• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Lynch Gavin  リンチ ギャビン

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ギャビン・リー リンチ  ギャビン・リー リンチ

GAVIN Lynch  ギャビン リンチ

Less
Researcher Number 90442144
Affiliation (Current) 2025: 金沢星稜大学, 人文学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2008 – 2009: 北陸学院大学, 短期大学部・コミュニティ文化学科, 講師
2007: 北陸学院短期大学, コミュニティ文化学科, 講師
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Except Principal Investigator
ケンブリッジ英語検定(Young Learners Tests) / 継続的指導 / 四技能の育成 / コミュニカティブな指導法 / グラマーシラバス / 国際評価基準 / 世界スタンダード / 制度化による学力増進 / 短期的・長期的有効性の検証 / グラマーシラバスとコミュニカティブアプローチの融合 … More / 四技能に重きを置いた指導法 / 世界スタンダード使用の意義と課題 / 小学校英語の長期的成果と課題 / 小学校英語で培える力 / 英語が使える日本人の育成 / ケンブリッジ英検 / ヨーロッパ共通参照枠 / 国際的評価 / 英語力の長期的調査 / 第二言語習得 / 英語教育 / 小学校英語 Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  A Study to Investigate How Much English Japanese Children Can Learn in their English Education in a Japanese School--Evaluation using a Global Standard

    • Principal Investigator
      YONEDA Sakiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hokuriku Gakuin University
      Hokuriku Gakuin Junior College

All 2010 2009 2008 2007

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 金沢市内の中高生への意識調査と実用英語技能検定結果に基づく学力調査からみた小学校英語導入の意義と課題2010

    • Author(s)
      米田佐紀子、リンチ・ギャビン、ウッズ・クレイグ
    • Journal Title

      北陸学院大学紀要 第2号

      Pages: 94-103

    • NAID

      120005696989

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Journal Article] 金沢市内の中高生への意識調査と実用英語技能検定結果に基づく学力調査からみた小学校英語導入の意義と課題2010

    • Author(s)
      米田佐紀子、リンチ・ギャビン、ウッズ・クレイグ
    • Journal Title

      北陸学院大学・北陸学院大学短期大学部 研究紀要第2号 第1分冊

      Pages: 93-102

    • NAID

      120005696989

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Journal Article] The Immediate and Long-Tertm Efficacy of Teaching English in Elementary Schools in Japan日本における小学校英語教育の短期・長期的効果の検証2009

    • Author(s)
      米田佐紀子, ギャビン・リンチ, クレイグ・ウッズ
    • Journal Title

      北陸学院大学・北陸学院大学短期大学部 研究紀要第1号 第1巻

      Pages: 191-208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Journal Article] A Comparison of Japan's Approach to Foreign Language Education with that of Other Island Nations.2009

    • Author(s)
      Lynch, Gavin.
    • Journal Title

      北陸学院大学・北陸学院大学短期大学部研究紀要 第1号

      Pages: 395-414

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Journal Article] The Immediate and Long-Term Efficacy of Teaching English in Elementary Schools in Japan.2009

    • Author(s)
      Yoneda, Sakiko, Lynch Gavin, Woods, Craig.
    • Journal Title

      北陸学院大学・北陸学院大学短期大学部研究紀要(Memoirs of Hokuriku Gakuin University and Hokuriku GakuinJunior College No.1) 第1号

      Pages: 191-208

    • NAID

      120005696966

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Journal Article] How Much English Can Japanese Children Learn in their Six-Year English Education in a Japanese School?-Evaluation using the Cambridge Young Learners Test(日本人児童は6年間でどこまで英語を学習できるか?ケンブリッジヤングラーナーズテストを用いた研究)2007

    • Author(s)
      Sakiko YONEDA, Gavin LYNCH
    • Journal Title

      5th Asia TEFL International Conference 2007, Pre-Conference Proceedings (CD-ROM)

      Pages: 1-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Journal Article] How Much English Can Japanese Children Learn in their Six-Year English Education in a Japanese School??Evaluation using the Cambridge Young Learners Test2007

    • Author(s)
      Yoneda, Sakiko, Lynch, Gavin.
    • Journal Title

      5th Asia TEFL International Conference 2007, Pre-Conference Proceedings (CD-ROM)

      Pages: 1-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] 小学校英語教育がもたらした中高生英語力への影響と課題-金沢市内中高生へのアンケート調査と実用英語技能検定結果に基づく研究-2009

    • Author(s)
      米田佐紀子、リンチ・ギャビン、ウッズ・クレイグ
    • Organizer
      第39回中部地区英語教育学会静岡大会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学(静岡市)
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] How English Ability Progresses after Primary School English Education in Japan2009

    • Author(s)
      YONEDA, Sakiko, Lynch, Gavin, WOODS, Craig
    • Organizer
      Language Policy and Language Learning(LPLL)2009 Irish Association for Applied Linguistics主催
    • Place of Presentation
      University of Limerick,(アイルランド)
    • Year and Date
      2009-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] 小学校英語教育がもたらした中高生英語力への影響と課題-金沢市内中高生へのアンケート調査と実用英語技能検定結果に基づく研究-2009

    • Author(s)
      米田佐紀子、リンチ・ギャビン、ウッズ・クレイグ
    • Organizer
      第39回中部英語教育学会静岡大会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学(静岡市)
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] How English Ability Progresses after Primary School English Education in Japan2009

    • Author(s)
      Yoneda, Sakiko, Lynch, Gavin, Woods, Craig.
    • Organizer
      Language Policy and Language Learning (LPLL) 2009 hosted by Irish Association for Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      アイルランド、リムレック大学 University of Limerick, Limerick, Ireland.
    • Year and Date
      2009-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] What Fruit does Elementary School English Education in Japan Yield, Immediately and in the Long Term?2008

    • Author(s)
      Yoneda, Sakiko, Lynch, Gavin, Woods, Craig.
    • Organizer
      Association Internationale de Linguistique Appliquee (AILA 2008)
    • Place of Presentation
      ドイツ、デュイスブルグ・エッセン大学(University Duisburg-Essen, Essen, Germany. )
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] What Fruit does Elementary School English Education in Japan Yield, Immediately and in the Long Term?2008

    • Author(s)
      Sakiko YONEDA, Gavin LYNCH, Craig WOODS
    • Organizer
      Association Internationale de Linguistique Appliquee (AILA)2008
    • Place of Presentation
      the University Duisburg-Essen(ドイツ、エッセン)
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] How Much English Can Japanese Children Learn in their Six-Year English Education in a Japanese School?-Evaluation using the Cambridge Young Learners Test(日本人児童は6年間でどこまで英語を学習できるか?ケンブリッジヤングラーナーズテストを用いた研究)2007

    • Author(s)
      米田 佐紀子, ギャビン・リンチ
    • Organizer
      5th Asia TEFL International Conference 2007
    • Place of Presentation
      マレーシア クアラルンプール
    • Year and Date
      2007-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • [Presentation] How Much English Can Japanese Children Learn in their Six-Year English Education in a Japanese School?-Evaluation using the Cambridge Young Learners Test.2007

    • Author(s)
      Yoneda, Sakiko, Lynch, Gavin.
    • Organizer
      5th Asia TEFL International Conference 2007
    • Place of Presentation
      マレーシア、クアラルンプール、プトラワールドトレードセンター(Putra World Trade Centre, Kuala Lumpur, Malaysia)
    • Year and Date
      2007-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520537
  • 1.  クレイグ ウッズ (10461857)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 2.  YONEDA Sakiko (70208768)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 14 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi