• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

hanao yukari  花尾 由香里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HANAO Yukari  花尾 由香里

Less
Researcher Number 70387116
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京富士大学, 経営学部, 教授(移行)
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012: 東京富士大学, 経営学部経営心理学科, 准教授
2010 – 2012: 東京富士大学, 経営学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
表示の誤認 / あいまいさ認知尺度 / 消費者の推論傾向 / 商品表示 / 表示誤認 / 消費者の推論 / 強調表示 / あいまいな推論 / 食品表示 / 消費者行動
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (6 results)
  •  The Research of Ambiguity in Consumer InferencesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HANAO Yukari
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo Fuji University

All 2012 2011 Other

All Presentation Book

  • [Book] 消費者行動と購買行動」『ゼロから学ぶ経営心理学』藤田主一編著2012

    • Author(s)
      花尾由香里
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730342
  • [Book] ネット消費社会 現代社会と応用心理学第5巻クローズアップ メディア浮谷秀一・大坊郁夫編

    • Author(s)
      花尾由香里
    • Publisher
      福村出版(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730342
  • [Book] 消費者行動と購買における意思決定プロセス「定量・定性的なマーケティング心理の分析と活用」『ビジネス心理ハンドブック〈3〉マーケティング心理編』ビジネス心理士協会編

    • Author(s)
      花尾由香里
    • Publisher
      中央経済社(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730342
  • [Presentation] 食品のリスク認知と不安傾向の関連性についての検討2012

    • Author(s)
      花尾由香里
    • Organizer
      日本応用心理学会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2012-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730342
  • [Presentation] 商品表示における比較表現と数値情報に関するあいまいさの認知と購買への影響2011

    • Author(s)
      花尾由香里
    • Organizer
      日本応用心理学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730342
  • [Presentation] 商品の対象者を特定した表現の効果「~が気になる方に」という表現から消費者はどのような認知をするか2011

    • Author(s)
      花尾由香里
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2011-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730342

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi