メニュー
Search
Search Research Projects
Search Researchers
How to Use
Japanese
English
Back to previous page
Murao Aimi
村尾 愛美
Connect your ORCID iD
*help
…
Alternative Names
村尾 愛美 ムラオ アイミ
Less
Researcher Number
80792415
Affiliation (Current)
2023: 東京学芸大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information)
*help
2023: 東京学芸大学, 教育学研究科(研究院), 研究員
2021: 東京学芸大学, 教育学研究科, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
知的障害 / 格助詞 / 動詞 / 指導法
Research Projects
(
2
results)
Research Products
(
2
results)
Project Start Year (Newest)
Project Start Year (Oldest)
特異的言語発達障害児と知的障害児の複文の特徴:指標としての有効性を探るために
Principal Investigator
Principal Investigator
村尾 愛美
Project Period (FY)
2023 – 2025
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Review Section
Basic Section 09060:Special needs education-related
Research Institution
Tokyo Gakugei University
知的障害児の格助詞「が」「を」「に」の困難さに関わる要因の解明
Principal Investigator
Principal Investigator
村尾 愛美
Project Period (FY)
2021 – 2022
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Review Section
Basic Section 09060:Special needs education-related
Research Institution
Tokyo Gakugei University
All
2022
All
Journal Article
Presentation
[Journal Article] 文の可逆性及び語順が知的障害児の格助詞の使用に及ぼす影響 : 構文指導の観点から
2022
Author(s)
村尾愛美
Journal Title
東京学芸大学紀要 総合教育科学系
Volume
: 73
Pages
: 315-324
Open Access
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K13613
[Presentation] 知的障害児における動詞と項,格助詞の使用の特徴-項構造に視点を当てて-
2022
Author(s)
村尾愛美
Organizer
第48回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K13613
×
Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.
この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。
×
×