• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

金子 智栄子  カネコ チエコ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 70257442
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 文京学院大学, 人間学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2020: 文京学院大学, 人間学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
マイクロティーチィング / 保育者研修 / 力量形成 / マイクロティーチング
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (8 results)
  •  保育者の力量形成におけるマイクロティーチングの研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      金子 智栄子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Bunkyo Gakuin University

All 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Effects of Micro-teaching in Childcare Settings2021

    • Author(s)
      金子智昭・金子智栄子・植草一世・金子功一・清水優菜
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 44 Issue: 4 Pages: 483-496

    • DOI

      10.15077/jjet.44103

    • NAID

      130008003175

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981
  • [Journal Article] 保育者養成校でのマイクロティーチングに関する研究 : 協同作業認識とエンゲージメントに着目した保育者の力量形成プロセス2020

    • Author(s)
      金子智昭・金子智栄子・清水優菜
    • Journal Title

      慶應義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学・心理学・教育学 : 人間と社会の探究

      Volume: 89 Pages: 1-12

    • NAID

      120006980365

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981
  • [Journal Article] 保育者研修におけるマイクロティーチングの有効性Ⅱ-新任保育者の認識に焦点を当てて2020

    • Author(s)
      金子智栄子・安野隆史
    • Journal Title

      文京学院大学人間学部研究紀要

      Volume: 20 Pages: 105-117

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981
  • [Presentation] 幼稚園での園内研修におけるマイクロティーチングの研究Ⅲ ―子ども(破天荒)役を演じた心情理解に着目して―2020

    • Author(s)
      金子功一・金子智栄子・植草一世
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981
  • [Presentation] ロールプレイを導入したマイクロティーチングの研究 ―新任保育者研修で幼児役になった保育科学生の学び―2020

    • Author(s)
      金子智栄子
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981
  • [Presentation] 園内研修におけるマイクロティーチングの研究Ⅰ-ベテランによる保育実践の繰り返しの効果ー2020

    • Author(s)
      金子智栄子・植草一世・清水優菜
    • Organizer
      日本教育心理学会総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981
  • [Presentation] 園内研修におけるマイクロティーチングの研究Ⅰ ―ベテランによる保育実践の繰り返しの効果―2020

    • Author(s)
      金子智栄子・植草一世・清水優菜
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981
  • [Presentation] ロールプレイを導入したマイクロティーチングの研究ー新任保育者研修で幼児役になった保育科学生の学びー2020

    • Author(s)
      金子智栄子
    • Organizer
      日本保育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02981

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi