• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kawamoto Hisaki  川本 弥希

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

川本 弥希  カワモト ヒサキ

Less
Researcher Number 80832427
Affiliation (Current) 2022: 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2021: 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
学習経験 / 便益遅延 / 高等教育 / 看護教育 / 教育実習 / コミュニケーション / エンゲージメント / 定性分析 / 便益遅延性 / 講義品質
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (12 results)
  •  高等教育における便益遅延性と学習経験を考慮した講義品質改善のための評価手法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      川本 弥希
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokyo Institute of Technology

All 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] リアルタイムオンライン授業における学生の居場所感と学習エンゲージエントに影響を与えるコミュニケーション行動2022

    • Author(s)
      川本弥希
    • Journal Title

      情報学研究

      Volume: 11 Pages: 54-58

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Journal Article] Factors Affecting Learning Motivation and Attitude Through Nursing Training2021

    • Author(s)
      川本 弥希, 石橋 嘉一
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 4 巻 Suppl. Issue: Suppl. Pages: 153-156

    • DOI

      10.15077/jjet.S44095

    • NAID

      130007995803

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Journal Article] An Analysis about Factors for Enhancing, Decreasing, and Retarding Learning Experience Level in Higher Education2020

    • Author(s)
      川本 弥希, 石橋 嘉一, 渡辺 雄貴
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 44 Issue: 1 Pages: 37-48

    • DOI

      10.15077/jjet.43112

    • NAID

      130007872162

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] 教育実習後の授業再評価に影響を与える学習経験要因2022

    • Author(s)
      川本弥希
    • Organizer
      日本教育工学会2022年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] リアルタイムオンライン講義における学生の学習経験レベルと居場所感2021

    • Author(s)
      川本弥希, 李凱
    • Organizer
      日本教育工学会春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] 教育実習後の授業再評価における満足度と学習経験の関係2021

    • Author(s)
      川本弥希
    • Organizer
      日本教育工学会2021年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] Factors Affecting Students’ Social Presence in Real-time Online Class: For Increasing Learning Engagement2021

    • Author(s)
      川本弥希
    • Organizer
      Association for Educational Communications and Technology (AECT)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] 看護学実習が学習経験と満足度に与える影響2020

    • Author(s)
      川本 弥希, 石橋 嘉一
    • Organizer
      日本教育工学会秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] DEVELOPING A CONCEPTUAL MODEL OF PERCEIVED LECTURE QUALITY WITH THE LEARNING EXPERIENCE LEVEL IN HIGHER EDUCATION2020

    • Author(s)
      川本 弥希
    • Organizer
      INTED2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] 高等教育における学習経験レベルの測定尺度の開発2020

    • Author(s)
      川本 弥希
    • Organizer
      日本教育工学会2020年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] 看護学実習が学習経験レベルの向上に影響を与える要因2019

    • Author(s)
      川本 弥希
    • Organizer
      日本教育工学会2019年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315
  • [Presentation] 看護学実習における遅延便益の享受と学習経験レベルの要因の関係2019

    • Author(s)
      川本 弥希
    • Organizer
      日本教育工学会研究会(19-4)甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14315

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi