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NAKAJIMA Nozomi  中島 望

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Researcher Number 00095936
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016: 宮城学院女子大学, 現代ビジネス学部, 教授
2015 – 2016: 宮城学院女子大学, 学芸学部, 教授
2015: 宮城女子学院大学, 学芸学部, 教授
2011 – 2014: 大阪大学, 経済学研究科(研究院), 教授
2012: 大阪大学, 大学院経済学研究科, 教授 … More
2008 – 2010: 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 教授
2006: Osaka University, Graduate School of Economics, Professor, 大学院経済学研究科, 教授
2004 – 2005: 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 教授
1998 – 2002: 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Commerce
Except Principal Investigator
Commerce / Business administration
Keywords
Principal Investigator
消費者行動 / consumer behavior / 広告効果 / 情報提示 / 多段階意思決定過程 / hierarchical Bayes / nonlinear response / market segmentation / stochastic model / customer heterogeneity … More / 商圏分析 / ウェブページ閲覧 / 広告効果測定 / 新製品の普及 / 参照価格 / 取引慣行 / RFM分析 / CRM / 市場反応モデル / 消費者行動モデル / ベイズ統計 / 階層ベイズ / 非線形反応 / セグメンテーション / 確率モデル / 顧客の異質性 / price presentation scheme / online shopping / information presentation / decision framing / persuasion / multi-stage decision / 価格設定 / 価格提示法 / オンライン・ショッピング / 意思決定のフレーミング / 説得過程 / Non-parametric approach / Individual-level viewing data / stochastic frontier / Data envelopment analysis / CM-awareness / Advertising efficiency / Advertising planning / 資源配分 / 媒体計画 / ノンパラメトリック / データ包絡 / 確率的フロンティア / ノンパラメトリックアプローチ / 個人視聴率 / データ包絡分析 / CM認知率 / 広告計画 / 最適化 / 電子市場 / 効用理論 … More
Except Principal Investigator
消費者相互作用 / ベイズモデリング / CRM / 実需要量 / 予約販売量 / ID付きPOSDデータ / クイック・レスポンス / RFM購買モデル / 2変量正規分布 / 最終需要量 / 予約販売 / カタログ通販 / 最適発注量 / 新聞売子問題 / 機会損失費用 / 在庫処分費用 / 追加発注 / 初期発注 / クイックレスポンス / 新聞売り子問題 / 品切れ費用 / 過剰在庫 / 需要分布 / 合法的 / 最適仕入れ量 / ファッション商品 / 通信販売業 / 市場反応 / 構造・非構造データ / 消費者行動 / CRM / 大規模情報 / 口コミ効果 / スパースデータ / ソーシャルメディアデータ / 非構造データ / 情報統合 / トピックモデル / ビッグデータ / 大規模ビジネスデータ / マーケティングモデル / テキスト情報 / 口コミ / ソーシャルメディア / 大規模データ / ネット上の情報処理 / 動的変化 / 消費者の異質性 / ベイズ推測 / 購買履歴データ / 市場ダイナミックス / 消費者の相互作用 / 消費者理論 / 消費者異質性 / データベースマーケティング / サプライチェーン・プラットフォーム / 3R / 環境対応型製品開発 / RFIDとSCM / 企業の社会性戦略 / CSR経営 / 環境配慮型製品開発 / 環境マネジメント / 企業社会責任 / 環境対応 / サプライチェーン・マネジメント / 政策研究 / 経営学 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (23 results)
  • Co-Researchers

    (30 People)
  •  Organizational Study on The Theory and Development of CRM by Fusing Large-scale Heterogeneous Information

    • Principal Investigator
      Terui Nobuhiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  A study on scientific strategy for retailers and service providers using personal information collected legally

    • Principal Investigator
      SANDOH Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka University
  •  New Direction of CRM by Fusing Database Marketing and Consumer Theory

    • Principal Investigator
      TERUI Nobuhiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Studies for Strategic Environmental Management -Supply Chain Management Approach-

    • Principal Investigator
      ASADA Takayuki
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Making Model Building and Its Application with Integrating Heterogeneous Decision MakersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKAJIMA Nozomi
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Modeling of the Consumers' Multi-stage Decision Process and Controlling Persuasive Information : -Searching for the Effective Presentation Schemes in Electronic Commerce-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKAJIMA Nozomi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka University
  •  説得プロセスのモデル化と情報提示の最適化について-サイバー・コマースでの情報提示に関する基礎研究-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中島 望
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Advertising efficiency based on DEA using the individual-level viewing dataPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKAJIMA Nozomi
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka University

All 2017 2016 2014 2011 2009 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] カテゴリーベース処理の選択行動モデルと市場戦略への示唆2017

    • Author(s)
      勝又壮太郎, ウィラワン・ドニ・ダハナ, 中島望
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ

      Volume: 62(2) Pages: 92-100

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Journal Article] An Integrated Model of Demand Allocation among and within Product Categories2014

    • Author(s)
      Wirawan Dony Dahana, N. Terui and N. Nakajima
    • Journal Title

      Data Science and Service Research Discussion Paper

      Volume: None Pages: 1-50

    • NAID

      120006314369

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285131
  • [Journal Article] An Integrated Model of Demand Allocation among and within Product Categories2014

    • Author(s)
      Wirawan Dony Dahana Nobuhiko Terui Nozomi Nakajima
    • Journal Title

      Discussion Paper of DSSR, Graduate School of Economics and Management, Tohoku University

      Volume: 28 Pages: 1-51

    • NAID

      120006314369

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Journal Article] An Integrated Model of Demand Allocation among and within Product Categories2014

    • Author(s)
      W.D. Dahana & N. Terui & N. Nakajima
    • Journal Title

      Data Science and Service Research Discussion Paper

      Volume: No. 28 Pages: 1-50

    • NAID

      120006314369

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Journal Article] アップグレード/ダウングレード?―オンライン・ショッピングにおけるフレーミング効果について―2011

    • Author(s)
      中島望
    • Journal Title

      Discussion Papers In Economics And Busines

      Volume: 23 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] ID付POSデータを用いた想起/考慮集合の推測2011

    • Author(s)
      Wirawan Dony Dahana,中島望
    • Journal Title

      Discussion Papers In Economics And Business

      Volume: 34 Pages: 1-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] 隣の列は気になりますか? ― 待ち行列の形態と待ち時間がサービス評価に及ぼす影響について ―2011

    • Author(s)
      青山温子,中島望
    • Journal Title

      大阪大学経済学

      Volume: 62 Pages: 238-141

    • NAID

      120005619875

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] Bassモデルの再パラメター化とその応用2005

    • Author(s)
      中島望, 陳倹
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス 13(1)

      Pages: 1-15

    • NAID

      40006864628

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330083
  • [Journal Article] Reparameterization of the Bass Model and Its Application to the Chinese Market2005

    • Author(s)
      NAKAJIMA, Nozomi, CHEN Jian
    • Journal Title

      Marketing Science 13(1)

      Pages: 1-15

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330083
  • [Journal Article] Bassモデルの再パラメター化とその応用2005

    • Author(s)
      中島 望, 陳 倹
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス 13(1)

      Pages: 1-15

    • NAID

      40006864628

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330083
  • [Journal Article] Modeling Competitive Diffusion Process in Japanese ADSL Service Market2004

    • Author(s)
      NAKAJIMA, Nozomi, CHEN Jian
    • Journal Title

      Proceedings of "The Fourth International Conference on Electronic Business"

      Pages: 314-319

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330083
  • [Presentation] A Choice Model of Category-Based Process and its Application for New Product Strategy2016

    • Author(s)
      Sotaro Katsumata, Wirawan Dony Dahana, Nozomi Nakajima
    • Organizer
      International Workshop on Marketing Science and Service Research
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都・文京区)
    • Year and Date
      2016-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Presentation] カテゴリーベース処理の選択行動モデルと市場戦略への示唆2016

    • Author(s)
      勝又壮太郎,Wirawan Dony Dahana,中島望
    • Organizer
      マーケティング・サイエンス学会平成27年度データ解析コンペティション・成果報告会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Year and Date
      2016-03-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285131
  • [Presentation] Measuring the Relation between Channel Usage and Customer Life Time Value2016

    • Author(s)
      Wirawan Dony Dahana, Nozomi Nakajima, Katsuaki Tanaka
    • Organizer
      International Workshop on Marketing Science and Service Research
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都・文京区)
    • Year and Date
      2016-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Presentation] カテゴリーベース処理の選択行動モデルと市場戦略への示唆2016

    • Author(s)
      勝又 壮太郎,Wirawan Dony Dahana,中島 望
    • Organizer
      平成27年度データ解析コンペティション・成果報告会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都新宿区)
    • Year and Date
      2016-03-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Presentation] ランダム・ネットワークから見た“ツイート数”2016

    • Author(s)
      中島 望
    • Organizer
      マーケティング・サイエンスの新基盤II
    • Place of Presentation
      東北大学経済学研究科(宮城県仙台市)
    • Year and Date
      2016-01-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Presentation] E-コマースにおける消費者の情報探索および購買行動に関する研究,2011

    • Author(s)
      中島望
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] E-コマースにおける消費者の情報探索および購買行動に関する研究2011

    • Author(s)
      中島望
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] 商品アソートメント変化の考慮集合の形成とブランド選択に及ぼす影響2011

    • Author(s)
      中島望
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第89回研究大会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2011-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] “商品アソートメント変化の考慮集合の形成とブランド選択に及ぼす影響2011

    • Author(s)
      中島望
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第89回研究大会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] インターネット上の動画に関するリコメンデーション・システム2009

    • Author(s)
      中島望
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] 製品カテゴリー間の予算配分とブランド購入の同時モデル

    • Author(s)
      ウィラワン・ドニ・ダハナ,照井伸彦,中島望
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会・第95回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2014-06-21 – 2014-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285131
  • [Presentation] 製品カテゴリー間の予算配分とブランド購入の同時モデル

    • Author(s)
      ウィラワン・ドニ・ダハナ,照井伸彦,中島望
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会・第95回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県西宮市)
    • Year and Date
      2014-06-21 – 2014-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • 1.  TERUI Nobuhiko (50207495)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  ABE Makoto (70302677)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KONDO Fumiyo (40322010)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SATOMURA Takuya (40324743)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  OOYA Kousuke (20233281)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  WIRAWAN Dony Dahana (90432426)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SHIBUYA Satoru (00333493)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TAKEDA Eiji (80106624)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SATO Tadahiko (40400626)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  ISHIGAKI Tukasa (20469597)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  ASADA Takayuki (10143132)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  KANAI Kazuyori (50142831)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  KOBAYASHI Toshio (20205470)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  TAKAO Hiroji (60121886)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  KOGOU Naokoto (70115137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  OONISHI Masamitsu (10160566)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NISHIGAKI Aoi (40379160)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  FUKUSHIGE Mototsugu (10208936)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  SHIIBA Atsushi (60330164)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  SEKIGUCHI Tomoki (20373110)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MATSUMURA Naohiro (10379159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  WAGO Hazime (00091934)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SANDOH Hiroaki (40167440)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  KOIDE Takeshi (50330486)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  KINIWA Jun (90177882)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  TABATA Yoshio (30028047)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  TANAKA Katsuaki (20155120)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  KIDO Shigeru
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  杉山 静雄
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  大西 浩志
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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