• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OGURI Seiko  小栗 成子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Oguri Seiko  小栗 成子

Less
Researcher Number 70329671
External Links
Affiliation (Current) 2025: 中部大学, 人間力創成教育院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021: 中部大学, 人間力創成教育院, 教授
2018 – 2020: 中部大学, 人間力創成総合教育センター, 教授
2017: 中部大学, 語学教育センター, 教授
2016: 中部大学, 語学センター, 教授
2010 – 2012: 中部大学, 語学センター, 教授
2002 – 2005: 中部大学, 語学センター, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology
Keywords
Principal Investigator
e-learning / 英語教育 / カリキュラム論 / 教授法 / 発音トレーニング / カリキュラム構築 / 対面授業 / 英語トレーニング / 対面授業の質向上 / 教材活用 … More / 英語力定着 / ブレンド型授業 / 英語教授法 / 学習意欲向上 / 英語コミュニケーション能力定着 / 協同授業 / 遠隔授業 / ブレンディドラーニング / 英語基礎力の定着 / eラーニング活用 / 英語コミュニケーション能力 / 教材の適合化 / 対面授業の意義 / 教師の役割 / ブレンディッドラーニング / writing / the Internet / EFL / 電子メール / ライティング / インターネット / 英語語彙習得 / 学習者支援 / 自律的な学習 / ライティング添削指導 / Moodleモジュール / 添削指導 / 英作文指導 … More
Except Principal Investigator
CMS / e-learning / the Internet / EFL / インターネット / 英語教育 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (54 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  Research on the Significance of Face-to-Face English Lessons and the Role of Teachers in the Era of Blended LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Oguri Seiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Instructional Design for Online Semi-Direct Corrective Writing: Its Development and EffectivenessPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGURI Seiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Collaborative Learning Activities on EFL utilizing the Internet

    • Principal Investigator
      OZEKI Shuji
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Development of Learning Material to Assist EFL Writing for Network UsePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGURI Seiko
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Chubu University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2013 2012 2011 2010 2005 2004 2003 2002 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] コロナ禍下における英語遠隔授業2年目の挑戦- 学習意欲向上と英語コミュニケーション基礎力の定着をめざした授業デザイン例 -2021

    • Author(s)
      小栗成子、David P. Allen
    • Journal Title

      中部大学教育研究

      Volume: No.21 Pages: 81-95

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Journal Article] ブレンドから遠隔への最適化 - コミュニケーション力育成をめざした一年生英語授業デザインの一例 -2020

    • Author(s)
      小栗成子他
    • Journal Title

      中部大学教育研究

      Volume: 20 Pages: 53-67

    • NAID

      120006960614

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Journal Article] 外国語としての英語力定着に向けた教材の適用化とインストラクショナルデザイン2019

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P.
    • Journal Title

      中部大学教育研究No.19

      Volume: 19 Pages: 9-23

    • NAID

      120006783707

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Journal Article] 英語ブレンディッドラーニングの実践と英語学習への意欲向上:理系学科における取り組みを一例に2017

    • Author(s)
      小栗成子、高丸尚教、David P. Allen、加藤鉄生
    • Journal Title

      中部大学教育研究 No.17

      Volume: 17 Pages: 127-137

    • NAID

      120006520696

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Journal Article] ロボット理工学科における英語コミュニケーション能力向上のためのカリキュラム-2年目までの実践と成果の報告-2016

    • Author(s)
      小栗成子、高丸尚教、関山健治、デイビッド アレン、加藤鉄生
    • Journal Title

      中部大学教育研究 No.16

      Volume: 16 Pages: 71-78

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Journal Article] BUILDING AUTONOMOUS EFL LEARNER SKILLS THROUGH SEMI-DIRECT WRITING FEEDBACK2012

    • Author(s)
      Seiko Oguri, Tomohiro Yanagi
    • Journal Title

      CLaSIC 2012 Proceedings, Culture in Foreign Language Learning: Framing and Reframing the Issue

      Volume: なし Pages: 539-546

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Journal Article] Building Autonomous EFL Learners Skills Through Semi-Direct Writing Feedback2012

    • Author(s)
      小栗成子、柳朋宏
    • Journal Title

      Proceedings of The Fifth CLS International Conference CLaSIC 2012 Culture in Foreign Language Learning: Framing and Reframing the Issue,シンガポール

      Pages: 539-546

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Journal Article] Colorful Responses : Maximizing Web Feedback for EFL Writers2005

    • Author(s)
      Oguri, Seiko
    • Journal Title

      Paper presented at 5th Conference of Foreign Language Education And Technology (FLEAT V)

      Pages: 43-43

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] ネットを利用した対話的な英作文指導で目指すもの2005

    • Author(s)
      小栗成子
    • Journal Title

      シンポジウム「LL/CALLでのインタラクションとコラボレーションとは」、語学ラボラトリー学会中部支部春期研究大会プログラム

      Pages: 7-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] Colorful Responses : Maximizing Web Feedback for EFL Writers2005

    • Author(s)
      Oguri, Seiko.
    • Journal Title

      Paper presented at 5th Conference of Foreign Language Education And Technology (FLEAT V)

      Pages: 43-43

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] Webはライティングに役立つか?2005

    • Author(s)
      小栗成子
    • Journal Title

      英語教育(大修館) 9月号

      Pages: 21-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] How can use the web for EFL writing?2005

    • Author(s)
      Oguri, Seiko.
    • Journal Title

      Eigo Kyoiku. September 2005(Taishukan)

      Pages: 21-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] Webはライティングに役立つか?2005

    • Author(s)
      小栗成子
    • Journal Title

      大修館「英語教育」 9月号

      Pages: 21-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] ネットを利用した対話的な英作文指導で目指すもの2005

    • Author(s)
      小栗成子
    • Journal Title

      シンポジウム「LL/CALLでのインタラクションとコラボレーションとは」、語学ラボラトリ-学会中部支部春期研究大会プログラム

      Pages: 7-7

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] What do we focus on with the interactive teaching of writing on the net.2005

    • Author(s)
      Oguri, Seiko.
    • Journal Title

      Paper presented at the regional conference of Chubu chapter, Japan Association of Language Education and Technology

      Pages: 7-7

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] WebNotebookでのライティング個別指導とそのプロセスのデータベース化2004

    • Author(s)
      小栗成子, 他
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会第44回全国研究大会発表論文集

      Pages: 273-276

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500643
  • [Journal Article] WebNotebookでのライティング個別指導とそのプロセスのデータベース化2004

    • Author(s)
      小栗成子 他
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会第44回全国研究大会発表論文集

      Pages: 273-276

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580238
  • [Journal Article] Individual Teaching of English Writing by WebNotebook and Building the Database of the Process.2004

    • Author(s)
      Oguri, Seiko et al.
    • Journal Title

      The Proceedings of The 44th Annual Convention of Japan Association of Language Education and Technology

      Pages: 273-276

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580238
  • [Journal Article] WebNotebookでのライティング個別指導とそのプロセスのデータベース化2004

    • Author(s)
      小栗成子, 他
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会第44回全国研究大会発表論文集

      Pages: 273-276

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580238
  • [Journal Article] ライティングタスクのバリエーションとemail添削指導の効果2003

    • Author(s)
      小栗成子
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会第43回全国大会発表論文集

      Pages: 231-234

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580238
  • [Journal Article] Variation of EFL Writing Tasks and the Effect of Teaching on E-mail2003

    • Author(s)
      Oguri, Seiko.
    • Journal Title

      The Proceedings of The 43rd Annual Convention of Japan Association of Language Education and Technology

      Pages: 231-234

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580238
  • [Journal Article] Development of Interactive Self-Learning Material on the Web and the Utilization in College English Courses.2002

    • Author(s)
      Ozeki, Shuji, Seiko Oguri, et al.
    • Journal Title

      The Proceedings of The 42nd Annual Convention of Japan Association of Language Education and Technology

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580238
  • [Journal Article] インタラクティブWeb自習教材の開発と大学基礎英語コースでの利用2002

    • Author(s)
      尾関修治, 小栗成子 他
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会第42回全国大会発表論文集

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580238
  • [Presentation] On-site to Online: Tackling the Challenges of Transitioning to Distance-learning2022

    • Author(s)
      David P. Allen、小栗成子
    • Organizer
      5th RELC International Conference (Virtual) , SEAMEO Regional Language Centre, Singapore
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Adaptive Blended Learning: A case study of an English Communication Class2021

    • Author(s)
      小栗成子、David P. Allen
    • Organizer
      The Japan Association for Language Teaching (JALT)福岡支部月例勉強会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Together While Apart: Inspiring language learners through online dialogues2021

    • Author(s)
      小栗成子、David P. Allen
    • Organizer
      Pan-Pacific Association of Applied Linguistics (PAAL), The 25th PAAL International Online Conference, Korea
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] AI or Us: Who Runs Our Language Classrooms?2019

    • Author(s)
      Oguri. S.
    • Organizer
      2019 International Conference on English Language Teaching
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Quality Time: Efficient practice through effective material adaptation2019

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P.
    • Organizer
      Pan-Pacific Association of Applied Linguistics (PAAL) 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] ブレンディッドラーニングが叶える英語対面授業時間の活性化2019

    • Author(s)
      小栗成子、Allen D.P.
    • Organizer
      私情協教育イノベーション大会2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Two is Better than One: Using L1 in the L2 EFL Classroom Effectively2019

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P.
    • Organizer
      2019 TAIPEI TECH International Conference on Applied Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Cyclical Blending: a Case Study of Implementation and Outcomes2018

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P., Kato T.
    • Organizer
      Pan-Pacific Association of Applied Linguistics (PAAL) Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Motivation and Intake: Creating English Learners through a Cyclical Blended Learning Model2018

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P., Kato T.
    • Organizer
      CLaSIC 2018 - The Eighth CLS International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Confidence through Understanding: The Effects of Pronunciation Training on EFL Learners’ Motivation and Aptitude2018

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P., Kato T.
    • Organizer
      ICPEAL 17 - CLDC 9 Joint Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Weaving Learning Opportunities: Changing Teacher Roles in Blended Learning2017

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P., Kato T.
    • Organizer
      The Applied Linguistics Association of New Zealand
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Teacher Tailors: Enhancing Language Learner Motivation Through Material Adaptation2017

    • Author(s)
      Oguri S., Allen D.P., Kato T.
    • Organizer
      Pan-Pacific Association of Applied Linguistics (PAAL)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] 英語ブレンディッドラーニングにけるスパイラル的な教授法と教員の役割2017

    • Author(s)
      小栗成子、高丸尚教、David P. Allen、加藤鉄生
    • Organizer
      私立大学情報教育協会教育改革ICT戦略大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Up on the Cloud: Using Cloud Technology to Enhance Lesson Design2017

    • Author(s)
      小栗成子、David P. Allen、加藤鉄生
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] 理系学科における英語教育モデルの再構築:  2年目までの成果とこれからの課題2016

    • Author(s)
      小栗成子、高丸尚教、関山健治、デイビッド アレン、加藤鉄生
    • Organizer
      私立大学情報教育協会 教育改革ICT戦略大会
    • Place of Presentation
      アルカディア市ヶ谷、東京
    • Year and Date
      2016-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Breaking the Silence: Between Prosody Focused Training and Listening Skills Development for Beginners2016

    • Author(s)
      Oguri S., Kato T.
    • Organizer
      JALT Computer Assisted Language Learning Special Interest Group(JALT CALL)
    • Place of Presentation
      玉川大学、東京
    • Year and Date
      2016-06-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] 英語コミュニケーション力育成のための足場かけ-英語嫌いをアクティブラーナーへ-2016

    • Author(s)
      小栗成子
    • Organizer
      内田洋行 大学・高校実践ソリューションセミナー
    • Place of Presentation
      内田洋行新川本社、東京
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] ATR CALL BRIXが破る沈黙の意味-ICTにしかできないこと,ICTにはできないこと-2016

    • Author(s)
      小栗成子
    • Organizer
      内田洋行 Education Expo
    • Place of Presentation
      東京ファッションタウンビル、東京
    • Year and Date
      2016-06-02
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Turning Anxiety to Hope: The roles of teachers in a new blended EFL learning2016

    • Author(s)
      Oguri S., Kato T.
    • Organizer
      The 21st Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      台湾、淡水市、淡江大学
    • Year and Date
      2016-08-22
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] Practice in Practice, Not in Theory: How blended learning supports intake in EFL classes2016

    • Author(s)
      Oguri S., Allen P., Kato T.,
    • Organizer
      The Seventh CLS International Conference CLaSIC 2016
    • Place of Presentation
      シンガポール、シンガポール国立大学
    • Year and Date
      2016-12-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02858
  • [Presentation] 添削道場ERRMarker Moodle 2.xの開発2013

    • Author(s)
      小栗成子、大西昭夫
    • Organizer
      Moodle Moot Japan 2013、日本ムードル協会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2013-03-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] セミダイレクト添削手法を用いた英作文オンライン指導2012

    • Author(s)
      小栗成子、柳朋宏
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第51回全国大会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2012-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] Building Autonomous EFL Learners Skills Through Semi-Direct Writing Feedback2012

    • Author(s)
      小栗成子、柳朋宏
    • Organizer
      The Fifth CLS International Conference CLaSIC 2012Culture in Foreign Language Learning: Framing and Reframing the Issue
    • Place of Presentation
      シンガポール
    • Year and Date
      2012-12-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] クラウドサービスの特性を活かした英語学習プロセスの共有と協調的学習の促進2011

    • Author(s)
      小栗成子
    • Organizer
      外国教育メディア学会(LET)中部支部
    • Place of Presentation
      立命館大学びわこ・くさつキャンパス(滋賀県)
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] クラウドサービスの特性を活かした英語学習プロセスの共有と協調的学習の促進2011

    • Author(s)
      小栗成子
    • Organizer
      外国教育メディア学会(LET)中部支部第78回支部研究大会
    • Place of Presentation
      滋賀
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] 品詞認識の欠如による誤用傾向2010

    • Author(s)
      小栗成子、伊藤嘉奈子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)中部支部研究大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2010-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] 英語ライティング添削指導のためのMoodle版ERRMarkerの開発2010

    • Author(s)
      小栗成子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)全国大会
    • Place of Presentation
      横浜サイエンスフロンティア高等学校
    • Year and Date
      2010-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] 英語ライティング添削指導のための Moodle版 ERRMarkerの開発2010

    • Author(s)
      小栗成子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第50回全国大会
    • Place of Presentation
      横浜
    • Year and Date
      2010-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] BUILDING AUTONOMOUS EFL LEARNER SKILLS THROUGH SEMI-DIRECT WRITING FEEDBACK

    • Author(s)
      Seiko Oguri, Tomohiro Yanagi
    • Organizer
      The Fifth CLS International Conference CLaSIC 2012
    • Place of Presentation
      シンガポール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] セミダイレクト添削手法を用いた英作文オンライン指導

    • Author(s)
      小栗成子、柳朋宏
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第52回全国大会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • [Presentation] 添削道場ERRMarker Moodle 2.xの開発

    • Author(s)
      小栗成子、大西昭夫
    • Organizer
      日本ムードル協会Moodle Moot Japan 2013
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520592
  • 1.  OZEKI Shuji (60194552)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  YANAGI Tomohiro (70340205)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  淡路 佳昌 (90259820)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  加藤 鉄生 (20762313)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi