• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Goto Manabu  後藤 学

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

後藤 学  ゴトウ マナブ

GOTO MANABU  後藤 学

Less
Researcher Number 80632801
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 白鴎大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 白鴎大学, 教育学部, 准教授
2020 – 2023: 白鴎大学, 教育学部, 准教授
2012 – 2013: 相模女子大学, 学芸学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
STEAM / 数学文化 / 幾何学模様 / ポートフォリオ評価 / 伝統文化 / 伝統工芸品 / 評価 / STEAM教育 / 文章題 / 割合 / 割合文章題 / デジタルコンテンツ / デジタル教材
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (9 results)
  •  数学を中心としたSTEAM教員養成カリキュラムとルーブリック評価の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      後藤 学
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Hakuoh University
  •  数学と芸術に基づくSTEAM教育カリキュラムの開発と授業モデルの提案Principal Investigator

    • Principal Investigator
      後藤 学
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Hakuoh University
  •  Solving support program of percentage word problems using digital contentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      GOTO MANABU
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Sagami Women's University

All 2024 2023 2022 2014

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 箱根・寄木細工の模様の分析と教材化の改善2024

    • Author(s)
      後藤学
    • Journal Title

      『白鴎大学教育学部論集』第18巻第1号

      Volume: 18 Pages: 211-222

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Journal Article] STEAM教育における数学教育と教員養成2023

    • Author(s)
      後藤学
    • Journal Title

      大阪大谷大学STEAM Lab 紀要

      Volume: 第3号 Pages: 17-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Journal Article] STEAM教育における数学教育と教員養成2023

    • Author(s)
      後藤学
    • Journal Title

      STEM Labo 紀要

      Volume: 3

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Presentation] MATHEMATICS CULTURE AS TEACHING MATERIALS AND STEAM TEACHER TRAINING2024

    • Author(s)
      後藤学
    • Organizer
      ドイツ数学教育学会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Presentation] STEAM教員養成における教育評価方法の開発2024

    • Author(s)
      後藤学
    • Organizer
      数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Presentation] 割合文章題の第3用法における助詞「は・の」に着目した基準量・比較量の検討2023

    • Author(s)
      後藤学
    • Organizer
      数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Presentation] STEAM教育を構成できる教員養成プログラムの検討2023

    • Author(s)
      後藤学
    • Organizer
      数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Presentation] 初等教育における数学教育の方向性2022

    • Author(s)
      後藤学
    • Organizer
      数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03238
  • [Presentation] 知識の再体制化を意図した学習過程の検討2014

    • Author(s)
      後藤学
    • Organizer
      日本教授学習心理学会
    • Place of Presentation
      仙台白百合女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830098

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi