• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

関原 真紀  セキハラ マキ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 90844928
Affiliation (Current) 2025: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
連携 / テレコンサルテーション / 通級による指導
Except Principal Investigator
連携 / 個別の指導計画作成 / 授業研究 / 教師間連携 / 教師成長 / 通級による指導 / 自立活動 … More / 発達障害の児童生徒 / ポジティブ行動支援 / 通常の学級支援 / 多層支援システム / 合理的配慮 / 小学校 / 通常の学級 / 学級支援尺度 / 行動コンサルテーション / 発達障害 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  他校通級におけるテレコンサルテーションプログラム開発とその効果に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      関原 真紀
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  A study on the construction of a regional collaborative model for the development of class skills for jiritsu katsudo of resource room teachers

    • Principal Investigator
      藤井 和子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Development of the "CLASS SUPPORT MEASURE" and creation of its user manual which support behavioral consultation implementation

    • Principal Investigator
      Kato Tetsubumi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education

All 2024 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 通級指導教室の現状と課題:自立活動の個別の指導計画を基にした教師間連携に関する調査を通して2024

    • Author(s)
      五十嵐潔美・関原真紀
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院研究紀要

      Volume: 11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] ポジティブ行動支援が準備・片付け行動と傾聴行動に及ぼす効果:クラスワイドな支援への取り組み2024

    • Author(s)
      川上彩・関原真紀
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院研究紀要

      Volume: 11 Pages: 185-194

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 小学校の通級による指導における教師連携による授業改善2024

    • Author(s)
      藤井和子, 関原真紀, 坂口嘉菜, 毛見千春, 黒岩友理, 渋谷未央, 村山桃佳
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院研究紀要

      Volume: 11 Pages: 295-304

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02783
  • [Journal Article] 通常の学級におけるクラスワイドのポジティブな行動介入と支援の効果-教育的支援を要する児童のかかわり行動の増加を目指して-2023

    • Author(s)
      押田彩華, 関原真紀上越教育大学教職大学院研究紀要
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院研究紀要

      Volume: 10 Pages: 109-118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 通常の学級担任の特別支援教育に対する理解促進 -教師間連携による行動及び意識の変容プロセスから-2023

    • Author(s)
      髙橋奈緒子, 関原真紀
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院 研究紀要

      Volume: 10 Pages: 119-130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 通常の学級における教育的ニーズのある児童に対するポジティブな行動支援の効果-学習規律の定着を目指して-2023

    • Author(s)
      諸橋ののか, 関原真紀
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院研究紀要

      Volume: 10 Pages: 131-141

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 障害理解教育の必要性や実施に関わる実態調査2022

    • Author(s)
      佐野舞花・関原真紀
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院研究紀要

      Volume: 9 Pages: 131-141

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 通常の学級と通級における効果的な連携の在り方に関する研究2021

    • Author(s)
      佐野舞花・関原真紀
    • Journal Title

      上越教育大学教職大学院研究紀要

      Volume: 8 Pages: 71-80

    • NAID

      120007026310

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 発達障害通級指導教室のOJTの実態2021

    • Author(s)
      藤井和子・関原真紀・坂口嘉菜
    • Journal Title

      上越教育大学研究紀要

      Volume: 41 Pages: 193-201

    • NAID

      120007143516

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 小学校通常学級担任教師へのコンサルテーションにおける学級支援尺度の活用効果2023

    • Author(s)
      関原真紀・加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 通級指導教室と通常学級の協働による教科の授業づくり(1) ―国語科の授業分析を中心に―2023

    • Author(s)
      藤井和子・関原真紀・坂口嘉菜
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02783
  • [Presentation] 通級指導教室と通常学級の協働による教科の授業づくり(2)2023

    • Author(s)
      関原真紀・坂口嘉菜・藤井和子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 小学校通常学級担任教師へのコンサルテーションにおける「学級支援尺度」の活用効果2023

    • Author(s)
      関原真紀 加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02609
  • [Presentation] 通級指導教室と通常学級の協働による教科の授業づくり(2)2023

    • Author(s)
      関原真紀 坂口嘉菜 藤井和子
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02609
  • [Presentation] 通級指導教室と通常学級の協働による教科の授業づくり(1)2023

    • Author(s)
      藤井和子 関原真紀 坂口嘉菜
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02609
  • [Presentation] 交流及び共同学習における各教科等と自立活動の関連を図った授業実践の効果2022

    • Author(s)
      関原真紀, 髙橋奈緒子
    • Organizer
      日本LD学会第31 回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 通級による指導と通常の学級の学習内容・学習方法の連携2020

    • Author(s)
      関原真紀・佐野舞花
    • Organizer
      日本LD学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • 1.  Kato Tetsubumi (90224518)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  藤井 和子 (00272881)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  坂口 嘉菜 (40814067)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  若林 上総 (10756000)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi