• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Soeda Yoshinobu  添田 佳伸

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SOEDA Yoshinobu  添田 佳伸

SOEDA Yosinobu  添田 佳伸

添田 佳宣  ソエダ ヨシノブ

添田 佳伸  ソエダ ヨシノブ

Less
Researcher Number 00197005
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 宮崎大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 宮崎大学, 教育学部, 教授
1999 – 2000: MIYAZAKI UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION AND CULTURE, PROFESSOR, 教育文化学部, 助教授
1999: 九州保健教育文化学部, 助教授
1997 – 1998: 宮崎大学, 教育学部, 助教授
1993 – 1994: 宮崎大学, 教育学部, 助教授
1992: 宮崎大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / 教科教育
Except Principal Investigator
教育・社会系心理学 / Basic Section 09080:Science education-related / Psychology
Keywords
Principal Investigator
視点 / 図形 / 知識構築 / 幼児 / 見立て / 数学的表記 / レトリック
Except Principal Investigator
割合概念 / 誤り方略 / 問題解決 … More / インフォーマルな知識 / 意味構造 / 数学的構造 / 価値観 / 数学教師の影響 / 生徒の価値観の多様性 / 質問紙WIFI too / 国際比較調査「第三の波」 / 生徒の価値観形成に対する数学教師の影響 / 数学教育における価値観 / instructional intervention / understanding / cognitive obstacles / fraction / 繰り方略 / 概念理解 / 割合 / new curriculum / insorrect strategy / ratio concepts / 方略 / 方略分析 / 教授介入 / 誤り方誤 / 意味講造 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (16 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  Establishment of viewpoints which catch the process of Childrens' knowledge construction by useing resemblancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SOEDA Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Teachers' Influences on the Formations of Students' Values in Mathematics Education

    • Principal Investigator
      KINONE Chikara
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Analyses of both informal knowledge and cognitive barriers in ratio concepts

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hajime
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
      University of Miyazaki
  •  CHANGE IN RETIO'S CONCEPTS FOR CHILDREN AND INSTRUCTIONAL INTERVENTION

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hajime
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      MIYAZAKI UNIVERSITY
  •  割合概念の理解過程と教授介入

    • Principal Investigator
      吉田 甫
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  割合問題の分類とその理解過程に関する研究

    • Principal Investigator
      吉田 甫
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  数学的表記のレトリック性に関する研究-子どもの言語のレトリック認識について-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      添田 佳伸
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  割合概念の理解過程に関する発達的研究

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hajime
    • Project Period (FY)
      1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      University of Miyazaki

All 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(3)-単元「関数y=ax2」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析-2023

    • Author(s)
      木根 主税、添田 佳伸、渡邊 耕二
    • Journal Title

      数学教育学研究 : 全国数学教育学会誌

      Volume: 29(1) Pages: 85-99

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Journal Article] 数学教育における見立ての研究(2) -幼児の見立ての共有について-2022

    • Author(s)
      添田佳伸
    • Journal Title

      宮崎大学教育学部紀要

      Volume: 99 Pages: 102-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02917
  • [Journal Article] 数学教育における見立ての研究(1) -幼児の活動に焦点を当てて-2021

    • Author(s)
      添田佳伸
    • Journal Title

      宮崎大学教育学部紀要

      Volume: 97 Pages: 200-207

    • NAID

      120007147819

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02917
  • [Journal Article] The Influences of Teacher Valuing on the Development of Student Valuing  in Mathematics Education (1)  : Data Analysis of Questionnaire Survey in Miyazaki Prefecture Using the  Questionnaire “<i>WIFItoo</i>”  Developed by International Comparative Study “The Third Wave”2020

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Journal Title

      Journal of JASME : research in mathematics education

      Volume: 26 Issue: 1 Pages: 43-58

    • DOI

      10.24529/jasme.26.1_43

    • NAID

      40022317961

    • ISSN
      1341-2620, 2433-3034
    • Year and Date
      2020-07-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(6)―宮崎県教師Aの生徒個人に焦点をあてた価値観形成の分析―2023

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第58回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(7)―宮崎県教師AとCの生徒の記述に基づく価値観形成過程の個別分析―2023

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第59回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における見立ての研究(3) -小学1年生の見立てと図形感覚について-2023

    • Author(s)
      添田佳伸,長友章太朗
    • Organizer
      九州数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02917
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(4)―単元「関数y=ax2」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第56回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(5)―単元「円の性質」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第57回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(4)―単元「関数y=ax2」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第56回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(5)―単元「円の性質」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第57回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における見立ての研究(2) -幼児の見立ての共有について-2022

    • Author(s)
      添田佳伸
    • Organizer
      九州数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02917
  • [Presentation] 数学教育における見立ての研究(1) -幼児に焦点を当てて-2021

    • Author(s)
      添田佳伸
    • Organizer
      九州数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02917
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(3)―単元「関数y=ax2」における生徒の振り返りシートの記述分析―2021

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第55回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(3)―単元「関数y=ax2」における生徒の振り返りシートの記述分析―2021

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第55回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究:国際比較調査「第三の波」質問紙WIFI tooを用いた宮崎県データ分析(2)2019

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第50回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • 1.  YOSHIDA Hajime (80094085)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KURIYAMA Kazuhiro (10170094)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  UDA Hirofumi (50040994)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KINONE Chikara (20557293)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 5.  馬場 卓也 (00335720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  中和 渚 (00610718)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  島田 功 (30709671)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  渡邊 耕二 (30736343)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 9.  二宮 裕之 (40335881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  石井 洋 (50734034)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  佐藤 学 (90587304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  熊本 新一
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  小倉 定
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi