• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Shiba Eri  柴 英里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHIBA Eri  柴 英里

Less
Researcher Number 70611119
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東洋大学, 食環境科学部, 准教授
2025: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 准教授
2016 – 2018: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 講師
2014: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Gerontological nursing / Developmental mechanisms and the body works / Home economics/Human life
Keywords
Principal Investigator
児童生徒 / ウェルビーイング / 学校場面 / 地域教材 / 学校教育 / 食教育 / ストレス対処能力 / 学級経営 / 児童 / ストレス / ヘルシーエイジング / 教育プログラム / 主観的ストレス … More
Except Principal Investigator
… More アクションリサーチ / 和食文化 / 家庭科 / 初等・中等教育 / ユニット教材 / 教育コンテンツ / だし / 運動 / 栄養 / 食 / 体力促進 / 介入プログラム / 食生活改善 / 介入研究 / 就労継続 / 主観的健康観 / 健康体力 / プログラム開発 / 自己効力感 / 健康関連体力 / 就労支援 / 精神障害者 / 学生教育 / 運動指導論 / 運動・スポーツ事業 / 指導方法 / 行政との連携協働 / フィットネス / 連携協働 / 地域活性化 / 指導法 / 健康運動 / 幼稚園教育 / 食育カリキュラム開発 / 学校教育 / 中国天津市 / 国際研究者交流 / 小学校 / 幼稚園 / 品徳と社会 / 品徳と生活 / 健康習慣 / 中国の食育 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (18 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  児童生徒のウェルビーイング向上を企図した教育プログラムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      柴 英里
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Development and Application of "Dashi Education Content" in Primary and Secondary Home Economics Curriculums

    • Principal Investigator
      福留 奈美
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tokyo Seiei College
  •  Development of a food and health education program to enhance Sense of Coherence in childrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shiba Eri
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Development of a "Subjective Health Perspective/Fitness Promotion Program" for mentally disabled persons in the transition/preparation phase of employment.

    • Principal Investigator
      Oi Miki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Gerontological nursing
    • Research Institution
      Baika Women's University
      Kochi University
  •  A research on methods of healthy exercise and sport projects of the universities for local community

    • Principal Investigator
      TSUNEYUKI YASUKO
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Developmental mechanisms and the body works
    • Research Institution
      Kochi University
  •  School Curriculum Development for Food and Nutrition Education in China

    • Principal Investigator
      KIKUCHI Rumiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Home economics/Human life
    • Research Institution
      Kochi University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2017 2015 2014 2013

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育とヘルシーエイジング2021

    • Author(s)
      常行 泰子、柴 英里
    • Total Pages
      135
    • Publisher
      晃洋書房
    • ISBN
      9784771035027
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 中学校における友達支援と主観的健康感について-ピア・サポートに焦点をあてて-2024

    • Author(s)
      赤崎浩平、岡田倫代、柴英里、古口高志
    • Journal Title

      学校教育研究

      Volume: 6 Pages: 69-76

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02256
  • [Journal Article] 小中学生のセルフ・コンパッションを高めるプログラム-主観的健康感、及び「ほめ」に着目して-2024

    • Author(s)
      松木啓、岡田倫代、柴英里、古口高志
    • Journal Title

      学校教育研究

      Volume: 6 Pages: 61-68

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02256
  • [Journal Article] 小学校における児童及び教職員のセルフ・コンパッションについてーマインドフルネス瞑想の試みー2023

    • Author(s)
      松木啓、岡田倫代、柴英里、古口高志
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 5 Pages: 31-38

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02256
  • [Journal Article] 中学生のセルフコントロールに着目した自己指導能力育成プログラムの開発と有効性に関する研究2022

    • Author(s)
      竹村理志、岡田倫代、柴英里
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 4 Pages: 105-110

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 開発的生徒指導における介入プログラムの有用性の検討ーセルフ・エフィカシー及びセルフモニタリングに着目して―2022

    • Author(s)
      戸田哲寛、岡田倫代、柴英里
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 4 Pages: 123-131

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 科学的に探究するための高等学校理科学習指導法の開発―仮説設定場面に着目して―2022

    • Author(s)
      岩原朋史、楠瀬弘哲、柴英里
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 4 Pages: 35-43

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 小学生の児童理解に基づく開発的生徒指導の進め方―セルフ・エフィカシーに着目して―2021

    • Author(s)
      戸田哲寛、岡田倫代、柴英里
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 3 Pages: 319-325

    • NAID

      120007036251

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] セルフコントロールの高さと過剰適応、セルフコンパッションの高さと非過剰適応2021

    • Author(s)
      竹村理志、岡田倫代、柴英里
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 3 Pages: 279-284

    • NAID

      120007036266

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 地域教育と学校教育における国際化を目指したヘルシーエイジングの授業実践2020

    • Author(s)
      常行泰子・柴英里・松田弥花・長谷川雅世・柴田雄介
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 38 Pages: 153-162

    • NAID

      40022212975

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 中学生の自己指導能力についての実態調査ーセルフコントロールに着目してー2020

    • Author(s)
      竹村理志・岡田倫代・柴英里
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 2 Pages: 321-328

    • NAID

      120006843213

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 児童・教師・保護者がつながる学級経営の開発的実践ー「他者理解」「自他の尊重」に焦点を当てた介入プログラムの開発的実践ー2020

    • Author(s)
      杉田亮介・柴英里・岡田倫代
    • Journal Title

      高知大学学校教育研究

      Volume: 2 Pages: 217-226

    • NAID

      120006843203

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Journal Article] 中国天津市内の小学校における食育実践の検討2015

    • Author(s)
      劉 智萍・柴 英里・菊地るみ子
    • Journal Title

      高知大学教育学部研究報告

      Volume: 75 Pages: 115-121

    • NAID

      120005556070

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560021
  • [Journal Article] 中国の学校教育における食育カリキュラム開発(3)-中国の小学校「品徳と生活」「品徳と社会」における食育内容の分析ー2014

    • Author(s)
      劉 智萍・柴 英里・菊地るみ子
    • Journal Title

      高知大学教育学部研究報告

      Volume: 74 Pages: 1-12

    • NAID

      120005428522

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560021
  • [Journal Article] 中国の学校教育における食育カリキュラム開発(2)-中国の幼稚園用『健康習慣』における食育内容の分析ー2013

    • Author(s)
      劉智萍・柴英里・菊地るみ子
    • Journal Title

      高知大学学術研究報告

      Volume: 62 Pages: 109-116

    • NAID

      40019955630

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560021
  • [Journal Article] 中国の学校教育における食育カリキュラム開発(1)-中国の子どもをめぐる食生活の現状と課題ー2013

    • Author(s)
      劉智萍・柴英里・菊地るみ子
    • Journal Title

      高知大学学術研究報告

      Volume: 62 Pages: 101-107

    • NAID

      40019955609

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560021
  • [Presentation] Effectiveness of a brief mindfulness-based intervention for primary school students in Japan2021

    • Author(s)
      Eri SHIBA, Ryosuke SUGITA, Masashi TAKEMURA & Michiyo OKADA
    • Organizer
      32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02478
  • [Presentation] 健康運動の視点から捉えたノルディック・ウォークの指導法に関する特性と課題2017

    • Author(s)
      常行泰子、村田トオル、柴英里、秋吉遼子
    • Organizer
      日本ノルディックウォーク学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01623
  • 1.  KIKUCHI Rumiko (40127923)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  TSUNEYUKI YASUKO (90632589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  Oi Miki (70314987)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  秋吉 遼子 (60738813)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  村田 トオル (30635991)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  下寺 信次 (20315005)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  矢野 宏光 (90299363)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  是永 かな子 (90380302)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  福留 奈美 (70752509)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  下郡 啓夫 (00636392)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  LIU Zhiping
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 12.  LI Sumin
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  Degenaar Joost
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi