• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamamoto Takenori  山本 長紀

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

山本 長紀  ヤマモト タケノリ

Less
Researcher Number 80738443
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 神戸市立工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2022: 神戸市立工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
2018: 神戸市立工業高等専門学校, その他部局等, 講師
2017: 木更津工業高等専門学校, 人文学系, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
カリキュラム開発 / 工業高等専門学校 / カリキュラム / タスク / ニーズ分析 / 英語教育 / 複線径路等至性アプローチ / システマティックレビュー / 英語 / タスクベース / 語彙学習 / 高専 / 高等専門学校
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (13 results)
  •  Task-based Curriculum for Vocabulary Learning at National Institute of TechnologyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamamoto Takenori
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kobe City College of Technology
      Kisarazu National College of Technology

All 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] COCET研究論集第17号から第38号のシステマティックレビュー-研究テーマ・研究分野・研究方法の動向-2021

    • Author(s)
      山本長紀・南侑樹・藤田卓郎・谷野圭亮
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会研究論集

      Volume: 40 Pages: 147-156

    • NAID

      40022529371

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Journal Article] 高専におけるTask-based Language Teaching実施のためのニーズアナリシス-杉浦(2009)の追試研究-2020

    • Author(s)
      山本長紀・瀬川直美・岩崎洋一
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会研究論集

      Volume: 39 Pages: 99-108

    • NAID

      40022207801

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Journal Article] Equifinality Approach to Exploring the Learning Trajectories of Language Learners and Teachers2020

    • Author(s)
      Takumi Aoyama and Takenori Yamamoto
    • Journal Title

      Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology

      Volume: 1 Pages: 152-173

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Journal Article] 木更津高専における科目横断型語彙学習の効果-出現頻度による定着の違いに着目して-2019

    • Author(s)
      山本長紀・瀬川直美・岩崎洋一
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会研究論集

      Volume: 38 Pages: 101-110

    • NAID

      40021852791

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Journal Article] 木更津高専における科目横断学習の効果-語彙の長さによる定着の違いに着目して-2018

    • Author(s)
      瀬川直美・山本長紀・岩崎洋一・荒木英彦・小澤健志
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会研究論集

      Volume: 37 Pages: 145-154

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Journal Article] A systematic review of articles in KATE 1-31: Changing trends in the fireld of English education2018

    • Author(s)
      HONDA Katsuhisa, HOSHIKA Mami, AOYAMA Takumi, SOMEYA Fujishige, YAMAMOTO Takenori
    • Journal Title

      KATE Journal

      Volume: 32 Pages: 85-98

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Journal Article] ディクトグロスを用いた文法力に関する学習効果についてーPre-testとPost-testを用いてー2018

    • Author(s)
      金澤延美・山本長紀
    • Journal Title

      駒沢女子短期大学研究紀要

      Volume: 51 Pages: 1-8

    • NAID

      40021673186

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Presentation] 高専におけるTask-based Language Teaching実施のためのニーズアナリシス-杉浦(2009)の追試研究-2019

    • Author(s)
      山本長紀・瀬川直美・岩崎洋一
    • Organizer
      2019年度全国高等専門学校英語教育学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Presentation] 小中連携によるリテラシー活動の効果: TEAを用いた英語教師へのインタビュー分析2018

    • Author(s)
      本田勝久・太田洋・山本長紀
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会(JES)長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Presentation] 木更津高専における科目横断型語彙学習の効果: 学年による定着の違いに着目して2018

    • Author(s)
      山本長紀・瀬川直美・岩崎洋一
    • Organizer
      全国高等専門学校英語教育学会第42回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Presentation] Leerners' perspectives on learning engineering vocabularies in KOSEN: Exploring their changes by quentitative content analysis2017

    • Author(s)
      Takenori YAMAMOTO, Takumi AOYAMA
    • Organizer
      The International Conference on ESP, new technologies and digital learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Presentation] 木更津高専における科目横断型語彙学習の効果ー語彙の長さによる定着の違いに着目してー2017

    • Author(s)
      瀬川直美・山本長紀・岩崎洋一・荒木英彦・小澤健志
    • Organizer
      平成29年度全国高等専門学校英語教育学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517
  • [Presentation] 工業高等専門学校における科目横断型語彙学習の実践ー語彙の長さによる繰り返し学習の効果検証ー2017

    • Author(s)
      山本長紀・瀬川直美・岩崎洋一
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会第41回新潟研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13517

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi