• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MIYAMOTO Fumiyuki  宮本 文幸

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 80826933
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 桜美林大学, ビジネスマネジメント学群, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 桜美林大学, ビジネスマネジメント学群, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
商品パッケージ / 商品開発 / イメージ・モチーフ / マーケティング / 消費者心理 / 日本ブランド / プロダクト・デザイン / 化粧品 / (モノの)擬人化 / 製品デザイン … More / パッケージ / 擬人化 / 商学 / 消費者効果 / 口コミ / 新カテゴリー創造 / 関係性モデル / 象徴属性 / 中国市場 / 家電製品 / 飲料 / イメージ・モチーフ特性要因変数 / 顔認識 / メタファー Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (39 results)
  •  A Research Practicalizing the Image-motif Theory for the Innovation of Japanese-style Product DesignPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Miyamoto Fumiyuki
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      J. F. Oberlin University
  •  Elucidation of factors of image-motif effect in product packages and applied researchPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIYAMOTO Fumiyuki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      J. F. Oberlin University

All 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ゼロ・プロモーション・マーケティング: 売らないで大ヒット。商品が顧客を引きつける新手法2022

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      同友館
    • ISBN
      9784496056017
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Book] ゼロ・プロモーション・マーケティング2022

    • Author(s)
      宮本文幸
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      同友館
    • ISBN
      9784496056017
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Journal Article] ヒットを生むパッケージ・デザインの最新科学 ~ゼロ・プロモーション・マーケティングを可能にするインサイト・アウトサイト理論~2023

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      包装技術

      Volume: 61(12) Pages: 20-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Journal Article] “パッと見”で「買いたい」をつくるパッケージ・デザインの基本2023

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      販促会議

      Volume: 310 Pages: 99-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Journal Article] 日本経済に24兆円の効果をもたらす新理論:「ゼロ・プロモーション・マーケティング」とは2023

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      世界経済評論IMPACT(webコラム)

      Volume: 3041

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Journal Article] 消費者による製品の擬人化認識方略 ―化粧品容器の外観デザインに対する実証研究―2023

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      商品研究

      Volume: 64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Journal Article] イメージ・モチーフの適用に関する実証研究 -化粧品パッケージから飲料・家電品への適用可能性の検討-2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      商品研究

      Volume: 63 Pages: 34-53

    • NAID

      40022782585

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Journal Article] Comparison and Factor Analysis of Consumer Effects by Cosmetics Packages between Japan and China2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      Japanese Journal of Strategic Management

      Volume: 9 Issue: 1 Pages: 23-38

    • DOI

      10.24760/iasmj.9.1_23

    • NAID

      130008159660

    • ISSN
      2185-8985
    • Year and Date
      2021-12-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Journal Article] イメージ・モチーフの適用に関する実証研究 -化粧品パッケージから飲料・家電品への適用可能性の検討-2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      商品研究

      Volume: 64

    • NAID

      40022782585

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Journal Article] イメージ・モチーフの特性解明に関する実証研究 -化粧品パッケージでの実験と検証-2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      商品研究

      Volume: 63(1・2) Pages: 31-45

    • NAID

      40022535070

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Journal Article] 消費者による商品パッケージの「顔」認識 ―化粧品企業の「顔文化」を事例とした考察―2020

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Journal Title

      異文化経営研究

      Volume: 17 Pages: 93-109

    • NAID

      40022482662

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 製品の擬人化と ブランド・パーソナリティ形成効果: 化粧品ボトルの形と色2023

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      異文化経営学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 化粧品パッケージによる イメージ・モチーフの消費者心理への効果 ―日・中・米国間の比較と要因分析―2023

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      異文化経営学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 化粧品パッケージに対する 日・中・米3か国の消費者反応の違い-イメージ・モチーフ関連の要因分析-2023

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      国際戦略経営研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 化粧品パッケージに対する擬人化認識:消費者の擬人化方略と擬人化デザインの効果2022

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 製品デザインにおける擬人化作用について:化粧品類における消費者の擬人化認識と消費者効果の実証研究2022

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] Research on Product Anthropomorphism: Consumer's Anthropomorphic Recognition Strategy for the External Design of Cosmetic Containers2022

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      AJBS (The Association of Japanese Business Studies)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 製品デザインにおける擬人化作用について:化粧品類における消費者の擬人化認識と消費者効果の実証研究2022

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本商業学会 第72回 全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] Research on Product Anthropomorphism: Consumer's Anthropomorphic Recognition Strategy for the External Design of Cosmetic Containers2022

    • Author(s)
      Fumiyuki MIYAMOTO
    • Organizer
      AJBS2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] プロダクト・デザインにおけるイメージ・モチーフ効果の研究―象徴属性による消費者効果の考察―2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] イメージ・モチーフ研究について― 化粧品パッケージによる中国女性への適用可能性―2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      国際ビジネス研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] イメージ・モチーフ研究について ― 化粧品パッケージによる中国女性への適用可能性―2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      JAIBS中部部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 商品パッケージの消費者効果-イメージ・モチーフの象徴属性における制御焦点理論の適用について-2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第62回 コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 商品デザインと擬人化 ―化粧品における探索的実験結果の報告―2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本商品学会 第71回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 製品の擬人化研究 ―プロダクト・デザインによるマーケティング効果の向上を目指して―2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      国際戦略経営研究学会2021年度年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 化粧品パッケージに対する擬人化認識:消費者の擬人化方略と擬人化デザインの効果2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第64回 コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 製品の擬人化 ~化粧品パッケージ形態別の消費者の認識調査~2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第63回 コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] プロダクト・デザインにおけるイメージ・モチーフ効果の研究 ―象徴属性による消費者効果の考察―2021

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本商業学会 第71回 全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13384
  • [Presentation] 化粧品パッケージにおけるイメージ・モチーフ効果の中国人消費者への応用研究2020

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 化粧品パッケージにおけるイメージ・モチーフ研究―中国女性への応用可能性の実証研究―2020

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 化粧品パッケージによる消費者効果の日中比較と要因分析:イメージ・モチーフの実証実験を通じて2020

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      異文化経営学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 商品デザインにおけるイメージ・モチーフの応用研究:中国人消費者での実験2020

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      経営行動科学学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 化粧品パッケージの消費者効果に関する考察2020

    • Author(s)
      宮本 文幸
    • Organizer
      国際戦略経営研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 商品パッケージにおけるイメージ・モチーフの中国人消費者への効果2019

    • Author(s)
      宮本文幸
    • Organizer
      異文化経営学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 化粧品パッケージにおけるイメージ・モチーフ効果の要因仮説と実証実験結果について2019

    • Author(s)
      宮本文幸
    • Organizer
      日本商品学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] A Study on Face Recognition and Consumer Effect in Product Packages2019

    • Author(s)
      Fumiyuki Miyamoto, Takao Nomaguchi
    • Organizer
      AJBS 2019 JAAS Session
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] 化粧品パッケージにおけるイメージ・モチーフ効果の飲料&家電カテゴリーへの応用2019

    • Author(s)
      宮本文幸
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] ブランディング視点からの インダストリアル・デザイン発展の可能性 ―化粧品パッケージにおけるイメージ・モチーフ研究を通して―2019

    • Author(s)
      宮本文幸
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830
  • [Presentation] インダストリアル・デザインの発展領域 ―イメージ・モチーフ研究とマーケティング視点から見た新たな可能性について―2019

    • Author(s)
      宮本文幸
    • Organizer
      経営行動科学学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13830

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi