• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Koizumi Reizo  小泉 令三

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KOIZUMI REIZO  小泉 令三

KOIZUMI Reizo  小泉 令三

小泉 令三  コイズミ レイゾウ

Less
Researcher Number 90195644
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2021: 福岡教育大学, 大学院教育学研究科, 再雇用教授
2018: 福岡教育大学, 大学院教育学研究科, 教授
2016: 福岡教育大学, 大学院教育学研究科, 教授
2014 – 2015: 福岡教育大学, 教育学研究科(研究院), 教授
1999 – 2008: 福岡教育大学, 教育学部, 教授 … More
1998: 福岡教育大学, 教育学部, 助教授
1997: 福岡教大, 教育学部, 助教授
1996: 福岡教育大学, 教育学部, 助教授
1993 – 1994: 福岡教育大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
教育・社会系心理学 / Educational psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Except Principal Investigator
教育・社会系心理学 / Social psychology / 教科教育
Keywords
Principal Investigator
helping adaptation / environmental transition / adaptation to the school / 適応援助 / 環境移行 / 学校適応 / 社会的能力 / 社会性と情動の学習 / 就労支援 / 定時制高校 … More / 社会的自立 / 高校生 / キャリア教育 / キャリア発達 / 社会性と情動のコンピテンス / hyperactivity disorder / attention deficit / learning disability / supporting system / mild developmental disabilities / transition to the elementary school / 多動性障害 / 注意欠陥 / 学習障害 / サポート・システム / 軽度発達障害 / 小学校入学 / anchor point / family partnership / school / social skill / intervention program / transition to the junior high school / 中学校 / アンカーポイント / 学校・家庭連携 / 社会的スキル / 介入プログラム / 中学校入学 / 教師資質 / コミュニケーション / 教職課程 / 教師の資質能力 / コミュニケ―ション / 若年教員 / 教員養成系学部学生 / 家庭 / 学校 / 児童・生徒 / 心理教育プログラム / 情動 / 社会性 … More
Except Principal Investigator
学校適応 / partnership / network / group efficacy / social support / career adaptability / classroommanagement / personalskill / empowerment / 学校外資源 / 個人内資源 / 教師効力感 / 社会的資源 / 教師 / 連携構築 / ネットワーク / 集団効力感 / ソーシャルサポート / キャリア適応力 / 学級経営 / 個人内スキル / エンパワーメント / computerization / computer / school stress / school adjustment / 情報化 / コンピュータ / 学校ストレス / in-service refreshing teacher training at university / investigation of students' likes and dislikes for natural science / arithmetic and mathematics teachers' process of growth / computer applications by music teachers / senior high school teachers' teaching ability formations / teachers consciousness of letter writing / newly recruited self-evaluation of the teaching ability / the health and bad health of mind and body / 数学科教師の成長過程 / 理科教師養成過程 / 音楽科学習指導における教師行動 / 授業力形成過程 / 教育活動の展開ストラテジー / 文字意識 / 教師像尺度 / ストレス乗り越え成長パターン / 教員研修の体系化 / 高等学校国語科教師の授業力形式 / 教職初任者における教職能力の自己評価 / 大学におけるリフレッシュ研修 / 理科の好嫌調査 / 算数・数学科教師の成長過程 / 音楽科教師のコンピュータ活用 / 高等学校教師の授業力形成 / 教師の文字意識 / 教職初任者における教養能力の自己評価 / 心身の健康・不健康 / 対人関係 / 進路指導 / 将来展望 / 未来イメージ / 高校中退 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (50 results)
  • Co-Researchers

    (25 People)
  •  Development of Social and Emotional Learning of 8 Abilities for Career Development (SEL-8Career) programPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Koizumi Reizo
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Fukuoka University of Education
  •  Development of a social and emotional learning program for teacher education majors and young teachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOIZUMI REIZO
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Fukuoka University of Education
  •  Effects of a psycho-educational program to enhance children's social and emotional competence through the cooperation of school and familyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOIZUMI Reizo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Fukuoka University of Education
  •  A social psychological studies on enhancing teachers' empowerment

    • Principal Investigator
      FUCHIGAMI Katsuyoshi, 田中 宏二
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      OKAYAMA UNIVERSTY
  •  Examination of systems to support the first graders including handicapped children in the transition to the elementary schoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOIZUMI Reizo
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Fukuoka University of Education
  •  Development of educational intervention programs for seventh graders and their parents in the transition to the junior high schoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOIZUMI Reizo
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Fukuoka University of Education
  •  A study of effects of computerization on children's school stress and adjustment.

    • Principal Investigator
      ASAKAWA Kiyoshi, 古川 雅文
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      HYOGO UNIVERSITY OF TEACHER EDUCATION
  •  中学校入学時の生徒の適応援助のための教育的介入プログラム開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小泉 令三
    • Project Period (FY)
      1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Fukuoka University of Education
  •  Empirical Approach to Professional Development of Teachers

    • Principal Investigator
      TERAO Shinichi
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      FUKUOKA UNIVERSITY OF EDUCATION
  •  高校生の学校適応と高校中退に関する縦断的研究

    • Principal Investigator
      KOGAWA Masafumi
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 高校生のための社会性と情動の学習(SEL-8C)―キャリア発達のための学習プログラム―2021

    • Author(s)
      小泉令三・伊藤衣里子・山田洋平
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623091836
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Book] 教師のための社会性と情動の学習(SEL‐8T)ー人との豊かなかかわりを築く14のテーマー2017

    • Author(s)
      小泉令三・山田洋平・大坪靖直
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Journal Article] キャリア発達社会的能力尺度(SEL-8Career尺度)の作成2021

    • Author(s)
      小泉令三
    • Journal Title

      福岡教育大学紀要(第4分冊)

      Volume: 70 Pages: 175-183

    • NAID

      40022521030

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Journal Article] 「社会性と情動の学習」(SEL)と教育的公正-アメリカでのCASEL SEL-EXCHANGEの資料をもとに-2020

    • Author(s)
      小泉令三
    • Journal Title

      福岡教育大学大学院教育学研究科教職実践専攻(教職大学院)年報

      Volume: 10 Pages: 45-49

    • NAID

      40022474422

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Journal Article] 定時制高校生対象の「キャリア発達のための社会性と情動の学習(SEL-8Career)プログラム」の開発と試行2019

    • Author(s)
      村上敏之・小泉令三
    • Journal Title

      福岡教育大学大学院教職実践専攻年報

      Volume: 9 Pages: 123-130

    • NAID

      40022474251

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Journal Article] 学校行事における家庭・保護者との連携に関する保護者評価の工夫事例2009

    • Author(s)
      小泉令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践センター) 第17号

      Pages: 137-142

    • NAID

      40016660986

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 中学校の学校行事と関連づけた社会性と対人関係能力の向上-社会性と情動の学習(SEL)プログラムの活用による試行的実践-2009

    • Author(s)
      宮原紀子、小泉令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践センター) 第17号

      Pages: 143-150

    • NAID

      40016660987

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 学校行事における家庭・保護者との連携に関する保護者評価の工夫事例2009

    • Author(s)
      小泉 令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践センター) 17

      Pages: 137-142

    • NAID

      40016660986

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 中学校の学校行事と関連づけた社会性と対人関係能力の向上-社会性と情動の学習(SEL)プログラムの活用による試行的実践-2009

    • Author(s)
      宮原 紀子, 小泉 令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践センター) 17

      Pages: 143-150

    • NAID

      40016660987

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 効果的なボランティア学習のための単元構成の工夫事例-心理教育プログラムSELの活用を通して-2008

    • Author(s)
      堤さゆり、小泉令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践センター) 第16号

      Pages: 137-144

    • NAID

      40016039584

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 効果的なボランティア学習のための単元構成の工夫事例-心理教育プログラムSELの活用を通して2008

    • Author(s)
      堤 さゆり・小泉 令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践センター) 16

      Pages: 137-144

    • NAID

      40016039584

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 小学生における社会性と情動の学習(SEL)プログラムの効果2007

    • Author(s)
      香川雅博、小泉令三
    • Journal Title

      福岡教育大学紀要 第56号第4分冊

      Pages: 63-71

    • NAID

      40015405579

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 小学生における社会性と情動の学習(SEL)プログラムの効果2007

    • Author(s)
      香川 雅博, 小泉 令三
    • Journal Title

      福岡教育大学紀要 56・4

      Pages: 63-71

    • NAID

      40015405579

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 小中学校と校外適応指導教室との連携-学校の組織外資源活用の観点から-2007

    • Author(s)
      小泉令三, 田中宏二, 渕上克義
    • Journal Title

      福岡教育大学教育学部附属教育実践総合センター教育実践研究 15

      Pages: 91-98

    • NAID

      40015452971

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330127
  • [Journal Article] 社会性と情動の学習(SEL)プログラムの強化・般化に関する試行的実践-教科等との関連づけ, 目標の個別化, 保護者との連記を通して-2007

    • Author(s)
      田中展史、小泉令三
    • Journal Title

      福岡教育大学心理教育相談研究 第11巻

      Pages: 73-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 社会性と情動の学習(SEL)プログラムの強化・般化に関する試行的実践-教科等との関連づけ,目標の個別化,保護者との連記を通して-2007

    • Author(s)
      田中 展史, 小泉 令三
    • Journal Title

      福岡教育大学心理教育相談研究 11

      Pages: 73-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 小学校中学年における社会性と情動の学習(SEL)プログラムの試行2006

    • Author(s)
      香川雅博、小泉令三
    • Journal Title

      福岡教育大学紀要 第55号第4分冊

      Pages: 147-156

    • NAID

      40007387734

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 小学校中学年における社会性と情動の学習(SEL)プログラムの試行2006

    • Author(s)
      香川 雅博, 小泉 令三
    • Journal Title

      福岡教育大学紀要 55・4

      Pages: 147-156

    • NAID

      40007387734

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Journal Article] 新入学児童理解に関する資料の収集・整備 -保育所・幼稚園・小学校間における情報共有のための連携を中心に-2005

    • Author(s)
      川上 雄一郎, 小泉 令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践総合センター) 13

      Pages: 101-109

    • NAID

      40007176882

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510150
  • [Journal Article] Collecting and analyzing information to understand new students : Information sharing among primary school and preschools2005

    • Author(s)
      Yuichiro Kawakami, Reizo Koizumi
    • Journal Title

      Bulletin of Research Center for Teaching Practice 13

      Pages: 101-109

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510150
  • [Journal Article] 新入学児童理解に関する資料の収集・整備-保育所・幼稚園・小学校間における情報共有のための連携を中心に-2005

    • Author(s)
      川上雄一郎, 小泉令三
    • Journal Title

      教育実践研究(福岡教育大学教育学部附属教育実践総合センター) 13

      Pages: 101-109

    • NAID

      40007176882

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510150
  • [Journal Article] 小学校入学時における軽度発達障害児とその保護者のサポート -母親面接を通しての学校・保護者・地域社会資源連携の検討-2004

    • Author(s)
      小泉 令三, 中山 健
    • Journal Title

      福岡教育大学紀要 53・4

      Pages: 199-209

    • NAID

      40006262225

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510150
  • [Journal Article] Supporting children with mild developmental disabilities and their mothers in the transition to the elementary school : Interviews with the mothers to examine building partnership among school, parents, and local area resources.2004

    • Author(s)
      Reizo Koizumi, Takeshi Nakayama
    • Journal Title

      Bulletin of Fukuoka University of Education 53(4)

      Pages: 199-209

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510150
  • [Journal Article] 学校心理学における特別支援教育の取組 -アメリカの小学校の入学時適応援助と障害児教育視察をふまえて-2004

    • Author(s)
      小泉 令三
    • Journal Title

      福岡教育大学心理教育相談研究 8

      Pages: 1-7

    • NAID

      120006379276

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510150
  • [Journal Article] 小中学校教師の組織外資源活用と教育機能達成の関係

    • Author(s)
      小泉冷三, 田中宏二, 淵上克義
    • Journal Title

      福岡教育大学心理教育相談研究 (予約)(確約有り)(印刷中)

    • NAID

      120006379273

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330127
  • [Journal Article] 小中学校と校外適応指導教室との連携-学校の組織外資源活用の観点から-

    • Author(s)
      小泉冷三, 田中宏二, 渕上克義
    • Journal Title

      福岡教育大学教育学部附属教育実践総合センター教育実践研究 (予約)(確約有り)(印刷中)

    • NAID

      40015452971

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330127
  • [Presentation] 高校1年生を対象とした「SEL-8Career」の作成と実践2021

    • Author(s)
      伊藤依里子・小泉令三
    • Organizer
      日本SEL研究会 第11回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Presentation] 若年就業希望者のための社会的能力向上ワークショップ開発 ―社会性と情動の学習プログラム「SEL-8Career」の試行―2020

    • Author(s)
      小泉令三
    • Organizer
      日本キャリア教育学会 第42回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Presentation] Perceived social-emotional competence in career development and school adjustment of Japanese senior high school students2019

    • Author(s)
      Reizo Koizumi
    • Organizer
      41st Annual Conference of the International School Psychology Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Presentation] Development of Social and Emotional Competences Scale of Eight Abilities in Career Development: SEC-8Career Scale2019

    • Author(s)
      Reizo Koizumi
    • Organizer
      International Convention of Psychological Science 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Presentation] 定時制高校生の社会的自立を目指す「社会性と情動の学習(SEL-8Career)」の試行2018

    • Author(s)
      村上敏之・小泉令三
    • Organizer
      第40回国際学校心理学会ISPA2018Tokyo日本語プログラム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03042
  • [Presentation] 教育学部学生の社会的能力と教育自己効力感向上をめざした授業の効果 -教職志望学生のための社会性と情動の学習(SEL-8T)プログラムの利用-2016

    • Author(s)
      小泉令三・大坪靖直
    • Organizer
      日本学校心理学会第18回名古屋大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学東山キャンパス(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2016-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] 小学校における若年教師の授業実践力向上を目指した取組事例- SEL-8S実践に伴うコンサルテーションの実施を通して-2016

    • Author(s)
      泉 徳明・小泉令三
    • Organizer
      日本学校心理学会第18回名古屋大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学東山キャンパス(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2016-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] 若手小学校教師の対人関係を主とした社会的能力の向上をめざす研修会 ―SEL-8Tを参考にした研修会事例―2016

    • Author(s)
      山下 健・小泉令三
    • Organizer
      日本学校心理学会第18回名古屋大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学東山キャンパス(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2016-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] A trial of intensive SEL-8T: A social-emotional intervention for students in pre-service teacher training2016

    • Author(s)
      Koizumi. R.
    • Organizer
      38th ISPA (International School Psychology Association) Conference
    • Place of Presentation
      Amsterdam (The Netherlands)
    • Year and Date
      2016-07-21
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] 若手小学校教員の対人関係能力を中心とした社会的能力を向上させるための研修会事例 ―ロールプレイを中心とした取組―2015

    • Author(s)
      山下 健・小泉令三
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ(新潟コンベンションセンター)(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] Evaluation of a short social-emotional intervention trial in pre-service teacher training.2015

    • Author(s)
      Koizumi, R., Yamada, Y., & Takamatsu, K
    • Organizer
      5th ENSEC (European Network for Social and Emotional Competence in Children) Conference
    • Place of Presentation
      Lisbon (Portugal)
    • Year and Date
      2015-07-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] SEL-8T: Evaluation of a Short-Social-Emotional Intervention for Students in Pre-Service Teacher Training2015

    • Author(s)
      Koizumi, R.
    • Organizer
      International Association for Educational and Vocational Guidance, International Conference 2015
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場(茨城県つくば市)
    • Year and Date
      2015-09-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] Effects of Social and Emotional Learning program on junior high school students2008

    • Author(s)
      KOIZUMI REIZO
    • Organizer
      30th International School Psychology Association Colloquium 2009
    • Place of Presentation
      Utrecht、Netherlands
    • Year and Date
      2008-07-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] 児童を対象とした「社会性と情動の学習」プログラムの縦断的検討2008

    • Author(s)
      田中展史、小泉令三
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回総会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2008-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] Effects of Social and Emotional Learning program on junior high school students2008

    • Author(s)
      Koizumi, R.
    • Organizer
      30th International School Psychology Association Colloquium 2009
    • Place of Presentation
      Utrecht, Netherlands
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] 小学生版自己有能感尺度作成の試み2008

    • Author(s)
      堤さゆり、小泉令三
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回総会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2008-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] Individual differences in the effects of Social and Emotional Learning program2007

    • Author(s)
      Koizumi, R., & Tanaka, N.
    • Organizer
      29th International School Psychology Association Colloquium
    • Place of Presentation
      Tampere,Finland
    • Year and Date
      2007-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] 小学生における社会性と情動の学習プログラムの効果(3)-低学年対象のSEL(Social and EmotionalLearning)の実践-2007

    • Author(s)
      田中展史、小泉令三
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会
    • Place of Presentation
      文教大学越谷キャンパス
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] 小学生における社会性と情動の学習プログラムの効果(3)-低学年対象のSEL(Social and Emotional Learning)の実践2007

    • Author(s)
      田中 展史・小泉 令三
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会
    • Place of Presentation
      文教大学越谷キャンパス
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] Individual differences in the effects of Social and Emotional Learning program2007

    • Author(s)
      KOIZUMI REIZO、TANAKA NOBUCHIKA
    • Organizer
      29th International School Psychology Association Colloquium 2007
    • Place of Presentation
      Tampere、Finland
    • Year and Date
      2007-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] 小学生における社会性と情動の学習プログラムの効果(2)-高学年対象のSEL(Social and Emotional Learning)の実施-2006

    • Author(s)
      香川雅博、小泉令三
    • Organizer
      日本教育心理学会第48回総会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2006-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] Effects of Social and Emotional Learning program for Japanese children2006

    • Author(s)
      KOIZUMI REIZO、KAGAWA MASAHIRO
    • Organizer
      28th International School Psychology Association Colloquium 2006
    • Place of Presentation
      Hangzhou、China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530479
  • [Presentation] 教師用社会性と情動尺度の開発―信頼性と妥当性の検討―

    • Author(s)
      山田洋平・小泉令三・高松勝也
    • Organizer
      日本心理学会第78回大会
    • Place of Presentation
      同志社大学今出川キャンパス良心館
    • Year and Date
      2014-09-10 – 2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • [Presentation] 教職に関する社会的能力についての自己評価-教職志望学生と教員との比較検討-

    • Author(s)
      小泉令三・山田洋平・高松勝也
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380889
  • 1.  KOGAWA Masafumi (80153518)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  ASAKAWA Kiyoshi (00136029)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  FUCHIGAMI Katsuyoshi (20202294)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  NATSUNO Yoshiji (10198369)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  TAKAMATSU Katsuya (60609444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  TERAO Shinichi (90117044)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NAKAMURA Shigehiro (30127930)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  NAKATANI Masahiko (60274396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KATAYAMA Satoshi (50117040)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  OKA Naoki (20136394)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  TURU Mituyo (00036899)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MIYATA Hitoshi (50263166)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  NAKAYAMA Takeshi (40301329)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  TOYA Sachiko (60195443)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  TANIGUCHI Hirokazu (20411051)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  木村 次宏 (80214881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  田中 宏二 (00087983)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 18.  KAGAWA Masahiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 19.  TANAKA Nobuchika
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 20.  TSUTSUMI Sayuri
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 21.  MIYAHARA Noriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 22.  YAMADA Yohei
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 23.  IZUMI Noriaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 24.  YAMASHITA Takeshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 25.  OTSUBO Yasunao
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi