• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tsutiya Shizuma  土屋 静馬

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Shizuma Tsuchiya  土屋 静馬

Less
Researcher Number 70439438
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 昭和大学, その他部局等, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 昭和大学, 医学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 58010:Medical management and medical sociology-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
医学教育 / AI模擬患者 / OSCE / 自己学修支援 / 生成系AI / 自然言語処理 / 医療面接 / 機械学習(AI) / シミュレーション教育 / 多文化比較 … More / カリキュラム・デベロップメント / レジリエンス育成 / プロフェッショナリズム / バーンアウト / 修学支援 / マインドフルネス / セルフケア / 全人的医療 / プロフェッショナリズム教育 / 診療参加型臨床実習 / ストレスマネジメント / 学修成果基盤型教育 / 構成主義 / 自己観 / カリキュラム評価 / カリキュラム開発 / レジリエンス … More
Except Principal Investigator
Active learning / アレルギー・ぜんそく / 教育学 / コロナ禍 / COVID-19 / Body Interact / 自主学修による事前学修・反復学修 / ICT・IoT利活用 / シミュレーション教育 / プロフェッショナリズム / アレルギー学 / ICT・IoT / 医学教育 / 反復学修 / アナフィラキシーショック / 反転教育・反転学修 / アクティブラーニング / ICT教育 / Body Intearact / シミュレーションソフトウエア Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (54 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Development and Evaluation of AI Virtual Simulated Patients for Enhancing Medical Interviewing SkillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      土屋 静馬
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Showa University
  •  Iterative learning usings simulation educational system (Body Interact) is an ideal learning method to improve the practical skill to see anaphylactic cases

    • Principal Investigator
      鈴木 慎太郎
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Showa University
  •  Developing, implement and evaluating a curriculum for a resilient medical student in JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shizuma Tsuchiya
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58010:Medical management and medical sociology-related
    • Research Institution
      Showa University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] マインドフル・プラクティス - 医療を支えるマインドフルネス-ある臨床家の実践2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      メディカル・インターナショナル・サイエンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Book] マインドフル・プラクティス2023

    • Author(s)
      土屋 静馬、塚原 知樹
    • Total Pages
      368
    • Publisher
      メディカル・サイエンス・インターナショナル
    • ISBN
      9784815730758
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Book] Whole Person Care 教育編ーマインドフルネスにある深い気づきと臨床的調和2022

    • Author(s)
      訳 土屋静馬 三好智子 恒藤暁 著 スティーブン・リーベン トム・ハッチンソン
    • Total Pages
      234
    • Publisher
      三輪書店
    • ISBN
      9784895907453
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Book] Whole Person Care 教育編ーマインドフルネスにある深い気づきと臨床的調和2022

    • Author(s)
      スティーブン・リーベン、トム・ハッチンソン 監訳 恒藤暁, 土屋静馬, 三好智子
    • Total Pages
      252
    • Publisher
      三輪書店
    • ISBN
      4895907457
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Journal Article] 昭和大学医学部 新カリキュラム (2020)の「臨床実習」の挑戦 ― 卒業時に主体的に診療ができる医師の育成を目指して2024

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Journal Title

      昭和学士会雑誌

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Journal Article] Body Interactによる教育革命: バーチャル患者と仮想シミュレーションの新時代2024

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Journal Title

      モダンメディア(医学と公衆衛生の学術誌)

      Volume: In press

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Journal Article] 「重篤な急性疾患の診療技能を高める臨床シミュレーションソフトウェアによる反復学修」2023

    • Author(s)
      鈴木慎太郎, 本間哲也, 相良博典, 土屋静馬, 泉 美貴, 三邉武彦, 小風 暁, 田 啓樹
    • Journal Title

      私情協・2023年度ICT利用による教育改善研究発表会資料集

      Volume: - Pages: 102-105

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Journal Article] Challenges of Teaching Humanities in Health Professions Education: Classroom Implementation and Educational Effectiveness of 'Mindful Practice'2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Journal Title

      Igaku Kyoiku / Medical Education (Japan)

      Volume: 54 Issue: 3 Pages: 289-295

    • DOI

      10.11307/mededjapan.54.3_289

    • ISSN
      0386-9644, 2185-0453
    • Year and Date
      2023-06-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Journal Article] 5. How Should They Respond to the Suffering of Patients with Illnesses That They Themselves Have Not Experienced?2022

    • Author(s)
      三好 智子、恒藤 暁、土屋 静馬
    • Journal Title

      Igaku Kyoiku / Medical Education (Japan)

      Volume: 53 Issue: 4 Pages: 361-367

    • DOI

      10.11307/mededjapan.53.4_361

    • ISSN
      0386-9644, 2185-0453
    • Year and Date
      2022-08-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Journal Article] 1. History of Curriculum Development at McGill University Faculty of Medicine and Training Medical Professionals for the Role of "Healer"2022

    • Author(s)
      土屋 静馬、恒藤 暁、三好 智子
    • Journal Title

      Igaku Kyoiku / Medical Education (Japan)

      Volume: 53 Issue: 4 Pages: 329-335

    • DOI

      10.11307/mededjapan.53.4_329

    • ISSN
      0386-9644, 2185-0453
    • Year and Date
      2022-08-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Journal Article] 4. Cultivating Mindful Awareness and Clinical Congruence2022

    • Author(s)
      恒藤 暁、土屋 静馬、三好 智子
    • Journal Title

      Igaku Kyoiku / Medical Education (Japan)

      Volume: 53 Issue: 4 Pages: 353-360

    • DOI

      10.11307/mededjapan.53.4_353

    • ISSN
      0386-9644, 2185-0453
    • Year and Date
      2022-08-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Journal Article] 3. Educational Objectives and Methods of Whole Person Care2022

    • Author(s)
      恒藤 暁、土屋 静馬、三好 智子
    • Journal Title

      Igaku Kyoiku / Medical Education (Japan)

      Volume: 53 Issue: 4 Pages: 345-351

    • DOI

      10.11307/mededjapan.53.4_345

    • ISSN
      0386-9644, 2185-0453
    • Year and Date
      2022-08-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Journal Article] 2. How can We Establish Mindfulness Education for Future Healthcare Professions?2022

    • Author(s)
      土屋 静馬、恒藤 暁、三好 智子
    • Journal Title

      Igaku Kyoiku / Medical Education (Japan)

      Volume: 53 Issue: 4 Pages: 337-343

    • DOI

      10.11307/mededjapan.53.4_337

    • ISSN
      0386-9644, 2185-0453
    • Year and Date
      2022-08-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Journal Article] Adaptive challenges of curriculum implementation for enhancing medical student resilience at Showa University in Japan2022

    • Author(s)
      Tsuchiya Shizuma、Siriratsivawong Kris、Furuta Atsuko、Arima Makiko、Takamiya Yusuke、Ogata Hiroaki、Izumi Miki
    • Journal Title

      International Journal of Whole Person Care

      Volume: 9 Issue: 1 Pages: 44-45

    • DOI

      10.26443/ijwpc.v9i1.339

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] シミュレーションソフトウェアBody Interactを用いたCOVID-19症例の反復学修の教育効果2023

    • Author(s)
      鈴木 慎太郎, 土屋 静馬, 相良 博典
    • Organizer
      第63回 日本呼吸器学会学術講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] 「重篤な急性疾患の診療技能を高める臨床シミュレーションソフトウェアによる反復学修」2023

    • Author(s)
      鈴木慎太郎, 本間哲也, 相良博典, 土屋静馬, 泉 美貴, 三邉武彦, 小風 暁, 田 啓樹
    • Organizer
      私情協・2023年度ICT利用による教育改善研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] オンラインシミュレーションソフトウェアによる致死的な急性期疾患診療の反復学修2023

    • Author(s)
      鈴木慎太郎, 相良博典, 本間哲也, 土屋静馬, 泉 美貴
    • Organizer
      令和5年度私情協 教育イノベーション大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] パネルディスカッション『内科医の視点からあらためて「全人的医療」を問う!』2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      第109回日本内科学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Presentation] 臨床での「いま・ここ」への気づきの活かし方ー医師・患者関係の構築2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      日本サイコ・オンコロジー学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Presentation] 『医療面接教育用・対話型AIバーチャル模擬患者』の開発と国内医学部カリキュラムでの導入の検討2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      第55回日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Presentation] 全人的医療 90分実践ワークショップ2023

    • Author(s)
      土屋静馬、三原弘、毛利貴子
    • Organizer
      日本内科学会総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] あなたの専門領域学会の“教育活動/キャリア”を支えるシンポジウム -みんなはどうしてるの?2023

    • Author(s)
      土屋静馬、松島加代子、中川晋
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 査読者に学ぶ!よい“医学教育論文”の書き方ワークショップ2023

    • Author(s)
      土屋静馬、武田裕子、西城卓也
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 苦悩する患者と向き合うための医療者教育~マギル大学「Whole Person Care Program」の授業を経験してみよう~2023

    • Author(s)
      土屋静馬、三好智子、恒藤暁
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 『医療面接教育用・対話型 AI バーチャル模擬患者』の開発と国内医学部カリキュラムでの導入の検討2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 3年間のカリキュラム改編の成果 昭和大学の挑戦(第3報)2023

    • Author(s)
      泉 美貴, 緒方 浩顕, Edward Barroga, 高宮 有介, 川原千香子, 土屋 静馬, 有馬 牧子, 古田 厚子, 後藤 理英子, 大城 剛志, 鈴木 慎太郎
    • Organizer
      第55回日本医学教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] Adaptive challenges of curriculum implementation for enhancing medical student resilience at Showa University in Japan2023

    • Author(s)
      Shizuma Tsuchiya
    • Organizer
      4th International Congress on Whole Person Care
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Presentation] 緩和ケアにマインドフルネスとコンパッションをどう活かすか? 臨床での「いま・ここ」への気づきの活かし方2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      日本緩和医療学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25706
  • [Presentation] 臨床での「いま・ここ」への気づきの活かし方2023

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      日本緩和医療学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 共用試験公的化後のスタンダードな医学教育とは? アクティブ・ラーニングと初年次からの臨床実習により学生は勝手に勉強する2022

    • Author(s)
      泉 美貴, 高宮 有介, 大城 剛志, 有馬 牧子, 古田 厚子, 土屋 静馬, 川原 千香子, 内田 嘉隆, 鈴木 慎太郎, 緒方 浩顕
    • Organizer
      第54回日本医学教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] 「全人的医療」とは!?  日本内科学会専門医部会における取り組み2022

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      日本心療内科学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 「専門医教育の未来を語ろう!(第2弾)」 ―“経験”の質の保証、指導医の育成、指導医の評価をどうする!?2022

    • Author(s)
      土屋静馬、松島加代子、中川晋
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 患者教育・チーム医療・医療連携 医学部卒前教育におけるアレルギー、アナフィラキシーに関する革新的なカリキュラムの実践報告2022

    • Author(s)
      鈴木 慎太郎, 能條 眞, 岩住 衣里子, 島村 美里, 田中 明彦, 相良 博典, 土屋 静馬, 泉 美貴
    • Organizer
      第71回日本アレルギー学会学術大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] Adaptive challenges of curriculum implementation for enhancing medical student resilience at Showa University in Japan2022

    • Author(s)
      Tsuchiya Shizuma、Siriratsivawong Kris、Furuta Atsuko、Arima Makiko、Takamiya Yusuke、Ogata Hiroaki、Izumi Miki
    • Organizer
      International Congress on Whole Person Care
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 全人的医療 オンデマンド 実践講演会2022

    • Author(s)
      土屋静馬、三原弘、毛利貴子
    • Organizer
      日本内科学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] アクティブラーニングの実践報告Journal Creationについて2022

    • Author(s)
      鈴木 慎太郎, 相良 博典, 泉 美貴, 土屋 静馬
    • Organizer
      第54回日本医学教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] 昭和大学医学部新カリキュラムでの挑戦!(臨床実習編) 初年次にOSCE、2年次から全科実習、そして共用試験後は真の診療参加へ2022

    • Author(s)
      土屋 静馬, 鈴木 慎太郎, 大城 剛志, クリス・シリーラトシバウォング , 古田 厚子, 有馬 牧子, 川原 千香子, 高宮 有介, 緒方 浩顕, 泉 美貴
    • Organizer
      第54回日本医学教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] 全人的医療者教育に心を燃やせ!2022

    • Author(s)
      土屋静馬、三好智子、恒藤暁
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 昭和大学の挑戦ー初年次からの臨床実習の取り組み2022

    • Author(s)
      土屋静馬、高宮有介、泉美貴
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] シミュレーションソフトウェアBody Interactを用いた反復学修の教育効果2021

    • Author(s)
      鈴木 慎太郎, 土屋 静馬, 田 啓樹, 田中 明彦, 相良 博典, 泉 美貴, 小風 暁, 本間 哲也
    • Organizer
      第53回日本医学教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] 「全人的医療の実践を目指した医療者教育の必要性」「全人的医療」という言葉で問われるもの ―カナダ・マギル大学 Whole Person Care Program の取組み2021

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      第6回日本薬学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] シンポジウム3「心療内科における内科学的発展プロジェクト」 「全人的医療」とは ; 日本内科学会・専門医部会における取り組み2021

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      第25回日本心療内科学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] シンポジウム3:「専門医教育」の未来を語ろう!ー 卒後教育のシームレス化を目指して2021

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      第53回日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 新型コロナウイルス禍におけるアナフィラキシーショックの卒前オンライン・シミュレーション教育2021

    • Author(s)
      鈴木 慎太郎, 田中 明彦, 相良 博典, 土屋 静馬, 田 啓樹, 泉 美貴, 小風 暁
    • Organizer
      第70回日本アレルギー学会学術大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] Title: How can we implement and develop a curriculum for a resilient medical student? - An introduction for resiliency programs for medical students at Showa University2021

    • Author(s)
      Shizuma Tsuchiya
    • Organizer
      53th Japanese Society of Medical Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] Clinical interview with standardized patients by video conference provides training for telemedicine2021

    • Author(s)
      Kris Siri, Shizuma Tsuchiya
    • Organizer
      53th Japanese Society of Medical Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 葡萄牙伝来のシミュレーションソフトウェアBody Interactを日本のお家芸で加工・有効活用する2021

    • Author(s)
      鈴木慎太郎, 相良博典, 土屋静馬, 泉美貴, 田 啓樹, 小風 暁
    • Organizer
      第9回日本シミュレーション医療教育学会学術大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] セルフケア教育~コロナ新時代の学生自身の心のケア~2021

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      第53回日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] 『Whole Person Careのために明日から私たちができること:新しい医療と医療者教育』2020

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      第1回日本Whole Person Care研究会学術大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] シミュレーションソフトウエアBody Interactのスコアリングは教員の求める実践能力評価を正確に評価しているか?2020

    • Author(s)
      鈴木慎太郎、土屋静馬ほか
    • Organizer
      第52回日本医学教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03161
  • [Presentation] How can we design an effective curriculum for a resilient medical student?2020

    • Author(s)
      Shizuma Tsuchiya, Yusuke Takamiya, Kris Siriratsivawong, Atsuko Furuta, Makiko Arima, Miki IzumiHow can we design an effective curriculum for a resilient medical student?
    • Organizer
      日本医学教育学会(誌上開催)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] MINDFULNESS-BASED SELF-CARE EDUCATION FOR HEALTHCARE PROFESSIONAL STUDENTS IN JAPAN2019

    • Author(s)
      Yusuke Takamiya , Shizuma Tsuchiya
    • Organizer
      International congress on whole person care
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] HOW CAN WE DESIGN A CURRICULUM FOR A RESILIENT MEDICAL STUDENT? - A BLUEPRINT FOR RESILIENCY PROGRAMS FOR MED STUDENTS IN JAPAN2019

    • Author(s)
      Shizuma Tsuchiya, Kris Siriratsivawong, Hiromichi Tsuchiya, Yusuke Takamiya, Miki Izumi
    • Organizer
      International congress on whole person care
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • [Presentation] どのようにレジリエンスのある臨床医(Resilient physician)を育てられるか? ー昭和大学医学部新カリキュラムにおけるレジリンス育成教育のBlue Print2019

    • Author(s)
      土屋静馬
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10492
  • 1.  泉 美貴 (30228655)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  木内 祐二 (50204821)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  坂下 暁子 (00221268)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  高宮 有介 (90255737)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 5.  鈴木 慎太郎 (10445611)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 6.  本間 哲也 (00515231)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  相良 博典 (80275742)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 8.  川原 千香子 (10762081)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  古田 厚子 (90384461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  原田 美貴
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi