• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nakagawa Hiroyo  仲川 浩世

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NAKAGAWA Hiroyo  仲川 浩世

Less
Researcher Number 70571595
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪女学院短期大学, 国際コミュニケーション学科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2021: 大阪女学院短期大学, 英語科, 教授
2018 – 2019: 関西外国語大学短期大学部, 英米語学科, 准教授
2012 – 2015: 関西外国語大学短期大学部, 英米語学科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
教材 / ICT / 動機付け / 意識の変容 / 学習支援 / 修正フィードバック / 動機づけ / 課題 / 学習意欲 / 修正フィードバック支援 / 協同学習 / 英語ライティング … More
Except Principal Investigator
… More 映画 / 国際交流 / 文字指導 / 小学校英語教育 / リーディング / スピーキング / リスニング / 英語活動 / 小学生 / 英語四技能 / ICT / 動機づけ / 小学校英語活動 / ICT / 小学校外国語活動 / 英語教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (26 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  Exploring Japanese EFL Students' Writing through a Collaborative ApproachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakagawa Hiroyo
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka Jogakuin Junior College
      Kansai Gaidai College
  •  Helping Japanese Public Elementary School Pupils to Learn How to Write and Read through ICT and International Exchange Programs

    • Principal Investigator
      YAMAMOTO Junko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Niigata University of Management

All 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 内省的フィードバックを取り入れた効果的な英語ライティング指導2021

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Total Pages
      108
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863275508
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Book] JAAL in JACET Proceedings Volume 2 (「ライティング意識の質的分析に基づく教材案」を執筆)2020

    • Author(s)
      仲川浩世・幸重美津子
    • Total Pages
      111
    • Publisher
      The Japan Association of College English Teachers (JACET)
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Book] 深澤清治先生退職記念 英語教育学研究(「内省的な書き手育成を目指した英語ライティング指導モデルの探求」を執筆)2020

    • Author(s)
      山内優佳,猫田秀伸,大下晴美,Yukiko Taki, 辰巳明子, 仲川浩世, 浅井智雄,達川奎三,鬼田崇作,田頭憲二,阪上辰也,松宮奈賀子,篠村恭子,近山和広,又野陽子,中住浩治,階戸陽太,藤居真路,田中博晃,土屋麻衣子,平本哲嗣,上原義徳
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      渓水社
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] 内容重視型授業における異文化理解促進の試み2022

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      大阪女学院短期大学紀要

      Volume: 51 Pages: 317-330

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] The Impact of Implementing Homework on the Development of Japanese EFL Students’ Writing2021

    • Author(s)
      Nakagawa Hiroyo, Leung Ambrose
    • Journal Title

      The Journal of Asia TEFL

      Volume: 18 Issue: 3 Pages: 1057-1065

    • DOI

      10.18823/asiatefl.2021.18.3.26.1057

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] オンライン授業における大学初年次教育:学習者の気づきを促して2021

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      大阪女学院短期大学紀要

      Volume: 50 Pages: 167-181

    • NAID

      120007019724

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] Eメール交換プログラムにおけるライティングと異文化理解への効果2021

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      CAJLE2021 Proceedings

      Volume: ー Pages: 142-147

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] The Effects of Implicit Learning on Japanese EFL Junior College Students’ Writing2020

    • Author(s)
      Nakagawa Hiroyo, Leung Ambrose
    • Journal Title

      International Journal of Instruction

      Volume: 13 Issue: 1 Pages: 637-652

    • DOI

      10.29333/iji.2020.13141a

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] 一般目的の英語専攻の中級レベルの日本人学習者を対象としたライティングのニーズ分析2019

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 42 (1) Pages: 27-34

    • NAID

      130007980856

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] 英語ライティングにおけるフィードバック研究の概観ー今後の導入の可能性ー2018

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      関西外国語大学 研究論集

      Volume: 108 Pages: 257-267

    • NAID

      120006530654

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] 自律した書き手育成を目指した英語ライティング指導の効果2018

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      高等教育研究論集

      Volume: 第8号 Pages: 121-125

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] Effect of Reflective Feedback on Japanese Junior College Students’ English Writing Skills2018

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域

      Volume: 67 Issue: 67 Pages: 115-123

    • DOI

      10.15027/46776

    • NAID

      120006549346

    • ISSN
      1346-5554
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2031671

    • Year and Date
      2018-12-21
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Journal Article] Teaching EFL Elementary School Children in Japan-The Use of ICT to Enhance Motivation-2016

    • Author(s)
      山本淳子 仲川浩世 横山 泰 東川輝久
    • Journal Title

      新潟経営大学紀要

      Volume: 22 Pages: 27-34

    • NAID

      40020842627

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520715
  • [Journal Article] 小学校における外国語活動展開事例の検討‐授業観察記録を基礎として‐2015

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Journal Title

      関西外国語大学 研究論集

      Volume: 101 Pages: 167-181

    • NAID

      110009892738

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520715
  • [Presentation] Eメール交換プログラムにおけるライティングと異文化理解への効果2021

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Organizer
      カナダ日本語教育振興会2021年次大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] ディズニー素材を用いた英語教育の一考察2021

    • Author(s)
      仲川浩世, 安田優
    • Organizer
      ATEM(映像メディア英語教育学会)第26回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] A Homework Project for Japanese College Students with Writing Anxieties2021

    • Author(s)
      Nakagawa Hiroyo, Leung Ambrose
    • Organizer
      Sociolinguistics Symposium 23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] 協同学習支援を用いた英語ライティング授業実践2021

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Organizer
      第52回(2021)中国地区英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] オンライン授業における大学初年次教育ー批判的思考力育成と学習者の気づき2020

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Organizer
      JACET関西支部教材開発研究会 第16次プロジェクト第5回例会(Zoomのミーティング)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] ライティング意識の質的分析に基づく教材案2019

    • Author(s)
      仲川浩世・幸重美津子
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET 学術交流集会  (高千穂大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] Enhancing false beginners’ writing skills through collaborative writing tasks2019

    • Author(s)
      Hiroyo Nakagawa, Junko Toyoda, Moon Young Park
    • Organizer
      Language in Focus (Dubrovnik, Croatia)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] 自律した書き手育成を目指した英語ライティング指導の効果2018

    • Author(s)
      仲川浩世
    • Organizer
      第8回関西外大「授業実践研究フォーラム」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00900
  • [Presentation] Helping Public Elementary School Pupils to Learn How to Read and Write in English2014

    • Author(s)
      山本淳子、仲川浩世
    • Organizer
      AILA World Conference 2014
    • Place of Presentation
      ブリスベン(オーストラリア)
    • Year and Date
      2014-08-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520715
  • [Presentation] 小学校英語活動における文字指導の実践について2013

    • Author(s)
      山本淳子 仲川浩世 鈴木輝暁
    • Organizer
      情報処理学会第118回コンピュータと教育研究発表会
    • Place of Presentation
      東京農工大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520715
  • [Presentation] 小学校英語活動における映画を利用した文字指導の可能性2012

    • Author(s)
      山本淳子 仲川浩世
    • Organizer
      2012年度映画英語教育学会西日本支部大会
    • Place of Presentation
      京都外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520715
  • [Presentation] 小学校における四技能を統合した英語活動の実践

    • Author(s)
      (a)山本淳子 (b)仲川浩世
    • Organizer
      日本メディア英語学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520715
  • 1.  YAMAMOTO Junko (30372832)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  SUZUKI Teruaki (60584331)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  YOKOYAMA Hiroshi (40454219)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  HIGASHIKAWA Teruhisa (70567601)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi