• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Jimenez Felix  ジメネス フェリックス

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60781507
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛知県立大学, 情報科学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2025: 愛知県立大学, 情報科学部, 准教授
2020 – 2021: 愛知県立大学, 情報科学部, 講師
2018 – 2019: 愛知県立大学, 情報科学部, 助教
2016 – 2017: 名古屋大学, 工学研究科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 61060:Kansei informatics-related / Kansei informatics
Except Principal Investigator
Basic Section 61060:Kansei informatics-related / Basic Section 10030:Clinical psychology-related / Kansei informatics
Keywords
Principal Investigator
認知的徒弟制理論 / 深層学習 / 教育支援ロボット / 心理状態推定システム / 共同学習 / 協調学習 / 認知的徒弟性理論 / Human-Robot-Interaction / 認知的徒弟推進理論 / 困惑推定手法 … More / 心理状態認識システム / 認知的徒弟制 / 学習支援 / 認知的徒弟理論 / 認識システム / ロボット … More
Except Principal Investigator
オノマトペ / 教育支援ロボット / 発達プロセス / 社会性 / 超早産児 / 社会的注意 / 音象徴 / 発達障がい / コーパス構築 / ロボット / 教育支援 / 発達障害 / 教育工学 / 人工知能 / 感性情報学 / ヒューマンロボットインタクション / ヒューマンロボットインタラクション / 感性ロボティクス / ソフトコンピューティング Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (58 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  Clarifying the characteristics of social attention and developmental processes in extremely preterm infants during early childhood

    • Principal Investigator
      三谷 真優
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10030:Clinical psychology-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  自閉症スペクトラム障害の網羅的音象徴調査と包括的ASD音象徴モデルの作成

    • Principal Investigator
      中村 剛士
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 61060:Kansei informatics-related
    • Research Institution
      Chubu University
  •  自律的学習能力を育成する教育支援ロボットの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      ジメネス フェリックス
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 61060:Kansei informatics-related
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  自閉症スペクトラム障害児の言語獲得・コミュニケーション支援を標榜した音象徴の解明

    • Principal Investigator
      中村 剛士
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 61060:Kansei informatics-related
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Development of an educational support robot that encourages learners to improve their ability to apply and explorePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Jimenez Felix
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 61060:Kansei informatics-related
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Development of educational support robot to foster self-esteem in children with mild developmental disabilities

    • Principal Investigator
      Nakamura Tsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 61060:Kansei informatics-related
    • Research Institution
      Chubu University
      Nagoya Institute of Technology
  •  Development of a Learning Support Robot that Encourages Learners to Think CarefullyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Jimenez Felix
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Kansei informatics
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
      Nagoya University
  •  Educational-Support Robot Empathizing Learners for Collaborative Learning

    • Principal Investigator
      Furuhashi Takeshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Kansei informatics
    • Research Institution
      Nagoya University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Learning Effects of Robots Teaching Based on Cognitive Apprenticeship Theory2020

    • Author(s)
      K. Miyauchi, F. Jimenez, T. Yoshikawa, T. Furuhashi and M. Kanoh
    • Journal Title

      Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics

      Volume: 24 Issue: 1 Pages: 101-112

    • DOI

      10.20965/jaciii.2020.p0101

    • NAID

      130007788577

    • ISSN
      1343-0130, 1883-8014
    • Year and Date
      2020-01-20
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Journal Article] Proposal of a Behavioral Model for Robots Supporting Learning According to Learners’ Learning Performance2020

    • Author(s)
      Ryo Yoshizawa, Felix Jimenez, Kazuhito Murakami
    • Journal Title

      Journal of Robotics and Mechatronics

      Volume: 32 Issue: 4 Pages: 769-779

    • DOI

      10.20965/jrm.2020.p0769

    • NAID

      130007888810

    • ISSN
      0915-3942, 1883-8049
    • Year and Date
      2020-08-20
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Journal Article] Collaborative Learning Between Junior High School Students and Robots Teaching Based on Cognitive Apprenticeship2019

    • Author(s)
      宮内 建弥, ジメネス フェリックス, 吉川 大弘, 古橋 武, 加納 政芳
    • Journal Title

      Journal of Japan Society for Fuzzy Theory and Intelligent Informatics

      Volume: 31 Issue: 5 Pages: 834-841

    • DOI

      10.3156/jsoft.31.5_834

    • NAID

      130007728795

    • ISSN
      1347-7986, 1881-7203
    • Year and Date
      2019-10-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Journal Article] Effects of Educational Support Robots using Sympathy Expression Method with Body Movement and Facial Expression on the Learners in Short- and Long-term Experiments2019

    • Author(s)
      Y. Tanizaki, F. Jimenez, T. Yoshikawa, T. Furuhashi and M. Kanoh
    • Journal Title

      Advances in Science Technology and Engineering Systems Journal

      Volume: 4 Issue: 2 Pages: 183-189

    • DOI

      10.25046/aj040224

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Journal Article] Impression Effects of Educational Support Robots using Sympathy Expressions Method by Body Movement and Facial Expression2018

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Journal Title

      Journal of Japan Society for Fuzzy Theory and Intelligent Informatics

      Volume: 30 Issue: 5 Pages: 700-708

    • DOI

      10.3156/jsoft.30.5_700

    • ISSN
      1347-7986, 1881-7203
    • Year and Date
      2018-10-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Journal Article] A Study on Empathic Utterance Generation Method from ARUARU Tweet for Non-Task-Oriented Dialogue System2018

    • Author(s)
      宅和晃志, 吉川大弘, ジメネスフェリックス, 古橋武
    • Journal Title

      Journal of Japan Society for Fuzzy Theory and Intelligent Informatics

      Volume: 30 Issue: 5 Pages: 744-752

    • DOI

      10.3156/jsoft.30.5_744

    • ISSN
      1347-7986, 1881-7203
    • Year and Date
      2018-10-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Journal Article] Effects of a Novel Sympathy-Expression Method on Collaborative Learning Among Junior High School Students and Robots2018

    • Author(s)
      F. Jimenez, T. Yoshikawa, T. Furuhashi and M. Kanoh
    • Journal Title

      Journal of Robotics and Mechatronics

      Volume: 30 Issue: 2 Pages: 282-291

    • DOI

      10.20965/jrm.2018.p0282

    • NAID

      130007498943

    • ISSN
      0915-3942, 1883-8049
    • Year and Date
      2018-04-20
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Journal Article] 学び方が変化するロボットとの共同学習がもたらすLearning by Observingの実現可能性2017

    • Author(s)
      ジメネス フェリックス, 加納政芳, 吉川大弘, 古橋武
    • Journal Title

      人工知能学会論文誌

      Volume: 32 Pages: 1-12

    • NAID

      130005399516

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Journal Article] Feasibility of Improving the Learning Time in Collaborative Learning between Children with Potential Symptoms of a Developmental Disability and Robots Which Prompts Learning by Teaching2017

    • Author(s)
      ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武, 加納政芳, 中村剛士
    • Journal Title

      Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence

      Volume: 32 Issue: 5 Pages: A-H11_1-11

    • DOI

      10.1527/tjsai.A-H11

    • NAID

      130006039513

    • ISSN
      1346-0714, 1346-8030
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Journal Article] Effects of Familiarity in Collaborative Learning between Human and Robot by Varying Accuracy Rate of a Robot2017

    • Author(s)
      ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武, 加納政芳
    • Journal Title

      Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence

      Volume: 32 Issue: 5 Pages: C-H13_1-10

    • DOI

      10.1527/tjsai.C-H13

    • NAID

      130006039484

    • ISSN
      1346-0714, 1346-8030
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 学習者の表情から困惑を推定する教育支援ロボットの実現可能性2023

    • Author(s)
      大川航平, ジメネスフェリックス, 秋月秀一, 吉川大弘
    • Organizer
      第53回東海ファジィ研究会(ヒマ研2023)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] 教育支援ロボットにおける学習者の表情から困惑を推定する困惑推定手法(改)の提案2022

    • Author(s)
      大川航平, ジメネスフェリックス, 秋月秀一, 吉川大弘
    • Organizer
      動的画像処理実利用化ワークショップ2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] Effects of a Teacher-type Robot Using a Perplexion Estimation Method on College Students2022

    • Author(s)
      Kohei Okawa, Felix Jimenez, Shuichi Akizuki ,Tomohiro Yoshikawa
    • Organizer
      Joint 12th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 23rd International Symposium on Advanced Intelligent Systems (SCIS&ISIS 2022)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] 困惑推定手法を用いた教師型ロボットが大学生へ与える効果2022

    • Author(s)
      大川航平, ジメネスフェリックス, 秋月秀一, 吉川大弘
    • Organizer
      第40回日本ロボット学会学術講演会(RSJ2022)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] 学習者の困惑を推定する教育支援ロボットとの共同学習に関する印象調査2021

    • Author(s)
      大川航平, ジメネスフェリックス, 村上和人, 秋月秀一, 吉川大弘
    • Organizer
      第37回ファジィシステムシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] Impressions of Collaborative Learning with a Teacher-type Robot Estimating Perplexion of Learners2021

    • Author(s)
      Kohei Okawa, Felix Jimenez, Kazuhito Murakami, Shuichi Akizuki, Tomohiro Yoshikawa
    • Organizer
      The 22th International Symposium on Advanced Intelligent Systems (ISIS2021)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] 教育支援ロボットにおける学習者の困惑状態推定手法に関する基礎的検討2020

    • Author(s)
      吉沢崚, ジメネスフェリックス, 村上和人
    • Organizer
      第34回人工知能学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] 深層学習を用いた顔画像からの困惑状態推定手法に関する研究2020

    • Author(s)
      吉沢崚, ジメネスフェリックス, 村上和人
    • Organizer
      第26回画像センシングシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] Deep Learning Method for Estimating Perplexion in Learners by Educational Support Robots2020

    • Author(s)
      Ryo Yoshizawa, Felix Jimenez and Kazuhito Murakami
    • Organizer
      Joint 11th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 21th International Symposium on Advanced Intelligent Systems (SCIS&ISIS 2020)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K19909
  • [Presentation] 発達障碍グレーゾーン児童のための教育支援ロボット開発2019

    • Author(s)
      中村優太, 中村剛士, ジメネスフェリックス, 永田雅子, 加納政芳, 山田晃嗣
    • Organizer
      第46回東海ファジィ研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03321
  • [Presentation] 発達障害グレーゾーン児童のための教育支援ロボット Tabot Egg2019

    • Author(s)
      中村優太, 中村剛士, ジメネスフェリックス, 永田雅子, 加納政芳, 山田晃嗣
    • Organizer
      第5回人間共生システムデザインコンテスト
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03321
  • [Presentation] ロボットのほめる行為に対する心理学的評価2019

    • Author(s)
      中村優太, 大岡貴翔, 中村剛士, ジメネスフェリックス, 永田雅子, 吉川大弘, 加納政芳, 山田晃嗣
    • Organizer
      第35回ファジィシステムシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03321
  • [Presentation] Construction of a Behavioral Model Based on Cognitive Apprenticeship Theory with an Educational Support Robot2019

    • Author(s)
      R. Yoshizawa, F. Jimenez and K. Murakami
    • Organizer
      7th International Conference on Human-Agent Interaction
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 教育支援ロボットにおける認知的徒弟制理論に基づく行動モデルの構築2019

    • Author(s)
      吉沢崚, ジメネスフェリックス, 村上和人
    • Organizer
      第35回ファジィシステムシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 教育支援ロボットにおける書込時間に応じた共感表出法の検討2018

    • Author(s)
      太田賢史, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第13回日本感性工学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 長期実験における教育支援ロボットの表情変化と身体動作を用いた共感表出法による効果2018

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武, 加納政芳
    • Organizer
      第32回人工知能学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] Effect of Educational-Support Robot Based on Cognitive Apprenticeship Theory2018

    • Author(s)
      K. Miyauchi, F. Jimenez, T. Yoshikawa and T. Furuhashi
    • Organizer
      IEEE World Congress on Computational Intelligence (IEEE WCCI 2018)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 認知的徒弟制理論に基づく教育支援ロボットが中学生に及ぼす効果2018

    • Author(s)
      宮内建弥, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第34回ファジィシステムシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 書込時間を考慮した教育支援ロボットの印象調査2018

    • Author(s)
      太田賢史,ジメネスフェリックス,吉川大弘,古橋武
    • Organizer
      第44回東海ファジィ研究会(ヒマ研2018)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] Impression Evaluation of Robots that Express Emotion based on Writing Time2018

    • Author(s)
      K. Ota, F. Jimenez, T. Yoshikawa and T. Furuhashi
    • Organizer
      The 8 International Symposium on Computational Intelligence and Industrial Applications & The 12th China-Japan International Workshop on Information Technology and Control Applications
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] Effects of Educational Support Robots Based on Cognitive Apprenticeship Theory on Junior High School Students2018

    • Author(s)
      K. Miyauchi, F. Jimenez, T. Yoshikawa, T. Furuhashi and M. Kanoh
    • Organizer
      Joint 10th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 19th International Symposium on Advanced Intelligent Systems
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 認知的徒弟制理論による教育支援ロボットが及ぼす効果2018

    • Author(s)
      宮内建弥, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第32回人工知能学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] Effect of Sympathy Expression Methods by Educational-Support Robot using Facial Expression and Body Motion in Long Term Experiment2018

    • Author(s)
      Y. Tanizaki, F. Jimenez, T. Yoshikawa and T. Furuhashi
    • Organizer
      IEEE Word Congress on Computaional Intelligenve
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] Sympathy-Expression Method for Educational-Support Robots Based on Writing Times2018

    • Author(s)
      K. Ota, F. Jimenez, T. Yoshikawa and T. Furuhashi
    • Organizer
      IEEE World Congress on Computational Intelligence (IEEE WCCI 2018)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 対話システムにおけるユーモア語句の分析に関する一検討2018

    • Author(s)
      岩倉亮介,吉川大弘,ジメネスフェリックス,古橋武
    • Organizer
      情報処理学会研究報告
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 書込時間を基にした感情表出する教育支援ロボットの印象調査2018

    • Author(s)
      太田賢史, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第34回ファジィシステムシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] Impression Investigation of Educational Support Robots using Sympathy Expression Method by Body Movement and Facial Expression2018

    • Author(s)
      Y. Tanizaki, F. Jimenez, T. Yoshikawa and T. Furuhashi
    • Organizer
      Joint 10th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 19th International Symposium on Advanced Intelligent Systems
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 教育支援ロボットが与える学習効果についての基礎的検討~認知的徒弟制理論に基づく学習支援~2018

    • Author(s)
      宮内建弥,ジメネスフェリックス,吉川大弘,古橋武
    • Organizer
      第44回東海ファジィ研究会(ヒマ研2018)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 表情変化と身体動作を用いた共感表出法を用いたロボットとの長期学習における効果2018

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武, 加納政芳
    • Organizer
      第34回ファジィシステムシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] Effects of Varying Accuracy Rate of a Robot in Collaborative Learning with Humans2017

    • Author(s)
      F. Jimenez, T. Yoshikawa, T. Furuhashi and M. Kanoh
    • Organizer
      Joint 17th World Congress of International Fuzzy Systems Association and 9th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] HRIにおける表情認識を用いたユーザの感情推定手法に関する基礎的検討2017

    • Author(s)
      朱曜南, ジメネス フェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      2017年度人工知能学会全国大会(第31回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] Collaborative Learning between Robots and Children with Potential Symptoms of a Developmental Disability2017

    • Author(s)
      F. Jimenez, T. Yoshikawa, T. Furuhashi, M. Kanoh and T. Nakamura
    • Organizer
      The 2017 IEEE Symposium Series on Computational Intelligence
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] A Study on Document Classification using Multiple Distributed Representations2017

    • Author(s)
      K. Takuwa, T. Yoshikawa, F. Jimenez and T. Furuhashi
    • Organizer
      Joint 17th World Congress of International Fuzzy Systems Association and 9th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 教育支援ロボットにおける学習者の書記時間を考慮した共感表出法の検討2017

    • Author(s)
      太田賢史, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      HAIシンポジウム2017 (Human-Agent Interaction Symposium 2017)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 雑談対話システムにおけるユーザの趣味に関連した発話手法に関する検討2017

    • Author(s)
      宅和晃志, 吉川大弘, ジメネスフェリックス, 古橋武
    • Organizer
      第16回情報科学技術フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 教育支援ロボットにおける教示方法に関する基礎的検討2017

    • Author(s)
      宮内建弥, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第43回東海ファジィ研究会(蒲研2017)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] 雑談対話システムにおけるユーザの趣味を考慮した発話手法に関する検討2017

    • Author(s)
      宅和晃志, 吉川大弘, ジメネス フェリックス, 古橋武
    • Organizer
      2017年度人工知能学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 認知的徒弟制理論に基づく教育支援ロボットの印象調査2017

    • Author(s)
      宮内建弥,ジメネスフェリックス,吉川大弘,古橋武
    • Organizer
      HAIシンポジウム2017 (Human-Agent Interaction Symposium 2017)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] Development of an Emotion Estimation System for Educational-Support Robot2017

    • Author(s)
      Y. Zhu, F. Jimenez, T. Yoshikawa, T. Furuhashi and T. Zhu
    • Organizer
      The 18th International Symposium on Advanced Intelligent Systems (ISIS2017)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12766
  • [Presentation] Examination of Expressing Emotion by Body Motion for an Educational-Support Robot2017

    • Author(s)
      Y. Tanizaki, F. Jimenez, T. Yoshikawa, and T. Furuhashi
    • Organizer
      The 18th International Symposium on Advanced Intelligent Systems
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 教育支援ロボットにおける身体動作による感情表出法に関する研究2017

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第4回人間共生システムデザインコンテスト & 第22回HSS研究会
    • Place of Presentation
      神奈川工科大学
    • Year and Date
      2017-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 教育支援ロボットに対応できる身体動作による感情表出法の検討2017

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第42回東海ファジィ研究会(ヒマ研2017)
    • Place of Presentation
      南知多町日間賀島公民館
    • Year and Date
      2017-02-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] ロボットの表情変化と身体動作による感情表出法に関する印象実験2017

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネス フェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      第33回ファジィ・システム・シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 教育支援ロボットの表情変化と身体動作による共感表出法に関する印象実験2017

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      HAIシンポジウム2017
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 発達障害児とロボットとの共同学習における学習効果2017

    • Author(s)
      ジメネス フェリックス, 吉川大弘, 古橋武, 加納政芳, 中村剛士
    • Organizer
      2017年度人工知能学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 身体動作を用いた教育支援ロボットの感情表出法に関する基礎的実験2017

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      情報処理学会第79回全国大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2017-03-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 教育支援ロボットへの適応を想定した身体動作による感情表出法の検討2017

    • Author(s)
      谷嵜悠平, ジメネス フェリックス, 吉川大弘, 古橋武
    • Organizer
      2017年度人工知能学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • [Presentation] 感情表出モデルを持つロボットと子ども間の協調学習で起こる学習効果2016

    • Author(s)
      ジメネスフェリックス, 吉川大弘, 古橋武, 加納政芳
    • Organizer
      第32回ファジィシステムシンポジウム
    • Place of Presentation
      佐賀大学
    • Year and Date
      2016-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02889
  • 1.  Nakamura Tsuyoshi (90303693)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  吉川 大弘 (20303753)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 22 results
  • 3.  加納 政芳 (90387621)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 4.  永田 雅子 (20467260)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  Furuhashi Takeshi (60209187)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 6.  松原 茂樹 (20303589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  三谷 真優 (31004674)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  平井 真洋 (60422375)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  HASHIMOTO Manabu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi