• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

JUN KANNO  菅野 純

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KANNO Jun  菅野 純

Less
Researcher Number 80195180
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012 – 2014: 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授
2004 – 2007: 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授
1998 – 2000: 早稲田大学, 人間科学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Educaion
Except Principal Investigator
Educational psychology / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
School attendance of counselor's room & health roo / Social adjustability / Mental sufficiency / Maintenance Factors in School Attendance / Support of the DeveloPment & Promotion / Attendance School / Prevention of Not-Attendance School / Not-Attendance School / 相談室・保健室登校 / 社会的適応力 … More / 精神的充足 / 登校行動持続要因 / 開発促進的援助 / 登校行動 / 不登校の予防 / 不登校 / 教師の教育指導力 / 教師の問題解決スキル / 教師の指導力 / 予防的・開発的方法 / 教師のストレス / 自立型キャリアアップ / 教師の自己理解 / キャリア支援プログラム / 教師のメンタルヘルス … More
Except Principal Investigator
parent-child / behavioral observation / life-span development / interpersonal relationship / bodily contact / 介護 / 性 / 臨床 / 文化比較 / 遊び / 母子関係 / 親子 / 行動観察 / 生涯発達 / 対人関係 / 身体接触 / open space / open learning / environment scale / integrated learning / class assessment / children / educational environment / school environment / 非行 / オープンネス / 不登校 / 環境認知 / 学校環境尺度 / オープンスペース / オープン教育 / 環境尺度 / 統合学習 / 授業評価 / 子ども / 教育環境 / 学校環境 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (83 results)
  • Co-Researchers

    (14 People)
  •  Development of a self-assessment-style career support program for teachers.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      JUN KANNO
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A Practice Study for Construction of Prevention Model for Not-Attendance School and Examination of Maintenance Factors in School AttendancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANNO Jun
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Study of life-span development in bodily contact as a basis of inter-personal relationships

    • Principal Investigator
      NAGAYAMA Koichi
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Development of school environment scales for teachers to improve their classroom

    • Principal Investigator
      SAKO Toshihiko
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University

All 2015 2014 2013 2012 2008 2007 2006 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 発達障害 理解と対応Q&A2014

    • Author(s)
      菅野純・藤井靖・桂川泰典編著
    • Total Pages
      190
    • Publisher
      明治図書出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Book] 教師のためのカウンセリング実践講座2007

    • Author(s)
      菅野 純
    • Total Pages
      269
    • Publisher
      金子書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203035
  • [Book] 教師のためのカウンセリング実践講座2007

    • Author(s)
      菅野 純
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      金子 書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Book] 教師のための学校カウンセリング学・小学校編 学校カウンセリングによる30のアプローチ2007

    • Author(s)
      菅野 純(編著)
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      至文堂
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203035
  • [Book] 教師のためのカウンセリング実践講座2007

    • Author(s)
      菅野 純
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      金子書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Book] 子どもの問題と「いまできること」探し2005

    • Author(s)
      菅野 純
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      ほんの森出版
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Book] 子どもの問題と「いまできること」探し2005

    • Author(s)
      菅野純
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      ほんの森出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Book] 子どもの問題と「いまできること」探し2005

    • Author(s)
      菅野 純
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      ほんの森出版
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203035
  • [Book] 子どもの見えない行動2004

    • Author(s)
      菅野純
    • Publisher
      小児看護
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203035
  • [Journal Article] 子どものサインを見逃すな2015

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      ducare

      Volume: 22 Pages: 54-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] 学校にストレスを感じる子ども2014

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 68 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] 支援を受ける力を育てるために2014

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      学校教育相談

      Volume: 28 Pages: 8-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] 「面倒くささ」の中にこそ2014

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      会報少林寺拳法

      Volume: 34 Pages: 20-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] いじめ加害者への支援的関わり2014

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      更生保護

      Volume: 65 Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] 生徒たちの幼さ―大人心をどう育てるか2013

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      <心の基礎>リサーチ

      Volume: 1 Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] Bullying (Ijime) in Japanese Schools: Teacher-Student Relationship for Prevention2013

    • Author(s)
      Keita YAMADA・Yasushi FUJII・Ariane SCHRATTER・Jun KANNO
    • Journal Title

      早稲田大学臨床心理学研究

      Volume: 13-1 Pages: 53-64

    • NAID

      120005464181

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] 教師が子どもと向き合うために2013

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 67-6 Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Journal Article] 子どもから信頼される教師-その現代的意味2008

    • Author(s)
      菅野 純
    • Journal Title

      児童心理 62

      Pages: 2-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 不登校児童生徒を対象としたキャンプ活動が抑うつ・不安および対人的自己効力感に及ぼす影響2007

    • Author(s)
      丹羽 奈緒・浜口 真奈・村上 菜々子・嶋田 洋徳・菅野 純
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集 49

      Pages: 287-287

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 登校行動持続要因の検討(3):「否定的な要因」の再分析を通して2007

    • Author(s)
      加藤 陽子・菅野 純
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集 49

      Pages: 717-717

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 不登校の対応の仕方-登校刺激はした方がよいか2007

    • Author(s)
      菅野 純
    • Journal Title

      心とからだの健康 11

      Pages: 14-17

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 「精神的充足・社会的適応力」評価尺度を活用した教育相談の実践報告(8):集団の質的分析と活用の実践報告2007

    • Author(s)
      増田 みちよ・菅野 純・綿井 雅康
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集 49

      Pages: 613-613

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 中学生の学校適応のタイプと時間的展望との関連2007

    • Author(s)
      北爪 直美・小川 俊樹・菅野 純
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集 49

      Pages: 535-535

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 「精神的充足・社会的適応力」評価尺度の臨床・教育的検討(7):仲間関係同調態度尺度との関連について2007

    • Author(s)
      綿井 雅康・初川 久美子・菅野 純
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集 49

      Pages: 568-568

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] A way of the truant correspondence2007

    • Author(s)
      Jun Kanno
    • Journal Title

      health of physical and mental 11

      Pages: 14-17

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 「精神的充足・社会的適応力」尺度を活用した教育相談の実践報告(7):学校コンサルテーションヘの活用2007

    • Author(s)
      菅野 純・綿井 雅康・増田 みちよ
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集 49

      Pages: 612-612

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] しばらくの間、子どものやりたいようにさせておいたほうがよいか?2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      学校と家庭を結ぶ不登校対応

      Pages: 107-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] <言葉>の基礎作り2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      幼稚園じほう 34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203035
  • [Journal Article] 授業に集中できない子の心理と指導2006

    • Author(s)
      菅野 純
    • Journal Title

      児童心理 60(4)

      Pages: 11-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 登校行動持続要因の検討(2)-親に関する記述から-2006

    • Author(s)
      布施香織, 加藤陽子, 菅野純
    • Journal Title

      日本教育心理学会第48会総会 発表論文集

      Pages: 180-180

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 学級担任の臨床心理学2006

    • Author(s)
      菅野 純
    • Journal Title

      現代のエスプリ 471

      Pages: 175-179

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] The clinical psychology of the teacher in charge of the class2006

    • Author(s)
      Jun Kanno
    • Journal Title

      Modern esprit 471

      Pages: 175-179

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] Psychology and the guidance of the child who cannot concentrate on a class2006

    • Author(s)
      Jun Kanno
    • Journal Title

      Child psychology 60(4)

      Pages: 11-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 「精神的充足・社会的適応力」尺度を活用した教育相談の実践報告(5)2006

    • Author(s)
      菅野純, 小澤満玲, 綿井雅康, 増田みちよ
    • Journal Title

      日本教育心理学会第48会総会 発表論文集

      Pages: 67-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 不登校の原因探しはするほうがよいか2006

    • Author(s)
      菅野 純
    • Journal Title

      学校と家庭を結ぶ不登校対応

      Pages: 99-106

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 不登校の原因探しはするほうがよいか?2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      学校と家庭を結ぶ不登校対応

      Pages: 99-106

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 学級崩壊へのアプローチ2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      現代のエスプリ 471

      Pages: 78-84

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 子どもの心をどう理解するか2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      現代のエスプリ 471

      Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 登校行動持続要因の検討(1)-社会的ネットワークの視点から-2006

    • Author(s)
      加藤陽子, 布施香織, 菅野純
    • Journal Title

      日本教育心理学会第48会総会 発表論文集

      Pages: 179-179

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 授業に集中できない子の心理と指導2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      児童心理 60,4

      Pages: 11-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] いじめ問題へのアプローチ2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      現代のエスプリ 471

      Pages: 45-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] Had better I do the search for truant cause?2006

    • Author(s)
      Jun Kanno
    • Journal Title

      Bind a school and a family together about school refusal correspondence

      Pages: 99-106

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 学級担任の臨床心理学2006

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      現代のエスプリ 471

      Pages: 175-179

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 武道で子どもをたくましく育てよう(上)2005

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      月刊武道 466

      Pages: 10-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 思春期のこころとからだ2005

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      子どもと発育発達(日本発育発達学会) 2,6

      Pages: 362-365

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 養護教諭ならではの、不登校対応と支援2005

    • Author(s)
      菅野 純
    • Journal Title

      心とからだの健康 9,9

      Pages: 9-9

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 行動を持続させる要因の検討-不登校にならなかった者の自由記述から-2005

    • Author(s)
      加藤陽子, 菅野純
    • Journal Title

      教育心理学会第47回総会発表論文集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 心の支援が上手だった教師たち2005

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      心を育てる学級経営(明治図書出版) 20,9

      Pages: 9-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 養護教諭ならではの、不登校対応と支援2005

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      心とからだの健康 9,9

      Pages: 9-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] School refusal correspondence and support only by the school nurse2005

    • Author(s)
      Jun Kanno
    • Journal Title

      Health of physical and mental 9(9)

      Pages: 9-10

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 精神的充足・社会的適応力評価尺度の臨床・教育的検討(5)-養育態度との関連について-2005

    • Author(s)
      綿井雅康, 菅野純
    • Journal Title

      教育心理学会第47回総会発表論文集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] しつけ力の再生に向けて2005

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      幼稚園代全 7

      Pages: 48-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 精神的充足・社会的適応力尺度を活用した教育相談の実践報告-(3)クラス集団の中の個の理解-2005

    • Author(s)
      菅野純, 綿井雅康
    • Journal Title

      教育心理学会第47回総会発表論文集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 「精神的充足・社会的適応力」尺度の学校健康心理学における実践報告2005

    • Author(s)
      菅野純, 綿井雅康
    • Journal Title

      日本健康心理学会第29回大会論文集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 武道で子どもをたくましく育てよう(下)2005

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      月刊武道 467

      Pages: 10-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Journal Article] 子どもの見えない行動2004

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      小児看護 27巻10号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203035
  • [Journal Article] つよい心を育てるためには2004

    • Author(s)
      菅野純
    • Journal Title

      小児看護 27巻11号

      Pages: 1547-1550

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203035
  • [Presentation] 不登校問題の課題と解決を考える2015

    • Author(s)
      菅野純
    • Organizer
      日本学校教育相談学会第25回中央研修会
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2015-01-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] 精神的困難状態からの回復過程と友達の役割2014

    • Author(s)
      山口孔丹子・菅野純
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] 大学生の経験する発達障害に類似した困難への有効な支援法の検討2014

    • Author(s)
      高林大輝・菅野純
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] 生徒指導における「精神的充足・社会的適応力」評価尺度(KJQ)の発展的活用2014

    • Author(s)
      綿井雅康・菅野純・増田みちよ・藤井靖・山田達人・加藤陽子・桂川泰典
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] 認知行動療法に関する生徒指導・教育相談研修会のあり方2014

    • Author(s)
      嶋田洋徳・小関俊祐・楠見潔・中條信裕・蓑崎浩史・小関真美・菅野純
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] 「精神的充足・社会的適応力」評価尺度を学級経営に活用する2013

    • Author(s)
      菅野純・桂川泰典・加藤陽子・増田みちよ・中村有・原口和博
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回
    • Place of Presentation
      法政大学(東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] ソーシャルスキルトレーニングの有効性が期待できる条件―教育の場でどのような時にSSTは有効なのか2013

    • Author(s)
      菅野純・嶋田洋徳・小関俊祐・小関真実・田平綾・大沢知隼・石垣久美子
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回
    • Place of Presentation
      法政大学(東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] 「精神的充足・社会的適応力」評価尺度の学級経営への活用(4)―尺度得点の二次元布置図に関する類型化の試み―2012

    • Author(s)
      綿井雅康・猪熊大史 ・加藤陽子・桂川泰典・中村有・菅野純
    • Organizer
      日本教育心理学会総会第54回
    • Place of Presentation
      琉球大学(沖縄)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] 「精神的充足・社会的適応力」評価尺度の学級経営への活用(3)―経年変化をもとにした生徒理解の試み―2012

    • Author(s)
      猪熊大史・加藤陽子・綿井雅康・桂川泰典・菅野純
    • Organizer
      日本教育心理学会総会第54回
    • Place of Presentation
      琉球大学(沖縄)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531023
  • [Presentation] The examination of Maintenance Factors in School Attendance(3)2007

    • Author(s)
      Akiko Kato, Jun Kanno
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Bunkyo University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] The influence that camping activity for the school refusal child student gives to dejection/uneasiness and a feeling of self-effect of the towards other people2007

    • Author(s)
      Nao Tango, Mana Hamaguchi, Nanako Murakami, Yoshinori Shimada, Jun Kanno
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Bunkyo University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 「精神的充足・社会的適応力」尺度を活用した教育相談の実践報告(7):学校コンサルテーションへの活用2007

    • Author(s)
      菅野 純・綿井 雅康・増田 みちよ
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      文教大学 越谷キャンパス
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 不登校児童生徒を対象としたキャンプ活動が抑うつ-不安および対人的自己効力感に及ぼす影響-2007

    • Author(s)
      丹羽 奈緒・濱口 真奈・村上 菜々子・嶋田 洋徳・菅野 純
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      文教大学 越谷キャンパス
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 12007

    • Author(s)
      加藤 陽子・綿井 雅康・佐川 眞太郎・阿部 利彦・増田 みちよ・菅野 純
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      文教大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 登校行動持続要因の検討(3):「否定的な要因」の再分析を通して2007

    • Author(s)
      加藤 陽子・菅野 純
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      文教大学 越谷キャンパス
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] The Practice report of tlie education consultation that utilized a Melytal sufficiency & Social adjustability standard(7)2007

    • Author(s)
      Jun Kanno, Masayasu Watai, Michiyo Masuda
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Bunkyo University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 登校行動持続要因の検討(2)-親に関する記述から-2006

    • Author(s)
      布施 香織、加藤 陽子、菅野 純
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      岡山コンベンションセンター
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] The Practice report of the education consultation that utilized a Mental sufficiency & Social adjustability standard(5)2006

    • Author(s)
      Jun Kanno, Mire Ozawa, Masayasu Watai, Michiyo Masuda
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Okayama convention center
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] The examination of Maintenance Factors in School Attendance(1)2006

    • Author(s)
      Akiko Kato, Kaori Fuse, Jun Kanno
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Okayama convention center
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 「精神的充足・社会的適応力」尺度を活用した教育相談の実践報告(5)2006

    • Author(s)
      菅野 純・小澤 満玲・綿井 雅康・増田 みちよ
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      岡山コンベンションセンター
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] The examination of Maintenance Factors in School Attendance(2)2006

    • Author(s)
      Kaori Fuse, Akiko Kato, Jun Kanno
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Okayama convention center
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 登校行動持続要因の検討(1)-社会的ネットワークの視点から-2006

    • Author(s)
      加藤 陽子、布施 香織、菅野 純
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      岡山コンベンションセンター
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 行動を持続させる要因の検討-不登校にならなかった者の自由記述から-2005

    • Author(s)
      加藤 陽子・菅野 純
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      浅井学園大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] Examination of a factor to let a school attendance action last2005

    • Author(s)
      Akiko Kato, Jun Kanno
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Asai school University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] 精神的充足・社会的適応力尺度を活用した教育相談の実践報告-(3)クラス集団の中の個の理解-2005

    • Author(s)
      菅野 純・綿井 雅康
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      浅井学園大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • [Presentation] The Practice report of the education consultation that utilized a Mental sufficiency & Social adjustability standard(3)2005

    • Author(s)
      Jun Kanno, Masayasu Watai
    • Organizer
      General meeting of Japanese Association of Educational Psychology
    • Place of Presentation
      Asai school University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530487
  • 1.  FUJII Yasushi (50508439)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  KATSURAGAWA Taisuke (20613863)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  SAKO Toshihiko (10000069)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SOMA Ichirou (00063488)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NOJIMA Eiichirou (20000086)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  YOSHIKI Kazuyosshi (70150026)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  HIRATA Sonomi (20308224)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  NAGAYAMA Koichi (00112003)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KAWAHARA Noriko (90367087)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  OYABU Yasushi (30133474)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  YAMAGUCHI Hajime (20288054)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  OKAMOTO Yoriko (00315730)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  KATO Akiko (40409701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 14.  川野 健治 (20288046)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi