• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sakuta Nanae  作田 奈苗

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

作田 奈苗  サクタ ナナエ

SAKUTA Nanae  作田 奈苗

Less
Researcher Number 80648014
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 聖学院大学, 人文学部, 非常勤講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 聖学院大学, 人文学部, 非常勤講師
2018 – 2019: 聖学院大学, 人文学部, 非常勤講師
2017: 聖学院大学, 基礎総合教育部, 講師
2016: 聖学院大学, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
場づくり / 日本語多読 / 日本語教育 / ファシリテーション / オンライン / 創造 / 協働 / ワークショップ / 多読
Except Principal Investigator
日本語教育 … More / Project Based Lerning / 短期プログラム / 実践研究 / ビジネス教科書・教材調査 / インタビュー調査 / PBL / 短期日本語プログラム / 量的・質的調査分析 / キャリア教育 / ビジネス日本語 / 留学生 / 短期的意義と長期的意義 / 真の(authentic)体験 / キャリア支援 / Project-Based Learning / 短期ビジネス日本語プログラム / 読解 / 眼球運動 / Think Aloud / 多読授業 / 読解中の視線 / 自立的な読み / 中級 / Extensive Reading / 多読 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (19 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  ワークショップとしての多読授業デザイン──協働と創造を引き出す場の構築をめざしてPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      作田 奈苗
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Seigakuin University
  •  Developing short-term business Japanese programs and associated materials through project-based learning (PBL)

    • Principal Investigator
      TORAMARU MASUMI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Clarification of the Effectiveness of Extensive Reading in Japanese as a Second Language

    • Principal Investigator
      SUZUKI MIKA
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日本語多読 下 ~新たな挑戦と資料集~(日本語教師読本13)2022

    • Author(s)
      高橋 亘、粟野 真紀子、片山 智子 、作田 奈苗、纐纈 憲子
    • Total Pages
      155
    • Publisher
      WebJapanese
    • ISBN
      9784910570181
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Journal Article] コミュニティを通した多読2024

    • Author(s)
      Durga R, Geethanjali R & Nanae SAKUTA
    • Journal Title

      Japanese Language Education in South India - What does South Asia Need?

      Volume: - Pages: 468-489

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Journal Article] グループでのオンライン多読の実践 ──多読の場に関する調査より──2024

    • Author(s)
      作田奈苗
    • Journal Title

      キルギス日本語教育研究

      Volume: 第7号

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Journal Article] 多読の活動をワークショップとして捉える試案2023

    • Author(s)
      作田奈苗
    • Journal Title

      文京学院大学 経営論集

      Volume: 32-1 Pages: 37-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Journal Article] 学生による日本語多読のための読みもの作成プロジェクト ―1年間の実践より―2023

    • Author(s)
      作田奈苗
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会誌

      Volume: 29-1 Pages: 108-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Journal Article] Extensive Listening and Video Watching in Online Japanese TADOKU Classes:2021

    • Author(s)
      作田 奈苗
    • Journal Title

      The journal of Japanese Language Education Methods

      Volume: 28 Issue: 1 Pages: 50-51

    • DOI

      10.19022/jlem.28.1_50

    • NAID

      130008139516

    • ISSN
      1881-3968, 2423-9909
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Journal Article] オンライン ニホンゴ タドク ノ カノウセイ オンライン ニホンゴ タドク ジュギョウ ノ ドウコウ チョウサ ヨリ2021

    • Author(s)
      作田 奈苗
    • Journal Title

      聖学院大学総合研究所紀要

      Volume: 68 Issue: 68 Pages: 87-134

    • DOI

      10.15052/00003945

    • URL

      https://serve.repo.nii.ac.jp/records/3999

    • Year and Date
      2021-03-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Journal Article] 短期ビジネス日本語プログラムにおける Project-Based Learningの意義と可能性 ―体験による学びとキャリア支援という二つの観点から―2020

    • Author(s)
      寅丸真澄・饗場淳子・作田奈苗
    • Journal Title

      BJジャーナル

      Volume: 第3号 Pages: 16-29

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • [Journal Article] ビジネス日本語教材についての一考察―教科書のシラバスを手がかりに―2018

    • Author(s)
      饗場淳子,作田奈苗,寅丸真澄
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論集

      Volume: 44 Pages: 101-117

    • NAID

      120006416647

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • [Journal Article] ビジネス日本語教材にみる ビジネス日本語教育観の変遷 -教材のパイロットスタディの調査結果からー2017

    • Author(s)
      寅丸真澄,饗場淳子,作田奈苗
    • Journal Title

      東京外国語大学 留学生日本語教育センター論集

      Volume: 43 Pages: 109-120

    • NAID

      120005983179

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • [Journal Article] ビジネス日本語教育におけるProject-Based Learningの概観2017

    • Author(s)
      作田奈苗,寅丸真澄
    • Journal Title

      文教学院大学経営論集

      Volume: 27-1 Pages: 131-145

    • NAID

      40021621175

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • [Presentation] グループでのオンライン多読の実践──多読の場に関する調査より2024

    • Author(s)
      作田奈苗
    • Organizer
      第7回キルギス日本学・日本語教育国際研究大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Presentation] 学生による日本語多読のための読みもの作成プロジェクト ―1年間の実践より―2023

    • Author(s)
      作田奈苗
    • Organizer
      第60回日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Presentation] オンラインでの日本語多読授業における多聴多観の促進 ―オンライン日本語多読授業の動向調査より―2021

    • Author(s)
      作田奈苗
    • Organizer
      第57回日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Presentation] コミュニティを通した多読──「多読が好きクラブ」と「NPO多言語多読・オンライン日本語多読クラブ」 の比較研究2021

    • Author(s)
      ドゥルガ・ラマチャンドラン、ギータンジャリ・ラージャン、作田奈苗
    • Organizer
      第4回南アジア日本語教育国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00603
  • [Presentation] ビジネス日本語教科書における電話関連事項の扱いと工夫―『クレーム』を中心に―2019

    • Author(s)
      饗場淳子・作田奈苗・寅丸真澄
    • Organizer
      日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • [Presentation] キャリア支援につながる短期ビジネス日本語プログラムの実践と学習者の学び2018

    • Author(s)
      寅丸真澄,作田奈苗,饗場淳子
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • [Presentation] 短期ビジネス日本語クラスにおけるPBL(Project-Based Learning)を取り入れたコースデザイン2017

    • Author(s)
      寅丸真澄,作田奈苗,饗場淳子
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • [Presentation] ビジネスにおける配慮あるコミュニケーションの教育 -ショート・ステイ・プログラムの実践から―2016

    • Author(s)
      作田奈苗,寅丸真澄,饗場淳子
    • Organizer
      第11回国際日本語教育・日本研究シンポジウム
    • Place of Presentation
      香港公開大学
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13236
  • 1.  SUZUKI MIKA (90226556)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  TORAMARU MASUMI (60759314)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  熊田 道子 (20711683)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi