• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TANEMURA Shunsuke  種村 俊介

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TANEMURA Shunsyke  種村 俊介

Less
Researcher Number 70435428
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 金城学院大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 金城学院大学, 文学部, 教授
2013 – 2014: 岐阜工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
2008 – 2010: Numazu College of Technology, 教養科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
多読 / 英語の多読 / フロー / 英語学習者 / 情意要因 / 読書態度 / 語彙サイズ / 付随的語彙学習
Except Principal Investigator
語彙テスト / 動詞下位範疇化情報 … More / 誤用分析 / 動詞使用レベル判定 / 項目応答理論 / ラッシュモデル / テスト形式 / 頻度効果 / 流暢性 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (18 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Construction of Basic Data Associating English Production Fluency and Knowledge of Verb Subcategorization Frames

    • Principal Investigator
      村尾 玲美
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Flow Experience in L2 Extensive ReadingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      種村 俊介
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kinjo Gakuin University
  •  Development of a vocabulary test for measuring the use of verb subcategorization frames and understanding the factors that affect the acquisition of this knowledge

    • Principal Investigator
      村尾 玲美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Affective components underlying EFL learners' extensive reading: Examining the components' inner structures and predicting extensive reading behaviorsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TANEMURA Shunsuke
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Gifu National College of Technology
  •  Influences of English extensive reading on vocabulary size of lower level learners of EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TANEMURA Shunsyke
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Numazu College of Technology

All 2024 2023 2022 2021 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 英語多読における読書量に影響を及ぼす要因の分析2011

    • Author(s)
      種村俊介
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 40号 Pages: 9-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Journal Article] 英語多読における読書量に影響を及ぼす要因の分析2011

    • Author(s)
      種村俊介
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会『紀要40』

      Pages: 9-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Journal Article] 英語多読の実践と英語多読が学習者の語彙サイズに及ぼした影響について2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会研究論集 29号

      Pages: 49-58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Journal Article] 英語の多読が初級英語学習者の読解不安に与える影響について2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 39号

      Pages: 141-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Journal Article] 英語多読の実践と英語多読が学習者の語彙サイズに及ぼした影響について2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会研究論集 第29号

      Pages: 49-58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Journal Article] 高専における多読の実践報告-学習者の語彙に及ぼす影響の検証-2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Journal Title

      第36回全国英語教育学会大阪研究大会発表予稿集

      Pages: 530-531

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Journal Article] 英語の多読が初級英語学習者の読解不安に与える影響について2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会『紀要39』

      Pages: 141-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Presentation] Examining the influence of frequencies on acquiring knowledge of verb subcategorization frames.2024

    • Author(s)
      Remi Murao, Tomomi Ishida, Shunsuke Tanemura
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20477
  • [Presentation] Flow experience in extensive reading instruction for Japanese learnes of English2023

    • Author(s)
      Shunsuke TANEMURA
    • Organizer
      American Association For Applied Linguistics 2024 Conference Houston, Texas
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00798
  • [Presentation] Flow experience in extensive reading instruction for Japanese learners of English2023

    • Author(s)
      Shunsuke TANEMURA
    • Organizer
      The Sixth World Congress on Extensive Reading
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00798
  • [Presentation] Flow experience in ER instruction for Japanese learners of English2023

    • Author(s)
      Shunsuke TANEMURA
    • Organizer
      The Sixth Extensive Reading World Congress (ERWC6)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00798
  • [Presentation] Development of a Test Measuring the Knowledge of L2 Verb Subcategorization Frames.2022

    • Author(s)
      Remi Murao, Hiroshi Shirono, Shunsuke Tanemura, Tomomi Ishida, Tsunehisa Isaji, Lisa Yoshikawa, Junko Ishikawa, Akiko Honda, & Tadashi Noro
    • Organizer
      Language Testing Research Colloquium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20477
  • [Presentation] 多読におけるフロー体験-大学生を対象にした調査からー2021

    • Author(s)
      種村俊介
    • Organizer
      全国英語教育学会 第46回長野研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00798
  • [Presentation] 多読による読書量と関係のある要因の分析2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Organizer
      第40回中部地区英語教育学会石川大会
    • Place of Presentation
      石川県立大学(石川県)
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Presentation] 高専における多読の実践報告-学習者の語彙に及ぼす影響の検証-2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Organizer
      第36回全国英語教育学会大阪研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府)
    • Year and Date
      2010-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Presentation] 多読による読書量と関係のある要因の分析2010

    • Author(s)
      種村俊介
    • Organizer
      第40回中部地区英語教育学会石川大会
    • Place of Presentation
      石川県立大学
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Presentation] 英語多読の実践と英語多読が学習者の語彙サイズに及ぼした影響について2009

    • Author(s)
      種村俊介
    • Organizer
      全国高等専門学校英語教育学会第33回研究大会
    • Place of Presentation
      京都府中小企業会館(京都府)
    • Year and Date
      2009-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • [Presentation] 英語の多読が初級英語学習者の読解不安に与える影響について

    • Author(s)
      種村俊介
    • Organizer
      第39回中部地区英語教育学会静岡大会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学(静岡県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720161
  • 1.  村尾 玲美 (80454122)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  伊佐地 恒久 (20586482)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  石田 知美 (30747449)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  城野 博志 (40781539)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  吉川 りさ (90782615)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi