• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

松林 世志子  マツバヤシ ヨシコ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60383163
Affiliation (Current) 2025: 東京国際大学, 言語コミュニケーション学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2016: 東京国際大学, 言語コミュニケーション学部, 准教授
2014: 東京国際大学, 東京国際大学言語コミュニケーション学部, 准教授
2013: 東京国際大学, 言語コミュニケーション学部, 准教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Except Principal Investigator
語彙学習 / 未知語リスト / 動機づけ / 音韻認識 / 多読・多聴 / フォニックス / 自律・自立 / 語彙レベル / ebook / 読む速さ / 未知語
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  System development for learners' autonomy to support extensive reading and listening activities

    • Principal Investigator
      Kawamura Akemi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo International University

All 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 日本人英語学習者のモチベーションと英語学習方法に関する質的研究-教職課程を履修している大学生へのインタビューを通して2017

    • Author(s)
      松林世志子
    • Journal Title

      言語学習と教育言語学2016年度版

      Volume: - Pages: 71-84

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580134
  • [Journal Article] 多読を通して単語を学ぶ教材開発2015

    • Author(s)
      松林 世志子
    • Journal Title

      東京国際大学論叢言語コミュニケーション学部編

      Volume: 11 Pages: 23-31

    • NAID

      40020455447

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580134
  • [Journal Article] 多読を通して語彙を増やす工夫2014

    • Author(s)
      松林 世志子
    • Journal Title

      東京国際大学論叢言語コミュニケーション学部編

      Volume: 10 Pages: 13-24

    • NAID

      40020174153

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580134
  • [Presentation] フォニックス指導が読解・多読に与える影響 - 読むスピードと内容理解を中心として2016

    • Author(s)
      川村明美、松林世志子
    • Organizer
      JACET北海道支部2015年度第3回研究会
    • Place of Presentation
      札幌市立大学サテライトキャンパス
    • Year and Date
      2016-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580134
  • [Presentation] フォニックス指導が多読に与える影響2015

    • Author(s)
      松林世志子、川村明美
    • Organizer
      2015JALT Extensive Reading Seminar
    • Place of Presentation
      西南女学院大学
    • Year and Date
      2015-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580134
  • [Presentation] ネイティブ教員による少人数英語教育とプロジェクト型学習への挑戦

    • Author(s)
      川村 明美、松林世志子
    • Organizer
      JACET第52回国際大会
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府吉田キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580134
  • 1.  Kawamura Akemi (30326996)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  HATTORI Taizo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi