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Takata Hidesuke  高田 英亮

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高田 英亮  タカタ ヒデスケ

TAKADA Hidesuke  高田 英亮

TAKATA Hidesuke  高田 英亮

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Researcher Number 90508631
Affiliation (Current) 2025: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
2020 – 2021: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
2019: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 准教授
2015 – 2017: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 准教授
2014: 慶應義塾大学, 商学部, 准教授 … More
2014: 慶応義塾大学, 商学部, 准教授
2012 – 2013: 慶應義塾大学, 商学部, 講師
2009 – 2010: Keio University, 商学部, 助教 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
ケイパビリティ / 取引費用 / 流通チャネル / 構造方程式モデル / ケイパビリティ理論 / 取引費用理論 / チャネル・コントロール / チャネル統合 / チャネル選択
Except Principal Investigator
ケイパビリティ … More / チャネル構造 / 取引費用 / マーケティング・チャネル / 流通チャネル / ガバナンス / 環境適応 / デジタル時代 / 質的比較分析 / モバイル・アプリ / ポジショニング / チャネル / 流通環境 / 硬直性 / チャネル転換 / 延期-投機 / マルチ・チャネル / 社会的正統性 / 海外展開 / チャネル修正 / 社会的正当性 / パワー・コンフリクト / 新制度派アプローチ / マーケティング / ARAモデル / カスタム・チャネル・サービス / 吸収能力 / 関係特殊的資産 / 取引関係 / 価値創出 / 取引費用アプローチ / 流通サービス / 取引特殊的資産 / 価値専有 / チャネル成果 / ポジショニング戦略 / チャネル構造選択 / 価値創造 / 流通 / 前方統合 / 資産特殊性 / 資源 / パワー / 協力 / 協調と対立 / 統合と分離 / マーケティングチャネル / 機会主義 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (19 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  デジタル時代における製造業者の流通環境への適応

    • Principal Investigator
      久保 知一
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Marketing Channel Rigidity: Exploration of Causes Preventing Agile Channel Transformation

    • Principal Investigator
      Yuki Sho
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kobe University
      Chuo University
  •  An Empirical Study of Value Creation and Value Appropriation in Channel Relationships

    • Principal Investigator
      CHOI YONGHOON
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Cooperation vs Conflict and Integration vs Separation in Channel Relationships

    • Principal Investigator
      CHOI YONGHOON
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Channel Choice: Capabilities and Transaction Cost ApproachesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKATA Hidesuke
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Keio University

All 2023 2019 2017 2015 2014 2013 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 渡部直樹編『企業の知識理論』(第6章所収)2014

    • Author(s)
      高田英亮
    • Total Pages
      236
    • Publisher
      中央経済社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530539
  • [Journal Article] Transaction costs and capability factors in dual or indirect distribution channel selection: An empirical analysis of Japanese manufacturers2019

    • Author(s)
      Hidesuke Takata
    • Journal Title

      Industrial Marketing Management

      Volume: 83 Pages: 94-103

    • DOI

      10.1016/j.indmarman.2018.11.003

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01543
  • [Journal Article] レプリケーション研究の方法2017

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      JSMDレビュー

      Volume: 1(2) Pages: 65-72

    • NAID

      130007737940

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03396
  • [Journal Article] デュアル・チャネルの選択に関する予備的検討2015

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      三田商学研究

      Volume: 第58巻第2号 Pages: 155-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03396
  • [Journal Article] Channel Integration: An Explanation According to David Teece's Theory of the Boundaries of the Firm2013

    • Author(s)
      Hidesuke Takata
    • Journal Title

      The Proceedings of the 2013 World Marketing Congress

      Volume: 1 Pages: 1-1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530539
  • [Journal Article] 取引費用要因とケイパビリティ要因がチャネル統合度に及ぼす影響2013

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      日本商業学会誌『流通研究』

      Volume: 15/1 Pages: 15-38

    • NAID

      130003396328

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530539
  • [Journal Article] チャネル統合問題へのDavid Teeceの企業境界論の適用2013

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      日本商業学会『流通研究』

      Volume: 第16巻第1号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530539
  • [Journal Article] The Influences of Transaction Cost Factors and Capabilities Factors on the Degree of Channel Integration2011

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      The Proceedings of the 2011 World Marketing Congress, Academy of Marketing Science

    • NAID

      130003396328

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Journal Article] チャネル選択問題における取引費用分析の課題と新たな展開-取引費用要因とケイパビリティ要因がチャネル統合度に及ぼす影響-2010

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      日本商業学会 第60回全国研究大会 報告論集

      Pages: 175-175

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Journal Article] チャネル選択問題における取引費用分析の課題と新たな展開:取引費用要因とケイパビリティ要因がチャネル統合度に及ぼす影響2010

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      日本商業学会第60回全国研究大会報告論集

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Journal Article] Channel Choice in Foreign Markets : Capabilities and Transaction Cost Approaches2009

    • Author(s)
      高田英亮
    • Journal Title

      The Proceedings of the 2009 World Marketing Congress, Academy of Marketing Science

    • NAID

      120001728638

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Presentation] The Impact of Mobile and Physical Channel Integration: How Cross-Channel Integration in Different Purchase Phases Influences the Number of Mobile Channel Users2023

    • Author(s)
      Tetsuo Horiguchi and Hidesuke Takata
    • Organizer
      2023 Academy of Marketing Science Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25559
  • [Presentation] Channel Integration: An Explanation According to David Teece's Theory of the Boundaries of the Firm2013

    • Author(s)
      Hidesuke Takata
    • Organizer
      2013 World Marketing Congress, Academy of Marketing Science
    • Place of Presentation
      Melbourne, Austrailia
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530539
  • [Presentation] The Influences of Transaction Cost Factors and Capabilities Factors on the Degree of Channel Integration2011

    • Author(s)
      高田英亮
    • Organizer
      2011 AMS World Marketing Congress, Academy of Marketing Science
    • Place of Presentation
      Reims Management School
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Presentation] チャネル選択問題における取引費用分析の課題と新たな展開-取引費用要因とケイパビリティ要因がチャネル統合度に及ぼす影響-2010

    • Author(s)
      高田英亮
    • Organizer
      日本商業学会 第60回全国研究大会
    • Place of Presentation
      東洋大学白山キャンパス
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Presentation] チャネル選択問題における取引費用分析の課題と新たな展開:取引費用要因とケイパビリティ要因がチャネル統合度に及ぼす影響2010

    • Author(s)
      高田英亮
    • Organizer
      日本商業学会第60回全国研究大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Presentation] 取引費用要因とケイパビリティ要因がチャネル統合度に及ぼす影響2010

    • Author(s)
      高田英亮
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2010-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Presentation] Channel Choice in Foreign Markets : Capabilities and Transaction Cost Approaches2009

    • Author(s)
      高田英亮
    • Organizer
      2009 AMS World Marketing Congress, Academy of Marketing Science
    • Place of Presentation
      Oslo School of Management
    • Year and Date
      2009-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • [Presentation] Channel Choice in Foreign Markets : Capabilities and Transaction Cost Approaches2009

    • Author(s)
      Hidesuke Takata
    • Organizer
      2009 AMS World Markedng Congress, Academy of Marketing Science
    • Place of Presentation
      Oslo School of Management
    • Year and Date
      2009-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730342
  • 1.  CHOI YONGHOON (70315836)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KUBO Tomokazu (40376843)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  HARA Yoritoshi (30366900)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YUKI Sho (10554321)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  李 東俊 (40585197)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  北島 啓嗣 (60398980)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  石井 隆太 (80842872)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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