• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nemoto Junko  根本 淳子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NEMOTO Junko  根本 淳子

Less
Researcher Number 80423656
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 明治学院大学, 心理学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 明治学院大学, 心理学部, 准教授
2014 – 2018: 愛媛大学, 大学連携e-Learning教育支援センター四国愛媛大学分室, 准教授
2016: 愛媛大学, 大学連携e-Learning教育支援センター四国愛媛大学分室, 准教授
2015: 愛媛大学, e-Learning教育支援センター四国愛媛大学分室, 准教授
2014 – 2015: 愛媛大学, その他部局等, 准教授 … More
2014 – 2015: 愛媛大学, 大学連携e-Learning教育支援センター四国愛媛分室, 准教授
2012 – 2013: 熊本大学, 社会文化科学研究科, 助教
2007 – 2012: 熊本大学, 大学院・社会文化科学研究科, 助教 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 62030:Learning support system-related / Learning support system / Educational technology
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology / Educational technology / Science education
Keywords
Principal Investigator
学習支援 / リフレクション / RMモデル / ゲーム的活動 / 授業設計 / ゲーム型学習 / 学びほぐし / ストーリー型 / 課題分析図 / 教授設計理論 … More / 自己調整 / ibstpiコンピテンシー / ルーブリック / アクションプラン / ストーリー / オンライン学習者 / パイロットテスト / 授業実践 / 可視化 / 学びのスケッチ … More
Except Principal Investigator
インストラクショナルデザイン / 自己調整学習 / eラーニング / 教育工学 / 学習経験の質モデル / コンピテンシー / 成人学習 / 可視化 / 美学第一原理 / ID美学第一原理 / インストラクショナル・デザイン / 学習者要因 / 初年次教育 / ピアチュータリング / デザイン原則 / 教育設計 / 人工知能 / 正統的周辺参加 / 学習スタイル / 創造的共感知性 / 調整学習 / 文化的に持続可能な教育 / 文化に関連する教育 / 社会的公正教育 / パフォーマンス心理学 / ELSI志向PBL / 議論を基盤とした学習 / 協調学習 / エージェンシー / AIリテラシー / 学習環境構築 / コア概念 / ADDIEモデル / IDの第一原理 / 授業事例データベース / 授業コンサルテーション / FD / 高専基礎教育 / ストーリー型教材 / 学習フレームワーク / 学習環境 / 共調整学習 / 教材管理システム / ワークショップ / カード型教材 / デザイン思考 / デジタルリテラシー / 社会的に共有された調整学習 / モバイル・ウェアラブルデバイス / 拡張現実感 / 教育哲学 / モバイルデバイス / VR/AR / 防災教育 / ID美学の第一原理 / 学習経験要因モデル / 環境要因 / 教授学習支援システム / 研究者養成 / デザイン / 教育学習支援システム / ポートフォリオ / 実践型教育 / フィールドワーク / 教育評価 / サーバントリーダー / 地域ステークホルダー / フィールドワーク教育 / 科学教育 / 成長モデル / 学習支援システム / 共同省察 / 動機づけ / メタ認知 / 学習方略 / 段階的成長モデル / 個別化学習環境 / 自己主導学習 / 自己主導学習スキル / 個別化された学習環境 / PLEs / メタ学習 / 支援システム / 高等教育 / 学習支援 / eラーニング / 基礎力養成 / ユーザーストーリー / ペルソナ手法 / ペルソナ手法ユーザーストーリー / 芸術的原理 / デザイン原理 / 美学 / 企業内人材育成 / パフォーマンス・テクノロジー / HRD / モデル構築 / レイヤーモデル Less
  • Research Projects

    (21 results)
  • Research Products

    (106 results)
  • Co-Researchers

    (33 People)
  •  An emperical study on core concepts of instructional design theories and construction of learning experience design

    • Principal Investigator
      鈴木 克明
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Musashino University
  •  学習設計のスキルを深めるための「学びほぐし」を取り入れた活動の提案Principal Investigator

    • Principal Investigator
      根本 淳子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  Identifying new competencies essential for adults and developing methods for its cultivation based on regulated learning

    • Principal Investigator
      美馬 のゆり
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  高等教育における授業の課題発見を促進する事例データベースの構築:類推力に着目して

    • Principal Investigator
      高橋 暁子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Chiba Institute of Technology
  •  高専生を対象とした専門基礎知識と実社会を結びつけるストーリー型教育に関する研究

    • Principal Investigator
      竹岡 篤永
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Graduate Institute for Entrepreneurial Studies
      Niigata University
      Akashi National College of Technology
  •  Development and evaluation of independent learner training programs using Parrish's learning experience factor model

    • Principal Investigator
      Nakamichi Masaki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Development of a learning design support method that includes teaching design theory for beginning studentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Junko Nemoto
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  Augmentation of Simulated Experience through ICT-based Evacuation Drill and its Establishment as Sustainable Disaster Education

    • Principal Investigator
      MITSUHARA Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      The University of Tokushima
  •  Building design principles of an adult learning environment for fostering self-regulated learners in the 21st century

    • Principal Investigator
      Mima Noyuri
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  Construction of Evaluation Methods for fieldwork education to find issues and solve problems

    • Principal Investigator
      Matsumura Nobuhiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Challenging Exploratory Research to Redefine Educational Technology from Design Research Perspective

    • Principal Investigator
      SUZUKI Katsuaki
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  Development of Reflection Method Using RM Model for Autonomous Online Learner TrainingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Junko Nemoto
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Focused on learner factor Development and evaluation of learning experience self evaluation table:Cultivation of learning attitude during the First-Year Experience

    • Principal Investigator
      nakamichi masaki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Research and Development of Personal Learning Environments for Self-Directed Online Learning

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Akiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      The University of Tokushima
  •  Building Three-Step Growth Model of University Students and Development of a Learning Support System

    • Principal Investigator
      MIMA NOYURI
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  Development of an integrated learning support system in higher education incorporating a peer tutoring

    • Principal Investigator
      MIMA NOYURI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  Sophistication of reflection tool "Learning Sketch" for deepness reflection activitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      JUNKO Nemoto
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Ehime University
      Kumamoto University
  •  Comprehensive research of creating a training environment and extracting design principles for instructional design basic skills

    • Principal Investigator
      SUZUKI KATSUAKI
    • Project Period (FY)
      2011 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  Derivation of Aesthetic and Artistic Principles of Instructional Design

    • Principal Investigator
      SUZUKI Katsuaki
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  Course Development of Human Resources Development Strategies

    • Principal Investigator
      KITAMURA Shirou
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  インストラクショナルデザイン技法の整理枠としてのレイヤーモデルの構築

    • Principal Investigator
      SUZUKI Katsuaki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kumamoto University

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学習設計マニュアル: 「おとな」になるためのインストラクショナルデザイン2018

    • Author(s)
      鈴木 克明 (著, 編集), 美馬 のゆり (著, 編集), 竹岡 篤永 (著), 室田 真男 (著), 渡辺 雄貴 (著), 市川 尚 (著), 冨永 敦子 (著), 高橋 暁子 (著), 根本 淳子 (著)
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762830136
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02932
  • [Book] 大学授業改善とインストラクショナルデザイン2016

    • Author(s)
      松田岳志,根本淳子,鈴木克明
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02932
  • [Book] インストラクショナルデザインの道具箱1012016

    • Author(s)
      鈴木克明(監修)、市川尚・根本淳子(編著)
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02932
  • [Book] インストラクショナルデザインの道具箱1012016

    • Author(s)
      鈴木 克明(監修)・市川尚・根本淳子(編著)
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Book] ストーリー中心型カリキュラム(SCC)の設計理論と授業実践:オンライン大学院の挑戦とその波及効果2014

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700901
  • [Book] ストーリー中心型カリキュラム(SCC)の設計理論と授業実践:オンライン大学院の挑戦とその波及効果2014

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明(編著)竹岡 篤永・高橋 暁子・柴田 喜幸(著)
    • Total Pages
      246
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Journal Article] 徳島市津田中学校の防災学習倶楽部の部員が語る「ゆるさ」と「めりはり」― 防災学習の場に生まれるコムニタス―2022

    • Author(s)
      谷村千絵,根本淳子,光原弘幸
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 37 Pages: 90-100

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01054
  • [Journal Article] 初年次学生の学習経験の質に着目した「授業改善ヒント集:学習者要因編」の作成2022

    • Author(s)
      仲道雅輝,根本淳子,竹岡篤永
    • Journal Title

      リメディアル教育研究

      Volume: 16 Pages: 1-11

    • NAID

      130008082928

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02823
  • [Journal Article] Development of the Design Guideline Check Sheet for Quality Assurance of on-Demand Online Learning in Interuniversity Cooperation2021

    • Author(s)
      高橋暁子・金西計英・根本淳子・竹岡篤永
    • Journal Title

      Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education

      Volume: 38 Issue: 2 Pages: 156-161

    • DOI

      10.14926/jsise.38.156

    • NAID

      130008020215

    • ISSN
      1341-4135, 2188-0980
    • Year and Date
      2021-04-01
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01056
  • [Journal Article] Development of a Training Program Adopted the Colleague Model for Active Learning Coordinators and Its Design Principles—A Case Study in National Institute of Technology, Japan—2019

    • Author(s)
      石田百合子・根本淳子・松葉龍一・平岡斉士・鈴木克明
    • Journal Title

      Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education

      Volume: 36 Issue: 4 Pages: 243-256

    • DOI

      10.14926/jsise.36.243

    • NAID

      130007729885

    • ISSN
      1341-4135, 2188-0980
    • Year and Date
      2019-10-01
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01056
  • [Journal Article] Proposal of Agile-Oriented Approach Aimed at Developing Quality Assurance System of e-Learning Design Materials in University Collaboration2017

    • Author(s)
      根本 淳子, 高橋 暁子, 竹岡 篤永
    • Journal Title

      Computer & Education

      Volume: 42 Issue: 0 Pages: 19-24

    • DOI

      10.14949/konpyutariyoukyouiku.42.19

    • NAID

      130006236442

    • ISSN
      2186-2168, 2188-6962
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02932
  • [Journal Article] Designing and Evaluating “Portfolio Practice I,” a Course for Online Graduate Student2017

    • Author(s)
      Junko Nemoto, Akiko Takahashi, Atsue Takeoka, Hiroshi Nakano, and Katsuaki Suzuki
    • Journal Title

      International Journal for Educational Media and Technology

      Volume: 11 Pages: 25-33

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00484
  • [Journal Article] A case study of university-wide effects of e-learning promotion activities2017

    • Author(s)
      Masaki NAKAMICHI,Junko NEMOTO, Toshihiro KITA,Hiroshi NAKANO,Katsuaki SUZUKI
    • Journal Title

      International Journal for Education Media and Technology

      Volume: 11(1) Pages: 34-41

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03060
  • [Journal Article] Is Design-based Research desirable and feasible methodology for educational media and technology ?2016

    • Author(s)
      Suzuki,K., & Nemoto, J.
    • Journal Title

      International Journal of Educational Media and Technology

      Volume: 12(1) Pages: 45-52

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12793
  • [Journal Article] e ラーニング専門家養成大学院におけるコンピテン シーに基づいたポートフォリオ作成活動の試行2016

    • Author(s)
      根本淳子, 竹岡篤永, 高橋暁子, 鈴木克明
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 33((2) Pages: 114-119

    • NAID

      130005150645

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00484
  • [Journal Article] ストーリー中心型カリキュラムによるリフレクション活動の推進と強化2014

    • Author(s)
      根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Journal Title

      日本教育メディア研究

      Volume: 20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Journal Article] 「ストーリー中心型カリキュラムによるリフレクション活動の推進と強化(特集論文)2014

    • Author(s)
      根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Journal Title

      日本教育メディア研究

      Volume: 20(2)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700901
  • [Journal Article] ストーリー中心型カリキュラムによるリフレクション活動の推進と強化(特集論文)2014

    • Author(s)
      根本 淳子・竹岡 篤永・高橋 暁子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Journal Title

      日本教育メディア研究

      Volume: 20(2) Pages: 23-33

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Journal Article] Establishing a Learning Support Organization Centered on College Students and Practical Use of a Teaching and Learning e-Portfolio for Tutors2014

    • Author(s)
      Mio Tsubakimoto,Yuki Watanabe,Mai Yokoyama,Hiroko Otsuka,Junko Nemoto,Katsuaki Suzuki,Noyuri Mima
    • Journal Title

      2014 Conference Proceedings of Hawaii International Conference on Education

      Volume: 1 Pages: 2727-2737

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300287
  • [Journal Article] 教育改善と研究実績の両立を目指して:デザイン研究論文を書こう[総説]2013

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子
    • Journal Title

      『医療職の能力開発』 (日本医療教授システム学会論文誌)

      Volume: 2(1) Pages: 45-53

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Journal Article] 日本教育工学会FDワークショップの改善2013

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,鈴木克明
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET13-1 Pages: 325-328

    • NAID

      10031154731

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300287
  • [Journal Article] 教育改善と研究実績の両立を目指して:デザイン研究論文を書こう[総説]2013

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子
    • Journal Title

      医療職の能力開発

      Volume: 2(1) Pages: 45-53

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Journal Article] 教育設計についての三つの第一原理の誕生をめぐって[解説]2011

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 28(2)(閲読) Pages: 168-176

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Journal Article] "Learning Sketch" : A Tool for Learning Reflection Activity2011

    • Author(s)
      Nemoto, J., Oyamada, M., Shibata, Y., Suzuki, K.
    • Journal Title

      International Journal for Educational Media and Technology

      Volume: 5(1) Pages: 162-175

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Journal Article] "Learning Sketch" : A Tool for Learning Reflection Activity2011

    • Author(s)
      Nemoto, J., Oyamada, M., Shibata, Y., Suzuki, K
    • Journal Title

      International Journal for Educational Media and Technology

      Volume: 5(1) Pages: 162-175

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Journal Article] Learning Sketch2011

    • Author(s)
      Nemoto, J., Oyamada, M., Shibata, Y., &Suzuki, K
    • Journal Title

      ATool for Learning Reflection Activity.International Journal for EducationalMedia and Technology

      Volume: 5(1) Pages: 162-175

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Journal Article] 学習デザインの改善と学習の深化を目指したデザイン研究アプローチを用いた実践2011

    • Author(s)
      根本淳子・柴田善幸・鈴木克明
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 35 (3) Pages: 259-268

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Journal Article] 教育設計についての三つの第一原理の誕生をめぐって[解説]2011

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 28(2) Pages: 168-176

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Journal Article] Design-Based Research of Authentic Learning : Lessons Learned From Improving an Online E-learning Specialist Graduate Program.2010

    • Author(s)
      Nemoto, J., Kubota, S., Migita, M., Nagai, T., Kitamura, S., Kita, T., Suzuki, K.
    • Journal Title

      The Journal of Information and Systems in Education 9(1)

      Pages: 57-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500805
  • [Presentation] 大学における授業改善支援者の育成を目指した授業ケース教材の開発とワークショップの設計2024

    • Author(s)
      高橋 暁子, 根本 淳子, 竹岡 篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会(第44回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02858
  • [Presentation] VR・ARを活用した学習活動の検討:博物館見学を題材に2023

    • Author(s)
      根本 淳子,中村 修也,高橋 暁子,甲斐 晶子
    • Organizer
      日本教育工学会 2024年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12321
  • [Presentation] 学校現場と学習者の接点を講義の中に作る2023

    • Author(s)
      根本淳子, 吉川ひかり, 佐藤正淳
    • Organizer
      日本教育工学会2023年秋季全国大会(第43回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12321
  • [Presentation] 第3回大学版上級ID専門家養成講座の実施報告:フォーカスグループインタビューを中心に2023

    • Author(s)
      高橋 暁子, 根本 淳子, 竹岡 篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2023年春季全国大会(第42回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02858
  • [Presentation] 大規模授業における対話型教員紹介ゲームが対人魅力に与える影響2022

    • Author(s)
      高橋 暁子, 竹岡 篤永, 根本 淳子, 市川 尚
    • Organizer
      日本教育工学会2022年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22319
  • [Presentation] Expressing Disaster Situations for Evacuation Training Using Markerless Augmented Reality2021

    • Author(s)
      Hiroyuki Mitsuhara, Chie Tanimura, Junko Nemoto, Masami Shishibori
    • Organizer
      25th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems (KES2021)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01054
  • [Presentation] 大学の授業を題材とした問題発見を促す練習ケース開発の試行2021

    • Author(s)
      高橋 暁子, 根本 淳子, 竹岡 篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2021年秋季全国大会(第39回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02858
  • [Presentation] 初学者向けインストラクショナルデザイン課題分析手法の実践2021

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,竹岡篤江
    • Organizer
      教育工学会2021年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11575
  • [Presentation] プロジェクト型授業における学びのスケッチの試行2019

    • Author(s)
      竹岡篤永・高橋暁子・根本淳子
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET19-3)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] インストラクショナルデザインにおける課題分析手法の活動分析2019

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会第35回全国大会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11575
  • [Presentation] 自己調整学習サイクルに基づく個別化された学習環境の提案-Graaspを例に-2019

    • Author(s)
      高橋 暁子・ 根本 淳子・竹岡 篤永・ 仲道 雅輝
    • Organizer
      第44回教育システム情報学会全国大会(静岡大学)発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] 教授設計理論を包含した初学者向け学習設計支援手法2019

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,竹岡篤永
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11575
  • [Presentation] Failure-enhanced evacuation training using a VR-based disaster simulator: A comparative experiment with simulated evacuees2019

    • Author(s)
      Hiroyuki Mitsuhara, Chie Tanimura, Junko Nemoto, Masami Shishibori
    • Organizer
      23rd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01054
  • [Presentation] 自分の学びをデザインする力の向上を目指した授業実践2018

    • Author(s)
      根本淳子、市川尚
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET18-5)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12793
  • [Presentation] リフレクションを促す「学びのスケッチver.2」の開発と形成的評価2018

    • Author(s)
      高橋暁子・根本淳子・竹岡篤永・仲道雅輝・和田卓人
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] 奇跡を呼ぶ魔法あるいは錬金術としてのインストラクショナルデザイン2018

    • Author(s)
      鈴木克明,根本淳子
    • Organizer
      第43回教育システム情報学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12793
  • [Presentation] ARによる他者避難の可視化でリアリティを高める避難訓練の提案2018

    • Author(s)
      光原 弘幸, 獅々堀 正幹, 谷村 千絵, 根本 淳子
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01054
  • [Presentation] Parrishの学習経験要因モデルを用いた授業改善ヒント集「環境要因編」の作成に向けて2018

    • Author(s)
      仲道雅輝,竹岡篤永,根本淳子
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02823
  • [Presentation] 奇跡を呼ぶ魔法あるいは錬金術としてのインストラクショナルデザイン2018

    • Author(s)
      鈴木 克明、根本 淳子
    • Organizer
      第43回教育システム情報学会全国大会(北星学園大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01056
  • [Presentation] 自分の学びをデザインする力の向上を目指した授業実践2018

    • Author(s)
      根本 淳子、市川 尚
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01056
  • [Presentation] 日本教育工学会FDワークショップにおける最終レポート添削ルーブリックの改訂2018

    • Author(s)
      高橋 暁子、根本 淳子、鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01056
  • [Presentation] 授業担当者インタビューによる「思いに寄り添う提案」の基盤づくり2018

    • Author(s)
      鈴木 克明、市川 尚、高橋 暁子、竹岡 篤永、根本 淳子
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01056
  • [Presentation] Why Don’t You Evacuate Speedily? Augmented Reality-based Evacuee Visualisation in ICT-based Evacuation Drill2018

    • Author(s)
      Hiroyuki Mitsuhara, Chie Tanimura, Junko Nemoto, Masami Shishibori
    • Organizer
      2018 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering (TALE2018)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01054
  • [Presentation] Parrishの学習経験の質モデルの学習者要因に着目した授業改善ヒント集の開発2017

    • Author(s)
      仲道雅輝,根本淳子,竹岡篤永,高橋暁子,鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01027
  • [Presentation] 大学におけるe-learning普及推進策の「イノベーション決定過程の段階モデル」による一考察2017

    • Author(s)
      仲道雅輝,根本淳子,喜多敏博,中野裕司,鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03060
  • [Presentation] RMモデルを用いたオンライン学習者コンピテンシーベースの振り返り活動の提案2017

    • Author(s)
      根本 淳子
    • Organizer
      研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00484
  • [Presentation] FD ワークショップ最終レポートの添削コメント分析2017

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,岩﨑千晶, 鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02932
  • [Presentation] 教育工学をデザイン研究の系譜で再定義するための萌芽的研究の着想と目標2016

    • Author(s)
      鈴木克明,根本淳子
    • Organizer
      教育システム情報学会 第41回全国大会
    • Place of Presentation
      帝京大学
    • Year and Date
      2016-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12793
  • [Presentation] パリッシュの学習者要因に着目した授業改善ヒント集の開発-初年次教育での学ぶ姿勢の育成-2016

    • Author(s)
      仲道雅輝・根本淳子
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Place of Presentation
      四国大学(徳島県・徳島市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01027
  • [Presentation] Design and Evaluation of “Portfolio Practice I,”a Course for Online Graduate Students.2016

    • Author(s)
      Nemoto, J., Takahashi, A., Takeoka, A., Nakano, H., & Suzuki, K.
    • Organizer
      International Conference on Media in Education
    • Place of Presentation
      Kyoto University of Foreign Studies, Japan(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2016-08-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00484
  • [Presentation] Parrishの学習経験の質モデルに着目した学習経験自己評価表の開発2016

    • Author(s)
      仲道雅輝・根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪府・豊中市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01027
  • [Presentation] 非同期遠隔型オンライン学習における個別化された学習ポータルサイトの構築に関する検討2015

    • Author(s)
      高橋暁子,根本淳子,竹岡篤永,仲道雅輝
    • Organizer
      情報処理学会第17回教育学習支援情報システム研究会(CLE研究会)
    • Place of Presentation
      福井市地域交流プラザ AOSSA(福井県福井市)
    • Year and Date
      2015-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] Is Design-based Research desirable and feasible methodology for educational media and technology?2015

    • Author(s)
      Suzuki, K. & Nemoto, J.
    • Organizer
      ICoME2015 (International Conference for Media in Education)
    • Place of Presentation
      Northeast Normal University, Changchun, China
    • Year and Date
      2015-08-17
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02932
  • [Presentation] 大学間連携におけるオンライン教材開発支援のための相互レビューシートの試作2015

    • Author(s)
      根本淳子・高橋暁子・竹岡篤永
    • Organizer
      情報処理学会研究報告,Vol.2015-CLE-17 No.15.
    • Place of Presentation
      R福井駅前AOSSA
    • Year and Date
      2015-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ID 基礎力養成に向けた相互評価力チェックツールの試作2015

    • Author(s)
      高橋 暁子・根本 淳子・市川 尚・竹岡 篤永・井ノ上 憲司・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会 第31回全国大会
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] 教育企画:医学教育における SD、FD2015

    • Author(s)
      根本淳子
    • Organizer
      第7回日本医療教授システム学会総会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都文京区)
    • Year and Date
      2015-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300287
  • [Presentation] 教材設計支援のためのジョブエイドの動向調査2015

    • Author(s)
      根本 淳子・市川 尚・竹岡 篤永・高橋 暁子・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET15-5),149-152
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] IDポータルサイトの現状と改善2014

    • Author(s)
      市川 尚,・根本 淳子・井ノ上 憲司・ 高橋 暁子,・竹岡 篤永・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育メディア学会2014年度第1回研究会
    • Place of Presentation
      長崎県立大学
    • Year and Date
      2014-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] 教材設計マニュアルによる教材作成を支援するJob-Aidツールの拡張2014

    • Author(s)
      井ノ上 憲司・市川 尚・高橋 暁子・竹岡 篤永・根本 淳子・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会 第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ID 基礎力養成に向けたID 実力チェックの設計2014

    • Author(s)
      根本 淳子・市川 尚・井ノ上 憲司・高橋 暁子・竹岡 篤永・鈴木 克明
    • Organizer
      第39回教育システム情報学会全国大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Year and Date
      2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] インストラクショナルデザインの初学者を対象としたJob-Aidツールの開発2013

    • Author(s)
      高橋暁子・井ノ上憲司・市川尚・根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育メディア学会第20回年次大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] Design of Learning Environment for a Story-centered Curriculum2013

    • Author(s)
      Nemoto, J., Takeoka, A., Takahashi, A., Shibata, Y., & Suzuki, K.
    • Organizer
      ICoME 2013 (International Conference on Media in Education)
    • Place of Presentation
      Nihon Fukushi University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] Sequencing Collaborative Activities in an Online Graduate Program.2013

    • Author(s)
      Suzuki, K., Nemoto, J., Takeoka, A., Takahashi, A., & Shibata, Y.
    • Organizer
      ICoME 2013 (International Conference on Media in Education)
    • Place of Presentation
      Nihon Fukushi University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] オンライン大学院におけるグループ課題の系列化2013

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸
    • Organizer
      日本教育メディア学会第20回年次大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] Cultural and Social Frameworks of Instructional Design2012

    • Author(s)
      Suzuki, K. and Nemoto, J.
    • Organizer
      International Conference on Media in Education
    • Place of Presentation
      Beijing Normal University,China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] 大学教育ICT利用サンドイッチモデルの提案-ポートフォリオは応用課題に、LMSは基礎知識に-2012

    • Author(s)
      鈴木克明,根本淳子
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300287
  • [Presentation] Culturaland Social Frameworks of InstructionalDesign2012

    • Author(s)
      Suzuki, K. & Nemoto, J
    • Organizer
      A paper presented at ICoME 2012(International Conference on Media inEducation)
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] ID基礎力養成Webサイトのコンセプト検討2012

    • Author(s)
      井ノ上憲司, 市川尚, 根本淳子, 鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Year and Date
      2012-03-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] FDワークワークショップ実践報告-デザイン力向上の支援を目指して-2012

    • Author(s)
      根本淳子,鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300287
  • [Presentation] 教育設計における社会・文化的配慮についての動向2011

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] 教育設計における社会・文化的配慮についての動向2011

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] Evaluation of an Online Orientation Course for Online Graduate Students2011

    • Author(s)
      Nemoto, J., Suzuki, K.
    • Organizer
      International Conference on Media in Education
    • Place of Presentation
      Sungkyunkwan University, Seoul, South Korea
    • Year and Date
      2011-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] 教育設計における社会・文化的検討についてのフレームワーク2011

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子
    • Organizer
      教育システム情報学会第36回全国大会
    • Place of Presentation
      広島市立大学
    • Year and Date
      2011-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] ID基礎力養成Webサイトの初期検討2011

    • Author(s)
      市川尚, 井ノ上憲司, 根本淳子, 鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      首都大学東京
    • Year and Date
      2011-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] 教育設計における社会・文化的検討についてのフレームワーク2011

    • Author(s)
      鈴木克明,根本淳子
    • Organizer
      教育システム情報学会第36回全国大会
    • Place of Presentation
      広島市 立大学
    • Year and Date
      2011-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] Evaluation of an Online Orientation Coursefor Online Graduate Students2011

    • Author(s)
      Nemoto, J. & Suzuki, K
    • Organizer
      A paperpresented at ICoME 2011 (InternationalConference on Media in Education)
    • Place of Presentation
      Sungkyunkwan University, Seoul, SouthKorea
    • Year and Date
      2011-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] A Framework for Institutional Design for e-Leaming Promotion : A case of the University of South Pacific2011

    • Author(s)
      Suzuki, K., Nemoto, J.
    • Organizer
      International Conference on Media in Education
    • Place of Presentation
      Sungkyunkwan University
    • Year and Date
      2011-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] オンラインでの学びを準備するオンライン・オリエンテーションの分析-「学習者個人に関わる要因」4要素を用いて-2010

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2010-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] オンラインでの学びを準備するオンライン・オリエンテーションの分析-「学習者個人に関わる要因」4 要素を用いて-2010

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2010-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] 問題解決型学習デザインの研究動向-GBSとSCCを中心に-2010

    • Author(s)
      根本淳子・朴恵一・北村隆始・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究論文集10-5:151-158
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2010-12-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500805
  • [Presentation] 我が国における ARCS モデルを巡る研究動向2010

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子・合田美子
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2010-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] 我が国におけるARCSモデルを巡る研究動向2010

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子・合田美子
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2010-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] オンライン大学院による実践演習科目の改善とデザイン原則2010

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650206
  • [Presentation] インストラクショナルデザイン理論と理論構築の動向-Reigeluthの「ID理論とモデル」第三巻の内容分析-2009

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会第25回全国大会発表論文集P2a-FLS-36
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500805
  • [Presentation] インストラクショナルデザィン理論と理論構築の動向-Reigeluth の「ID理論とモデル」第三巻の内容分析-2009

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会 第25回全国大会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19650242
  • [Presentation] ピアチュータリングを取り入れた高等教育における統合型学習支援システムの開発

    • Author(s)
      美馬のゆり,鈴木克明,椿本弥生,渡辺雄貴, 根本淳子, 大塚裕子
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300287
  • [Presentation] 『教材企画書チェックリスト』に基づいた受講者相互評価の分析

    • Author(s)
      高橋暁子・根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET13-3),53-60
    • Place of Presentation
      岩手大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心 型カリキュラム「オリジナルSCC設計書」の分析と設計書作成支援チェックリストの試作

    • Author(s)
      竹岡 篤永・根本 淳子・高橋 暁子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ID基礎力養成サイト構築に向けたIDツールの分類

    • Author(s)
      井ノ上憲司・市川尚・根本淳子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラムのための学習環境の構築

    • Author(s)
      根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育メディア学会「学習科学と教育メディア研究の接点を探る」ワークショップ
    • Place of Presentation
      内田洋行(株)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー文脈と科目横断型進捗管理機能を付加したeラーニング環境の開発 -イン ターネット型大学院の事例をもとに-

    • Author(s)
      高橋暁子・伊澤睦・宮崎誠・竹岡篤永・柴田喜幸・根本淳子・鈴木 克明
    • Organizer
      教育システム情報学会 2012年度第5回研究会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] レイヤーモデルを用い た学習設計支援方法についての検討

    • Author(s)
      根本淳子・井ノ上憲司・市川尚・高橋暁子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET14-1), 285-288
    • Place of Presentation
      愛知工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラムのためのeラーニング環境の改訂に関する形成的評価

    • Author(s)
      高橋 暁子・竹岡 篤永・根本 淳子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心 型カリキュラムの計量テキスト分析

    • Author(s)
      根本 淳子・竹岡 篤永・高橋 暁子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリ キュラムの改善とその効果

    • Author(s)
      根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Organizer
      教育システム情報学会第38回全国大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] 「学びのスケッチ」による振り返りの改善

    • Author(s)
      根本 淳子・和田 卓人・竹岡 篤永・高橋 暁子・久保田 真一郎・鈴木 克明
    • Organizer
      2013年度第5 回研究会 研究報告
    • Place of Presentation
      高知工科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700901
  • [Presentation] ストーリー中心型カリ キュラム「オリジナルSCC企画書」提出課題の分析に基づく作成支援ポイントの整理

    • Author(s)
      竹岡篤永・根本淳子・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET14-1), 123-128
    • Place of Presentation
      愛知工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • 1.  Takeoka Atsue (30553458)
    # of Collaborated Projects: 11 results
    # of Collaborated Products: 36 results
  • 2.  SUZUKI Katsuaki (90206467)
    # of Collaborated Projects: 11 results
    # of Collaborated Products: 69 results
  • 3.  Takahashi Akiko (20648969)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 38 results
  • 4.  Ichikawa Hisashi (40305313)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 5.  nakamichi masaki (90625279)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 6.  MIMA NOYURI (00275992)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 7.  WATANABE Yuki (50570090)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  室田 真男 (30222342)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  美馬 義亮 (60325892)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  KITAMURA Shirou (60419645)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  Vallance Michael (00423781)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  Inagaki Tadashi (70364396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  Terashima Kosuke (30367932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  Inoue Kenji (70542033)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 15.  OTSUKA Hiroko (10419038)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  TSUBAKIMOTO Mio (40508397)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 17.  Matsumura Nobuhiko (80273598)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MITSUHARA Hiroyuki (90363134)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 19.  松葉 龍一 (40336227)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  若林 良和 (10201146)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  寺谷 亮司 (10207491)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  淡野 寧彦 (10591951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  羽鳥 剛史 (30422992)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  渡邉 敬逸 (30711147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  二神 透 (40229084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  牛山 眞貴子 (50168085)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  井口 梓 (50552098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  笠松 浩樹 (60520690)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  西村 勝志 (70198498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  深堀 秀史 (70617894)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  榊原 正幸 (80202084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  谷村 千絵 (40380133)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 33.  北川 千穂 (90826992)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi