• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sunami Naomi  角南 直美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

角南 直美  スナミ ナオミ

SUNAMI Naomi  角南 直美

角南なおみ

Less
Researcher Number 70715359
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 帝京大学, 文学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 帝京大学, 文学部, 准教授
2019 – 2023: 鳥取大学, 医学部, 助教
2015 – 2017: 鳥取大学, 医学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Educational psychology
Except Principal Investigator
Basic Section 08020:Social welfare-related / Basic Section 58010:Medical management and medical sociology-related
Keywords
Principal Investigator
教師 / 教師のかかわり / 認知-解釈モデル / 自然な環境 / 保育者・教師のかかわり / 効果的介入 / 早期集団場面 / 社会情動的スキル / 発達障害児 / 質問紙調査 … More / 効果測定 / 教育と医療 / 効果 / 共通理解 / モデル校 / 校内支援体制 / 医療と教育 / 情報共有シート / 発達障害 / 支援 / 学校体制 / 情報共有 / 連携 / 教育 / 医療 / 発達障害傾向 … More
Except Principal Investigator
教育 / 共感 / エンパシー / リンクワーカー / コミュニティ / ウェルビーイング / 医療人類学 / 高齢糖尿病 / 受容障壁 / 糖尿病専門医 / 家庭医 / 文化人類学 / 困難感 / 2型糖尿病 / ケア / 治療障壁 / 高齢者 / 認知症 / 糖尿病 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (21 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  発達障害児の行動を規定する認知-解釈モデルの解明による社会情動的スキルの向上Principal Investigator

    • Principal Investigator
      角南 直美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Teikyo University
      Tottori University
  •  Development of an empathy education program in the community and its impact on community wellbeing

    • Principal Investigator
      孫 大輔
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 08020:Social welfare-related
    • Research Institution
      Tottori University
  •  The association between illness recognition process and healthcare barrier in elderly residents with diabetes

    • Principal Investigator
      TANIGUCHI Shin-ichi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58010:Medical management and medical sociology-related
    • Research Institution
      Tottori University
  •  The development of a shared sheet that connects the education and medical institutions about developmental disabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUNAMI Naomi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tottori University

All 2023 2022 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 子どもとのより良いかかわりを育むための一人で学べる体験型ワークショップ2023

    • Author(s)
      角南なおみ(単著)
    • Total Pages
      68
    • Publisher
      今井出版
    • ISBN
      4866113316
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02461
  • [Book] 地域医療学ハンドブック:君たちは地域医療をどう学ぶか2022

    • Author(s)
      谷口晋一・孫大輔(監修). (執筆:井上和興, 尾崎米厚, 紙本美菜子, 金城文, 桑原祐樹, 角南なおみ, 孫大輔, 谷口晋一, 朴大昊, 浜田紀宏, 李瑛)
    • Total Pages
      142
    • Publisher
      デザインエッグ社
    • ISBN
      4815034974
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10484
  • [Book] 地域医療学ハンドブック(第5章:認知行動療法)2022

    • Author(s)
      角南なおみ(分担)
    • Total Pages
      142
    • Publisher
      デザインエッグ社
    • ISBN
      4815034974
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02461
  • [Book] 自己理解の心理学(第4章:発達 1.乳幼児期)2022

    • Author(s)
      角南なおみ(分担)
    • Total Pages
      156
    • Publisher
      北樹出版
    • ISBN
      477930699X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02461
  • [Journal Article] COVID-19 パンデミックにおける探求的学習を取り入れたデュアル体験型学習の検討2023

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Journal Title

      医学教育

      Volume: 54(6) Pages: 598-600

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02461
  • [Journal Article] 通常学級におけるADHD児との関わりにおいて生じる教師の困難感のプロセス2018

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Journal Title

      発達心理学研究

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Journal Article] 教師のへの入室が困難な選択性緘黙児への面接過程2018

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Journal Title

      心理臨床学研究

      Volume: 35 Pages: 584-595

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Journal Article] 発達障害における医療と教育に関する 小学校教師の意識2016

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集

      Volume: 58 Pages: 558-558

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Journal Article] 発達障害における小学校教師の困難感と医療との関連2016

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Journal Title

      日本発達心理学会第28回大会論文集

      Volume: 45 Pages: 291-291

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 学級内での教師支援プログラムー教育現場における実情と教師の語りからー2023

    • Author(s)
      1.松本一記, 濱谷沙世, 前野明美, 中島美鈴, 角南なおみ, 肥後祥治, 井上雅彦
    • Organizer
      第23回日本認知療法・認知行動療法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02461
  • [Presentation] 発達障害傾向のある子どもに対する理解と関わり2022

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      第52回中国・四国学校保健学会主催フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02461
  • [Presentation] 発達障害傾向のある子どもおよび周囲の環境を理解するための教育事例に関する解釈的検討2022

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      日本心理学会第86回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02461
  • [Presentation] 発達障害における小学校教師の困難感と医療との関連2017

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      発達心理学会第28回総会
    • Place of Presentation
      広島国際会議場(広島県広島市)
    • Year and Date
      2017-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 学習と対人関係に困難感を持つ発達障害傾向のある学生への対応2017

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      日本医学教育学会第49回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 通常学級担任における発達障害傾向のある子どもに対する困難感と対処方略 ーグラウンデッド・セオリー・アプローチによる仮説モデルの生成ー2017

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 発達障害特性を持つ子どもの医療受診に対する教師の期待2017

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      日本心理学会総会第27回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] The development of a shared sheet that connects the education and medical institutions about developmental disabilities2016

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      国際心理学会議(第31回大会)
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜(神奈川県)
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 発達障害における医療と教育に関する 小学校教師の意識2016

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場(香川県高松市)
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 発達障害における小学校教師の医療に関する意識の検討2016

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      日本発達心理学会(第27回総会)
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道)
    • Year and Date
      2016-04-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 発達障害傾向のある子どもに対する通常学級担任の関わり2015

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      日本教育心理学会(第57回総会)
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ(新潟県)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • [Presentation] 発達障がい傾向のある学生への心理的支援2015

    • Author(s)
      角南なおみ
    • Organizer
      日本医学看護学教育学会(第18回総会)
    • Place of Presentation
      鳥取大学(鳥取県)
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04068
  • 1.  MAEGAKI Yoshihiro (80252849)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  TANIGUCHI Shin-ichi (30304207)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  中 朋美 (60707058)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  孫 大輔 (40637039)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  朴 大昊 (30759527)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  井上 和興 (60739085)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  浜田 紀宏 (30362883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi