メニュー
Search
Search Research Projects
Search Researchers
How to Use
Japanese
English
Back to previous page
KASUYA Keisuke
粕谷 圭佑
Connect your ORCID iD
*help
…
Alternative Names
粕谷 圭佑 カスヤ ケイスケ
Less
Researcher Number
80908492
Other IDs
Affiliation (Current)
2023: 奈良教育大学, 学校教育講座, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information)
*help
2021 – 2022: 奈良教育大学, 学校教育講座, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related
/
:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
エスノメソドロジー / 能力の社会的構成 / 会話分析 / 相互行為分析 / 社会化 / 相互行為 / 幼稚園 / 社会学 / 小学校
Research Projects
(
2
results)
Research Products
(
3
results)
Project Start Year (Newest)
Project Start Year (Oldest)
教室内能力の相互行為的構成に関する教育社会学的研究
Principal Investigator
Principal Investigator
粕谷 圭佑
Project Period (FY)
2022 – 2025
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Review Section
Basic Section 09020:Sociology of education-related
Research Institution
Nara University of Education
子どもの幼稚園・小学校参入時における学校的相互行為の組織化過程
Principal Investigator
Principal Investigator
粕谷 圭佑
Project Period (FY)
2021 – 2022
Research Category
Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
Review Section
:Education and related fields
Research Institution
Nara University of Education
All
2022
2021
All
Presentation
Book
[Book] 「静かにしてくださーい!」―授業場面の作られ方の社会学的考察―
2022
Author(s)
粕谷圭佑
Total Pages
8
Publisher
奈良教育大学出版会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K20265
[Presentation] 保育者と園児の間合い:教示の協働的達成はいかに成し遂げられるか
2021
Author(s)
粕谷圭佑
Organizer
日本認知科学会「間合い」研究分科会 第19回研究会
Invited
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K20265
[Presentation] 社会問題としての〈教師の多忙化〉―新聞言説と教師の語りに着目して―
2021
Author(s)
粕谷圭佑・井筒優菜・岸上直樹
Organizer
日本教育社会学会 第73会大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K20265
×
Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.
この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。
×
×