• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Okada Yusuke  岡田 悠佑

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OKADA Yusuke  岡田 悠佑

Less
Researcher Number 70551125
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 准教授
2022 – 2023: 大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 准教授
2018 – 2021: 大阪大学, 言語文化研究科(言語文化専攻), 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
会話分析 / 英語教育 / 授業研究 / 教室会話 / アカデミック・プレゼンテーション / EAP / 相互行為能力 / フィードバック / やり取り / アメリカ議会公聴会 … More / 語用論的能力 / 大学英語教育 / オンライン・リアルタイム型授業 / 英語授業 / アクティブ・ラーニング / ティーチング・アシスタント / ピア活動 / ティーチングアシスタント / 口頭フィードバック / コミュニケーション活動 / 大学教育 / 社会化 / 教師教育 / 学術的社会化 / 学術目的のための英語 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (19 results)
  •  Explicating high-end English pragmatic competence and material development through conversation analysis of U.S. congressional hearingsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      岡田 悠佑
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      The University of Osaka
  •  Modeling TA's classroom participations in active learning English classes at Japanese universitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      岡田 悠佑
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Modeling oral feedback methods for communication activities of English for academic purposesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OKADA Yusuke
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 「欠落した相互行為資源」を用いたアイデンティティの達成 : 学生間英語オンラインビデオ会議における語彙探索連鎖の分析2023

    • Author(s)
      岡田 悠佑
    • Journal Title

      言語文化共同研究プロジェクト

      Volume: 2022 Pages: 1-13

    • DOI

      10.18910/91556

    • Year and Date
      2023-05-31
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00734
  • [Journal Article] フィードバックによる学術的社会化―EAP授業における教師のポスト・パフォーマンスフィードバックの会話分析2022

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Journal Title

      JALT Journal

      Volume: 44 Issue: 1 Pages: 107-135

    • DOI

      10.37546/jaltjj44.1-5

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Journal Article] TAの「授業参加」を介した「教育」の達成―大学EGAP授業での教師・TA間の3パート連鎖の会話分析―2022

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Journal Title

      応用会話分析研究―会話における情意表現の役割― (言語文化研究科共同プロジェクト2021)

      Volume: N/A Pages: 1-10

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00734
  • [Journal Article] 専門家主導の「謎解き」連鎖を通じた学習者の社会化 . 言語文化共同研究プロジェクト2021

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Journal Title

      応用会話分析研究 ―相互行為的視座からの教育と学習 (言語文化研究科共同プロジェクト2020)

      Volume: N/A Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Journal Article] アクティブ・ラーニング型英語授業におけるTAの教育的意義の構築 : フィードバック場面での「協働」をめぐるスタンス2020

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Journal Title

      言語文化共同研究プロジェクト

      Volume: 2019 Pages: 1-10

    • DOI

      10.18910/77028

    • NAID

      120006883737

    • Year and Date
      2020-07-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Journal Article] 「話し手の語りに対して聞き手が言いうる発話」を話し手が演じること―英語授業での教師による描出発話―2019

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Journal Title

      応用会話分析研究 ―制度的会話におけるカテゴリー化と連鎖構造―(言語文化共同プロジェクト2018)

      Volume: NA Pages: 11-20

    • NAID

      120006650428

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Journal Article] 「話し手の語りに対して聞き手が言いうる発話」を話し手が演じること : 英語授業での教師による描出発話2019

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Journal Title

      言語文化共同研究プロジェクト

      Volume: 2018 Pages: 11-20

    • DOI

      10.18910/72759

    • NAID

      120006650428

    • Year and Date
      2019-05-31
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Presentation] 第二言語語用論研究のための応用会話分析ワークショップ2023

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Organizer
      ACET SLA研究会・東京外国語大学英語学習支援センター共催講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00734
  • [Presentation] L2語用論研究における会話分析2023

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Organizer
      JACET SLA研究会2023年度9月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00734
  • [Presentation] フィードバック連鎖における定式化を通じたTAの役割とアイデンティティの確立2023

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Organizer
      第6回JAAL in JACET(日本応用言語学会)学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00734
  • [Presentation] Conversation Analysis of TA's Mediated Participation in EAP Classrooms2022

    • Author(s)
      Yusuke Okada
    • Organizer
      JALT 2022 (全国語学教育学会 第48回年次国際大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00734
  • [Presentation] Co-operative action for disciplined perception: Microanalysis of team-teaching with TA in English for academic purposes classrooms2022

    • Author(s)
      Yusuke Okada
    • Organizer
      Digital Meeting for Conversation Analysis 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00734
  • [Presentation] Socializing students into academics: Teachers’ feedback practices for EAP classroom presentation2021

    • Author(s)
      Yusuke Okada
    • Organizer
      Sociolinguistic Symposium 23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Presentation] 実演による学術知識の指導と学習: EAP授業におけるポスト・パフォーマンスフィードバックのマルチモーダル会話分析2021

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Organizer
      第4回JAAL in JACET(日本応用言語学会)学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Presentation] 大阪大学におけるオンライン型「プロジェクト発信型英語」授業の試み―同期および非同期型英語授業でのアクティブ・ラーニング―2021

    • Author(s)
      三木訓子, 岡田悠佑
    • Organizer
      JACET60周年記念国際大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Presentation] Microanalysis of team-teaching with TA in EAP2020

    • Author(s)
      Yusuke Okada
    • Organizer
      The Japan Association for Language Teaching
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Presentation] Managing learning opportunity and motivation in interaction: Teacher’s sequential practice in post-performance feedback in EFL classrooms2019

    • Author(s)
      OKADA, Yusuke
    • Organizer
      FLEAT VII
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Presentation] 「聞いている」以上を引き出すために―学術目的のための英語授業における教師のフィードバックの会話分析―2019

    • Author(s)
      岡田悠佑
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450
  • [Presentation] A conversation analytic study of pedagogically and socially preferred post-performance feedback practices in EAP classrooms2018

    • Author(s)
      Yusuke Okada
    • Organizer
      Japan Association for Applied Linguistics
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12450

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi