• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Shibuya Satoru  澁谷 覚

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHIBUYA Satoru  澁谷 覚

渋谷 覚  シブヤ サトル

Less
Researcher Number 00333493
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 早稲田大学, 商学学術院(経営管理研究科), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 早稲田大学, 商学学術院(経営管理研究科), 教授
2016 – 2019: 学習院大学, 国際社会科学部, 教授
2011 – 2016: 東北大学, 経済学研究科(研究院), 教授
2012: 東北大学, 大学院経済学研究科, 教授
2011 – 2012: 東北大学, 経済学研究科, 教授 … More
2009 – 2011: Tohoku University, 大学院・経済学研究科, 教授
2008: Tohoku University, 大学院・経済学研究科, 准教授
2005: 新潟大学, 人文社会・教育科学系, 助教授
2003 – 2005: 新潟大学, 経済学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Commerce / Humanities and Social Sciences
Keywords
Principal Investigator
インターネット / クチコミ / 態度 / 消費者行動 / 両面提示 / 疑念効果 / ネット・クチコミ / 購買意思決定過程 / 正負比率 / 確証バイアス … More / 複数クチコミ / オンラインクチコミ / オンライン消費者行動 / 購買意思決定 / 購買意図 / ソーシャル / 結合性 / 情報処理 / 意識下 / 消費者認知 / 類似性 / ネットクチコミ / 類似性認知 / 他者による体験 / 結合条件 / 質的影響 / 量的影響 / 意見比較 / 社会的比較過程 / 消費者 / 態度形成プロセス / 意見形成プロセス / 意見の確信度 / 意見一致 / 意見形成 / ネット・コミュニティ / ROM / 社会的比較 / 信頼性 / 類同性 / 情報探索モデル / インターネット上の口コミ … More
Except Principal Investigator
消費者相互作用 / ベイズモデリング / CRM / Comics / Content / Product Development / Marketing / Management / 映画 / アニメ / コンテンツ産業 / マンガ / コンテンツ / 製品開発 / マーケティング / 経営学 / 市場反応 / 構造・非構造データ / 消費者行動 / CRM / 大規模情報 / 口コミ効果 / スパースデータ / ソーシャルメディアデータ / 非構造データ / 情報統合 / トピックモデル / ビッグデータ / 大規模ビジネスデータ / マーケティングモデル / テキスト情報 / 口コミ / ソーシャルメディア / 大規模データ / 機能的MRI / 社会認知 / 行動選択 / 価値評価 / 自己認知 / ネット上の情報処理 / 動的変化 / 消費者の異質性 / ベイズ推測 / 購買履歴データ / 市場ダイナミックス / 消費者の相互作用 / 消費者理論 / 消費者異質性 / データベースマーケティング Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (62 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  ブランドの立ち上げ期におけるSTPの効果に消費者間の類似性認知がもたらす効果Principal Investigator

    • Principal Investigator
      澁谷 覚
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A study on the effect of multiple online reviews on the attitude of the recipientPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shibuya Satoru
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Gakushuin University
  •  Organizational Study on The Theory and Development of CRM by Fusing Large-scale Heterogeneous Information

    • Principal Investigator
      Terui Nobuhiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Comparison between influence of word-of-mouth released by corporate and posted by existing customersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIBUYA Satoru
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  自己の社会的価値の脳内表象:パートナー選択の脳画像研究

    • Principal Investigator
      杉浦 元亮
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  New Direction of CRM by Fusing Database Marketing and Consumer Theory

    • Principal Investigator
      TERUI Nobuhiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Qualitative and quantitative effect of word-of-mouth on the InternetPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIBUYA Satoru
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Study on Product development process of content

    • Principal Investigator
      KAWAMATA Keiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kyoto Sangyo University
  •  インターネット上における他者との比較を通じた消費者の意見形成過程に関する実証研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      澁谷 覚
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Niigata University

All 2017 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2006 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] フェイス・トゥ・フェイス・ブック:クチコミ・マーケティングの効果を最大限に高める秘訣2017

    • Author(s)
      澁谷覚・久保田進彦・須永努
    • Total Pages
      387
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Book] 『未来がつくる広告2020: 情報循環型社会のマーケティング・コミュニケーション』2014

    • Author(s)
      澁谷覚ほか
    • Total Pages
      107
    • Publisher
      公益財団法人吉田秀雄記念事業財団
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Book] 類似性の構造と判断:他者との比較が消費者行動を変える2013

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Total Pages
      400
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Book] アナロジーにもとづく構造的ソーシャル・レコメンデーション:インターネット上のクチコミ情報におけるレコメンデーション効果に関する研究2010

    • Author(s)
      澁谷覚(単著)
    • Total Pages
      110
    • Publisher
      財団法人吉田秀雄記念事業財団
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Book] 日本型マーケティングの新展開2010

    • Author(s)
      澁谷覚, 他
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Book] 「企業ブログを中心とした企業とユーザー間、ユーザー相互間のゆるやかな結びつき」,『日本型マーケティングの新展開』(第7章)(池尾恭一・青木幸弘編)2010

    • Author(s)
      澁谷覚(共著)
    • Publisher
      有斐閣(所収)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Book] マーケティング科学の方法論2009

    • Author(s)
      澁谷覚(共著)
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] 知らない他者とのコミュニケーション:オフラインとオンラインにおけるインタレストグラフの役割2017

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 36 (3) Pages: 23-36

    • NAID

      130007822898

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Journal Article] 他者の経験が消費者の現在の知覚に及ぼす影響:プロモーショナル・コンテクストとソーシャル・コンテクストの比較実験2015

    • Author(s)
      澁谷 覚
    • Journal Title

      慶應経営論集

      Volume: 32(1) Pages: 85-108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Journal Article] 他者の経験が消費者の現在の知覚に及ぼす影響: プロモーショナル・コンテクストとソーシャル・コンテクストの比較実験2015

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      慶應経営論集

      Volume: 第32巻第1号 Pages: 51-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Journal Article] The neural bases underlying social risk perception in purchase decisions2014

    • Author(s)
      Ryoichi Yokoyama, Takayuki Nozawa, Motoaki Sugiura, Yukihito Yomogida, Hikaru Takeuchi, Yoritaka Akimoto, Satoru Shibuya and Ryuta Kawashima
    • Journal Title

      Neuroimage

      Volume: 91 Pages: 120-128

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Journal Article] サプライヤー選定基準と情報接触行動を明らかに2013

    • Author(s)
      澁谷覚・鈴木寛・池田達哉・北川嘉人
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 47(6) Pages: 2-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Journal Article] サプライヤー選定基準と情報接触行動を明らかに2013

    • Author(s)
      澁谷覚・鈴木寛・池田達哉・北川嘉人
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 47(6) Pages: 2-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Journal Article] 自他の類似性判断の自動性2013

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      商學論究 (関西学院大学商学研究会)

      Volume: 60(4) Pages: 199-217

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Journal Article] 自他の類似性判断の自動性2013

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      『商學論究』(関西学院大学商学研究会)

      Volume: 60(4) Pages: 199-217

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Journal Article] 自他の類似性判断の自動性2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      商學論究(関西学院大学商学研究会)

      Volume: 60 Pages: 199-217

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] クチコミによる推論:現在の他者から将来の自己を予測する過程2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 13(3) Pages: 1-20

    • NAID

      130002151367

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] クチコミによる推論:現在の他者から将来の自己を予測する過程2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 13 Pages: 1-20

    • NAID

      130002151367

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] 経験─期待過程による包括的コミュニケーション・モデル構築試論: 『経験』シミュライゼーションによるコミュニケーションに向けて2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      AD STUDIES

      Volume: 38 Pages: 22-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] クチコミによる推論:現在の他者から将来の自己を予測する過程2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 13巻3号 Pages: 1-20

    • NAID

      130002151367

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Journal Article] クチコミの有用性:購買シミュレーションとしてのネットクチコミ2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 45 Pages: 11-18

    • NAID

      40018875167

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] クチコミの有用性:購買シミュレーションとしてのネットクチコミ2011

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 45巻2号 Pages: 11-18

    • NAID

      40018875167

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Journal Article] 説得的コミュニケーションの情報処理における2重過程×2層モデル2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 30(4) Pages: 69-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] 説得的コミュニケーションの情報処理における2重過程×2層モデル2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌 30(4)(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] 説得的コミュニケーションの情報処理における2重過程×2層モデル2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 30(4) Pages: 69-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Journal Article] 説得的コミュニケーションの情報処理における2重過程×2層モデル2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌 30(4)

      Pages: 69-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Journal Article] アナロジーにもとづく構造的ソーシャル・レコメンデーション:インターネット上のクチコミ情報におけるレコメンデーション効果に関する研究2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      平成21年度吉田秀雄記念事業財団助成研究

      Pages: 1-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] ネット・クチコミの発信者に関する手がかり情報が受け手に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報 43(4)

      Pages: 80-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Journal Article] ネット・クチコミの発信者に関する手がかり情報が受け手に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報 43(4)

      Pages: 80-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Journal Article] ネット・クチコミの発信者に関する手がかり情報が受け手に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 43巻4号 Pages: 80-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Journal Article] インターネット上の情報探索:消費者によって発信された体験・評価情報の探索プロセス2006

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Journal Title

      消費者行動研究 13(1)(印刷中)

    • NAID

      130003441670

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15653025
  • [Journal Article] ネット・コミュニティ上における消費者の意見形成プロセスと企業のマーケティング戦略2004

    • Author(s)
      澁谷 覚
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル Vol.24 No.2

      Pages: 31-44

    • NAID

      40006541083

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15653025
  • [Presentation] 対人間の類似性判断に関する展開研究2015

    • Author(s)
      澁谷 覚
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学(大阪府堺市)
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25245054
  • [Presentation] 対人間の類似性判断に関する展開研究2015

    • Author(s)
      澁谷 覚
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学(大阪府・堺市)
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Presentation] 消費者間における情報伝播のメカニズム:先行他者の経験が自己の将来へ投射される過程2013

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      筑波大学開学40+101周年記念事業シンポジウム
    • Place of Presentation
      筑波大学東京キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] ネット上の他者経験による量的影響と質的影響の比較2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2012-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] プロモーションとしての顧客体験の訴求効果に顧客観の類似性が及ぼす影響について2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第92回研究大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2012-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] サービスのソーシャルプロセス─他者経験による購買シミュレーション2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] 自他の類似性に関するネット上の情報処理への認知科学からの視点2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] サービスのソーシャルプロセス-他者経験による購買シミュレーション2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      北海道
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] 消費者間の類似性認知プロセス:社会的比較に関する新旧の枠組み2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 マーケティング・ダイナミクス研究部会
    • Place of Presentation
      構造計画研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] プロモーションとしての顧客体験の訴求効果に顧客観の類似性が及ぼす影響について2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第92回研究大会
    • Place of Presentation
      株式会社 電通
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] ネット上の他者経験による量的影響と質的影響の比較2012

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] 非ソーシャルなネットクチコミの受け手への影響:『構造的ソーシャル・レコメンデーション仮説』の検証実験2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2010-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] ネット上の商品選択におけるクチコミのレコメンデーション効果-リゾートホテルの選択に関する実験-2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Presentation] ソーシャルおよび非ソーシャルな情報探索2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      行動経済学会
    • Place of Presentation
      上智大学四谷キャンパス(招待講演)
    • Year and Date
      2010-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] ネットクチコミの受け手の情報処理における帰納推論:類似性認知と結合関係が購買意図に及ぼす影響2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会
    • Place of Presentation
      構造計画研究所
    • Year and Date
      2010-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Presentation] 非ソーシャルなネットクチコミの受け手への影響:『構造的ソーシャル・レコメンデーション仮説』の検証実験2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2010-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] ネット上の商品選択におけるクチコミのレコメンデーション効果-リゾートホテルの選択に関する実験2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] 非ソーシャルなネットクチコミの受け手への影響:『構造的ソーシャル・レコメンデーション仮説』の検証実験2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      駒沢大学
    • Year and Date
      2010-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Presentation] ネットクチコミの受け手の情報処理における2重過程2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会
    • Place of Presentation
      構造計画研究所
    • Year and Date
      2010-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Presentation] ネット上の商品選択におけるクチコミのレコメンデーション効果―リゾートホテルの選択に関する実験―2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Presentation] ソーシャルおよび非ソーシャルな情報探索2010

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      行動経済学会
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Year and Date
      2010-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Presentation] ネット・クチコミの情報処理における2重過程:『周辺的手がかり情報』の中心的ルートによる処理2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      広島経済大学
    • Year and Date
      2009-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530381
  • [Presentation] ネット・クチコミの情報処理における2重過程:『周辺的手がかり情報』の中心的ルートによる処理2009

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      広島
    • Year and Date
      2009-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243030
  • [Presentation] 他者経験がミネラル水の味覚に及ぼす影響:ソーシャルおよびプロモーショナルなコンテクストの比較

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      丸の内ブランドフォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Presentation] 消費者間の類似性認知プロセス:社会的比較に関する新旧の枠組み

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      構造計画研究所
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Presentation] サービスのソーシャルプロセス─他者経験による購買シミュレーション

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Presentation] 自他の類似性に関するネット上の情報処理への認知科学からの視点

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Presentation] B to CとC to Cのコミュニケーション:これまでと今後

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Presentation] プロモーションとしての顧客体験の訴求効果に顧客観の類似性が及ぼす影響について

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      電通ホール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • [Presentation] 他者経験と消費者認知のイノベーション:ソーシャルおよびプロモーショナルなコンテクストの比較実験

    • Author(s)
      澁谷覚
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530517
  • 1.  TERUI Nobuhiko (50207495)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  NAKAJIMA Nozomi (00095936)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  ABE Makoto (70302677)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SATO Tadahiko (40400626)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  KONDO Fumiyo (40322010)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SATOMURA Takuya (40324743)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  ISHIGAKI Tukasa (20469597)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  WAGO Hazime (00091934)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KAWAMATA Keiko (00306854)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  WADA Mitsuo (00119041)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  ONO Joji (90308247)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  杉浦 元亮 (60396546)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi