン・マーケティングをどう実践するか〜『お役立ち精神』の営業力2002

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      NTT東日本BUSINESS 627

      Pages: 39-42

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 未知の市場への参入〜マイクロ・コンパクトカー『スマート』の挑戦(ダイムラー・クライスラー日本株式会社)2002

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      NTT東日本BUSINESS 625

      Pages: 39-42

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] Super-long-term memories of advertisements and brands : Empirical investigations on persistence, structure, and determinants of ad memories2001

    • Author(s)
      Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      American Academy of Advertising, Asia-Pacific Conference

      Pages: 14-22

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 成熟ブランドの活性化戦略-活性化戦略マトリックスによる-2001

    • Author(s)
      田中 洋
    • Journal Title

      日経広告研究所報(日本広告研究所) 10・11月号(199号)

      Pages: 2-9

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] ブランド論を読む

    • Author(s)
      田中 洋 共著
    • Journal Title

      ブランド・リレーションシップ

      Pages: 239-256

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Presentation] Tea for Two2011

    • Author(s)
      Tanaka, Hiroshi
    • Organizer
      Asia Pacific Association for Consumer Research
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Year and Date
      2011-06-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Presentation] Tea for Two2011

    • Author(s)
      Hiroshi Tanaka. & Junko Kimura
    • Organizer
      Association for Consumer Research Asia-Pacific Conference
    • Place of Presentation
      Renmin University of China, Beijing, China
    • Year and Date
      2011-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Presentation] Tea for Two: The Japanese Tea Ceremony as Luxury2010

    • Author(s)
      Hiroshi Tanaka. & Junko Kimura
    • Organizer
      Association for ConsumerResearch European Conference
    • Place of Presentation
      RoyalHolloway, University of London, UK
    • Year and Date
      2010-07-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Presentation] Tea for Two2010

    • Author(s)
      Tanaka.Hiroshi., Kimura, Junko
    • Organizer
      European Association for Consumer Research Conference
    • Place of Presentation
      イギリス・ロンドン
    • Year and Date
      2010-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Presentation] Restrained Pursuit of Luxury: Wealthy Shanghainese Attitudes towards Upscale Consumption2009

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi
    • Organizer
      Presented at Association for Consumer Research Conference
    • Place of Presentation
      in Pittsburg, PA
    • Year and Date
      2009-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] RESTRAINED PURSUIT OF LUXURY : WEALTHY SHANGHAINESE ATTITUDES TOWARDS UPSCALE CONSUMPTION2009

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hirishi Tanaka
    • Organizer
      Association for Consumer Research
    • Place of Presentation
      Pittsburgh, PA, USA
    • Year and Date
      2009-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] Binomial Structure in Luxury : Analyzing Overseas Trip Experiences of Japanese Well-to-dos2008

    • Author(s)
      Kimura, Tanaka
    • Organizer
      Association for Consumer Research Annual Conference
    • Place of Presentation
      San Francisco, USA
    • Year and Date
      2008-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] Luxury Value Pyramid:What Are the Dimensions of Luxury2007

    • Author(s)
      Tanaka
    • Organizer
      Association for Consumer Research Annual Conference
    • Place of Presentation
      Memphis
    • Year and Date
      2007-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • 1.  KIMURA Junko (00342204)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 2.  OGAWA Kosuke (50105855)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  UEDA Takaho (40176590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  HAYASHI Hiroshige (00346008)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  FURUKAWA Ichiro (60209161)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SAKAMOTO Kazuko (50379070)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SHIMOKAWA Koichi (70061075)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  NISHIMURA Kiyohiko (70164580)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  FUJIMOTO Takahiro (90229047)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KOKURYO Jiro (00255580)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SHIOJI Hiroshi (60215944)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MORITA Masataka (70339604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi