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Azuma Nobukazu  東 伸一

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AZUMA Nobukazu  東 伸一

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Researcher Number 70368554
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 青山学院大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 青山学院大学, 経営学部, 教授
2016: 青山学院大学, 経営学部, 教授
2012 – 2015: 青山学院大学, 経営学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
商業 / 流通 / 小売業 / 質的比較分析(QCA) / 過程追跡法 (Process Tracing) / 流通システム / 業態 / SPA / 小売 / 過程追跡法(Process tracing) … More / 過程追跡法 (Process tracing) / 日英比較研究 / 財務会計 / QCA / 競争 / QCA (質的比較分析) / 研究方法 / 食品スーパー / 衣料品専門店チェーン / 過程追跡法 (Process-tracing) / 混合研究法 (Mixed Methods) / 社会科学の方法論 / Process Tracing Method / 過程追跡法 / 方法論 / 小売ビジネス・モデル (RBM) / 混合研究法 / 質的比較分析 (QCA) / 卸売商業 / 小売商業 / マクロマーケティング / 理論 / 卸売業 / 流通現象 / 流通構造 / 理論研究 / 商学 / 流通論 / 流通システム論 / 国際研究者交流 / 小売フォーマット / 小売形態 / 流通課業環境 / GPN / 小売流通 / 衣料品 / 商品調達 / チェーンストア / 専門店 … More
Except Principal Investigator
fsQCA / 小売業態 / 不確実性 / 企業家 / マーケティング / エフェクチュエーション / 異業態間競争 / 小売ビジネスモデル / 顧客評価 / 業態戦略 / リテール・マネジメント / 論文執筆 / 学会報告 / 定量調査 / 資料整理 / サーベイ調査 / 文献研究 / PPIH / 消費者調査 / ケーススタディー / 因果非対称性 / 等結果性 / 因果複雑性 / 加法の定理 / 小売ミックス / 顧客満足 / retail patronage / 小売競争 / 地域多様性 / 食品小売市場 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (82 results)
  • Co-Researchers

    (17 People)
  •  市場の不確実性に対するエフェクチュエーションの効果の理解の拡張のための実証研究

    • Principal Investigator
      栗木 契
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Thirty Years of Retailing and Distribution System in Japan and the UK ; Toward the International Dissemination of Common Research Methods and the Construction of Relevant TheoriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      東 伸一
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  小売ビジネスモデルの構成要素の組み合わせと成果の関係-fsQCAを用いた実証研究

    • Principal Investigator
      横山 斉理
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hosei University
  •  業態の提供価値と顧客評価の齟齬に着目した小売企業の業態戦略に関する総合的研究

    • Principal Investigator
      金 雲鎬
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Nihon University
  •  A Longitudinal Research on Clothing Retailing and Grocery Retailing in Japan - A QCA-based Approach -Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Azuma Nobukazu
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Study on the interaction between retail competition and regional diversity

    • Principal Investigator
      Yokoyama Narimasa
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hosei University
  •  A comprehensive study on the principal theories and hypotheses in the domain of retail and distributive trades (macromarketing)Principal Investigator

    • Principal Investigator
      AZUMA Nobukazu
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Retail Format Innovation amongst Clothing Specialty Retail Multiples and their Product Sourcing NetworkPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      AZUMA Nobukazu
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University

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All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 質的比較分析(QCA) : リサーチ・デザインと実践2023

    • Author(s)
      パトリック・A・メロ(著)、東 伸一、横山斉理(訳)
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805113042
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01755
  • [Book] 質的比較分析(QCA) : リサーチ・デザインと実践2023

    • Author(s)
      パトリック・A・メロ(著)、東 伸一、横山斉理(訳)
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805113042
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Book] 質的比較分析(QCA) : リサーチ・デザインと実践2023

    • Author(s)
      パトリック・A・メロ (著)、東 伸一、横山斉理(訳)
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805113042
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25558
  • [Book] データブック 流通と商業―理論と現象から考える2022

    • Author(s)
      東伸一・三村優美子・懸田豊・金雲鎬・横山斉理
    • Total Pages
      436
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641165991
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Book] はじめての流通 新版2022

    • Author(s)
      崔 容熏・原 頼利・東 伸一
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      有斐閣ストゥディア
    • ISBN
      9784641151031
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Book] 「P・H・ナイストロム―小売研究のパイオニア」、マーケティング史学会(編)『マーケティング学説史(アメリカ編Ⅱ)』、第7章(123-140頁)所収2019

    • Author(s)
      東 伸一
    • Total Pages
      270
    • Publisher
      同文舘出版(株)
    • ISBN
      9784495649517
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Book] マーケティング学説史(アメリカ編)Part22018

    • Author(s)
      マーケティング史研究会(編)戸田裕美子・東伸一(各1章ずつ執筆)
    • Total Pages
      270
    • Publisher
      同文舘出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Book] データブック 流通と商業 理論と現象から考える2018

    • Author(s)
      東伸一・懸田豊・三村優美子・横山斉理・金雲鎬(編著)
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Book] 新・流通と商業第6版2016

    • Author(s)
      鈴木安昭(著)東伸一・懸田豊・三村優美子(補訂)
    • Total Pages
      287
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Book] 流通と商業2016

    • Author(s)
      鈴木安昭・懸田豊・三村優美子・東伸一
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Book] 新・流通と商業 増補改訂版2015

    • Author(s)
      鈴木安昭、三村優美子、懸田豊、東伸一
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Book] 新・流通と商業 増補改訂版2015

    • Author(s)
      鈴木安昭、懸田豊、三村優美子、東伸一
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Book] はじめての流通2014

    • Author(s)
      崔 容熏, 原 頼利, 東 伸一
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Book] はじめての流通論2014

    • Author(s)
      崔容、原頼利、東伸一
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Journal Article] The impact of e-retail usage on relative retail patronage formation2023

    • Author(s)
      Yokoyama Narimasa、Azuma Nobukazu、Kim Woonho
    • Journal Title

      International Journal of Retail & Distribution Management

      Volume: 51 Issue: 13 Pages: 16-32

    • DOI

      10.1108/ijrdm-04-2022-0142

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893, KAKENHI-PROJECT-21K01748, KAKENHI-PROJECT-22K01755, KAKENHI-PROJECT-20H01550, KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] Book Reviews and Recommendations2023

    • Author(s)
      東 伸一
    • Journal Title

      Japan Marketing History Review

      Volume: 2 Issue: 1 Pages: 87-108

    • DOI

      10.51102/jmhr.2.1_87

    • ISSN
      2436-8342
    • Year and Date
      2023-03-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] Towards Formalization of Analytical Approaches to Tackle Issues of Retail Business Models:2022

    • Author(s)
      横山斉理・東伸一
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 41 Issue: 4 Pages: 53-64

    • DOI

      10.7222/marketing.2022.021

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2022-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550, KAKENHI-PROJECT-18K01886, KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Journal Article] Moderating effect of customer's retail format perception on customer satisfaction formation: An empirical study of mini-supermarkets in an urban retail market setting2022

    • Author(s)
      横山 斉理・東 伸一・金雲鎬
    • Journal Title

      Journal of Retailing and Consumer Services

      Volume: 66 Pages: 2-9

    • DOI

      10.1016/j.jretconser.2022.102935

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886, KAKENHI-PROJECT-18K01893, KAKENHI-PROJECT-21K01748
  • [Journal Article] Revisiting the Big Middle: An fsQCA Approach to Unpack a Large Value Market from a Product Specialist Retailer's Perspective2022

    • Author(s)
      東 伸一・横山 斉理・金雲鎬
    • Journal Title

      International Journal of Retail & Distribution Management

      Volume: 近刊 Issue: 8/9 Pages: 1-29

    • DOI

      10.1108/ijrdm-10-2021-0496

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] The potential of Qualitative Comparative Analysis (QCA) and its implications for mixed-method approaches in marketing and distribution research2022

    • Author(s)
      東 伸一
    • Journal Title

      Japan Marketing History Review

      Volume: 1 Issue: 2 Pages: 204-225

    • DOI

      10.51102/jmhr.1.2_204

    • ISSN
      2436-8342
    • Year and Date
      2022-09-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893, KAKENHI-PROJECT-22K01755, KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] The Methodological Foundation of Process-tracing as a Within-case Causal Inference Technique and its Applications to Research in Retail and Distribution Studies2021

    • Author(s)
      東伸一・金雲鎬・横山斉理
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 55 Issue: 4 Pages: 79-98

    • DOI

      10.34321/21830

    • NAID

      120007008645

    • ISSN
      05871654
    • URL

      https://opac.agulin.aoyama.ac.jp/iwjs0011opc/TF01309910

    • Year and Date
      2021-03-03
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] 事例内因果推論技法としての過程追跡法の方法論的基礎とその流通研究における可能性について2021

    • Author(s)
      東伸一・金雲鎬・横山斉理
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 55 Pages: 80-98

    • NAID

      120007008645

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Journal Article] Application of Process-tracing Method toward the Theorisation of Retail Business Model2021

    • Author(s)
      Nobukazu Azuma, Narimasa Yokoyama, and Woonho Kim
    • Journal Title

      2021 AMA/ACRA Conference Proceedings

      Volume: なし

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Journal Article] “A Mixed-method Study on the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction with a ‘Mini Supermarket’ Multiple in a Spatially Small Urban Market Setting”2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Journal Title

      『青山経営論集』

      Volume: 第54巻、第4号 Pages: 1-35

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] A Mixed-method Study on the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction with a ‘Mini Supermarket’ Multiple in a Spatially Small Urban Market Setting2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第54巻、第4号 Pages: 1-35

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Journal Article] "Unpacking the Causal Receipes of Retailing Mix on Consumer Satisfcation in Grocery Shoppiong Using Qualitative Comparative Analysis (QCA)"2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,W.
    • Journal Title

      American Collegiate Retailing Association (ACRA) 2020 Conference Proceedings'

      Volume: ACRA 2020 Pages: 131-140

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] A Study on Grocery Retail Competition in the ‘Small Spatial Market’ Setting and the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction - A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA ) Approach2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Journal Title

      Aoyama Business Review

      Volume: No.42 Pages: 1-43

    • NAID

      120006949036

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Journal Article] Unpacking the Causal Recipes of Retailing Mix on Consumer Satisfaction in Grocery Shopping Using Qualitative Comparative Analysis (QCA) ; From and Experience of a Japanese Mini Supermarket Multiple2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Journal Title

      Proceedings of ACRA (American Collegiate Retailing Association) Conference 2020

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Journal Article] “Unpacking the Causal Recipes of Retailing Mix on Consumer Satisfaction in Grocery Shopping Using Qualitative Comparative Analysis (QCA) ? From and Experience of a Japanese Mini Supermarket Multiple"2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Journal Title

      Proceedings of ACRA (American Collegiate Retailing Association) Conference 2020

      Volume: ー

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] “A Study on Grocery Retail Competition in the ‘Small Spatial Market’ Setting and the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction ? A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA ) Approach”2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Journal Title

      ‘Aoyama Business Review’

      Volume: No.42 Pages: 1-43

    • NAID

      120006949036

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] 「日本のイノベーター ユニクロ 素材開発まで踏み込んだ小売フォーマットを構築」2019

    • Author(s)
      東伸一
    • Journal Title

      『販売革新』

      Volume: 第57巻、第9号 Pages: 101-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] A QCA-based study on the longitudinal changes in the competitive structure within the Japanese clothing specialist retailing2019

    • Author(s)
      Nobukazu Azuma
    • Journal Title

      Aoyama Business Review

      Volume: 42

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Journal Article] A Longitudinal Study on the Inter-type Competition Among Japanese Specialist Retail Multiples - Through QCA and Financial Analysis Approaches2018

    • Author(s)
      東伸一(Nobukazu Azuma)
    • Journal Title

      Aoyama Business Review

      Volume: 40

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Journal Article] An Exploratory Study on the Emergence and the Growthof Vertically Integrated Specialty Store Retailing : An Application of the Process Tracing Method2017

    • Author(s)
      東伸一 (Nobukazu Azuma)
    • Journal Title

      Aoyama Business Review

      Volume: 39 Pages: 1-33

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Journal Article] An Interdisciplinary Study on Retailers’ Format Strategy and its Implications to Financial Performances2016

    • Author(s)
      Azuma,N(東伸一)、Yamamoto,N(山本宣明)、Fernie,J(ジョン・ファーニー)
    • Journal Title

      Aoyama Business Review

      Volume: 未定

    • Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Journal Article] 小売形態考2015

    • Author(s)
      東伸一
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 35

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Journal Article] 小売形態考2015

    • Author(s)
      東伸一
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 35 Pages: 34-49

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Journal Article] 小売フォーマットの有効性にかんする実証分析2015

    • Author(s)
      東伸一、山本宣明
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 50

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Journal Article] The Rise of Virtually Integrated Specialist Clothing Retail Multiples and the evolution process of Retail Format2014

    • Author(s)
      Nobukazu Azuma
    • Journal Title

      30th Sino-Japanese Modern Engineering and Technology Symposium (講演・論文集)

      Volume: 1 Pages: 1-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Journal Article] The Rise of Virtually Integrated Specialist Clothing Retail Multiples and the evolution process of Retail Format2013

    • Author(s)
      東伸一(Nobukazu Azuma)
    • Journal Title

      台日工程技術検討会(Proceedings)

      Volume: 1 Pages: 1-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Journal Article] The Rise of Virtually Integrated Specialist Clothing Retail Multiples and Its Implications to Retail Internationalisation in Asia2012

    • Author(s)
      Nobukazu Azuma (東伸一)
    • Journal Title

      Proceedings of SARD (Society for Asian Retail and Distributive Trades) 10th Workshop

      Volume: ―

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Presentation] QCA(質的比較分析)の特徴と流通・マーケティングにおける実際2023

    • Author(s)
      金雲鎬・横山斉理・東伸一
    • Organizer
      日本商業学会北海道部会3月部会研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01755
  • [Presentation] QCA(質的比較分析)の特徴と流通・マーケティングにおける実際2023

    • Author(s)
      金雲鎬・横山斉理・東伸一
    • Organizer
      日本商業学会北海道部会3月部会研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] 「QCA(質的比較分析)の特徴と流通・マーケティングにおける実際」2023

    • Author(s)
      金雲鎬、横山斉理、東伸一
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] 流通・マーケティング論におけるQCA(質的比較分析)の方法論的特性と実際2023

    • Author(s)
      東伸一、横山斉理、金雲鎬
    • Organizer
      日本商業学会 北海道部会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01748
  • [Presentation] 質的比較分析 (QCA: Qualitative Comparative Analysis) :流通・商業、マーケティング研究における QCA の可能性の検討と アプリケーション fsQCA のハンズオン・セッション」2022

    • Author(s)
      金雲鎬、東伸一、横山斉理
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] Relative retail patronage formation among grocery fill-in shoppers in Japan2022

    • Author(s)
      Narimasa Yokoyama, Nobukazu Azuma, and Woonho Kim
    • Organizer
      2022 American Collegiate Retailing Association Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] Relative Retail Patronage Formation in Grocery Fill-in Shoppers in Japan2022

    • Author(s)
      横山 斉理・東 伸一・金雲鎬
    • Organizer
      ACRA(American Collegiate Retailing Association) 2022 (New Orleans, USA)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] 質的比較分析 (QCA: Qualitative Comparative Analysis) :流通・商業、マーケティング研究における QCA の可能性の検討と アプリケーション fsQCA のハンズオン・セッション2022

    • Author(s)
      金雲鎬・横山斉理・東伸一
    • Organizer
      日本商業学会関東部会9月部会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01755
  • [Presentation] 質的比較分析 (QCA: Qualitative Comparative Analysis) :流通・商業、マーケティング研究における QCA の可能性の検討と アプリケーション fsQCA のハンズオン・セッション2022

    • Author(s)
      金雲鎬・横山斉理・東伸一
    • Organizer
      日本商業学会関東部会9月部会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] Revisiting the Big Middle: An fsQCA Approach to Unpack the Large Value Market from the Product Specialist Retailer・fs Perspective (ベストペーパー賞次点)2021

    • Author(s)
      東 伸一・横山 斉理・金雲鎬
    • Organizer
      Colloqiuim on European Research in Retailing (SKEMA Paris, France)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] “Application of Process-tracing Method toward the Theorisation of Retail Business Model”2021

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,W.
    • Organizer
      2021 ACRA (American Collegiate Retailing Association) - AMA (American Marketing Association) Virtual Triennial Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] 流通研究における過程追跡法の可能性 - ケーススタディとの関係を主眼に -2021

    • Author(s)
      東 伸一・横山 斉理・金雲鎬
    • Organizer
      日本商業学会全国大会(富山大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] Application of Process-tracing Method toward the Theorisation of Retail Business Model2021

    • Author(s)
      Nobukazu Azuma, Narimasa Yokoyama, and Woonho Kim
    • Organizer
      2021 AMA/ACRA Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] Orchestration in a hierarchical network setting: The growth of a Japanese vertically integrated clothing retailer2021

    • Author(s)
      金雲鎬・Medlin Christopher・東伸一・横山斉理
    • Organizer
      IMP Conference 2021 (University College of Cork, Ireland)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] Revisiting the Big Middle: An fsQCA Approach to Unpack the Large Value Market from the Product Specialist Retailer’s Perspective2021

    • Author(s)
      Nobukazu, Azuma, Narimasa, Yokoyama and Woonho, Kim
    • Organizer
      Colloquium on European Research in Retailing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01748
  • [Presentation] 流通研究における過程追跡法の可能性ーケーススタディとの関係を主眼にー2021

    • Author(s)
      東伸一・金雲鎬・横山斉理
    • Organizer
      日本商業学会全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] Revisiting the Big Middle: An fsQCA Approach to Unpack the Large Value Market from the Product Specialist Retailer's Perspective2021

    • Author(s)
      Nobukazu Azuma, Narimasa Yokoyama, and Woonho Kim
    • Organizer
      Colloquium on European Research in Retailing 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] ユニクロの安定成長はいかに実現したか?:過程追跡(Process Tracing Method)を用いた因果メカニズムの考察2020

    • Author(s)
      金雲鎬・東伸一・横山斉理
    • Organizer
      日本商業学会関東部会11月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] “Unpacking the Causal Recipes of Retailing Mix on Consumer Satisfaction in Grocery Shopping Using Qualitative Comparative Analysis (QCA) ? From and Experience of a Japanese Mini Supermarket Multiple"2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Organizer
      ACRA(American Collegiate Retailing Association) Conference 2020 (新型コロナウイル感染拡大のため学会中止となり論文集印刷中)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] Unpacking the Causal Recipes of Retailing Mix on Consumer Satisfaction in Grocery Shopping Using Qualitative Comparative Analysis (QCA) ; From and Experience of a Japanese Mini Supermarket Multiple2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Yokoyama,N, and Kim,U.
    • Organizer
      ACRA(American Collegiate Retailing Association) Conference 2020 (新型コロナウイル感染拡大のため学会中止となり論文集印刷中)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] ”A Longitudinal Study on the Causal Mechanism behind the Growth of a Vertically Integrated Clothing Specialist Retail Multiple: An Outcome-Explaining Process-Tracing Approach”2020

    • Author(s)
      Azuma,N, Kim,W, and Yokoyama,N.
    • Organizer
      IMP (Industrial Marketing and Purchasing) ASIA 2020 (採択後延期)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] 「ユニクロの安定成長はいかに実現したか?過程追跡法(Process-tracing) を用いた因果メカニズムの考察」2020

    • Author(s)
      金雲鎬・東伸一・横山斉理
    • Organizer
      日本商業学会 (2020年10月17日 オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] スモールデータ分析のススメ:fsQCAを用いた小商圏における買い物客の顧客満足の規定要因の解析2019

    • Author(s)
      横山斉理・東伸一・金雲鎬
    • Organizer
      日本マーケティング学会(2019年10月4日 於 法政大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] スモールデータ分析のススメ:fsQCAを用いた小商圏における買い物客の顧客満足の規定要因の解析2019

    • Author(s)
      横山斉理・東伸一・金雲鎬
    • Organizer
      日本マーケティング学会(2019年10月4日 於 法政大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01893
  • [Presentation] 「現代流通研究の前進を目指して―概念化、実証分野、方法論などを探る―」(パネルディスカッション)2019

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会 (2019年7月20日 於 大阪市立大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] 「流通論における伝統概念、現象変化、研究モードとその今後についての一考察」2019

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会 (2019年7月20日 於 大阪市立大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01886
  • [Presentation] フードサービスにおける多店舗化と事業システムについての研究-事業システムの特性と活動成果の分析枠組みの検討を中心に-2017

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本フードサービス学会
    • Place of Presentation
      日本フードサービス協会(東京都港区)
    • Year and Date
      2017-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] 小売業者の垂直的統合に関する新視点からの評価2017

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター(大阪府大阪市)
    • Year and Date
      2017-01-21
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] フードサービスにおけるチェーン店の盛衰についての研究-QCAを用いて-2017

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本フードサービス学会
    • Place of Presentation
      立教大学池袋キャンパス(東京都豊島区)
    • Year and Date
      2017-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] 大きな環境変化の中にある現代の流通-どう捉えればよいのか2017

    • Author(s)
      東伸一(西村順二氏、二宮麻里氏とのパネルディスカッション)
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター(大阪府大阪市)
    • Year and Date
      2017-01-21
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] 専門店小売チェーンの盛衰過程の財務的視点を導入した分析枠組みの試論2016

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      マーケティング史研究会
    • Place of Presentation
      近畿大学東大阪キャンパス(大阪府東大阪市)
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] 流通における新たなビジネスモデルとオムニ・チャネル・リテイリング2015

    • Author(s)
      キムウノ、横山斉理、東伸一
    • Organizer
      日本マーケティング学会 オムニ・チャネル研究ワークショッップ
    • Place of Presentation
      青山学院大学青山キャンパス
    • Year and Date
      2015-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Presentation] 流通技術の進展とその活用可能性2015

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本マーケティング学会全国大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学・早稲田キャンパス
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] 専門店の商品調達ネットワーク2014

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会、日本経営史学会 関西合同部会
    • Place of Presentation
      同志社大学今出川キャンパス 京都府京都市
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Presentation] 専門店の商品調達ネットワーク2014

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      同志社大学今出川キャンパス(京都府京都市)
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] サービスと流通について2014

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      明治大学駿河台キャンパス(東京都千代田区)
    • Year and Date
      2014-09-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26245051
  • [Presentation] サービスと流通について2014

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会 関東部会定例研究会
    • Place of Presentation
      明治大学駿河台キャンパス 東京都千代田区
    • Year and Date
      2014-09-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Presentation] The Rise of Virtually Integrated Specialist Clothing Retail Multiples and Its Implications to Retail Internationalisation in Asia2012

    • Author(s)
      Nobukazu Azuma (東伸一)
    • Organizer
      SARD (Society for Asian Retail and Distributive Trades) 10th Workshop
    • Place of Presentation
      神戸流通科学大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Presentation] 専門店チェーンにおける商品調達ネットワークと価値共創プロセスの史的考察2012

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会 第62回全国大会 統一論題「流通・チャネルにおける価値共創」
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Presentation] The Rise of Virtually Integrated Specialist Clothing Retail Multiples and the evolution process of Retail Format

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      台日工程技術検討会
    • Place of Presentation
      台北市ー台湾
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • [Presentation] 「国際商品調達経路の形成と専門店小売チェーンの店舗事業国際化についての研究」

    • Author(s)
      東伸一
    • Organizer
      日本商業学会(関東部会10月定例研究会)
    • Place of Presentation
      中央大学後楽園キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730365
  • 1.  Yokoyama Narimasa (70461126)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 41 results
  • 2.  金 雲鎬 (10410383)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  戸田 裕美子 (50383948)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  YAHAGI Toshiyuki (40230289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  懸田 豊 (60194693)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 6.  大崎 恒次 (70712678)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  森山 一郎 (60508985)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  鍾 淑玲 (30381338)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  岸本 徹也 (00405929)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  峰尾 美也子 (30349930)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  伊藤 匡美 (20523012)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  嶋 正 (30187421)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  田中 正郎 (30155163)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  住谷 宏 (70163061)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  矢澤 憲一 (70406817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  栗木 契 (90294397)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  吉田 満梨 (30552278)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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