• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OOTA Yoshimitsu  太田 佳光

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00152158
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2011 – 2012: 愛媛大学, 教育学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
特別活動 / コンサルテーション / 話し合い活動 / 学級の生活づくり / 学級の雰囲気 / 学級活動 / 学校臨床学 / 社会的構築主義
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (10 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  Clinical Research and Theorization about Classroom Activity Based on Social ConstructionismPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OOTA Yoshimitsu
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ehime University

All 2013 2012

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 小学校における解決的アプローチにもとづく学級活動の効果 ‐測定尺度開発と学級・学校適応に与える効果の検討2013

    • Author(s)
      長谷川祐介、太田佳光、白松賢、久保田真功
    • Journal Title

      日本特別活動学会紀要

      Volume: 第21号 Pages: 31-40

    • NAID

      40020413311

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動測定尺度の開発(2)-尺度の信頼性の検討を中心に-2013

    • Author(s)
      太田佳光
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第31号 Pages: 1-13

    • NAID

      40019769473

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的研究の必要性-学級づくり研究を事例として-2012

    • Author(s)
      太田佳光
    • Journal Title

      初等教育資料

      Volume: 第890号 Pages: 78-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動研究の可能性-小学校における学級づくり実践に着目して-2012

    • Author(s)
      太田佳光
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第30号 Pages: 115-123

    • NAID

      40019413180

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動測定尺度の開発2012

    • Author(s)
      太田佳光、白松賢、長谷川祐介、久保田真功
    • Journal Title

      -尺度の信頼性の検討を中心に-、愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第30号 Pages: 115-123

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的研究の必要性-学級づくり研究を事例として-2012

    • Author(s)
      太田佳光
    • Journal Title

      初等教育資料

      Volume: 第890号 Pages: 68-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動研究の可能性 -小学校における学級づくり実践に着目して-2012

    • Author(s)
      太田佳光、白松賢、長谷川祐介、久保田真功
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第30号 Pages: 115-123

    • NAID

      40019413180

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動測定尺度の開発(1) -小学校を対象として-2012

    • Author(s)
      長谷川祐介、太田佳光、白松賢、久保田真功
    • Journal Title

      大分大学教育福祉科学部紀要

      Volume: 第34巻第2号 Pages: 193-206

    • NAID

      120004922243

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Presentation] 学校臨床学的アプローチによる 学級づくり研究の可能性 -測定尺度の開発を中心に-2012

    • Author(s)
      太田佳光、長谷川祐介、白松賢、久保田真功
    • Organizer
      日本子ども社会学会第19回大会
    • Place of Presentation
      國學院大學
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Presentation] 学校臨床学的アプローチによる学級づくり研究の可能性-測定尺度の開発を中心に-2012

    • Author(s)
      太田佳光
    • Organizer
      日本子ども社会学会
    • Place of Presentation
      國學院大學
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • 1.  SHIRAMATSU Satoshi (10299331)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  KUBOTA Makoto (00401795)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  HASEGAWA Yusuke (30469324)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi