• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MITSUI MAKI  三井 真紀

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

三井 真紀  ミツイ マキ

MITSUI Maki  三井 真紀

Less
Researcher Number 80342252
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 九州ルーテル学院大学, 人文学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 九州ルーテル学院大学, 人文学部, 准教授
2017 – 2018: 九州ルーテル学院大学, 人文学部, 准教授
2016: 九州ルーテル学院大学, 人文学部, 講師
2012 – 2014: 九州ルーテル学院大学, 人文学部, 講師
2004: 東京福祉大学, 社会福祉学部, 講師
2002 – 2003: 湊川短期大学, 幼児教育学科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Sociology of education / Basic Section 09020:Sociology of education-related / Educaion
Except Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Keywords
Principal Investigator
多文化保育 / 保育 / 移民 / フィンランド / 子ども / 難民 / 乳幼児 / まなざし / 幼児教育 / 多文化共生 … More / 保育所 / 子育て / 家族 / 多文化 / こども / 生活世界 / 保育プログラム / 保育カリキュラム / 家族支援 / プログラム / カリキュラム / 乳児 / 保育空間 / 保育モデル / 大学生 / 授業改善 / 多文化社会 / 幼児 / 授業内容 / 外国人 / 固定観念 / 多様性 / 学習課題 / 意識改革 / 保育者養成 … More
Except Principal Investigator
ネットワーク / 保育方法論 / 人材育成 / 実践プログラム / 韓・豪・米・芬 / 実践モデル / 困り感 / 保育 / 多文化保育 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (36 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  フィンランドの保育における多文化共生の原理ー学び・政策・まなざしPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      三井 真紀
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Kyushu Lutheran College
  •  多文化保育における保育者の「困り感」改善モデル構築:人材育成・方法・ネットワーク

    • Principal Investigator
      林 悠子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kobe Shoin Women's University
  •  Study of the Finnish Multi-Cultural Child Care and Education:Focusing on the Child of the ImmigrantPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MITSUI MAKI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kyushu Lutheran College
  •  Study of the Finnish Multi-Cultural Child Care Starting from Infant DaysPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MITSUI Maki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kyushu Lutheran College
  •  「多文化保育」に関する大学生の意識改革の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      三井 真紀
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tokyo University of Social Welfare
      Minatogawa College

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 保育・幼児教育のフロンティア2022

    • Author(s)
      伊藤良高(編著)、三井真紀ほか
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      晃洋書房
    • ISBN
      9784771030213
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Book] 保育・幼児教育のフロンティア2018

    • Author(s)
      伊藤良高、三井真紀 ほか
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      晃洋出版
    • ISBN
      9784771030213
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Book] 多文化保育・教育論2014

    • Author(s)
      三井真紀、咲間まりこ、堀田正央、石焼玲、佐藤千瀬、林悠子、駒井美智子、小島祥美、菅原雅枝、内田千春、品川ひろみ、松山有美、中野明子、韓在暎
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      みらい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730715
  • [Book] 多文化保育・教育論2014

    • Author(s)
      三井真紀、咲間まりこ、堀田正央、石暁玲、佐藤千瀬、林悠子、駒井美智子、小島祥美、菅原雅枝、内田千春、品川ひろみ、松山有美、中野明子、韓在暎
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      みらい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730715
  • [Journal Article] 幼稚園における多文化保育の現状と課題-研修・方法・ネットワークに着目して-2024

    • Author(s)
      松山有美・韓在熙・石井章仁・三井真紀・林悠子
    • Journal Title

      比較文化研究

      Volume: 154

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Journal Article] Research on Child Understanding Early Childhood Education and Care in Finland (1) : Childcare workers in a multicultural society2023

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      九州ルーテル学院大学 VISIO

      Volume: 54 Issue: 54 Pages: 59-66

    • URL

      https://klc.repo.nii.ac.jp/records/2000028

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Journal Article] フィンランドの保育・幼児教育における「子ども理解」の研究(1):多文化共生社会と保育者2023

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      九州ルーテル学院大学VISIO

      Volume: 54 Pages: 59-66

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Journal Article] 韓国・オーストラリア・米国・フィンランドにおける多文化保育実践の考察2022

    • Author(s)
      三井真紀ほか
    • Journal Title

      心理・教育・福祉研究:紀要論文集

      Volume: 21-2 Pages: 105-116

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Journal Article] A Study on the Situation of Multicultural Childcare in Korea, Australia, the United States, and Finland(1)2022

    • Author(s)
      三井真紀・石井章仁・韓在熙・林悠子・松山有美
    • Journal Title

      心理・教育・福祉研究:紀要論文集

      Volume: 21 Issue: 21(2) Pages: 105-116

    • DOI

      10.15005/00000416

    • URL

      https://klc.repo.nii.ac.jp/records/470

    • Year and Date
      2022-03-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Journal Article] 保育者養成校の多文化保育に関する教育の現状と課題2022

    • Author(s)
      韓在熙・石井章仁・林悠子・三井真紀・松山有美
    • Journal Title

      保育者養成教育研究

      Volume: 7 Pages: 37-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Journal Article] 保育における隠れたカリキュラムの存在 ー日本とフィンランドの事例からー2022

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      心理・教育・福祉研究:紀要論文集

      Volume: 21-2 Pages: 53-59

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Journal Article] フィンランドの保育における一考察:多文化共生のはじまりを読み解く2021

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      九州ルーテル学院大学紀要VISIO

      Volume: 51 Pages: 39-46

    • NAID

      120007169509

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Journal Article] 保育・幼児教育におけるICT 活用の可能性 ―幼児理解のパラダイムシフトに向けて2021

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      心理・教育・福祉研究:紀要論文集

      Volume: 21-1 Pages: 25-30

    • NAID

      120007188323

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Journal Article] 韓国・オーストラリア・米国・フィンランドに見られる多文化保育の現状と課題2019

    • Author(s)
      三井真紀、林悠子、韓在煕、松山有美
    • Journal Title

      佛教大学社会福祉論文集

      Volume: 15 Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Journal Article] フィンランドの保育と共生の原理-幸せの国の子育てをみつめて2018

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      九州ルーテル学院大学紀要紀要VISIO

      Volume: 48 Pages: 1-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Journal Article] 保育現場にみられる多文化共生と環境構成の原理(1)―A幼稚園の事例から-2018

    • Author(s)
      三井真紀、石井章仁、林悠子、韓在煕、松山有美
    • Journal Title

      九州ルーテル学院大学紀要紀要VISIO

      Volume: 48 Pages: 15-20

    • NAID

      120006557155

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Journal Article] 日本における多文化保育の政策・実践・研究の動向と課題2017

    • Author(s)
      三井真紀、松山有美ほか
    • Journal Title

      九州ルーテル学院大学VISIO

      Volume: 46 Pages: 31-41

    • NAID

      120006408882

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Journal Article] フィンランドにおける多文化保育の研究2016

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      九州ルーテル学院大学VISIO

      Volume: 46 Pages: 1-9

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Journal Article] 多文化保育における大学生の意識改革の研究-多文化保育的視座における男女共学の一考察-2004

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      日本子ども社会学会第11回発表抄録集

      Pages: 112-113

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14710204
  • [Journal Article] 多文化保育に関する大学生の意識改革の研究-フィンランドの保育環境に関る一考察-2004

    • Author(s)
      三井真紀
    • Journal Title

      湊川短期大学紀要 第40集

      Pages: 35-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14710204
  • [Presentation] 保育者養成教育における多文化保育に関する現状と課題2023

    • Author(s)
      石井章仁 韓 在熙 林 悠子 松山 有美 三井 真紀
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Presentation] 日本における多文化保育の現状と課題 ―国内保育施設・養成校調査の結果から―2023

    • Author(s)
      林悠子・韓在熙・松山有美・三井真紀
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Presentation] 韓・オーストラリア・米国・フィンランドにおける多文化保育の現状と課題2022

    • Author(s)
      三井真紀ほか
    • Organizer
      日本保育学会第75回大会(聖徳大学)口頭発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Presentation] 日本の多文化保育実践上の課題と展望2022

    • Author(s)
      林悠子・三井真紀ほか
    • Organizer
      日本保育学会第75回大会(聖徳大学)自主シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Presentation] 「多文化保育における保育者の「困り感」と研修モデルⅡ 研修内容と方法の検討」2022

    • Author(s)
      石井章仁 韓 在熙 林 悠子 松山 有美 三井 真紀
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Presentation] 「多文化保育における保育者の「困り感」と配慮について―「多文化保育とその研修に関する実態研究」全国調査を基に」2021

    • Author(s)
      石井章仁・韓在熙・林悠子・松山有美・三井真紀
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20696
  • [Presentation] 保育現場におけるステレオタイプの考察-フィンランドと日本における比較から-2021

    • Author(s)
      三井真紀
    • Organizer
      日本比較文化学会 第54回 関東支部例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Presentation] 保育現場における多文化共生の課題2021

    • Author(s)
      三井真紀
    • Organizer
      第43回 日本比較文化学会(全国大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02322
  • [Presentation] 多文化保育における保育者の専門性の課題2018

    • Author(s)
      三井真紀、林悠子、韓在煕、松山有美
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Presentation] 多文化保育における保育者の専門性の課題2018

    • Author(s)
      林悠子、三井真紀 ほか
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Presentation] 多文化保育・教育における保育者・教師の役割や専門性22017

    • Author(s)
      三井真紀、咲間まり子 ほか
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Presentation] 多文化保育・教育における保育者・教師の役割や専門性 22017

    • Author(s)
      三井真紀、韓在熙 ほか
    • Organizer
      日本保育学会
    • Place of Presentation
      岡山医療福祉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Presentation] 多文化保育・教育における保育者・教師の役割や専門性2016

    • Author(s)
      三井真紀、咲間まり子 ほか
    • Organizer
      日本保育学会(自主シンポジウム)
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04640
  • [Presentation] フィンランドにおける多文化保育と家族支援の研究2015

    • Author(s)
      三井真紀
    • Organizer
      日本比較文化学会第40回関東支部例会
    • Place of Presentation
      東京未来大学
    • Year and Date
      2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730715
  • [Presentation] Religious and Spiritual Education in Helsinki Paivakoti about Japanese Families2014

    • Author(s)
      Maki Mitsui
    • Organizer
      Earli SIG19 Conference 2014
    • Place of Presentation
      University of Helsinki, Finland
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730715
  • [Presentation] Religious and Spiritual Education in Helsinki Paivakoti about Japanese Families

    • Author(s)
      Maki Mitsui
    • Organizer
      Earli SIG19 Conference 2014
    • Place of Presentation
      University of Helsinki , Finland
    • Year and Date
      2014-08-06 – 2014-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730715
  • 1.  林 悠子 (90584483)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  石井 章仁 (80458687)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  韓 在熙 (50619400)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  松山 有美 (20613996)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi