• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Harada Takuma  原田 拓馬

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 80825125
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 山口大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 山口大学, 教育学部, 講師
2019 – 2020: 活水女子大学, 国際文化学部, 講師
2018: 活水女子大学, 国際文化学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
教師 / 教師間相互行為 / 生徒指導 / 教育方法学 / 質的調査 / オーラルヒストリー / 授業研究 / 質的研究 / 家庭訪問 / 社会問題ワーカー / 話し合い
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (6 results)
  •  「全国授業研究協議会」をめぐる教師のオーラルヒストリー研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      原田 拓馬
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  A qualitative study of the relationship between bystander student guidance and inter teacher interactionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Harada Takuma
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  Interaction between teachers about student guidancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Harada Takuma
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Kwassui Women's College

All 2022 2021 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 教師間相互行為としての教師同士の話し合いに関する質的検討2022

    • Author(s)
      原田拓馬
    • Journal Title

      教育学研究紀要

      Volume: 67 Pages: 513-518

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13581
  • [Journal Article] 高大連携に基づく「総合的な探究の時間」の支援体制の整備に向けて2021

    • Author(s)
      原田拓馬
    • Journal Title

      活水論文集

      Volume: 64 Pages: 41-46

    • NAID

      120007017813

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20971
  • [Journal Article] 国語のアクティブラーニング型授業における「問い」の位相2019

    • Author(s)
      原田拓馬
    • Journal Title

      活水論文集文学部編

      Volume: 第62集 Pages: 17-24

    • NAID

      120006772741

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20971
  • [Presentation] 「社会問題ワーカー」としての教師による生徒指導と規則執行2022

    • Author(s)
      原田拓馬
    • Organizer
      日本教育社会学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13581
  • [Presentation] 教師間の話し合いに関する質的検討2021

    • Author(s)
      原田拓馬
    • Organizer
      中国四国教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13581
  • [Presentation] ローカル・メタファーを用いた生徒指導対象者の発見=認識過程2019

    • Author(s)
      原田拓馬
    • Organizer
      日本子ども社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20971

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi