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EDO Katsue  江戸 克栄

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江戸 克栄  エド カツエ

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Researcher Number 80318592
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 県立広島大学, 経営管理研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2023: 県立広島大学, 経営管理研究科, 教授
2016: 文化学園大学, 服装学部, 順境
2014 – 2015: 文化学園大学, 服装学部, 教授
2011 – 2013: 文化学園大学, 服装学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
定性調査 / 防災マーケティング / マーケティングリサーチ / ピクチャマイニング / 新商品開発 / ライフスタイル分析 / 写真分析 / 避難行動促進 / 避難行動 / 消費者行動研究 … More / 断水 / 情報処理パラダイム / マーケティング・コミュニケーション / 生活用水 / 消費者情報処理パラライム / 刺激反応パラダイム / 消費者行動 / 写真調査 / ビッグ・ピクチャデータ / 恐怖感情 / ビッグピクチャデータ / ソーシャル領域 / 少数サンプル / ピクチャ / 感情価値分野 / ソーシャル分野 / ピクチャ・マイニング / グローバル化 / 復元抽出 / 統計的分析 / データ収集 / サンプリング / ピクチャ調査 / 国際情報交流 / サンプル抽出 / 商品開発 / 定性分析 / ライフスタイル / マーケティング … More
Except Principal Investigator
グローバル・マーケティング / ブランド戦略 / COO(原産国)効果 / カルチャー・コンピタンス / 消費文化 / 文化 / Branding / Marketing / Sustainability / サステナブル / フィランソロピー / SDGs / ステイクホルダー エンゲージメント / サステナブル マーケティング / 持続可能性 / サステナブル ブランディング / マーケティング / ステイクホルダー / コラボレーション / 社会問題解決 / De Spiritus Standard / De Facto Standard / De Jure Standard / サステナブル・ブリコラージュ / サステナブル・エンジニアリング / デ・スピリタス・スタンダード / デ・ジュール・スタンダード / デ・ファクト・スタンダート / CSR / ブランディング / サステナビリティ / コンテクスト / グローバル・ブランド / ブランド Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (28 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  防災マーケティングによる避難行動促進の体系化と有用性Principal Investigator

    • Principal Investigator
      江戸 克栄
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Prefectural University of Hiroshima
  •  Conceptualization of culture competence branding and basic research for global expansion

    • Principal Investigator
      Miura Toshihiko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Conceptualization of Sustainable Branding and Development of Metrics for Sustainable Branding

    • Principal Investigator
      青木 茂樹
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  Fundamental Studies and Establishing Systems for Big Picture Data AnalysisPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Edo Katsue
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Prefectural University of Hiroshima
  •  Conceptualizing and Expanding Picture Mining as a Marketing Research MethodPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Edo Katsue
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Prefectural University of Hiroshima
      Bunka Gakuen University
  •  Fundamental Research on Concept Arrangement and Methodology about Context Branding in the age of Globalization

    • Principal Investigator
      MIURA Toshihiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Conceptulization and Methodology of Picture MiningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      EDO Katsue
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Bunka Gakuen University

All 2024 2023 2021 2020 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 避難行動促進のための恐怖感情喚起-防災・減災分野への消費者情報処理モデルの適用-2021

    • Author(s)
      落原大治・綿貫真也・江戸克栄
    • Journal Title

      日本感性工学会論文誌

      Volume: 第20巻第1号 Pages: 59-68

    • NAID

      130007992138

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01969
  • [Journal Article] 防災マーケティング コロナ禍における「避難の分散化傾向」とSC等商業施設の役割2021

    • Author(s)
      江戸克栄
    • Journal Title

      ショッピングセンター・ジャパン・トゥデイ

      Volume: 第541号 Pages: 45-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01742
  • [Journal Article] 避難行動促進のための恐怖感情喚起-防災・減災分野への消費者情報処理モデルの適用-2021

    • Author(s)
      落原大治、綿貫真也,江戸克栄
    • Journal Title

      日本感性工学会論文誌

      Volume: 20巻第1号 Pages: 59-68

    • NAID

      130007992138

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03992
  • [Journal Article] 「グローバルリサーチ発展のためのピクチャマイニングの有効性と課題-ピクチャとテキストに対する体験効果や順序効果-」2018

    • Author(s)
      江戸克栄、落原大治
    • Journal Title

      第66回日本商業学会プロシーディングス

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380575
  • [Journal Article] The Comparision of Images between Picture and Text used Surveys: Implication for New Research Methods using Pictures,2018

    • Author(s)
      Katsue Edo, Hiroharu Ochihara, Fusae Kukihara and U Hiroi
    • Journal Title

      Kansei Engineering and Emotion Research(Kuchin), Regular Session Proceedings

      Volume: - Pages: 213-220

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380575
  • [Journal Article] The Social and Economic Impacts of ‘Cool Biz’ and ‘Super Cool Biz’ fashion in Japan2014

    • Author(s)
      Katsue Edo and Haruko Kitakata
    • Journal Title

      IFFTI 2014 Annual Conference Papers

      Volume: No.11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Journal Article] ピクチャマイニング手法による「かっこよさ」概念の検討-現代メンズファッションとしての女性が評価するクールビズの分析-2013

    • Author(s)
      江戸克栄、北方晴子、山崎匡
    • Journal Title

      ファッションビジネス学会

      Volume: Vol.18 Pages: 42-53

    • NAID

      40019780954

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Journal Article] ピクチャマイニング手法による「かっこよさ」概念の検討-現代メンズファッションとしての女性が評価するクールビズの分析-2013

    • Author(s)
      江戸克栄、北方晴子、山崎匡
    • Journal Title

      ファッションビジネス学会論文集

      Volume: Vol.18

    • NAID

      40019780954

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Journal Article] ピクチャマイニング確立のための基礎的研究-写真調査の類型化と新しい調査方法の課題と方向性-2012

    • Author(s)
      落原大治、江戸克栄
    • Journal Title

      JMRAアニュアルカンファレンス論文集

      Volume: 2012年 Pages: 23-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Presentation] Conceptualization of the COO images as a Key Component of Cultural Values: An Empirical Study of Product incidental services effects on High-Quality Images2024

    • Author(s)
      Katsue Edo, Shinya Watanuki, Toshihiko Miura
    • Organizer
      2024 AMA Winter Academic Conference at Tampa
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01969
  • [Presentation] サステナブル・マーケティングは、通常のマーケティングとは何が違うのか ― 実践者と理論家との対話を超えて―2023

    • Author(s)
      青木茂樹、江戸克栄、原裕、萩谷衞厚、砂川和雅、高島 太士、北村 暢廉
    • Organizer
      日本マーケティング学会第6回サステナブル・マーケティング研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01944
  • [Presentation] サステナビリティの潮流とマーケティングに求められる変化 ーサステナブル・マーケティングの定義の検討ー2021

    • Author(s)
      青木茂樹、江戸克栄、原裕、萩谷衞厚、加藤佑、砂川和雅、黒岩佳加
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2021ポスターセッション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01944
  • [Presentation] 「防災マーケティング」~防災・減災における課題解決に向けたマーケティングの有用性~2021

    • Author(s)
      江戸克栄
    • Organizer
      日本マーケティング協会九州支部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01742
  • [Presentation] Methods for Identifying Market Mavens Using the Picture Uploading Contents and Frequency on Social Media2020

    • Author(s)
      Hiroharu OCHIHARA, Fusae KUKIHARA, Katsue EDO
    • Organizer
      American Marketing Association 2020 Winter Conference, Feb.13, San Diego
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03992
  • [Presentation] 防災マーケティングの役割と基本的概念 -防災・減災分野における社会システム構築に向けて-2020

    • Author(s)
      江戸克栄
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03992
  • [Presentation] 避難行動促進のための恐怖感情喚起-防災・減災分野への消費者情報処理モデルの適用-2020

    • Author(s)
      落原大治、綿貫真也,江戸克栄
    • Organizer
      日本感性工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03992
  • [Presentation] グローバルリサーチ発展のためのピクチャマイニングの有効性と課題-ピクチャとテキストに対する体験効果と順序効果-2018

    • Author(s)
      江戸克栄、落原大治
    • Organizer
      日本商業学会第68回全国研究報告大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03992
  • [Presentation] Investigating Consumer Episodes for Context Branding in Global Marketing Strategies from Survey Research in Asian Countries2017

    • Author(s)
      Katsue Edo and Toshihiko Miura
    • Organizer
      6th International Conference on Current Research in Applied Business and Social Sciences (CRABS)Conference
    • Place of Presentation
      インド(ニューデリー)
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380575
  • [Presentation] Investigating Consumer Episodes for Context Branding in Global Marketing Strategies from Survey Research in Asian Countries2017

    • Author(s)
      Katsue Edo and Toshihiko Miura
    • Organizer
      6th International conference on Current research in Applied Business and Social Sciences (CRABS)
    • Place of Presentation
      デリー(インド)
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380573
  • [Presentation] Context Branding in Global Branding Strategies: An Exploratory Research of Consumer Episodes in Asian Countries2016

    • Author(s)
      Katsue Edo and Toshihiko Miura
    • Organizer
      2nd International Conference on Advanced Research in Business and Social Sciences 2016(ICARBSS
    • Place of Presentation
      デンパサール(インドネシア)
    • Year and Date
      2016-09-07
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380573
  • [Presentation] The Significance of Picture Mining in the Fashion and Design as a New Research Method2015

    • Author(s)
      Katsue Edo and Yu Hiroi
    • Organizer
      World Academy of Science, Engineering and Sciences, ICCMM 2015 17th International Conference on Contemporary Marketing and Management
    • Place of Presentation
      デンパサール(インドネシア)
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380575
  • [Presentation] 現代女性の足元意識の分析-ピクチャマイニングによる定量調査-2015

    • Author(s)
      江戸克栄、北方晴子、落原大治、久木原房江、廣井悠
    • Organizer
      ファッションビジネス学会
    • Place of Presentation
      香蘭女子短期大学(福岡県福岡市)
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380575
  • [Presentation] ピクチャマイニングの普及に向けて-若者のファッションピクチャ投稿意識の基礎的調査-2015

    • Author(s)
      江戸克栄
    • Organizer
      ファッションビジネス学会第29回服装社会学研究部会
    • Place of Presentation
      文化学園大学(東京都、渋谷区)
    • Year and Date
      2015-02-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Presentation] ピクチャマイニングによる近年のクールビズの分析2014

    • Author(s)
      江戸克栄、北方晴子、落原大治
    • Organizer
      ファッションビジネス学会
    • Place of Presentation
      大阪文化服装学院(大阪市淀川区)
    • Year and Date
      2014-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380575
  • [Presentation] ‘Picture Mining: A New Methodology of Qualitative Consumer Research’2013

    • Author(s)
      Katsue Edo and Haruko Kitakata
    • Organizer
      Society of Interdisciplinary Business Research
    • Place of Presentation
      University Kuala Lumpur Business School
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Presentation] Introduction of a Qualitative Research using Picture Mining Methods: New Concepts from the Changes in Marketing Strategies

    • Author(s)
      ・Katsue Edo, Hiroharu Ochihara, Fusae Kukihara and Yu Hiroi
    • Organizer
      Business and Social Science Research Conference: Paris 2014
    • Place of Presentation
      Paris(France)
    • Year and Date
      2014-12-18 – 2014-12-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Presentation] A New Methodology of Qualitative Consumer Research: Using Picture Mining for New Product Development

    • Author(s)
      Edo, Katsue and Shun Ohguchi
    • Organizer
      Australian Academy of Business and Social Sciences Conference
    • Place of Presentation
      Kuala Lumpur(Malaysia)
    • Year and Date
      2014-08-25 – 2014-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • [Presentation] ピクチャマイニングを利用したクールビズの分析〜「かっこよさ」を感じさせる要素とは〜

    • Author(s)
      山崎匡、江戸克栄
    • Organizer
      ファッションビジネス学会全国大会
    • Place of Presentation
      杉野服飾大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653108
  • 1.  HIROI Yu (50456141)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  KITAKATA Haruko (70328897)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  MIURA Toshihiko (60190592)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  YAMASAKI Tadashi
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  OCHIHARA Hiroharu
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  青木 茂樹 (30298393)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  小山 嚴也 (60288347)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KUKIHARA Fusae
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

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