• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Koyama Tetsuharu  小山 哲春

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

小山 哲春  コヤマ テツハル

KOYAMA Tetsuharu  小山 哲春

Less
Researcher Number 60367977
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪教育大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 京都ノートルダム女子大学, 国際言語文化学部, 教授
2019 – 2020: 京都ノートルダム女子大学, 国際言語文化学部, 教授
2016 – 2018: 京都ノートルダム女子大学, 人間文化学部, 教授
2007 – 2015: Kyoto Notre Dame University, English Department, Associate Professor
2006: 京都ノートルダム女子大学, 人間文化学部, 助教授
2005: 京都ノートルダム女子大学, 人間文化学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02060:Linguistics-related / Linguistics / Social psychology / Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education / English linguistics
Keywords
Principal Investigator
データベース構築 / データ収集 / メッセージ効果 / 社会認知 / 言語コミュニケーション / 認知的複雑性 / コミュニケーション能力 / 対人コミュニケーション / 共感能力 / 発話行為 … More / メッセージ・デザインの観測 / 発話行為の効果の検証 / 理論構築 / コミュニケーション学 / 語用論 / 言語学 / 理論化 / 理論(モデル)検証 / 理論(モデル)構築 / 理論(モデル構築) / 認知的メカニズム / 推論 / コミュニケーション / 欺瞞 / コミュニケーション・トレーニング / 認知 / 対人コミュニケーション能力トレーニング / 対人認知 / コミュニケーション教育 / 理論的理解 / コミュニケーションスタイル / 測定 / 英語教育 … More
Except Principal Investigator
小学校英語 / 英語教育 / 小中連携 / コミュニケーション能力 / スピーキングテスト / リスニングテスト / 評価 / カリキュラム / 与格交替 / 認知言語学 / 英語 / 教育学 / 言語学 / 学習英文法 / 文法意識の高揚 / 項構造の交替 / 構文文法 / 初等・中等英語科教育 / 英文法の指導 / 言語習得研究 / 構文理論 / 構文 / 文法意識 / 言語意識の高揚 / 多言語環境 / 中国語 / アジア型英語学習 / 多言語学習環境 / 英語による中国語学習 / アジア型外国語学習法 / English activities / instructional goals / curriculum / elementary-junior high school coordination / speaking test / listening test / assessment / Elementary School English / 国際理解教育 / 英語活動 / 到達目標 / 教材開発 / 動機 / 指導法 / 指導案 / 免疫記憶 / 中間動詞構文 / 二重目的語構文 / 与格構文 / 構文の拡張 / 用法基盤モデル / 免疫系 / 交差反応 / 用法基盤 / 構文習得 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (67 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  対人言語コミュニケーション能力の社会認知基盤に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小山 哲春
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02060:Linguistics-related
    • Research Institution
      Kyoto Notre Dame University
  •  Cognitive-Pragmatics Approach to Evasive CommunicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOYAMA Tetsuharu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Kyoto Notre Dame University
  •  A Cognitive Linguistics Approach to Grammar Teaching to Foster Language Awareness Raising

    • Principal Investigator
      Kodama Kazuhiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Building a New Multilingual Learning Environment:Chinese Learning in English, English Learning in Chinese

    • Principal Investigator
      WEATHERFORD York
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto Notre Dame University
  •  Development of a program for the verbal communication competencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOYAMA Tetsuharu
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Kyoto Notre Dame University
  •  Developing English lessons, materials and pedagogy in collaboration with elementary and junior high school teachers, incorporating students' assessment results

    • Principal Investigator
      YUKAWA Emiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  対人コミュニケーション能力教育を導入した新しい英語教授法の構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小山 哲春
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto Notre Dame University
  •  英語の構文習得理論構築に向けての認知言語学的研究-免疫記憶のメカニズムの観点から

    • Principal Investigator
      Kodama Kazuhiro
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      English linguistics
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Construction of the elementary school English curriculum incorporating assessment results and improvement of the coordination with junior high school English

    • Principal Investigator
      YUKAWA Emiko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University

All 2023 2022 2019 2018 2015 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] East Asian Pragmatics: Commonalities and Variations2022

    • Author(s)
      Xinren Chen & Doreen Dongying (Eds.) Tetsuharu Koyama, Jun Sawada, Kaoru Hayano, Sachiko Takagi, Noriko Onodera, Masato Takiura, Hiroaki Tanaka, et al.
    • Total Pages
      268
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      0367512858
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00563
  • [Book] 英語-中国語会話小冊子(Travel Conversation Starters)電子版2018

    • Author(s)
      York Weatherford, 朱鳳, 小山哲春
    • Total Pages
      23
    • Publisher
      なし
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12923
  • [Book] 英語-中国語会話小冊子(Travel Conversation Starters)2018

    • Author(s)
      York Weatherford, 朱鳳, 小山哲春
    • Total Pages
      23
    • Publisher
      なし
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12923
  • [Book] 小学校英語で身につくコミュニケーション能力2009

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Book] 小学校英語で身につくコミュニケーション能力2009

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Book] 小学校英語で身につくコミュニケーション能力2009

    • Author(s)
      湯川笑子、高梨庸雄、小山哲春
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Book] 『英語で読み解く世界』2008

    • Author(s)
      小山 哲春
    • Publisher
      昭和堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652047
  • [Journal Article] Covert Evasion as Uncooperative ommunicative Act2019

    • Author(s)
      Tetsuharu Koyama
    • Journal Title

      Studies in Language and Culture

      Volume: 7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13262
  • [Journal Article] Covert Evasion as Uncooperative Communicative Act (Report)2019

    • Author(s)
      Tetsuharu Koyama
    • Journal Title

      Studies in Language and Culture, Kyoto Notre Dame University

      Volume: 7

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02701
  • [Journal Article] Covert Evasion in Avoidance-Avoidance Conflict Situations: A Preliminary Study of the Effect of Cognitive Complexity and Communication Style on Japanese Speakers' Message Choices.2018

    • Author(s)
      TETSUHARU KOYAMA
    • Journal Title

      Studies in Language and Culture

      Volume: 6 Pages: 43-66

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02701
  • [Journal Article] Covert Evasion in Avoidance-Avoidance Conflict Situations: A Preliminary Study of the Effect of Cognitive Complexity and Communication Style on Japanese Speakers' Message Choices2018

    • Author(s)
      Tetsuharu Koyama
    • Journal Title

      Studies in Language and Culture

      Volume: 6 Pages: 43-66

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13262
  • [Journal Article] Validity of the YTK Speaking Test : Construct validation of a performance-based English speaking test for elementary school students in Japan2012

    • Author(s)
      T. Koyama, E. Yukawa
    • Journal Title

      Bulletin of Kyoto Notre Dame University

      Volume: No.42 Pages: 25-42

    • NAID

      120005279107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Validity of the YTK Speaking Test : Construct Validation of a Performance-based English Speaking Test for Elementary School Students in Japan2012

    • Author(s)
      Koyama Tetsuharu, Yukawa Emiko
    • Journal Title

      Bulletin of Kyoto Notre Dame University

      Volume: 42 Pages: 25-42

    • NAID

      120005279107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校で英語を学んだ中学1年生の英語学習動機と英語到達度:パイロット・スタディー2012

    • Author(s)
      湯川笑子、小山哲春、杉本光穂
    • Journal Title

      立命館言語科学研究

      Volume: 2 Pages: 69-89

    • NAID

      120005247157

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校で英語を学んだ中学1年生の英語学習動機と英語到達度:パイロット・スタディー2012

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・杉本光穂
    • Journal Title

      立命館言語科学研究

      Volume: Vol.2 Pages: 69-89

    • NAID

      120005247157

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 日本人の対人コミュニケーション能力とメッセージデザイン-構成主義コミュニケーション論からの考察-2010

    • Author(s)
      小山哲春
    • Journal Title

      Speech Communication Education(日本コミュニケーション学会) 23(印刷中(6月発行))

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20652045
  • [Journal Article] 構成主義コミュニケーション論による日本人の対人コミュニケーション能力の考察2010

    • Author(s)
      小山哲春
    • Journal Title

      Speech Communication Education(日本コミュニケーション学会)

      Volume: 23 Pages: 85-109

    • NAID

      110007641983

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20652045
  • [Journal Article] What does 'Let' s Talk' tell us? : elementary school students' speaking performance variability and its relation to instructional content2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu koyama, Tsuneo Takanashi.
    • Journal Title

      児童英語教育学会紀要29号pp.1-15

      Volume: 29 Pages: 1-15

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] What does 'Let's Talk' tell us?: Elementary school students' speaking performance variability and its relation to instructional content2010

    • Author(s)
      E. Yukawa, T. Koyama, T. Takanashi
    • Journal Title

      児童英語教育学会紀要

      Volume: 29号 Pages: 1-15

    • NAID

      40017385256

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] What does 'Let's Talk' tell us?: elementary school students' speaking performance variability and its relation to instructional content2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama, Tsuneo Takanashi
    • Journal Title

      児童英語教育学会紀要 29号

      Pages: 1-15

    • NAID

      40017385256

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校英語活動における評価ツールの活用2009

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 9号

      Pages: 55-70

    • NAID

      110009687490

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校英語活動における評価ツールの活用2009

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要

      Volume: 9号 Pages: 55-70

    • NAID

      110009687490

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Nihonjin shoogakusei no eigo komyunikeishon nooryoku(Japanese elementary school students'English communication abilities)2008

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Journal Title

      Studies in Mother Tongue, Heritage Language, and Bilingual Education 4

      Pages: 65-85

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 小学校英語活動における評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春, 川中尚
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 9

      Pages: 55-62

    • NAID

      110009687490

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Shogakko eigo no shidoo mokuhyoo-sensei ga kitaisuru koto to kore made no seika(Instructional goals of elementary school English : teachers'conceptions and assessment of their achievement)2008

    • Author(s)
      Koyama, T., Yukawa, E., Takanashi, T.
    • Journal Title

      Bulletin of Kyoto Notre Dame University 38

      Pages: 1-27

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 小学校英語の指導目標-先生が期待することとこれまでの成果2008

    • Author(s)
      小山 哲春・湯川 笑子・高梨 庸雄
    • Journal Title

      京都ノートルダム女子大学研究紀要 38

      Pages: 1-27

    • NAID

      40016082806

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 日本人小学生の英語コミュニケーション能力2008

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Journal Title

      母語・継承語・バイリンガル教育研究 4

      Pages: 68-85

    • NAID

      120005294027

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 中学進学前の生徒の英語リスニングカ2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 8

      Pages: 29-36

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] Chuugaku shingaku mae no seito no eigo risuningu ryoku(English listening ability of students prior to the start of junior highschool education)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Journal Title

      The Japan Association of English Teaching in Elementary School Bulletin(JES Bulletin)` 8

      Pages: 29-36

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 中学進学前の生徒の英語リスニング力2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 8

      Pages: 29-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 「個人の認知・心理的特性の歪みが他者のコミュニケーションへの評価に与える影響とその関連性の解明-完璧に見える人物が癇に障るのはなぜか-」2023

    • Author(s)
      小山哲春・佐藤桃華
    • Organizer
      第52回日本コミュニケーション学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00563
  • [Presentation] メッセージ効果 対立回避状況でのメッセージ選択戦略:認知複雑性とコミュニケーションスタイルの影響2019

    • Author(s)
      小山哲春
    • Organizer
      日本コミュニケーション学会 関西支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02701
  • [Presentation] Covert Evasion as Uncooperative Communicative Act: Theoretical and Empirical Analyses of Japanese Speakers' Message Choices in Avoidance-Avoidance Conflict Situations2018

    • Author(s)
      Tetsuharu Koyama
    • Organizer
      The 4th American Association of Pragmatics (AMPRA4)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13262
  • [Presentation] Covert Evasion as Uncooperative Communicative Act: Theoretical and Empirical Analyses of Japanese Speakers’ Message Choices in Avoidance-Avoidance Conflict Situations2018

    • Author(s)
      Tetsuharu Koyama
    • Organizer
      The fourth American Association of Pragmatics (AMPRA4)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02701
  • [Presentation] コミュニケーション研究と(しての)「コッカイオンドク」2018

    • Author(s)
      小山哲春
    • Organizer
      第48回日本コミュニケーション学会年次大会(パネル)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02701
  • [Presentation] コミュニケーション教育における理論習得の役割:実践的スキルの礎としてのコミュニケーション理解2015

    • Author(s)
      小山哲春
    • Organizer
      日本コミュニケーション学会関西支部大会
    • Place of Presentation
      京都ノートルダム女子大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530835
  • [Presentation] Japanese 7th and 8th graders’ affective state and its relation to their year-final achievement2012

    • Author(s)
      Emiko Yukawa & Tetsuharu Koyama
    • Organizer
      The 10th Asia TEFL Conference
    • Place of Presentation
      The Leela Kempinski Hotel, Delhi, India
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530835
  • [Presentation] 対人コンフリクト管理能力の構成要因ー文化的自己観と認知能力が与える影響の考察ー2011

    • Author(s)
      徳弘沙耶香・小山哲春
    • Organizer
      日本コミュニケーション学会(CAJ)第41回年次大会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530835
  • [Presentation] Measuring Japanese elementary school students' conversational performance in English : results and implications from a scaffolded interview test "Let's Talk"2011

    • Author(s)
      T. Koyama, E. Yukawa, T. Takanashi
    • Organizer
      AILA2011(国際応用言語学学会)
    • Place of Presentation
      北京(中華人民共和国)
    • Year and Date
      2011-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] An exploratory study on 7th grade students' affective state in relation to their achievement2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama, Miho Sugimoto
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      Hanoi(ベトナム)
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] An exploratory study on 7th grade students' affective state in relation to their achievement2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama
    • Organizer
      ASIA TEFL、Hanoi Vietnam
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] An exploratory study on 7th grade students' affective state in relation to their achievement2010

    • Author(s)
      E. Yukawa, T. Koyama, M. Sugimoto.
    • Organizer
      ASIA TEFL
    • Place of Presentation
      Hanoi(Vietnam)
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Let's talkが語ること2009

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・高梨庸雄
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)関西秋季大会
    • Place of Presentation
      近畿大学(大阪府)
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 日本人の対人コミュニケーション能力とメッセージデザイン-構成主義コミュニケーション論からの考察-2009

    • Author(s)
      小山哲春
    • Organizer
      日本コミュニケーション学会 年次大会
    • Place of Presentation
      新潟青陵大学
    • Year and Date
      2009-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20652045
  • [Presentation] 小学校英語で身につくスピーキング能力の測定-YTK」スピーキングテスト(Let's Talk)の信頼性/妥当性の検証2009

    • Author(s)
      小山哲春・湯川笑子・高梨庸雄
    • Organizer
      第9回小学校英語教育学会東京大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2009-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] YTKスピーキングテスト(Let's talk)が語ること-学校間・異集団差異と指導内容-2009

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・高梨庸雄
    • Organizer
      児童英語教育学会関西支部秋季研究大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Let's talk が語ること2009

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・高梨庸雄
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)関西秋期大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 小学校英語活動における評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      福島市ビッグパレットふくしま
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 小学校英語活動における評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      ビッグパレットふくしま(福島県)
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Assessing Japanese 5th/6th graders' English communication abilities-the YTK Project2008

    • Author(s)
      E. Yukawa, T. Koyama, T. Takanashi T.
    • Organizer
      AILA2008(国際応用言語学学会)
    • Place of Presentation
      Essen(Germany)
    • Year and Date
      2008-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Assessing Japanese 5th/6th graders' English Communication abilities-the YTK Project2008

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanasi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      International Applied Linguistics Association (AILA) World Congress 2008
    • Place of Presentation
      Essen, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 談話理解促進と読みの導入教材としての読み聞かせ2008

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春, 田縁真弓
    • Organizer
      日本児童英語教育学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      中部大学名古屋キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] j小学校6年生3学期の英語活動と評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春, 川中尚
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      ビッグパレット福島
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Assessing Japanese 5th/6th graders'English communication abilities-the YTK Project2008

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama, Tsuneo Takanashi
    • Organizer
      AILA2008(国際応用言語学学会)
    • Place of Presentation
      Essen, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Shogakkoo Eigo to hyooka-YTK purojekuto no gaiyoo to chuukan hookoku(Elementary school English education and assessment : An Overview of the YTK Project and an interim report)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      Japan Association of Teaching English to Children
    • Place of Presentation
      Daitoobunka University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Eigo ga tsukaeru nihonjin ikusei koosoono naka de-nihonjin shoogakusei no eigo ryoku(In thescheme to raise Japanese who can use English: Japanese Elementary school students'English abilities)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      Mother Tongue, Heritage Language, and Bilingual Education Research Association
    • Place of Presentation
      J. F. Oberlin University
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Shogakusei ga chuugaku shingaku ji ni mochiawaseteiru eigo ryoku-YTK risuningu tesuto no kekka yori(English abilities of Elementary school students before starting junior high school : from the results of the YTK listening test)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      The Japan Association of English Teaching in Elementary School
    • Place of Presentation
      Naruto University of Education
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 「花はどこへいった?-小学校英語の成果検証の必要性」(高梨)「YTKリスニングテストの概要と結果」(小山)「YTKリスニングテストの概要と結果」(湯川)2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      「評価結果をとりいれた小学校英語教育カリキュラム構築と中学校英語教育との連携」研究成果公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      立命館大学衣笠キャンパス創思館カンファレンス
    • Year and Date
      2007-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 小学生が中学校進学時に持ちあわせている英語力-YTKリスニングテストの結果より2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 小学校英語と評価-YTKプロジェクトの概要と中間報告2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)
    • Place of Presentation
      大東文化大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 『英語が使える日本人』育成構想の中で-日本人小学生の英語力2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      2007年度母語・継承語・バイリンガル教育研究会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 「花はどこへいった?-小学校英語の成果検証の必要性」(高梨)「YTKリスニングテストの概要と結果」(小山)「YTKスピーキングテストの概要と結果」(湯川)2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      「評価結果をとりいれた小学校英語教育カリキュラム構築と中学校英語教育との連携」研究成果公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      立命館大学衣笠キャンパス創思館カンファレンス
    • Year and Date
      2007-07-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] The symposium on the results of the research project, grant-in-aid for scientific research,Construction of the elementary school English curriculum incorporating assessment results and improvement of the coordination with junior high school English2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Place of Presentation
      Ritsumeikan University
    • Year and Date
      2007-07-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Elementary school EFL education in Japan : teachers'conceptions of instructional goals and assessment of their attainment2006

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      Seinan Gakuin University, Japan
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Elementary school EFL education in Japan:Teachers'conceptions of instructional goals and assessment of their attainment2006

    • Author(s)
      Emiko Yukawa・Tsuneo Takanashi・Tetsuharu Koyama
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 協調コミュニケーションとジェスチャーの理解

    • Author(s)
      小山哲春
    • Organizer
      日本コミュニケーション学会関西支部秋期研究会
    • Place of Presentation
      大阪キリスト教短期大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530835
  • [Presentation] 非協調的コミュニケーションとしての「言い逃れ」~記述的/実証的アプローチによるCovert Evasionの分析~

    • Author(s)
      小山哲春
    • Organizer
      日本コミュニケーション学会関西支部大会
    • Place of Presentation
      城北市民学習センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530835
  • 1.  Kodama Kazuhiro (40340450)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  YUKAWA Emiko (30309075)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 46 results
  • 3.  山梨 正明 (80107086)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YAMAOKA Kenji (90469114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  TAKANASHI Tsuneo (10113812)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 6.  WEATHERFORD York (00633398)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  伊勢 晃 (00379059)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  朱 鳳 (00388068)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  SIEGEL Jason
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  Tada Yasuyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi