• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Matsuo Noriaki  松尾 憲暁

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

松尾 憲暁  マツオ ノリアキ

Less
Researcher Number 80626656
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 岐阜大学, グローカル推進機構, 助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 岐阜大学, グローカル推進機構, 助教
2020 – 2022: 岐阜大学, グローカル推進機構, 特任助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Keywords
Principal Investigator
複線径路等至性アプローチ / 意識変容 / 転機 / 非直線型キャリア / 日本語教育人材
Except Principal Investigator
東南アジア / タイ / タイとベトナム / 教師研修 / 統合型協働モデル / 日本語非母語話者教師 / 教師間協働
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  日本語教育人材の非直線型キャリア形成に関する基礎研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松尾 憲暁
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Gifu University
  •  東南アジアにおける日本語教師の統合型協働モデルの構築と新しい教師研修の開発

    • Principal Investigator
      中山 英治
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Osaka Sangyo University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 日本語教育分野における「キャリア」にする研究の動向 -2004年から2022年までの文献調査から-2023

    • Author(s)
      松尾憲暁・山本晋也・高井かおり
    • Journal Title

      岐阜大学日本語・日本文化教育センター紀要 2022

      Volume: 2022 Pages: 23-32

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00635
  • [Presentation] 協働でキャリアを振り返る試み-複線径路等至性モデリング(TEM)を用いて-2024

    • Author(s)
      山本晋也・松尾憲暁・高井かおり
    • Organizer
      第1回タイ国日本語教育国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00635
  • [Presentation] 教師間協働研究の知見を盛り込んだ新しい教師研修のコンセプトー質的分析で得た概念とKH Coderによる分析結果をもとに-2023

    • Author(s)
      中山英治、松尾憲暁、門脇薫
    • Organizer
      タイ国日本語教育研究会(第35回年次セミナー)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00738
  • [Presentation] 日本語教師のキャリア形成の事例:他の職業に就きながら日本語を教える2023

    • Author(s)
      松尾憲暁
    • Organizer
      日本語教育学会(北陸)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00635
  • [Presentation] タイの教師間協働は今、どうなっている!?‐文献紹介と話し合いの場の提供2022

    • Author(s)
      中山英治、松尾憲暁、門脇薫
    • Organizer
      タイ国日本語教育研究会(月例会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00738
  • [Presentation] 日本語教育において「キャリア」はどのように扱われてきたか2022

    • Author(s)
      松尾憲暁・山本晋也・高井かおり
    • Organizer
      アジア人材環流学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00635
  • [Presentation] 日本語教師を「続けない」というキャリアの転機-海外で日本語教師を経験した3名の語りから-2022

    • Author(s)
      松尾憲暁・山本晋也・高井かおり
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00635
  • 1.  中山 英治 (50546322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  門脇 薫 (40346581)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  高井 かおり (00934548)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  山本 晋也 (20710742)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi