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Nishitani Kohei  西谷 工平

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西谷 工平  ニシタニ コウヘイ

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Researcher Number 80633627
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 就実大学, 人文科学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 就実大学, 人文科学部, 准教授
2017: 就実大学, 人文科学部, 准教授
2015 – 2016: 就実大学, 人文科学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
複数形態素“-s” / 代名詞 / 日本語を母語とする中・上級英語学習者 / 機械翻訳 / 生成AI / 言語的差異 / 日本語学 / 英語学 / エラー / 英語学習者 / 第二言語習得 … More
Except Principal Investigator
… More 異文化理解 / 母語と外国語の違い / 母語の意識の活性化 / エラー / 転移 / 外国語教育 / 第二言語習得 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (20 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  A Linguistic Factor Analysis for and Measures against Persistent Errors among Intermediate and Advanced Japanese Learners of EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishitani Kohei
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Shujitsu University
  •  Causes and Prevention of Errors Made by Japanese Learners of English from the Viewpoint of Japanese Language Polysemy

    • Principal Investigator
      Dante Laurence
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shujitsu University

All 2024 2023 2022 2021 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 日本語の主語・目的語省略に起因する英語の代名詞の不適切な使用 ―日本語を母語とする中・上級英語学習者の場合と機械翻訳の結果を踏まえて―2024

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Journal Title

      大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要

      Volume: 21 Pages: 13-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00802
  • [Journal Article] 機械翻訳における日英の複数性をめぐる一考察2023

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Journal Title

      大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要

      Volume: 20 Pages: 17-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00802
  • [Journal Article] 日本語を母語とする中・上級英語学習者の複数形態素“-s”の欠落―総称・不定の複数・複数マーカーの日英対照―2022

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Journal Title

      大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要

      Volume: 19 Pages: 19-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00802
  • [Journal Article] 外国語習得における母語知識の活性化の必要性―形態素、語、文、そして文を超える階層まで―2018

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Journal Title

      人文知のトポス―グローバリズムを超えて あるいは「世界を毛羽立たせること」―

      Volume: 1 Pages: 190-204

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Journal Article] 日本語を母語とする英語学習者による前置詞byのエラーに関する言語学的予備調査2018

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Journal Title

      JACET中国・四国支部紀要

      Volume: 15 Pages: 55-71

    • NAID

      40021555574

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Journal Article] 英語学習者による前置詞byのエラーに関する追跡調査2017

    • Author(s)
      中﨑崇・西谷工平
    • Journal Title

      日本教育実践学会第20回研究大会論文集

      Volume: 20 Pages: 94-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Journal Article] 複数形態素“-s”の欠落と言語的差異の意識化の必要性2017

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇・ローレンスダンテ
    • Journal Title

      JACET中国・四国支部研究紀要

      Volume: 14 Pages: 69-86

    • NAID

      40021178516

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Journal Article] L1意識活性化とL2エラー予防の相関性―「できた」の英語翻訳を事例として―2016

    • Author(s)
      中﨑崇・西谷工平・小田希望
    • Journal Title

      JACET中国・四国支部研究紀要

      Volume: 13

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Journal Article] 英語の「複数標識+可算名詞原形」に見る指導上の課題2016

    • Author(s)
      中﨑崇・西谷工平・ローレンスダンテ
    • Journal Title

      日本教育実践学会第19回研究大会論文集

      Volume: 19 Pages: 101-102

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Journal Article] 日本語から英語への機械的置換が産出する英語での意味的冗長性―「と思う」と“I think”を例に―2016

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇・ローレンスダンテ
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 18 Pages: 1-9

    • NAID

      130008036355

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Journal Article] 日本語から英語への機械的置換が産出する英語での意味的冗長性―「と思う」と“I think”を例に―2015

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇・ローレンスダンテ
    • Journal Title

      日本教育実践学会第18回研究大会論文集

      Volume: 18 Pages: 101-102

    • NAID

      130008036355

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Presentation] 日本語の主語・目的語省略に起因する英語の代名詞の不適切な使用―日本語を母語とする中・上級英語学習者の場合―2023

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Organizer
      令和5年JACET中国・四国支部春季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00802
  • [Presentation] 機械翻訳における日英の複数性をめぐる一考察2022

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Organizer
      JACET中国・四国支部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00802
  • [Presentation] 中・上級英語学習者の形態素エラー―複数形態素“-s”再訪2021

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Organizer
      JACET中国・四国支部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00802
  • [Presentation] 英語学習者による前置詞byのエラーに関する追跡調査2017

    • Author(s)
      中﨑崇・西谷工平
    • Organizer
      日本教育実践学会第20回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Presentation] 英語学習者による前置詞byのエラーに関する言語学的予備調査2017

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Organizer
      平成29年度JACET中国・四国支部春季支部研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Presentation] 複数形態素“-s”に関するエラーと言語的差異の意識化の必要性2016

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇
    • Organizer
      JACET中国・四国支部
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2016-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Presentation] 英語の「複数標識+可算名詞原形」に見る指導上の課題2016

    • Author(s)
      中﨑崇・西谷工平・ローレンスダンテ
    • Organizer
      教育実践学会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学
    • Year and Date
      2016-11-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Presentation] L1意識活性化とL2エラー予防の相関性―「できた」の英語翻訳を事例として―2015

    • Author(s)
      中﨑崇・西谷工平・小田希望
    • Organizer
      平成27年度JACET中国・四国支部秋季支部研究大会
    • Place of Presentation
      松山大学(愛媛県)
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • [Presentation] 日本語から英語への機械的置換が産出する英語での意味的冗長性―「と思う」と“I think”を例に―2015

    • Author(s)
      西谷工平・中﨑崇・ローレンスダンテ
    • Organizer
      日本教育実践学会第18回研究大会
    • Place of Presentation
      上越教育大学(新潟県)
    • Year and Date
      2015-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02773
  • 1.  中崎 崇 (60554863)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Dante Laurence (20368690)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  小田 希望 (70435337)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

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