• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yasue Miho  安江 美保

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

安江 美保  ヤスエ ミホ

Less
Researcher Number 80580729
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: ノートルダム清心女子大学, 人間生活学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2022: ノートルダム清心女子大学, 人間生活学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Developmental mechanisms and the body works
Keywords
Principal Investigator
必修期 / 「ひと流れの動き」を学ぶ学習過程 / 近年の文献から捉えた「典型教材」 / 「動きをみる観点」と「動きの捉え方」の整理・照合 / 表現系ダンス「対決」の指導内容 / 未熟練指導者の実践に向けて指導案モデルを再構築 / 「ひと流れの動き」を意識させた学習課題の示し方 / 「見て分かったこと」を「やって分かること」に / 多様な質感を有する題材に「新聞紙を使った表現」 / 固有の動きを有する題材に「2人の戦い」を選定 … More / 示範の練習やDVD視聴の代わりとなる方法 / 「体を極限まで使う面白さ」の押さえ方 / 「繰り返し」と「動きを追い込む」の重点化 / 「戦い」と「新聞紙の表現」に共通した学び / 本時の課題と重点課題との関連性 / 指導案モデル / 動きの質感 / 変化とメリハリ / 動きの誇張 / 共通に学ばせたい内容 / 重点課題 / 学習内容 / 即興表現 / 3つの重点課題を関連させた指導 / 3つの重点課題 / これだけは学ばせたい内容 / 熟練・未熟練指導者 / 指導モデル / 表現系ダンス Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  Building the teaching model which realizes interactive and creative learning in the compulsory classes for " expressive dance"Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Yasue Miho
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Developmental mechanisms and the body works
    • Research Institution
      Notre Dame Seishin University

All 2021 2019 2017

All Presentation

  • [Presentation] 「表現系ダンス」における双方向的で創造的な学びを実現する指導(3)-固有の質感の動きを有する題材・テーマ「2人の戦い」の実践から「これだけは指導したい内容」について再考する-2021

    • Author(s)
      安江美保,山崎朱音
    • Organizer
      日本体育・スポーツ・健康学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01657
  • [Presentation] 「表現系ダンス」における双方向的で創造的な学びを実現する指導(4)-多様な質感の動きを有する題材・テーマ「新聞紙を使った表現」の実践から「これだけは指導したい内容」について再考する-2021

    • Author(s)
      山崎朱音,安江美保
    • Organizer
      日本体育・スポーツ・健康学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01657
  • [Presentation] 「表現系ダンス」における双方向的で創造的な学びを実現する指導(2)2019

    • Author(s)
      安江美保
    • Organizer
      第70回 日本体育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01657
  • [Presentation] 創作ダンスの授業における指導者の指導経験の差にみる「動きをみる観点」2017

    • Author(s)
      山﨑朱音,安江美保
    • Organizer
      日本スポーツ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01657
  • [Presentation] 表現系ダンスにおける双方向的で創造的な学びを実現する指導について-小学校における表現「対決」の授業づくりのプロセスと熟練指導者・未熟練指導者の実践から見えてきた課題に着目して-2017

    • Author(s)
      安江美保,山﨑朱音
    • Organizer
      日本体育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01657
  • 1.  山崎 朱音 (40609301)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi