• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KOGO Chiharu  向後 千春

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

向後 千春  コウゴ チハル

佝後 千春  コウゴ チハル

Less
Researcher Number 00186610
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012 – 2023: 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授
2006 – 2011: Waseda University, Faculty of Human Sciences, Associate Professor
2004 – 2006: 早稲田大学, 人間科学学術院, 助教授
2003: 早稲田大学, 人間科学部, 助教授
1994 – 2001: 富山大学, 教育学部, 助教授
1989: 早稲田大学, 情報科学研究教育センター, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology / Educational technology / Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / 教科教育 / 科学教育(含教育工学)
Keywords
Principal Investigator
eラーニング / 生涯学習 / 社会情動的スキル / コース設計 / 遠隔教育 / CAI / 教材開発 / インストラクショナルデザイン / ワークショップ / 高等教育 … More / 成人教育学 / 非認知スキル / 基本的心理欲求 / 非認知的スキル / 反転学習 / MOOCs / 生態学アプローチ / 教授デザイン / 21世紀スキル / ノンフォーマル学習 / レポート再提出方式 / 社会人学生 / オンライン大学 / グループワーク / セルフ・ハンディキャッピング / 自己調整学習 / Motivation / Course Design / Learning Materials Design / Facilitation / Learning Environment Design / Mentoring / Learning Management System / e-Learning / インターネット / 授業モデル / e-ラーニング / 動機づけ / 教材設計 / ファシリテーション / 学習環境デザイン / メンター / LMS / network / database / distance learning / Web-based instruction / development of learning materials / Personalized System of Instruction (PSI) / 個別化教授システム / ネットワーク / データベース / Webベース教育 / 個別化教育システム / TEST SYSTEM / LEARNING SYSTEM / MULTIMEDIA / FACIAL COGNITION / COMMUNICATION SKILL / MENTAL RETARDATION / 精神発達遅帯 / テストシステム / テトスシステム / 学習システム / マルチメディア / 表情認知能力 / コミュニケーションスキル / 精神発達遅滞 / インタビュー調査 / 人生の意味 / ライフストーリー / 生涯発達 / メンタリング / 通信教育 / アンカー体験 / 参加体験型学習 / 協同学習 / 体験 / 参加 / 大学院教育 / コンテンツ / シナリオベース … More
Except Principal Investigator
インストラクショナルデザイン / e-learning / GUI / インターネット / 眼球運動 / 形成的評価 / e-ラーニング / 作文 / チュートリアルプラグラム / 学習階層分析 / S-P表 / 項目反応理論 / SP表 / 語彙 / ライティング / 学習階層図 / e-テスティング / 学習評価モデル / 情意評価 / Eテスティング / Eラーニング / 教育評価 / シラバス / ニーズ分析 / 教授法開発 / カリキュラム / Blended-learning / Note-taking / Underlining / Raising hand behavior / Junior high school / Elementary school / Teaching-Learning behavior / ブレンディッド・ラーニング / eラーニング / ノートテイキング / アンダーライニング / 挙手行動 / 中学校 / 小学校 / 教授学習行動 / Instructional Design / Evaluation by Students / System Development / Guidebook / Evaluation Sheet / Instructional Strategy / Motivation / ARCS Model / 授業改善 / 質問紙 / 授業評価 / 学生による授業評価 / システム開発 / ガイドブック / 評価シート / 教授方略 / 動機づけ / ARCSモデル / color design / Character size / Universal design / Web design / Aged / internet / メニューデザイン / 配色 / 文字サイズ / ユニバーサルデザイン / ホームページ / 高齢者 / COGNITIVE AID METHODS / EVENT RELATED POTENTIAL / EYE MOVEMENTS / COGNITIVE CHARACTERISTICS / LEARNING DISABILITIES / 文章刺激 / 言語性タイプ / 認知援助法開発 / 認知特性 / 言語性学習障害 / 認知的援助法 / 事象関連電位 / 認知的特性 / 学習障害 / HEART RATE VARIABILITY / MENTAL WORK LOAD / USABILITY / WEB DESIGN / ユーザ・ビリティ / 心拍動性変動 / 精神的作業負荷 / ユーザビリティ / Webデザイン / DISTANCE EDUCATION / COMPUTER LITERACY / BULLETIB BOARD SYSTEM / DATABASE / GROUPWARE / INFORMATION EFUCATION / ハイパーテキスト / 学校教育 / 電子掲示板 / 遠隔教育 / 情報活用能力 / 電子掲示版 / データベース / グループウェア / 情報教育 / Model of Infomation Processing / Pupillary Response / Eye Camera / TV / Educational Film / Multimedia / 平行処理 / アイマ-クレコ-ダ / 注視点分析 / 情動 / 認知 / 映像認知過程 / 瞳孔 / SD法 / 情報処理モデル / アイカメラ / 瞳孔反応 / 映像教材 / マルチメディア / 研修 / 人財育成 / TA資質 / TA資質 / メンタ / TA育成ワークショップ / 学習者への支援態度 / TA育成ワークショップ / 指導スキル / ティーチングアシスタント / 人材育成 / eラーニング / 学習支援 / メンタ資質 / GENS / CAVScene / 動画アノテーション / edu-C / 実行委員会 / 学年会 / 北条小学校 / 教育実践研究 / 能動的な児童の育成 / Learning Outcome / 授業研究 / Learing Outcome / 専門職の学習共同体 / 循環型教育システム / ソーシャルメディア / ライブ映像 / 循環型 / パラ言語 / ソーシャル・プレゼンス / タスクアナリシス / 実践と評価 / WEB型教材を付加した授業 / Web型教材 / 学生評価 / オンディマンド型講義 / 高等教育 / ポートフォリオ評価 Less
  • Research Projects

    (23 results)
  • Research Products

    (96 results)
  • Co-Researchers

    (37 People)
  •  学習階層分析によるライティングチュートリアルプログラムの開発

    • Principal Investigator
      冨永 敦子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  Development and Validation of Training Programs for Social and Emotional SkillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOGO Chiharu
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The ecological approach to the integrated instructional modelPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kogo Chiharu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Study on MOOC management and learner assessment procedures for developing human resources in educational technology

    • Principal Investigator
      Nakayama Minoru
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo Institute of Technology
  •  Development of a Curriculum and Human Resources for promoting globalization of Educational Technology

    • Principal Investigator
      Nakayama Minoru
    • Project Period (FY)
      2015 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo Institute of Technology
  •  Development of a mentor training program that reflects the needs of e-learners

    • Principal Investigator
      Tominaga Atsuko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  Improvements of the Circulating Education Systems and Sophistication of the educational practices using Social Media

    • Principal Investigator
      NOJIMA Eiichiro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Research and practice of e-learning system for lifelong education on the basis of andragogyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOGO Chiharu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  ライブ映像はEスクールにおいてなぜ有効か?

    • Principal Investigator
      野嶋 栄一郎
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  An Integrated Study on E-Learning that enables Participatory and Collaborative WorkshopPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOGO Chiharu
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  リアリティのある高等教育のためのシナリオベースeラーニングコンテンツの試作Principal Investigator

    • Principal Investigator
      向後 千春
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  ポートフォリオ評価を活用したオンディマンド型講義における学生評価法の開発

    • Principal Investigator
      ASADA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  e-learning機能を付加した高次講義型授業方式の実践と評価

    • Principal Investigator
      野嶋 栄一郎
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  An empirical research to examine the effects that the active learning behavior that appeared during the lesson was caused for the study promotion

    • Principal Investigator
      NOJIMA Eiichiro
    • Project Period (FY)
      2004 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Development of new prototypes and models of higher education utilizing broadband networks.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KOGO Chiharu
    • Project Period (FY)
      2003 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Research on Personalized System of Instruction - Its Application in Distance Learning Via NetworkPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOGO Chiharu
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Toyama University
  •  Development of Instructional Evaluation Sheet and Revision Strategy Guidebook based on ARCS Motivational Model

    • Principal Investigator
      SUZUKI Katsuaki
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Iwate Prefectural University
  •  Research for barrier free oriented Web Design for the Aged

    • Principal Investigator
      YAMANISHI Jun-ichi
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Toyama University
  •  GUI DESIGN FOR WWW WITH MENTAL WORK LOAD

    • Principal Investigator
      YAMANISHI Jun-ichi
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      TOYAMA UNIVERSITY
  •  Analysis of cognitive processes and development of aid methods for learning subjects in children with learning disabilities

    • Principal Investigator
      MUROHASHI Harumitsu
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Toyama University
  •  Development of Multimedia Learning System for Training of Communication SkillPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOGO Chiharu, 山西 潤一
    • Project Period (FY)
      1995 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      TOYAMA UNIVERSITY
  •  RESEARCH ON GROUPWARE FOR INFORMATION EDUCATION

    • Principal Investigator
      YAMANISHI Jun-ichi
    • Project Period (FY)
      1994 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      TOYAMA UNIVERSITY
  •  The study of strategy for parallel processing of visual and auditory information in the multi-media education environment.

    • Principal Investigator
      SAKO Toshihiko
    • Project Period (FY)
      1989 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      Waseda University

All 2022 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2009 2008 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 基本的心理欲求とアドラー心理学に基づく感情制御のコース設計2022

    • Author(s)
      向後千春
    • Journal Title

      RESEARCH REPORT OF JSET CONFERENCES

      Volume: 2022 Issue: 2 Pages: 44-51

    • DOI

      10.15077/jsetstudy.2022.2_44

    • ISSN
      2436-3286
    • Year and Date
      2022-06-27
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03185
  • [Journal Article] Development of the Self-handicapping Scale for Adult Students in Correspondence Courses2019

    • Author(s)
      中村 康則, 向後 千春
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 42 Issue: 4 Pages: 355-367

    • DOI

      10.15077/jjet.42114

    • NAID

      130007618885

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2019-03-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095, KAKENHI-PROJECT-17H00825
  • [Journal Article] Methodology of Instructional Design Research2019

    • Author(s)
      向後千春
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 43 Issue: 3 Pages: 207-214

    • DOI

      10.15077/jjet.43077

    • NAID

      130007798175

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2019-12-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00825, KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Journal Article] Self-Regulated Learning and Problem-Solving Strategies Used by Students in Online Universities2018

    • Author(s)
      石川 奈保子・向後千春
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 41 Issue: 4 Pages: 329-343

    • DOI

      10.15077/jjet.41063

    • NAID

      130006513979

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Journal Article] Attributes of Good E-learning Mentors According to Learners2018

    • Author(s)
      Atsuko Tominaga and Chiharu Kogo
    • Journal Title

      Universal Journal of Educational Research

      Volume: 6 Issue: 8 Pages: 1777-1783

    • DOI

      10.13189/ujer.2018.060822

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00825
  • [Journal Article] Attributes of Good E-Learning Mentors According to Learners2018

    • Author(s)
      Atsuko TOMINAGA, Chiharu KOGO
    • Journal Title

      Universal Journal of Educational Research

      Volume: 6 Pages: 1777-1783

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350336
  • [Journal Article] Research on Motivation for Participating in University Extension College Class2018

    • Author(s)
      多喜 翠・伊澤幸代・堂坂更夜香・向後千春
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 42 Issue: Suppl. Pages: 141-144

    • DOI

      10.15077/jjet.S42072

    • NAID

      130007546303

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2018-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095, KAKENHI-PROJECT-17H00825
  • [Journal Article] 大学エクステンション講座受講生の受講動機に関する調査2017

    • Author(s)
      向後千春・伊澤幸代・堂坂更夜香・多喜翠
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET17-5 Pages: 195-202

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Journal Article] The Effects of Learners’ e-Learning and Peer Assessment Characteristics on Motivation for Continuous Learning and Course Evaluation in Japan Massive Open Online Courses2017

    • Author(s)
      渡邉文枝,向後千春
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 41 Issue: 1 Pages: 41-51

    • DOI

      10.15077/jjet.40100

    • NAID

      130005681075

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K16327, KAKENHI-PROJECT-17H00825
  • [Journal Article] オンライン大学の学生のメンターに対する学業的援助要請態度とつまずき対処方略2017

    • Author(s)
      石川奈保子・向後千春
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET17-5 Pages: 203-210

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Journal Article] Curriculum development for Educational Technology based on comparisons of course syllabi resources using lexical analysis2017

    • Author(s)
      Minoru NAKAYAMA, Katuaki Suzuki, Chiharu Kogo, Maomi Ueno
    • Journal Title

      EAI Endorsed Transactions on e-Learning

      Volume: 4 Issue: 16 Pages: 1-8

    • DOI

      10.4108/eai.19-12-2017.153487

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00825
  • [Journal Article] Causal Relationship among Questionnaire Variables Investigating Learners' e-Learning Orientation in Massive Online Courses2017

    • Author(s)
      渡邉文枝,向後千春
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 41 Issue: 1 Pages: 77-87

    • DOI

      10.15077/jjet.40064

    • NAID

      130005681069

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K16327, KAKENHI-PROJECT-17H00825
  • [Journal Article] 社会人学生向けセルフ・ハンディキャッピング尺度の検討2017

    • Author(s)
      中村康則 ・向後千春
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET17-5 Pages: 251-258

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Journal Article] 早稲田大学eスクール―10年間の実績とシステム―2015

    • Author(s)
      西村昭治・向後千春
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 21 Pages: 8-15

    • NAID

      130004728596

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Journal Article] オンライン大学を卒業した社会人学生の回顧と展望に関する調査2014

    • Author(s)
      関 和子・冨永敦子・向後千春
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 38 Pages: 101-112

    • NAID

      110009872424

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Journal Article] eラーニングに関する実践的研究の進展と課題2014

    • Author(s)
      冨永敦子・向後千春
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 53 Pages: 156-165

    • NAID

      130004873255

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Journal Article] オンライン大学生の卒業後の変化と満足度との関係2014

    • Author(s)
      田中理恵子・向後千春
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 38 Pages: 105-108

    • NAID

      110009919122

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Journal Article] タブレット端末における教材の提示方法が学習に及ぼす影響2013

    • Author(s)
      渡邉文枝・向後千春
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 36 Pages: 109-112

    • NAID

      110009596230

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Journal Article] eラーニングによる導入科目受講前後における社会人学生の学びに対する自信の変化2013

    • Author(s)
      石川奈保子・向後千春・冨永敦子
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 37 Pages: 21-24

    • NAID

      110009958518

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Journal Article] 大学eラーニング課程におけるスタディスキルコンテンツ2011

    • Author(s)
      向後千春・石川奈保子
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 35 Pages: 13-16

    • NAID

      110009327491

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Journal Article] 生涯学習のニーズに対応するeラーニング大学2009

    • Author(s)
      向後千春
    • Journal Title

      メディア教育研究 Vol.6(1)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Journal Article] eラーニング授業におけるレピューシートの利用が授業評価に及ぼす効果2009

    • Author(s)
      伊豆原久美子・向後千春
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌 33(Suppl.)

      Pages: 53-56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Journal Article] 生涯学習のニーズに対応するeラーニング大学2009

    • Author(s)
      向後千春
    • Journal Title

      メディア教育研究 6(1)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Journal Article] eラーニング授業におけるレビューシートの利用が授業評価に及ぼす効果2009

    • Author(s)
      伊豆原久美子・向後千春
    • Journal Title

      本教育工学会論文誌 Vol.33

      Pages: 53-56

    • NAID

      10029779187

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Journal Article] 成人教育の特質によってe-ラーニングをデザインするための予備的な考察2005

    • Author(s)
      向後千春
    • Journal Title

      大学教育学会第27回大会発表要旨集録

      Pages: 85-86

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16650215
  • [Journal Article] 早稲田大学eスクールの実践:大学教育におけるeラーニングの展望2004

    • Author(s)
      向後千春, 西村昭治, 浅田匡, 菊池英明, 金群, 野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集 JSET04-3

      Pages: 17-23

    • NAID

      10012363133

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16650215
  • [Journal Article] キャンパスモデル」e-Learningの実践:早稲田大学人間科学部eスクールの取り組み2004

    • Author(s)
      西村昭治, 浅田匡, 向後千春, 菊池英明, 金群, 松居辰則, 野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会第20回全国大会講演論文集

      Pages: 149-152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16650215
  • [Journal Article] eラーニング授業の満足度は何が規定するか:早稲田大学人間科学部eスクール1年目の全授業評価の分析2004

    • Author(s)
      向後千春, 松居辰則, 西村昭治, 浅田匡, 菊池英明, 金群, 野嶋栄一郎
    • Journal Title

      第11回日本教育メディア学会年次大会発表論文集

      Pages: 45-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16650215
  • [Presentation] 教える前提としての基本的心理欲求と学ぶ基盤としての社会情動スキル:その統合とコース開発2022

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03185
  • [Presentation] 社会情動スキルのトレーニングをどう設計するか2020

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03185
  • [Presentation] 社会情動スキルオンラインワークショップの設計2020

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03185
  • [Presentation] セルフ・ハンディキャッピングとハーディネスを用いた社会人学生の類型化と成績・学習時間との関係2019

    • Author(s)
      中村康則・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] グループワークについての態度はグループワーク中心の授業後にどう変化するか2019

    • Author(s)
      向後千春・阿部真由美
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] オンライン大学の授業におけるレポート再提出方式の実践とその効果2019

    • Author(s)
      石川奈保子・阿部真由美・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] 成人向けライフキャリア支援プログラムの実践と評価2019

    • Author(s)
      廣瀬由美子・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] グループワークメンバーへの期待とグループワークについての態度の関係2019

    • Author(s)
      丸山美紀・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] グループワークについての態度が授業内のグループワークの認知に及ぼす影響2018

    • Author(s)
      向後千春・阿部真由美
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] メタ課題を用いたオンライン大学の学生に対する自己調整学習の支援2018

    • Author(s)
      石川奈保子・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] オンライン大学の授業におけるレポート再提出方式の導入とその効果2018

    • Author(s)
      杉浦真由美・石川奈保子・阿部真由美・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] 社会人学生におけるセルフ・ハンディキャッピングの因果関係の検討2018

    • Author(s)
      中村康則・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] 大学エクステンション講座の受講者はどのような動機を持っているか2017

    • Author(s)
      伊澤幸代・堂坂更夜香・向後千春
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01095
  • [Presentation] Attributes of Good E-Learning Mentors According to Learners2017

    • Author(s)
      Atsuko TOMINAGA, Chiharu KOGO
    • Organizer
      The 4th International Conference on Education and Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350336
  • [Presentation] 教育工学分野の人材育成を目指したカリキュラムの提案2016

    • Author(s)
      中山実, 鈴木克明, 向後千春, 植野真臣
    • Organizer
      日本教育工学会第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学、豊中市
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12405
  • [Presentation] 関連分野のシラバス分析に基づいた教育工学分野のカリキュラム作成2016

    • Author(s)
      中山実, 鈴木克明, 向後千春, 植野真臣
    • Organizer
      電子情報通信学会教育工学研究会
    • Place of Presentation
      沼津市
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12405
  • [Presentation] ワークショップ:教育工学の展開を考える -次世代の研究者育成-2016

    • Author(s)
      中山実, 鈴木克明, 向後千春, 植野真臣
    • Organizer
      日本教育工学会第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学、豊中市
    • Year and Date
      2016-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12405
  • [Presentation] ワークショップ:教育工学のサステナビリティを考える2015

    • Author(s)
      中山 実、鈴木 克明、向後 千春、植野 真臣
    • Organizer
      第31回日本教育工学会全国大会
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12405
  • [Presentation] 説明力向上を目指したメンタ研修の実施2015

    • Author(s)
      冨永敦子,渡邉文枝,杉浦真由美,向後千春
    • Organizer
      大学教育学会第37回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県長崎市)
    • Year and Date
      2015-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350336
  • [Presentation] オンライン大学の学生生活に関する回顧と卒業後の変化2014

    • Author(s)
      田中理恵子・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      愛知工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Presentation] オンライン大学に入学した社会人の入学動機の分析2013

    • Author(s)
      田中理恵子・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      兵庫医科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Presentation] eラーニングメンター育成コース開発のためのニーズ分析2013

    • Author(s)
      冨永敦子・杉浦真由美・向後千春
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Presentation] タブレット端末における動画付き教材の提示方法が学習に及ぼす影響2012

    • Author(s)
      渡邉文枝・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      山口大学(山口県)
    • Year and Date
      2012-03-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Presentation] eラーニングで学ぶ社会人学生のスタギィスキル科目受講前後における学生生活に対する自信の変化2011

    • Author(s)
      石川奈保了・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      香川大学(香川県)
    • Year and Date
      2011-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Presentation] eラーニング主体の大学に入学する社会人の潜在的同期に関する分析2011

    • Author(s)
      関和子・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      香川大学(香川県)
    • Year and Date
      2011-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Presentation] eラーニング指向性とグループワーク指向性との関連2009

    • Author(s)
      冨永敦子・高崎亜希子・向後千春
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2009-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] BBSを利用したグループワークの実践と改善点2009

    • Author(s)
      向後千春・伊豆原久美子
    • Organizer
      教育システム情報学会第34回全国大会講演
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] BBSを利用したグループワークの実践と改善点2009

    • Author(s)
      向後千春・伊豆原久美子
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2009-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] eラーニング指向性とグループワーク指向性との関連2009

    • Author(s)
      冨永敦子・高崎亜希子・向後千春
    • Organizer
      教育システム情報学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] ICTを活用した教育システムをどのように評価するか2008

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2008-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] ICTを活用した教育システムをどのように評価するか2008

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会第24回全国大会講演
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] (2008.9)eラーニングと教室授業のブレンド型授業の実践と評価2008

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      教育システム情報学会第33 回全国大会講演論文集
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] 授業方法としてのワークショップとe-learningの意義2008

    • Author(s)
      筒井洋一・向後千春・青木将幸・中村恵子
    • Organizer
      大学教育学会第30回大会
    • Place of Presentation
      目白大学
    • Year and Date
      2008-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] (2008.10)ICTを活用した教育システムをどのように評価するか2008

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会第24回全国大会講演論文集
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] (2008.6)授業方法としてのワークショップとe-learningの意義2008

    • Author(s)
      筒井洋一・向後千春・青木将幸・中村恵子
    • Organizer
      大学教育学会第30 回大会発表要旨集録
    • Place of Presentation
      目白大学
    • Year and Date
      2008-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] eラーニングと教室授業のブレンド型授業の実践と評価2008

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      教育システム情報学会第33回全国大会
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] eラーニングと教室授業のブレンド型授業の実践と評価2008

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Year and Date
      2008-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] Conditions of e-learning.2006

    • Author(s)
      Chiharu Kogo
    • Organizer
      JSET annual meeting
    • Place of Presentation
      Osaka
    • Year and Date
      2006-11-03
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] (2006.11)実質的な成果をもたらすe ラーニングの条件2006

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会第22 回全国大会講演論文集
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] 実質的な成果をもたらすeラーニングの条件2006

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会第22回全国大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2006-11-03
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Freshman composition by e-learning2006

    • Author(s)
      Chiharu Kogo, et al.
    • Organizer
      JSET conference
    • Place of Presentation
      Nara
    • Year and Date
      2006-05-27
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eラーニングによる大学入学前教育「文章表現」の設計・実践とその評価2006

    • Author(s)
      向後千春, 伊豆原久美子, 中井あづみ, 加藤亜紀, 井合真海子, 藤岡緑
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2006-05-27
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] 実質的な成果をもたらすeラーニングの条件2006

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会第22回全国大会講演
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300293
  • [Presentation] eラーニングによる入学前教育「文章表現」の設計と実践2006

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      大学教育学会第28回大会
    • Place of Presentation
      東海大学
    • Year and Date
      2006-06-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Design of freshman composition.2006

    • Author(s)
      Chiharu Kogo
    • Organizer
      Liberal and General Education Society
    • Place of Presentation
      Tokyo
    • Year and Date
      2006-06-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eラーニングの土台 : 行動主義、認知主義、状況主義学習論とその統合2005

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      第3回WebCT研究会
    • Place of Presentation
      福井県立大学
    • Year and Date
      2005-11-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Foundation of e-learning.2005

    • Author(s)
      Chiharu Kogo
    • Organizer
      WebCT conference
    • Place of Presentation
      Fukui
    • Year and Date
      2005-11-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Three step discussion in BBS.2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo, et al.
    • Organizer
      JAEP
    • Place of Presentation
      Toyama
    • Year and Date
      2004-10-09
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] 早稲田大学eスクールの実践 : 大学教育におけるeラーニングの展望2004

    • Author(s)
      向後千春, 西村昭治, 浅田 匡, 菊池英明, 金 群, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学
    • Year and Date
      2004-05-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eラーニングにおける先延ばし傾向とドロップアウトの関係2004

    • Author(s)
      向後千春, 中井あづみ, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      東北学院大学
    • Year and Date
      2004-11-20
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eLearningにおける自己制御学習2004

    • Author(s)
      向後千春, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本心理学会第68回大会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Year and Date
      2004-09-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Self-regulated learning in e-learning2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo, Eiichiro Nojima
    • Organizer
      Japanese Psychological Association
    • Place of Presentation
      Tokyo
    • Year and Date
      2004-09-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] 大学におけるeラーニング課程のコスト分析 : 早稲田大学人間科学部におけるケーススタディ2004

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2004-07-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Dropouts en e-learning.2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo, Eiichiro Nojima
    • Organizer
      JSET annual meeting
    • Place of Presentation
      Tokyo
    • Year and Date
      2004-10-23
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] 対面授業の内容をオンデマンド授業に移し替える : その方法と効果2004

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      大学教育学会第26回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2004-06-12
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] BBSにおける小グループ3ステップ討論の評価2004

    • Author(s)
      向後千春, 浅田匡, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育心理学会第46回総会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2004-10-09
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eラーニング授業の満足度は何が規定するか : 早稲田大学人間科学部eスクール1年目の全授業評価の分析2004

    • Author(s)
      向後千春, 松居辰則, 西村昭治, 浅田匡, 菊池英明, 金群, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      第11回日本教育メディア学会年次大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2004-10-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Cost analysis of e-learning courses.2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo
    • Organizer
      JSET conference
    • Place of Presentation
      Toyama
    • Year and Date
      2004-07-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Lesson content and form in e-learning.2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo
    • Organizer
      PC Conference
    • Place of Presentation
      Kobe
    • Year and Date
      2004-08-04
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Practice of e-school, Waseda University2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo, et al.
    • Organizer
      JSET conference
    • Place of Presentation
      Hyogo
    • Year and Date
      2004-05-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eラーニングにおける授業内容と授業形態 : 実践からの示唆2004

    • Author(s)
      向後千春
    • Organizer
      2004 PC Conference
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2004-08-04
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Making on-demand lecture.2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo
    • Organizer
      Liberal and General Education Society
    • Place of Presentation
      Sapporo
    • Year and Date
      2004-06-12
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Procrastination and dropouts in e-learning2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo, et al.
    • Organizer
      JSET conference
    • Place of Presentation
      Sendai
    • Year and Date
      2004-11-20
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] Determinants of satisfaction in e-learning.2004

    • Author(s)
      Chiharu Kogo, et al.
    • Organizer
      JAEMS
    • Place of Presentation
      Osaka
    • Year and Date
      2004-10-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eラーニングにおけるドロップアウトとその兆候2004

    • Author(s)
      向後千春, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会第20回全国大会
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Year and Date
      2004-10-23
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15300287
  • [Presentation] eラーニングメンタ資質に対する学習者とメンタの重視度の違い

    • Author(s)
      冨永敦子,杉浦真由美,向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      岐阜大学(岐阜県岐阜市)
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350336
  • [Presentation] eラーニングメンタ資質に対する学習者とメンタの重視度の違い

    • Author(s)
      冨永敦子・杉浦真由美・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • [Presentation] eラーニングにおける自己調整学習方略が先延ばし傾向と統計学科目の認知と態度に与える影響

    • Author(s)
      柄本健太郎・冨永敦子・三溝雄史・向後千春
    • Organizer
      日本教育工学会第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500942
  • 1.  NOJIMA Eiichiro (20000086)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 2.  SUZUKI Katsuaki (90206467)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  ASADA Tadashi (00184143)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  YAMANISHI Jun-ichi (20158249)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  Tominaga Atsuko (60571958)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 6.  KURODA Takasi (80262468)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NISHIMURA Shoji (30207493)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  HORITA Tatsuya (50247508)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  UOSAKI Yuko (20386650)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAKAMURA Mitsutomo (40352398)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  KISHI Toshiyuki (10454084)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  Nakayama Minoru (40221460)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 13.  植野 真臣 (50262316)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 14.  TSUTSUI Yoichi (20197734)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  TSUJI Yoshihito (80400076)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  GYOBU Ikuko (20306450)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  UEMURA Tomohiro (50328027)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KANAMORI Norihiro (00731803)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  YAMAMOTO Yuko (90547902)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  TSURUTA Toshiro (20735352)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  SAKO Toshihiko (10000069)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  UMEZAWA Akio (70151925)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  NARUSE Yoshinori (00249773)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TAKAI Shozo (80206705)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  OOMORI Katsusi (20110231)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  MUROHASHI Harumitsu (00182147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  ICHIKAWA Hisashi (40305313)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  SHIMIZU Katsuhiko (00192609)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  KIKUCHI Hideaki (70308261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 30.  SAITO Miho (90288043)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  金 群 (20274251)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 32.  岡村 浩昭 (30244221)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  伊藤 恵 (30303324)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  杉浦 真由美 (10829899)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  MORI Kazuyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  ISHIHARA Eriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  SUEOKA Munehiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi