• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KOBAYASHI Yasuhiko  小林 保彦

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

小林 保彦  コバヤシ ヤスヒコ

Less
Researcher Number 80082733
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2011: 青山学院大学, 名誉教授
2009 – 2010: Aoyama Gakuin University, 経営学部, 教授
2005 – 2007: 青山学院大学, 経営学部, 教授
1999 – 2001: 青山学院大学, 経営学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Commerce
Keywords
Principal Investigator
広告会社 / アカウントプランニング / 広告産業 / 広告取引 / advertising agency / media management / international comparison / advertising business / advertising industry / 広告代理店 … More / メガエージェンシー / フィー / コミッション / メディア・マネジメント / 国際比較 / 媒体取引 / フィー制度 / コミッション制度 / アカウントプランナー / 広告取引のグローバルスタンダード / 広告主-広告会社の取引 / 社会合意形成機能 / 人間・豊かさ・広告の効用 / IMC(Integrated Marketing Communication) / メディア / ステルスマーケティング / マスメディア / ソーシャルメディア / デジタル時代 / 広告 / ホリスティック認識 / IMC(統合マーケティングコミュニケーション) / 広告の社会性 / 広告ビッグクランチ / 広告業 / インターネット / マスメディア広告 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (42 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  A study of advertising business system and the change on advertising function from 1995 to 2010Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Yasuhiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Comparative Study of Japan - US- Europe Advertising Agencies Business in Japan marketPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Yasuhiko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  グローバル時代の広告主と広告会社の取引構造の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小林 保彦
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University

All 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 基礎から学べる広告総合講座2011年2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Publisher
      日経広告研究所、日本経済新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Book] 『基礎から学べる広告の総合講座』第1講広告の根源機能とゆくえを考える2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Book] 基礎から学べる広告の総合講座20092009

    • Author(s)
      小林保彦(日経広告研究所編)
    • Total Pages
      402
    • Publisher
      日経広告研究所/日本経済新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Book] 基礎から学べる広告総合講座2010年2009

    • Author(s)
      小林保彦
    • Publisher
      日経広告研究所、日本経済新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Book] 2008年版 広告の総合講座2008

    • Author(s)
      小林 保彦
    • Publisher
      日経広告研究所、日本経済新聞社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Book] 広告に携わる人の総合講座(平成18年度版)2006

    • Author(s)
      日経広告研究所編(小林保彦講)
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      日経広告研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 『青山マーケティング』の出発2011

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻別冊 Pages: 25-73

    • NAID

      110008658795

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Journal Article] メディアの多様化と広告の未来2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻第1号 Pages: 97-128

    • NAID

      110008658694

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Journal Article] 広告研究の動態的全体(ホリスティック)認識:東洋科学からの接近2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻第2号 Pages: 177-199

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Journal Article] 広告研究の動態的全体(ホリスティック)認識:東洋からの接近2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 45巻2号 Pages: 197-199

    • NAID

      110008506829

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Journal Article] メディアの変化から見る広告ビジネス2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻第3号 Pages: 93-121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Journal Article] 広告ビッグクランチ2009

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      日経広告研究所報 43

      Pages: 3-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Journal Article] 2010・重点広告戦略の方向2009

    • Author(s)
      小林保彦・中尾麻衣子
    • Journal Title

      JAA(Japan Advertisers Association Inc.) 53

      Pages: 8-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Journal Article] 何故いま広告の『ちから』を問うのか」2007

    • Author(s)
      小林 保彦
    • Journal Title

      AD STUDIES 19巻

      Pages: 8-14

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] Probing into the realities of advertising trade in Japan2007

    • Author(s)
      Yasuhiko Kobayashi
    • Journal Title

      『青山経営論集』 Vol.42,No.1

      Pages: 21-44

    • NAID

      110006552060

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 「何故いま"広告の『ちから』を問うのか」2007

    • Author(s)
      小林 保彦
    • Journal Title

      『AD STUDIES』 19巻

      Pages: 8-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] Featured Research,A Holistic Approach to Advertising2007

    • Author(s)
      Yasuhiko Kobayashi
    • Journal Title

      AAA Newsletter(アメリカ広告学会会報) Vol.3 No.3

      Pages: 4-15

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 「企業コミュニケーション(経営戦略)と広告」2007

    • Author(s)
      小林 保彦
    • Journal Title

      『平成19年版広告に携わる人の総合講座』

      Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] "Featured Research,A Holistic Approach to Advertising",,2007

    • Author(s)
      Yasuhiko Kobayashi
    • Journal Title

      AAA Newsletter(アメリカ広告学会会報)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] Probing in to the realities of advertising trade in Japan2007

    • Author(s)
      Yasuhiko Kobayashi
    • Journal Title

      青山経営論集 42巻第1号

      Pages: 21-44

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 何故いま'広告の「ちから」'を問うのか2007

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      AD STUDIES(アドスタディーズ) Vol.19

      Pages: 8-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 2008年『重点広告戦略の方向』分析と解説2007

    • Author(s)
      小林 保彦
    • Journal Title

      『JAA』 Vol.51

      Pages: 4-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] Probing into the realities of advertising trade in Japan2007

    • Author(s)
      Yasuhiko, Kobayashi
    • Journal Title

      Aoyama Journal of Business 42, 1

    • NAID

      110006552060

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] Featured Research, A Holistic Approach to Advertising2007

    • Author(s)
      Yasuhiko, Kobayashi
    • Journal Title

      American Academy of Advertising, A AA Newsletter 3, 3

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] Broadening the Concwpt of Advertising : Japanese Advertising(Koukoku) on Holistic Approach2006

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集 41・3

      Pages: 1-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 公正取引委員会『広告業界の取引実態に関する調査報告書』を読んで2006

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      公正取引〜競争の法と政策〜 No.663

      Pages: 28-33

    • NAID

      40007107119

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] Broadening the Concept of Advertising : Japanese Advertising (Koukoku) on Holistic Approach2006

    • Author(s)
      Yasuhiko, Kobayashi
    • Journal Title

      Aoyama Journal of Business 41, 3

    • NAID

      110006238013

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 今、なぜ『広告』へのホリスティック・アプローチか2006

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      AD・STUDIES 15号

      Pages: 4-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] IMCを展望する2006

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      ADVERTISING 14

      Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 経営コミュニケーションと広告-広告行為の全体(ホリスティック)認識へ-2006

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      広告に携わる人の総合講座平成18年度版

      Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 2007年『重点広告戦略の方向』分析と解説2006

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      月刊JAA 50・12

      Pages: 4-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 公正取引委員会『広告業界の取引実態に関する調査報告書』を読んで2006

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      公正取引〜競争の法と政策〜 663

      Pages: 28-33

    • NAID

      40007107119

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] 日本の広告取引構造を探る2005

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集 41・1

      Pages: 129-149

    • NAID

      110006237878

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Journal Article] IMC、アカウントプランニングのホリスティックアプローチ2005

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集 第40巻第1号

      Pages: 49-74

    • NAID

      110006237625

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Presentation] 広告の枠を超えるということ2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Organizer
      日本広告学会第3回クリエーティブフォーラム
    • Place of Presentation
      博報堂本社
    • Year and Date
      2010-05-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Presentation] 広告の枠を超えるということ2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Organizer
      日本広告学会クリエーティブフォーラム
    • Place of Presentation
      博報堂
    • Year and Date
      2010-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Presentation] 基調講演 広告の現在と未来~危機的状況を乗り越え、新たなパラダイムを求めて~2009

    • Author(s)
      小林保彦
    • Organizer
      日本広告学会 第40回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知大学
    • Year and Date
      2009-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Presentation] 広告の現在と未来~広告の覚悟2009

    • Author(s)
      小林保彦
    • Organizer
      日本広告学会第40回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知大学
    • Year and Date
      2009-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530439
  • [Presentation] Special Session : A Comparison between Asian and US Advertising Research Paradigms2007

    • Author(s)
      Yasuhiko, Kobayashi
    • Organizer
      American Academy of Advertising AAA/KAS 2007 Asia-Pacific Conference
    • Place of Presentation
      Seoul, Korea
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Presentation] The alternative method of advertising education in Japan2007

    • Author(s)
      Yasuhiko, Kobayashi
    • Organizer
      International Advertising Association IAA European Education Conference
    • Place of Presentation
      Milan, Italy
    • Year and Date
      2007-11-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Presentation] The alternative method of advertising education in Japan2007

    • Author(s)
      Yasuhiko Kobayashi
    • Organizer
      IAA European Education Conference(IAA)国際広告学会
    • Place of Presentation
      Mirano,Italy
    • Year and Date
      2007-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • [Presentation] Special Session:A Comparison between Asian and US Advertising Research Paradigms2007

    • Author(s)
      Yasuhiko Kobayashi
    • Organizer
      AAA/KAS 2007 Asia-Pacific Conference
    • Place of Presentation
      Seoul,Korea
    • Year and Date
      2007-05-31
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530326
  • 1.  NAKAO Maiko (30537262)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi