• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SHIRAMATSU Satoshi  白松 賢

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10299331
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 愛媛大学, 教育学研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2023: 愛媛大学, 教育学研究科, 教授
2017: 愛媛大学, 大学院教育学研究科, 教授
2013 – 2015: 愛媛大学, 教育学部, 教授
2007 – 2013: Ehime University, 教育学部, 准教授
2003 – 2006: 愛媛大学, 教育学部, 助教授
2001 – 2002: 愛媛大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Sociology of education / Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Educaion
Except Principal Investigator
Sociology of education / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 10030:Clinical psychology-related / Childhood science (childhood environment science) / Education / Education on school subjects and activities / Science education / Educaion
Keywords
Principal Investigator
質的調査 / 特別活動 / ナラティヴ / ナラティブ / 学級活動 / フィールドワーク / 教師 / デジタルエスノグラフィー / プログラム開発 / 効果測定 … More / 薬物乱用防止教育 / ライフヒストリー / 逸脱 / コンサマトリー / 教材研究 / 物語的資源 / 言語的資源 / 学級活動題材 / 集団活動 / 教育課程 / 批判的教材研究 / ナラティヴ資本 / 解釈資源 / 解釈実践 / ナラティヴ理論 / 不確実性 / 省察 / 教師の成長 / 質的調査法 / 学級経営意識 / 意思決定資本 / 教師の資本 / 臨床的教育社会学 / リアリティ / 学級経営 / 教員養成 / ドキュメント / インタビュー / 教師ナラティブ / ナラティブ・インクワイアリー / 非直線型キャリア / 教師教育 / 非直線型キャリアトランジション / 質的研究 / 解釈学的アプローチ / キャリアイメージ / 教職 / カリキュラム / 学級づくり / リサーチメソッド / ナラティブコミュニティ / 学級 / クラスルームヒストリー / ライフデザイン / カリキュラム開発 / クロスカリキュラム / 食育プログラム開発 / フェアトレード / 問題解決能力 / ライフデザイン力 / 食育 / トランアンギュレート法 / 実践 / 実践プログラム / 量的調査 / トライアンギュレート法 / 薬物乱用防止 / マジックマッシュルーム / メディアリテラシー / ドラッグ / フィールドワ一ク / 生徒指導 / 脱法ドラッグ / 若者 … More
Except Principal Investigator
万引き / 教員育成プログラム / 教員養成プログラム / 教育課程 / 情報モラル教育 / 経済的搾取に対する脆弱性 / 店員教育プログラム / レジ袋有料化 / 店舗 / エコバッグを使用した万引き / 再犯防止 / 矯正教育 / プログラム開発 / アルバイト・パート / セルフレジ不正 / 社会教育 / 学校教育 / 店舗教育 / 高齢者 / 店舗責任者 / 中学生 / エコバッグ万引き / セルフレジ万引き / 再犯防止教育 / 店員教育 / 予防教育 / 万引き防止 / 社会学 / 学校との絆 / セルフコントロール / ローカル・コード(地域とのつながり) / 学校生活 / self-control(セルフ・コントロール) / 犯罪の一般理論 / 教育社会学 / 生徒指導 / 非行 / 社会経済的状況 / 社会経済的要因 / マルチレベル分析 / 学級への愛着 / 家庭環境 / 交互作用 / 学区の社会経済的豊かさ / 向学校性 / 学力 / 学校規模 / 特別活動 / コンサルテーション / 話し合い活動 / 学級の生活づくり / 学級の雰囲気 / 学級活動 / 学校臨床学 / 社会的構築主義 / 教育力 / 理科教員 / 才能教育 / 効果測定 / 職能成長 / ラーニング・ログ / カリキュラム改善 / 質的調査 / 量的調査 / トライアンギュレート法 / 効果 / 教育実習 Less
  • Research Projects

    (17 results)
  • Research Products

    (116 results)
  • Co-Researchers

    (36 People)
  •  ナラティヴ分析法を用いた学級活動教材研究の推進と実践的改善ー小学校を中心にーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      白松 賢
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Developing and testing the effectiveness of a comprehensive shoplifting prevention education program

    • Principal Investigator
      Okubo Tomoo
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 10030:Clinical psychology-related
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Development and validation of a program for training young teachers capable of promoting information morality education

    • Principal Investigator
      SAKUDA RYOZO
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Matsuyama University
  •  Development of a Classroom Management Narrative Analysis Method Using a Clinical Educational Sociology ApproachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shiramatsu Satoshi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Ehime University
  •  A Study on the Diversity and Ambiguity of Teaching Profession: Focusing on Teachers with Non-Linear Career TransitionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIRAMATSU SATOSHI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Making the plan to prevent from shoplifting of juveniles and aged citizens: Focusing on social bonds and the local code

    • Principal Investigator
      KUBOTA Makoto
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
      University of Toyama
  •  Theoretical and empirical study on desistance from crime/delinquency

    • Principal Investigator
      OKABE Takeshi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Childhood science (childhood environment science)
    • Research Institution
      Kyoto University
      Yamaguchi University
  •  Developing "Classroom History" as an Alternative Research Method of Classroom Activities and Practical ApplicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIRAMATSU Satoshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ehime University
  •  The Impact of School Size on Both the Academic Achievement and the Pro-School Attitude of Children: Verification from 3 Areas throughout Japan

    • Principal Investigator
      SUDA YASUYUKI
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  The demonstrative study concerning the transfiguration of the social meaning of shoplifting and reform measures to counter shoplifting

    • Principal Investigator
      KUBOTA MAKOTO
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Clinical Research and Theorization about Classroom Activity Based on Social Constructionism

    • Principal Investigator
      OOTA Yoshimitsu
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Development and Effect Assessment of Nutrition Program for Extracurricular Activities : Focusing on Life Design AbilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIRAMATSU Satoshi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ehime University
  •  才能ある子どもの個性・能力を伸長する理科教員に求められる教育力

    • Principal Investigator
      隅田 学
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Ehime University
  •  トライアンギュレート法を用いた地域連携実習カリキュラムの教育効果測定と改善

    • Principal Investigator
      山崎 哲司
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Effect Assessment and Development of Drug Abuse Prevention Program with triangulation analysisPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIRAMATSU Satoshi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Ehime University
  •  ドラッグ経験者のライフヒストリーからみた薬物乱用防止教育の課題に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      白松 賢
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Ehime University
  •  若者のコンサマトリー的行動形態の問題からみた生徒指導の課題に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      白松 賢
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Ehime University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 『新説 教育社会学』第5章「『薬物問題』の社会学」(80-95頁)2007

    • Author(s)
      白松 賢
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      玉川大学出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Book] 「第5章『薬物問題』の社会学」、『新説教育社会学』2007

    • Author(s)
      白松賢
    • Publisher
      玉川大学出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Journal Article] 情報モラル教育のプログラム開発(2)2023

    • Author(s)
      東地真穂・梅田崇広・白松賢・作田良三・尾川満宏
    • Journal Title

      教育学研究紀要(CD-ROM版)

      Volume: 68 Pages: 37-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02619
  • [Journal Article] 特別活動における批判的教材開発の推進(1): 意義と役割の再構成に着目して2023

    • Author(s)
      白松賢・梅田崇広・長谷川祐介
    • Journal Title

      教育学論集

      Volume: 19 Pages: 35-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02603
  • [Journal Article] 大学生が考える望ましい学級とは? ―これからの学級経営にむけた教員養成の課題―2023

    • Author(s)
      長谷川祐介・白松賢
    • Journal Title

      大分大学教育学部研究紀要

      Volume: 44(2) Pages: 209-220

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 望ましい学級担任像に関する大学生の意識 - 学級担任の予期的社会化の限界と教育言説の呪縛-2023

    • Author(s)
      長谷川祐介・白松賢
    • Journal Title

      大分大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: 40 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 徳教材の多角的分析とその可能性(1):「教材」に関する学生の読みとデータの可視化2023

    • Author(s)
      班テイ・藤原一弘・白松賢
    • Journal Title

      教育学論集

      Volume: 19 Pages: 63-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02603
  • [Journal Article] 教師の生きられた経験と専門職としての資本:コロナ感染拡大期の学校における意思決定に着目して2023

    • Author(s)
      伊勢本大・白松賢・梅田崇広・藤村晃成
    • Journal Title

      教育社会学研究

      Volume: 112 Pages: 31-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 大学院生による情報モラル教育の推進と実践分析―ケース・スタディ型実践開発を中心に―2023

    • Author(s)
      白松賢・東地真穂・梅田崇広・作田良三・久保田真功・尾川満宏
    • Journal Title

      大学教育実践ジャーナル

      Volume: 22 Pages: 9-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02619
  • [Journal Article] 学級経営の不確実性に向き合う ーナラティヴ・アプローチによる省察に向けてー2022

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      中国四国教育学会編『教育学研究紀要』(CD-ROM)

      Volume: 67 Pages: 128-133

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 特別活動のカリキュラム・リスク分析(1) ー批判的教材研究促進への試論ー2022

    • Author(s)
      白松賢・梅田崇広・長谷川祐介・久保田真功
    • Journal Title

      教育学論集

      Volume: 18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02603
  • [Journal Article] 自己有用感を高める生徒指導体制の構築 ーアセスメントを活用した実践改善に向けてー2022

    • Author(s)
      馬越悠, 白松賢
    • Journal Title

      中国四国教育学会編『教育学研究紀要』(CD-ROM)

      Volume: 67 Pages: 116-121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 自己効力感を育む学級活動(3)の実践 ー児童のピア・コーチングに着目してー2022

    • Author(s)
      丸山美紀, 白松賢
    • Journal Title

      中国四国教育学会編『教育学研究紀要』(CD-ROM)

      Volume: 67 Pages: 110-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 「情報モラル教育のプログラム開発(1)2022

    • Author(s)
      梅田崇広・白松賢・尾川満宏
    • Journal Title

      教育学研究紀要(CD-ROM版)

      Volume: 67 Pages: 194-199

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02619
  • [Journal Article] 学級経営のリフレーミングと語りを紡ぐ力2022

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      教育研究(一般社団法人 初等教育研究会)

      Volume: 1442 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 学級経営ナラティヴ分析法の検討 ー教師の語りと児童の活動の関わりに着目してー2021

    • Author(s)
      岡田聖, 白松賢
    • Journal Title

      中国四国教育学会編『教育学研究紀要』

      Volume: 66 Pages: 72-77

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] ストーリーを紡ぐ学級経営2021

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 1430 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 学級経営充実の視点2021

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      初等教育資料

      Volume: 1007 Pages: 6-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] ストーリーを紡ぐ学級経営2021

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      初等教育研究会編『教育研究』

      Volume: 1430 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 21世紀型学級経営を展望する2020

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      信濃教育

      Volume: 1602 Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 質的調査法を用いた臨床的教育方法の探究 ー試行的実践としての学級経営フィールドワークー2019

    • Author(s)
      白松賢,古泉啓悟,岡田聖
    • Journal Title

      松山大学論集

      Volume: 31(4) Pages: 19-38

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Journal Article] 教職キャリアイメージと準拠枠:教職科目受講生調査を中心に2019

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      教育学研究紀要(中国四国教育学会  CD-ROM版)

      Volume: 64 Pages: 210-215

    • NAID

      40021869149

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Journal Article] 解釈学的アプローチによる教師研究の可能性:教職ナラティヴを通じたリアリティ構成に着目して2019

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      教育社会学研究

      Volume: 104

    • NAID

      130008020123

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Journal Article] 就学移行期における指導の連続性と一貫性:「気がかりな子」の資源化実践に着目して2018

    • Author(s)
      野本星来,伊勢本大,宮下絢,白松賢
    • Journal Title

      子ども社会研究

      Volume: 24 Pages: 135-150

    • NAID

      40021626916

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Journal Article] Factors Being Related to Self-control among Junior High School Students in Japan: Focusing on School Life of Students2017

    • Author(s)
      白松賢・久保田真功
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 35 Pages: 1-12

    • NAID

      40021281782

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04286
  • [Journal Article] A Case Study of Developing “Classroom History” for Creative Classroom Management in Japanese Elementary Schools2016

    • Author(s)
      Satoshi SHIRAMATSU
    • Journal Title

      Bulletin of The Center for Education and Educational Research The Faculty of Education Ehime University

      Volume: 34

    • NAID

      40020925181

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Journal Article] 「学校・家庭・地域の社会的紐帯」による万引き抑止の可能性―試行モデル事業による課題探求―2016

    • Author(s)
      白松賢・久保田真功
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 63 Pages: 31-38

    • NAID

      120006527291

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04286
  • [Journal Article] 社会の変化に対応した新しい学級経営2015

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      体育科教育

      Volume: 63 Pages: 10-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Journal Article] 子どもの多様化とグループ化 : その対策 (特集 小学三・四年生の学級生活)2015

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 69(9) Pages: 24-29

    • NAID

      40020444722

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Journal Article] 学級活動の話合いが学級生活にいかされない2015

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      児童心理(2015年2月臨時増刊)

      Volume: 999 Pages: 102-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Journal Article] 「自発的」「自治的」の行方 -特別活動にみる子ども中心主義のパラドクス-2015

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      子ども社会研究

      Volume: 21 Pages: 61-74

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Journal Article] 授業/学級づくりに関する教育方法学的研究(1) -教育課程にみる「学級経営」概念の日本的特色に着目して-2014

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 61 Pages: 71-78

    • NAID

      120006526999

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Journal Article] 少年の万引き行為を深化させる要因の検討―初めて補導された者と2回以上補導された者との比較をもとに―2013

    • Author(s)
      久保田真功・白松賢
    • Journal Title

      生徒指導学研究

      Volume: 12 Pages: 38-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653247
  • [Journal Article] 特別活動の協働的実践による食育プログラムと効果測定尺度開発 ~現代的教育内容の関連性に着目して~2013

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第31号 Pages: 127-136

    • NAID

      40019769430

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Journal Article] 万引きに関する調査報告書―高齢者の被疑者を対象とした調査結果―2013

    • Author(s)
      愛媛県警察・白松賢・久保田真功
    • Journal Title

      なし

      Volume: なし Pages: 1-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653247
  • [Journal Article] 小学校における解決的アプローチにもとづく学級活動の効果 ‐測定尺度開発と学級・学校適応に与える効果の検討2013

    • Author(s)
      長谷川祐介、太田佳光、白松賢、久保田真功
    • Journal Title

      日本特別活動学会紀要

      Volume: 第21号 Pages: 31-40

    • NAID

      40020413311

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 少年の万引き行為を深化させる要因の検討―初めて補導された者と2回以上補導された者との比較をもとに―2013

    • Author(s)
      久保田真功, 白松賢
    • Journal Title

      日本生徒指導学会編『生徒指導学研究』

      Volume: 第12号 Pages: 38-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653247
  • [Journal Article] ESD アプローチによる小学校食育プログラム開発2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      月刊愛媛ジャーナル

      Volume: 第25巻 8号 Pages: 84-87

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Journal Article] カリキュラムと関連化させた食育プログラム開発(2)2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第30号(近刊)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動測定尺度の開発(1) -小学校を対象として-2012

    • Author(s)
      長谷川祐介、太田佳光、白松賢、久保田真功
    • Journal Title

      大分大学教育福祉科学部紀要

      Volume: 第34巻第2号 Pages: 193-206

    • NAID

      120004922243

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] カリキュラムと関連化させた食育プログラム開発(2) -モノから世界を考える チョコレート-2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第30号 Pages: 91-100

    • NAID

      40019412920

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Journal Article] ESDアプローチによる小学校食育プログラム開発2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      月刊愛媛ジャーナル

      Volume: 第25巻8号 Pages: 84-87

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動研究の可能性 -小学校における学級づくり実践に着目して-2012

    • Author(s)
      太田佳光、白松賢、長谷川祐介、久保田真功
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第30号 Pages: 115-123

    • NAID

      40019413180

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] 学校臨床学的アプローチによる学級活動測定尺度の開発2012

    • Author(s)
      太田佳光、白松賢、長谷川祐介、久保田真功
    • Journal Title

      -尺度の信頼性の検討を中心に-、愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第30号 Pages: 115-123

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Journal Article] カリキュラムと関連化させた食育プログラム開発(1)~小学校の特別活動を中心に~2011

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 29(印刷中)

    • NAID

      40018971185

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Journal Article] カリキュラムと関連化させた食育プログラム開発 (1)~小学校の特別活動を中心に~2011

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 第29号 Pages: 113-120

    • NAID

      40018971185

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Journal Article] トライアンギュレート法を用いた地域連携実習の効果に関する研究 (3)2009

    • Author(s)
      白松賢, 太田佳光, 山崎哲司, 日野克博, 東賢司
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要 27号

      Pages: 209-220

    • NAID

      40016783122

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Journal Article] 閉ざされたフィールドを拓く2009

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      教育社会学研究 84集(刊行予定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Journal Article] 愛媛大学教育学部の教育実習改革の試行2009

    • Author(s)
      山崎 哲司, 東 賢司, 日野 克博, 白松 賢, 金子 省子
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報 27

      Pages: 217-228

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Journal Article] 閉ざされたフィールドを拓く2009

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      教育社会学研究 第84集(刊行決定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Journal Article] トライアンギュレート法を用いた地域連携実習の効果に関する研究(2)-2年次実習の成果について-2008

    • Author(s)
      山崎 哲司, 東 賢司, 白松 賢, 日野 克博, 二宮 衆一
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要 55

      Pages: 105-111

    • NAID

      120006524626

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Journal Article] 逸脱/社会問題に関するフィールドワークの可能性2008

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      子ども社会研究 第14号

      Pages: 161-172

    • NAID

      40016180198

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Journal Article] トライアンギュレート法を用いた地域連携実習の効果に関する研究(1)2008

    • Author(s)
      白松 賢・山崎 哲司・東 賢司・日野 克博
    • Journal Title

      愛媛大学教育実践総合センター紀要 26巻(in print)

    • NAID

      40016159996

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Journal Article] これからの学級活動の創造-「問題解決」に着目して-2007

    • Author(s)
      白松賢
    • Journal Title

      日本特別活動学会紀要 第15号

      Pages: 1-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Journal Article] これからの学級活動の創造 -「問題解決」に着目して-2007

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      日本特別活動学会紀要 第15号

      Pages: 1-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Journal Article] 「ドラッグ」経験者のライフヒストリー(2)-フィールドに基づく薬物乱用防止カリキュラム開発-2006

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要 第53巻第1号(近刊)(未定)

    • NAID

      120006524581

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730379
  • [Journal Article] 「ドラッグ」経験者のライフヒストリー(1)-ワーキングホリデーの若者たち-2005

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要 第52巻第1号

      Pages: 23-30

    • NAID

      120006524562

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730379
  • [Journal Article] ドラッグ経験者のライフヒストリー(1)-ワーキングホリデーの若者たち-2005

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要 第52巻第1号(発表予定)

    • NAID

      120006524562

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730379
  • [Journal Article] マジックマッシュルームとは何か-公共の言説とせめぎあう使用者の経験-2004

    • Author(s)
      白松 賢
    • Journal Title

      教育社会学研究 第74集

      Pages: 189-207

    • NAID

      110001889060

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730379
  • [Presentation] 望ましい学級像と教師イメージの関連:これからの学級経営研究の課題2024

    • Author(s)
      長谷川祐介・白松賢
    • Organizer
      日本学級経営学会第6回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] Achievements and Challenges of Information Moral Education in Japan: Focusing on Educational Program Development and Improvement2023

    • Author(s)
      SHIRAMATSU Satoshi, UMEDA Takahiro, SAKUDA Ryozo
    • Organizer
      International Conference and the 29th Taiwan Forum on Sociology of Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02619
  • [Presentation] Changing Frontiers between Human and Education:Covid-19 and Professional Capital of Teaching in Japan2023

    • Author(s)
      SHIRAMATSU Satoshi
    • Organizer
      7th Annual Conference of Taiwan Philosophy of Education Society(第七屆臺灣教育哲學學會年會)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] Troubled Society and Education: Focus on Curriculum Changes in Japan2023

    • Author(s)
      SHIRAMATSU Satoshi
    • Organizer
      The 7th Annual Conference of Taiwan Philosophy of Education Society(第七屆臺灣教育哲學學會年會)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02603
  • [Presentation] Creating a Sustainable Work Environment for Japanese Teachers: Focusing on the Ambivalence of Evaluating Teacher Development and Practices2022

    • Author(s)
      Shiramatsu Satoshi
    • Organizer
      the 28th Taiwan Forum on Sociology of Education
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 学生が描く学級担任像 ―学級経営意識調査の分析を通して―2022

    • Author(s)
      長谷川祐介・白松賢
    • Organizer
      日本子ども社会学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 情報モラル教育のプログラム開発(2)2022

    • Author(s)
      東地真穂・梅田崇広・白松賢・作田良三・尾川満宏
    • Organizer
      中国四国教育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02619
  • [Presentation] 大学生の学級経営観の諸相2022

    • Author(s)
      長谷川祐介,白松賢
    • Organizer
      日本学級経営学会第4回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 小学校の学級経営に関するナラティヴ分析 ─ナラティヴ・コミュニティの構成過程に着目して-2021

    • Author(s)
      白松賢, 梅田崇広
    • Organizer
      日本教育社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] Narrative Analysis of Classroom Management: Exploring the Possibilities for Educational Practice as A Clinical Educational Sociology2021

    • Author(s)
      SHIRAMATSU Satoshi
    • Organizer
      The 27th Taiwan Forum on Taiwan Association for Sociology of Education (TASE) : National Taiwan Normal University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 自己効力感を育む学級活動(3)の実践 -児童のピア・コーチングに着目して-2021

    • Author(s)
      丸山美紀, 白松賢
    • Organizer
      中国四国教育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 学級経営の不確実性に向き合う -ナラティヴ・アプローチによる省察に向けて-2021

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      中国四国教育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 子どもと教師をエンパワメント ー21世紀型学級経営への転換を目指してー2021

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      日本学級経営学会第3回研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 自己有用感を高める生徒指導体制の構築 -アセスメントを活用した実践改善に向けて-2021

    • Author(s)
      馬越悠, 白松賢
    • Organizer
      中国四国教育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 情報モラル教育のプログラム開発(1)2021

    • Author(s)
      梅田崇広・白松賢・尾川満宏
    • Organizer
      中国四国教育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02619
  • [Presentation] 学級経営のこれまでとこれから(鼎談)2021

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      日本学級経営学会第3回研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 「情報モラル推進員」事業を通じたネット問題への教育的アプローチ―愛媛大学教育学部と愛媛県警察本部の取組―2021

    • Author(s)
      尾川満宏・酒井いぶき・福田佐和・白松賢
    • Organizer
      日本子ども社会学会第27回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02619
  • [Presentation] 個と学級をつなぐナラティブの検討 ー学級経営ナラティブ分析法を活用してー2020

    • Author(s)
      増田有紗, 白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第29回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 学級経営ナラティヴ分析法の検討 ー教師の語りと児童の活動の関わりに着目してー2020

    • Author(s)
      岡田聖, 白松賢
    • Organizer
      中国四国教育学会第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 未来につながる特別活動 ー共に生きる「社会の形成者」をめざしてー(シンポジウム)2020

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第29回
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] 特別活動における教材研究の推進(1) -学級活動(2)「生活態度の形成」に着目して-2019

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21776
  • [Presentation] Possibility of Narrative Research on Teachers’ Work and Professional Growth2018

    • Author(s)
      SHIRAMATSU Satoshi
    • Organizer
      Talent Recruitment, Policy Publishing, Achievement Exhibition and Project Matchmaking;Elites Summit Forum: Educational Innovation and Development (鄭州大学Zhengzhou University,中国)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Presentation] 教職の人間主義とキャリアイメージ2018

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      中国四国教育学会第70回大会(島根大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Presentation] 質的研究法による教師研究のアプローチ:教師ナラティヴへの着目と可能性2018

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本教育社会学会第70回大会(佛教大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Presentation] School Management Based on Teacher’s Life History: Open up a possibility of the Clinical Sociology of Education2017

    • Author(s)
      ISHIZAKI Koichiro, SHIRAMATSU Satoshi
    • Organizer
      The 23nd Taiwan Forum on Sociology of Education, National Taitung University
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Presentation] Life Historical Meanings of Young Japanese Teachers’ Teaching Experience Overseas2017

    • Author(s)
      Shiramatsu Satoshi
    • Organizer
      HICE2017 (Hawaii International Conference on Education)
    • Place of Presentation
      Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach Resort, USA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Presentation] Curriculum Reform for Ehime University Faculty Members and Student Transformations; Using Life Historical Analysis as an Example (Collaborative Teacher Education with Local Communities;Panel Discussion)2016

    • Author(s)
      Shiramatsu Satoshi
    • Organizer
      JUSTEC2016 (Japan-U.S. Teacher Education Consortium)
    • Place of Presentation
      愛媛大学(愛媛県松山市)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Presentation] 「家庭・学校・地域の紐帯」による万引き防止の可能性と課題2016

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      香川県万引き防止対策協議会
    • Place of Presentation
      香川県警察本部
    • Year and Date
      2016-03-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04286
  • [Presentation] The Polarization between Pro-school and Anti-school Subcultures in Japanese Elementary Schools: Investigating the Influence of School, Family and Regional Factors.2016

    • Author(s)
      Satoshi SHIRAMATSU, Yasuyuki SUDA, Osao MINAMIMOTO
    • Organizer
      The 14th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Place of Presentation
      Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach Resor
    • Year and Date
      2016-01-04
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590233
  • [Presentation] 非直線型キャリアとしての教職の多元的保障 ーライフヒストリー研究の可能性ー2016

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本教育社会学会第68回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学(愛知県名古屋市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13552
  • [Presentation] 学校規模が学力と向学校性に与える影響-マルチレベル分析による-2015

    • Author(s)
      須田康之・南本長穂・白松賢・水上丈実
    • Organizer
      第67回日本教育社会学会
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2015-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590233
  • [Presentation] 学校文化創造と日本の学級経営-日本の小学校の事例から-2015

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      瀋陽大学教育学院
    • Place of Presentation
      瀋陽大学教育学院(中華人民共和国:遼寧省瀋陽市)
    • Year and Date
      2015-09-23
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Presentation] “Classroom History” as a Clinical Research Method for Creative Classroom Management2015

    • Author(s)
      Satoshi SHIRAMATSU
    • Organizer
      第21屆臺灣教育社會學論壇
    • Place of Presentation
      National Chi nan University(Taiwan:Nantou County)
    • Year and Date
      2015-05-29
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Presentation] クラスルームヒストリー法を活用した学級づくり-話合い活動とリフレクションの活性化に向けて-2015

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第24回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県西宮市)
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Presentation] 学級リサーチメソッドの開発と実践的応用(1) ~クラスルームヒストリーによる理論的考察~2013

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第22回大会
    • Place of Presentation
      鎌倉女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Presentation] Reconsidering Prevention and Treatment Strategy for"Juvenile Shoplifting"under the Concept of"Play-Type"Delinquency2013

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      Global Teaching Conference(学会)
    • Place of Presentation
      アーカンソー州立大学
    • Year and Date
      2013-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653247
  • [Presentation] 学校現場との協働的教育プログラム開発~「食育」を中心としたカリキュラム関連化の効果測定~2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      The Second International Conference of Sociology of Education  Peking University
    • Place of Presentation
      北京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] 現代的教育内容の増大と特別活動の課題 (課題研究第3分科会)2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第21回大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] 現代的教育内容の増大と特別活動の課題(課題研究第3 分科会)2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第21回大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] 問題解決能力育成に着眼した食育プログラム開発 -ESD・フェアトレード教材を中心に-2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本子ども社会学会第19回大会
    • Place of Presentation
      國學院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] 問題解決能力育成に着眼した食育プログラム開発 -ESD ・フェアトレード教材を中心に-2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本子ども社会学会第19回大会
    • Place of Presentation
      國學院大學
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] 学校臨床学的アプローチによる 学級づくり研究の可能性 -測定尺度の開発を中心に-2012

    • Author(s)
      太田佳光、長谷川祐介、白松賢、久保田真功
    • Organizer
      日本子ども社会学会第19回大会
    • Place of Presentation
      國學院大學
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653302
  • [Presentation] 学校現場との協働的教育プログラム開発~「食育」を中心としたカリキュラム関連化の効果測定~2012

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      The Second International Conference of Sociology of Education Peking University
    • Place of Presentation
      北京大学(中華人民共和国)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] カリキュラム関連化による食育プログラム開発(1)-フェアトレード・アプローチの可能性2011

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第20回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] カリキュラム関連化による食育プログラム開発(1)2011

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第20回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531026
  • [Presentation] ライフヒストリー型教師育成の可能性-トライアンギュレート法におけるラーニング・ログの実践的活用-2009

    • Author(s)
      白松賢, 太田佳光
    • Organizer
      中国四国教育学会第61回大会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2009-11-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Presentation] 地域連携実習の体系化とトライアンギュレート法による効果測定2008

    • Author(s)
      白松 賢, 山崎 哲司, 東 賢司, 日野 克博, 佐藤 史子
    • Organizer
      平成20年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2008-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Presentation] 学級活動における生活の文脈化〜トライアンギュレート法を用いた薬物乱用防止教室を事例として2008

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第17回大会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学
    • Year and Date
      2008-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Presentation] 「ふるさと実習」の取組と成果について2008

    • Author(s)
      東 賢司, 山崎 哲司, 白松 賢, 日野 克博
    • Organizer
      平成20年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2008-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Presentation] 教師力の基礎を養う「教育実践体験実習(ふるさと実習)2007

    • Author(s)
      山崎 哲司・白松 賢・日野 克博・東 賢司
    • Organizer
      日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2007-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653090
  • [Presentation] 小学校における薬物乱用防止教育の実践的開発2007

    • Author(s)
      白松 賢
    • Organizer
      日本特別活動学会
    • Place of Presentation
      埼玉獨協大学
    • Year and Date
      2007-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Presentation] 小学校における薬物乱用防止教育の実践的開発2007

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第16回大会
    • Place of Presentation
      埼玉獨協大学
    • Year and Date
      2007-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Presentation] 「若者文化のフィールドワーク経験から:『ドラッグ』『VIPカ-』を事例として」(課題研究3教育研究における質的方法の可能性)2006

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本教育社会学会第58回大会
    • Place of Presentation
      大阪教育大学
    • Year and Date
      2006-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730526
  • [Presentation] 社会の変化に対応した学級活動の創造-教育研究の立場からみる学級活動の創造-(課題研究第2分科会)

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      日本特別活動学会第23回大会
    • Place of Presentation
      福岡教育大学
    • Year and Date
      2014-08-23 – 2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Presentation] Digital classroom history for building a narrative community: A program to enhance autonomous classroom management in Japanese elementary schools (Poster)

    • Author(s)
      Satoshi SHIRAMATSU, Hiroyuki YAMADA
    • Organizer
      Society for Information Technology and Teacher Education
    • Place of Presentation
      Las Vegas, USA
    • Year and Date
      2015-03-02 – 2015-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Presentation] Developing “Classroom History” for Creative Classroom Management in Japanese Elementary Schools

    • Author(s)
      Satoshi SHIRAMATSU
    • Organizer
      The 13th Hawaii International Conference on Education
    • Place of Presentation
      Hawaii, USA
    • Year and Date
      2015-01-04 – 2015-01-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381263
  • [Presentation] Reconsidering Prevention and Treatment Strategy for “Juvenile Shoplifting” under the Concept of “Play-Type” Delinquency

    • Author(s)
      白松賢
    • Organizer
      Global Teaching Conference
    • Place of Presentation
      アーカンソー州立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653247
  • 1.  KUBOTA Makoto (00401795)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 2.  HASEGAWA Yusuke (30469324)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 3.  OOTA Yoshimitsu (00152158)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 4.  SUDA YASUYUKI (90216474)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  MINAMIMOTO Osao (60108371)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  MIZUKAMI Takemi (60710895)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  OKABE Takeshi (40356209)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TSUSHIMA Risa (70779909)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  Okubo Tomoo (30432777)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  SAKUDA RYOZO (10314717)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 11.  山崎 哲司 (70210383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 12.  日野 克博 (40304662)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 13.  太田 佳光 (40160519)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  東 賢司 (10264318)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 15.  二宮 衆一 (20398043)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 16.  隅田 学 (50315347)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  北村 勝朗 (50195286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  松村 暢隆 (70157353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  小川 治雄 (10134769)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  平井 秀幸 (00611360)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  山口 毅 (80459388)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  藤間 公太 (60755916)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  相良 翔 (40736469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  吉井 匡 (20581507)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  石岡 良子 (30710032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  皿谷 陽子 (50739761)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  岡田 涼 (70581817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  金澤 潤一郎 (80632489)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  徳岡 大 (80780642)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  岸 俊行 (10454084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  尾川 満宏 (30723366)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 32.  梅田 崇広 (90908899)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 33.  Isemoto Dai
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 34.  OKAMURA Itsuro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  TAKAHASHI Koshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  SHIDA Mirai
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi