• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KIMURA Junko  木村 純子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00342204
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 法政大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 法政大学, 経営学部, 教授
2010 – 2023: 法政大学, 経営学部, 教授
2007 – 2009: Hosei University, 経営学部, 准教授
2005: Hosei University, Faculty of Business Administration, Associate Professor, 経営学部, 助教授
2004: 羽衣国際大学, 産業社会学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 41010:Agricultural and food economics-related / Agricultural Resources for the Next Generation / Commerce
Keywords
Principal Investigator
消費文化論 / 地域活性化 / 地理的表示 / ビデオグラフィー / 地理的表示保護制度 / テロワール / 原産地呼称 / 農作物マーケティング / テリトーリオ / アイデンティティ … More / ラグジュアリ / 田園 / SDGs(持続可能な開発目標) / 持続可能性 / SDGs / 都市と田園 / 地理的表示保護制度(PGI) / 原産地呼称保護制度(PDO) / 文化的景観 / 都市史 / コモンズ / 農村開発 / コモンズの精神 / 近代化 / 都市と農村 / エノガストロノミア / 地理的表示保護 / 原産地呼称保護 / 内発的発展 / 都市と農村の交流 / 6次産業化 / 循環型農業経営 / ヨーロッパ / 人類学 / マーケティング / 経営学 / 経済連携協定 / 移牧 / 消費者行動論 / 観光産業 / 地域ブランド / 乳文化 / 乳製品 / 原産地呼称保護制度 / 農村振興 / 酪農 / 農業経営 / チーズ / cultural authenticity / assimilation of culture / localization / globalization / consumer culture / videography / 文化帝国主義 / 変容論者 / 異類混交 / 均質化 / 文化の真正性 / 文化の再生産 / ローカライゼーション / グローバリゼーション / 農産加工品 / テリトリオ / PGI / PDO / 農林水産省 / 競争優位性 / プレミアム価格 / EU / 地域団体商標 / 農産物マーケティング / ゲニウス・ロキ / イタリア / 関係性 / 集団主義 / 個人主義 / 母娘関係 / 自己アイデンティティ / 日仏国際比較 / 母親 / 社会的比較理論 / 女性性 / フェミニニティ / 国際比較 / 拡張自己 / 母娘消費 / 消費者行動研究 / ホスピタリティ / 茶の湯 / おもてなし / CCT / 定性的調査 / ラグジュアリ調査 / ビデオグラフィ / 消費者研究 / 欲望 / 所有 / 消費者アイデンティティ / イタリア・フィレンツェ / 海外旅行 / アイデンティティの強化 / 逃避 / 顕示 / 希少性 / 贅沢消費 / 価値 … More
Except Principal Investigator
地理的表示 / 地域 / 都市農村交流 / 食農コモン(ズ) / アマルフィ / ツーリズム / フランス / キロメートル・ゼロ / マニャーギ / アウトノミア / 都市農園 / イタリア / テロワール / テリトーリオ / SDGs / イノベーション / 利益配分 / 知的財産 / 生物多様性条約 / 農業 / バイオテクノロジー / 特許 / 遺伝資源 / 種苗法 / 農業と知的財産 / 知覚適合 / ブランド拡張 / ブランド連想 / 家族購買 / 成分ブランド / 意思決定の状況要因 / 拡張自己 / 購買意思決定過程 / 自己 / ブランド知識 / 消費者行動 Less
  • Research Projects

    (11 results)
  • Research Products

    (128 results)
  • Co-Researchers

    (21 People)
  •  商工業と農業の理論的・歴史的接合:イタリアのテリトーリオ概念を手がかりにPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      木村 純子
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Entrepreneurship for the common(s) of foods and agriculture: Comaparative study of France and Italy

    • Principal Investigator
      須田 文明
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 41010:Agricultural and food economics-related
    • Research Institution
      Policy Research Institute, Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries
  •  Intellectual Property in Agriclture

    • Principal Investigator
      高倉 成男
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Agricultural Resources for the Next Generation
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Comparative Study between Japan and Europe on Agriculture and Rural Development Contributing to the SDGs by Utilizing Geographical Indications (GI)Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Kimura Junko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Creating theoretical model of agricultural management in the 21st century: Comparative study of dairy industry in Japan and EuropePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kimura Junko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Mechanism of Rural Development Emergence by Making Use of Agri-Products: Cultural Comparative Study of Effects of Geographical Indication (GI) ProductsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Junko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Functions of Self Concept in Consumer Research: Cultural Comparison Studies of Interpersonal RelationshipsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Junko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Studies of Change of Consumer Culture in the 21st CenturyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Junko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Effect of Brand Knowledge on Consumers' Multiple Related Purchases

    • Principal Investigator
      SAKASHITA Mototaka
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Keio University
  •  Emerging Consumer Culture in Advanced Society : Cross Cultural Studies of Luxury ConsumptionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Junko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Globalization, Localization, and Hybridization in Consumer Culture : Comparative Studies in Christmas Consumption in the US and JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Junko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
      Hagoromo International University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 南イタリアの食とテリトーリオ:農業が社会を変える2024

    • Author(s)
      木村純子・陣内秀信
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      白桃書房
    • ISBN
      9784561662495
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Book] 南イタリアの食とテリトーリオ2024

    • Author(s)
      木村純子、陣内秀信
    • Total Pages
      260
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K05861
  • [Book] 持続可能な酪農:SDGsへの貢献2022

    • Author(s)
      木村純子・中村丁次編著
    • Total Pages
      308
    • Publisher
      中央法規
    • ISBN
      9784805884447
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Book] 持続可能な酪農2022

    • Author(s)
      木村純子、中村丁次、一般社団法人Jミルク編著
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      中央法規出版
    • ISBN
      9784805884447
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Book] イタリアのテリトーリオ戦略2022

    • Author(s)
      木村純子・陣内秀信編著
    • Total Pages
      374
    • Publisher
      白桃書房
    • ISBN
      9784561662419
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Book] イタリアのテリトーリオ戦略:甦る都市と農村の交流2022

    • Author(s)
      木村純子・陣内秀信編著
    • Total Pages
      362
    • Publisher
      白桃書房
    • ISBN
      9784561662419
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Book] 田中洋編著『ブランド・ケースブック2.0』2021

    • Author(s)
      木村純子
    • Total Pages
      257
    • Publisher
      同文館
    • ISBN
      9784495650100
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Book] 世界の食文化百科事典2021

    • Author(s)
      木村純子(野林厚志編)
    • Total Pages
      692
    • Publisher
      丸善出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Book] ブランド戦略ケースブック2.02021

    • Author(s)
      木村純子 (田中洋編著)
    • Total Pages
      274
    • Publisher
      同文舘出版(株)
    • ISBN
      9784495650100
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Book] The Routledge Companion to Identity and Consumption2012

    • Author(s)
      Junko Kimura, Mototaka Sakashita
    • Total Pages
      448
    • Publisher
      Routledge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] フード・バリューチェーンにおける第二レイヤーアクターの役割:大隅テリトーリオの事例から2024

    • Author(s)
      木村純子・二階堂行宣・佐野嘉秀・藤本真
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 21 Pages: 127-147

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] イタリアのテリトーリオと畜産物の地産地消2024

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      畜産技術

      Volume: 令和6年3月号 Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム 「地理的表示(GI)と持続可能な社会」講演録2023

    • Author(s)
      木村純子編
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センターワーキングペーパー

      Volume: 252 Pages: 1-52

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] 豊かな社会の実現:テリトーリオ戦略によるイタリア農村地域の活性化2023

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      農業

      Volume: 1705 Pages: 50-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] テリトーリオに根ざした農業が創る豊かな社会2023

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 259 Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] イタリア産オリーヴオイルのブランド化プロセス2023

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 258 Pages: 1-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] テリトーリオ・マネジメントによる内発的発展:中山間地の地理的表示(GI)生産地の事例2023

    • Author(s)
      木村純子・高倉成男・今村哲也
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 256 Pages: 1-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 地理的表示のない世界:北米のアルチザンチーズの事例2023

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 253 Pages: 1-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 木村純子編『法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム「テリトーリオが実現する持続可能な地域づくり」』2022

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センターワーキングペーパー

      Volume: 244 Pages: 13-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム「テリトーリオが実現する持続可能な地域づくり」講演録2022

    • Author(s)
      木村純子編
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センターワーキングペーパー

      Volume: 244 Pages: 1-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] The Latent Strength of Agriculture in Italy: Rural Development Through Agriculture Embedded in Territorio2021

    • Author(s)
      木村 純子
    • Journal Title

      Journal of Innovation Management

      Volume: 18 Issue: 0 Pages: 25-54

    • DOI

      10.24677/riim.18.0_25

    • NAID

      130008009728

    • ISSN
      1349-2233, 2433-6971
    • Year and Date
      2021-03-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014, KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] テリトーリオに根ざした酪農のSDGsへの貢献: コモンズの精神が実現する地域活性化2021

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 238 Pages: 1-35

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] The Potential of Geographical Indications (GI) to enhance Sustainable Development Goals (SDGs) in Japan: Overviews and insights from Mishima Potato GI Case Study2021

    • Author(s)
      Kimura Junko、Rigolot Cyrille
    • Journal Title

      Sustainability: Special Issue Geographical Indications, Public Goods, and Sustainable Development

      Volume: 13 Issue: 2 Pages: 961-961

    • DOI

      10.3390/su13020961

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014, KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] イタリア農業の底力:アミアータのテリトーリオ2021

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメントワーキングペーパー

      Volume: 232 Pages: 13-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] 法政大学イノベーション・マネジメント研究センター シンポジウム「エノガストロノミアとテリトーリオ -日本とイタリアの農業文化の発展-」講演録2021

    • Author(s)
      木村純子編
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センターワーキングペーパー

      Volume: 232 Pages: 1-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] イタリア農業の底力:アミアータのテリトーリオ2021

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      『エノガストロノミアとテリトーリオ:日本とイタリアの農業文化の発展』イノベーション・マネジメント研究センター ワーキングペーパー

      Volume: 232 Pages: 13-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 内発的発展による地域ブランディング: イタリアのテリトーリオを手がかりに2021

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      日本マーケティング学会ワーキングペーパー

      Volume: 7(9) Pages: 1-28

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] テリトーリオ・アプローチによる農村の内発的発展:トスカーナ州アミアータ・テリトーリオの事例2020

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      都市計画学会特集号

      Volume: 69 Pages: 78-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] テリトーリオ・アプローチによる農村の内発的発展:トスカーナ州アミアータ・テリトーリオの事例2020

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      都市計画学会特集号

      Volume: 347 Pages: 78-81

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] 酪農とSDGsとの関わりによる豊かな社会の実現2020

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      日本草地学会誌

      Volume: 66(2) Pages: 111-115

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] SDGs達成のための酪農セクターの貢献2019

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      農村計画学会誌

      Volume: 38(2) Pages: 90-94

    • NAID

      130007919372

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Journal Article] SDGs達成のための酪農セクターの貢献2019

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      農村計画学会誌

      Volume: 38 Pages: 90-94

    • NAID

      130007919372

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 地理的表示(GI)と豊かな社会2019

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      AFCフォーラム10月号

      Volume: - Pages: 2-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 地理的表示(GI)と持続可能な開発目標(SDGs):テロワールに根ざした農業の貢献2019

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      フードシステム研究

      Volume: 26(2)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] 地理的表示(GI)の持続可能な開発目標(SDGs)への貢献:イタリアと日本の事例から2019

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      フードシステム研究

      Volume: 26 Pages: 62-73

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Journal Article] 地理的表示(GI)と持続可能な開発目標(SDGs)2019

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      日本マーケティング学会ワーキングペーパー

      Volume: 15(4) Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] Characteristics and Development of Matured Hard Cheese from the Dolomites Mountain Region in Northern Italy2018

    • Author(s)
      HIRATA M., J. KIMURA and T. BARATTIN
    • Journal Title

      Milk Science

      Volume: 67(1) Pages: 1-14

    • NAID

      130006726159

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] Milk Processing System in Barbasia of Sardinia (Italy), Mediterranean Area2018

    • Author(s)
      Masahiro Hirata , Junko Kimura, Takaho Ueda and Tanja Barattin
    • Journal Title

      Milk Science

      Volume: 67 Issue: 2 Pages: 65-79

    • DOI

      10.11465/milk.67.65

    • NAID

      130007432844

    • ISSN
      1343-0289, 2188-0700
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02715, KAKENHI-PROJECT-17H01639, KAKENHI-PROJECT-26257014, KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] Are Geographical Indications (GIs) Effective Value-adding Tools for Traditional Food? Insights from the new-born Japanese GIs System2018

    • Author(s)
      Defrancesco, Edi. & Kimura, Junko
    • Journal Title

      Proceedings in System Dynamics and Innovation in Food Networks

      Volume: 2018 Pages: 119-130

    • DOI

      10.18461/pfsd.2018.1808

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] EU-Japan EPA a Stumbling Block or a Stepping Stone toward Multilateralism for Food and Beverages2018

    • Author(s)
      Zolin, Maria Bruna; Mazzarolo, Martina; Kimura, Junko
    • Journal Title

      Journal Global Policy and Governance

      Volume: 7(2) Pages: 13-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] 地理的表示(GI)保護制度と登録効果に関する研究:産品と原産地の結び付きを手がかりに2017

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      乳業技術

      Volume: 67 Pages: 31-47

    • NAID

      40021593711

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] 地理的表示による農林水産物・食品の付加価値創出:日本GIの事例2017

    • Author(s)
      木村純子&エディ・デフランチェスコ
    • Journal Title

      日本マーケティング学会ワーキングペーパー

      Volume: Vol.3 No.12 Pages: 1-20

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Journal Article] Are Geographical Indications (GIs) Effective Value-Adding Tools for Traditional Food?2017

    • Author(s)
      Kimura, Junko. & Defrancesco, Edi
    • Journal Title

      法政大学イノベーション・マネジメント研究センターワーキングペーパー

      Volume: 178 Pages: 1-15

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Journal Article] 地理的表示による農林水産物・食品の付加価値創出:日本GIの事例2017

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      日本マーケティング学会ワーキングペーパー

      Volume: 3(12) Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Journal Article] 熟成チーズの発達史論考:南ヨーロッパ・イタリア北部における事例を通じて2015

    • Author(s)
      平田昌弘・木村純子・内田健治・元島英雅
    • Journal Title

      日本畜産学会報

      Volume: 86(1) Pages: 1-11

    • NAID

      130004935339

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Journal Article] 地理的表示産品のマネジメント: DOP品質保護協会の機能2014

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 51巻1号 Pages: 83-97

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Journal Article] How national culture affects clothing sharing practices : French versus Japanese adolescent daughters and mothers2014

    • Author(s)
      Gentina, Elodie, Mototaka, Sakashita, Kimura, Junko, and Decoopman, Isabelle
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research

      Volume: Vol.10 Pages: 111-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] 起業家の自己実現―イタリアの農産加工生産者の事例―2014

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーションマネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 151 Pages: 1-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Journal Article] 農産物マーケティングに関する序論的考察―分析概念としてのテリトリオ―2014

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーションマネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 153 Pages: 1-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Journal Article] 生産者価値の自己創出―競争優位性としてのテリトリオ―2014

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      法政大学イノベーションマネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 152 Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Journal Article] How national culture affects clothing sharing practices: French versus Japanese adolescent daughters and mothers2014

    • Author(s)
      Gentina, Elodie., Sakashita, Mototaka., Kimura, Junko., and Decoopman, Isabelle
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research

      Volume: 10 Pages: 111-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] Sharing from social comparison theory perspective: A cross-cultural study of French and Japanese adolescent daughters‘ mothers2013

    • Author(s)
      Gentina, Elodie., Sakashita, Mototaka., Kimura, Junko., and Decoopman, Isabelle
    • Journal Title

      European Marketing Academy 42nd Annual Conference Proceedings

      Volume: 42 Pages: 1-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] Sharing from social comparison theory perspective : A cross-cultural study of French and Japanese adolescent daughters' mothers2013

    • Author(s)
      Gentina, Elodie, Mototaka, Sakashita, Kimura, Junko, and Decoopman, Isabelle
    • Journal Title

      European Marketing Academy 42nd Annual Conference Proceedings

      Pages: 1-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] 家族消費論:イタリアのFamily Gatheringの参与観察2012

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 第49巻第4号 Pages: 113-120

    • NAID

      120005821199

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] 家族消費論:アイデンティティ形成と消費者行動に関する序論的考察(1)2012

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 第49巻第3号 Pages: 105-114

    • NAID

      120005821190

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] 家族消費論:イタリアのFamily Gathering の参与観察2012

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 第49巻第4号 Pages: 113-120

    • NAID

      120005821199

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Fashion Sharing between Mother and Her Adolescent Daughter: Comparative Study of France and Japan2012

    • Author(s)
      Junko Kimura, Mototaka Sakashita, Elodie Gentina, and Isabella Decoopman
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 第49巻第4号 Pages: 85-90

    • NAID

      120005821196

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] ファッション購買意思決定への家族からの影響に関する考察: 拡張自己概念を手がかりに2012

    • Author(s)
      木村純子・坂下玄哲
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 第49巻第2号 Pages: 1-14

    • NAID

      120005672971

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] 家族消費論:アイデンティティ形成と消費者行動に関する序論的考察 (1)2012

    • Author(s)
      木村純子
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 第49巻第3号 Pages: 105-114

    • NAID

      120005821190

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Mother-Daughter Consumption in Japan2011

    • Author(s)
      木村純子・坂下玄哲
    • Journal Title

      法政大学イノベーションマネジメント研究センター・ワーキングペーパー

      Volume: 114 Pages: 1-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Journal Article] 母娘の関係性を読み解く:カタログショッピングにおけるコミュニケーションを手がかりに2011

    • Author(s)
      坂下玄哲・木村純子
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: Vol.30, No.3 Pages: 19-34

    • NAID

      130007994871

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] The Japanese Tea Ceremony As Luxury2011

    • Author(s)
      Hiroshi Tanaka. & Junko Kimura
    • Journal Title

      in European Advances in Consumer Research

      Volume: Vol9 Pages: 549-549

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Tea for Two: Why Japanese Tea Ceremony is a Joy2011

    • Author(s)
      Junko Kimura & Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in Consumer Research

      Volume: Vol9 Pages: 2-2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Tea for Two : Why Japanese Tea Ceremony is a Joy2011

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in Consumer Research

      Volume: 9 Pages: 2-2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Daughter as Mother's Extended Self2010

    • Author(s)
      Sakashita, Mototaka, Kimura, Junko
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research

      Volume: Vol.9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] Restrained Pursuit of Luxury : Wealthy Shanghainese Attitudes Towards Upscale Consumption2010

    • Author(s)
      Tanaka, Hiroshi, Kimura, Junko
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research

      Volume: Volume 37 Pages: 593-593

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Journal Article] Daughter as Mother's Extended Self2010

    • Author(s)
      坂下玄哲、木村純子
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research Vol.9Forthcoming(頁数未定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] 母娘の関係性を読み解く:カタログショッピングにおけるコミュニケーションを手がかりに2010

    • Author(s)
      坂下玄哲、木村純子
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル Vol.30、No.3

      Pages: 19-34

    • NAID

      130007994871

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] 理想自己の決定主体-母娘関係と友人関係のノンバーバル・コミュニケーション比較-2009

    • Author(s)
      木村純子、坂下玄哲
    • Journal Title

      経営志林 第46巻、第2号

      Pages: 11-23

    • NAID

      40016859245

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] Binomial Structure in Luxury: Analyzing Overseas Trip Experiences of Japanese Well-to-dos2009

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi, Ann L. McGill, Sharon Shavitt
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research, MN: Association for Consumer Research Volume36

      Pages: 805-806

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] カタログショッピングにおける購買意思決定プロセスに関する研究-同伴者による比較-2009

    • Author(s)
      木村純子、坂下玄哲
    • Journal Title

      経営志林 第46巻、第1号

      Pages: 13-33

    • NAID

      40016684122

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] カタログショッピングにおける購買意思決定プロセスに関する研究-同伴者による比較-2009

    • Author(s)
      木村純子・坂下玄哲
    • Journal Title

      経営志林 第46巻第1号

      Pages: 13-33

    • NAID

      40016684122

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] 理想自己の決定主体-母娘関係と友人関係のノンバーバル・コミュニケーション比較-2009

    • Author(s)
      木村純子・坂下玄哲
    • Journal Title

      経営志林 第46巻第2号

      Pages: 13-34

    • NAID

      40016859245

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Journal Article] Interpreting Luxury2009

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      経営志林 第46巻第3号

      Pages: 43-50

    • NAID

      40016951661

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Interpreting Luxury2009

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi
    • Journal Title

      経営志林 第46巻第3号

      Pages: 43-50

    • NAID

      40016951661

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Binomial Structure in Luxury : Analyzing Overseas Trip Experiences of Japanese Well-to-dos2009

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hiroshi Tanaka
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research 36

      Pages: 805-806

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Luxury Value Pyramid:What Are the Dimensions of Luxury2008

    • Author(s)
      Kimura
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research 35

      Pages: 426-426

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] "Products Make Your Life Luxurious, " European Advances in Consumer Research2008

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi, Mary Ann McGrath, Cele C. Otnes
    • Journal Title

      Stefania Borghini, Association for Consumer Research Volume8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Luxury Value Pyramid : What Are the Dimensions of Luxury2008

    • Author(s)
      Kimura, Tanaka
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research 35

      Pages: 879-879

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Products That Make Your Life Luxurious2008

    • Author(s)
      Kimura
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research 8

      Pages: 13-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] "Luxury Value Pyramid: What are the Dimensions of Luxury?, " Advances in Consumer Research, Angela Y. Lee and Dilip Soman2008

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi
    • Journal Title

      Association for Consumer Research Volume35

      Pages: 879-879

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] "What's Gorgeous Consumption?, " Advances in Consumer Research2007

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi, Gavan J. Fitzsimons, Vicki G. Morwitz
    • Journal Title

      Association for Consumer Research Volume34

      Pages: 13-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Journal Article] Christmas in Japan2006

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research 7(未定)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan : Globalization verus Localization2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Consumption, Markets and Culture 8

      Pages: 325-338

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan : Globalization versus Localization2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Consumption, Markets and Culture Volume8

      Pages: 325-338

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Santa Claus in Coming to Town : Assimilation of Christmas in Japan2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research Volume32

      Pages: 6-8

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in Consumer Research 4

      Pages: 356-356

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell W.Belk
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research 4(未定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in Consumer Research Volume4

      Pages: 356-356

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Santa Claus is Coming to Town : Assimilation of Christmas in Japan2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell W.Belk
    • Journal Title

      Asia Pacific Advances in Consumer Research 32(未定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan : Globalization versus Localization2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Consumption, Markets and Culture 8

      Pages: 325-338

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Santa Claus is Coming to Town : Assimilation of Christmas in Japan2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research 32

      Pages: 6-8

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan2005

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in consumer Research 4

      Pages: 356-356

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] 日本のクリスマス消費に見る文化の再生産2004

    • Author(s)
      木村純子, ラッセルW.ベルク
    • Journal Title

      流通研究 7・2

      Pages: 39-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] 消費文化の受容過程の再検討-日本のクリスマス消費に見る文化の再生産-2004

    • Author(s)
      木村純子, ラッセル・ベルク
    • Journal Title

      流通研究 第7巻(2)

      Pages: 39-55

    • NAID

      130001844414

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas Consumption in Japan2004

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      Journal of Marketing and Distribution Volume7(September)

      Pages: 39-55

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Journal Article] Christmas in Japan

    • Author(s)
      Junko Kimura, Russell Belk
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research Volume7(forthcoming)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530288
  • [Presentation] テリトーリオの内発的発展:農業が社会を変える2024

    • Author(s)
      木村純子
    • Organizer
      第26回道北の地域振興を考える講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Presentation] Agroecology and GI in Japan2023

    • Author(s)
      Kimura, Junko
    • Organizer
      Keynote speech at International Conference Angers 2023 held by Forum Origine, Diversite;, et Territoires and Ecole Superieure des Agricultures,
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Presentation] アグロエコロジーと都市農業2023

    • Author(s)
      木村純子
    • Organizer
      経済産業省近畿経済産業局令和5年度地域団体商標等を活用したブランディング支援事業 第3回検討会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Presentation] つながりによる豊かな社会の実現2023

    • Author(s)
      木村純子
    • Organizer
      日本飼料工業会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KT0014
  • [Presentation] The Potential of Geographical Indications (GI) to Enhance Sustainable Development Goals (SDGs) in Japan: Overviews and insights from Mishima Potato GI Case Study2022

    • Author(s)
      Kimura, Junko. & Rigolot, Cyrille.
    • Organizer
      An International Conference for Researches, Policy Makers and Practitioners
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01544
  • [Presentation] 酪農のSDGsへの貢献2019

    • Author(s)
      木村純子
    • Organizer
      2019年度日本草地学会広島大会 日本学術会議食料科学委員会畜産分科会・日本草地学会公開シンポジウム『放牧・酪農による中山間地活性化の可能性を探る
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Presentation] Making Business in Japan in Agrifood Sector: Opportunities for European Collaborations for Certified Products2018

    • Author(s)
      Kimura, Junko
    • Organizer
      EU-Asia Gateway 2018, The 4th Transylvanian International Clusters Conference in Cluj-Napoca, Transylvania, Romania
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Presentation] 近未来の農産品マーケティング2018

    • Author(s)
      木村純子
    • Organizer
      法政大学イノベーションマネジメント研究センター主催 国際シンポジウム『近未来のマーケティング戦略:「デジタル破壊」の時代に何が起きるか』
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Presentation] 地理的表示(GI)の登録効果と価値創出2018

    • Author(s)
      木村純子
    • Organizer
      中央大学経済研究所・企業研究所公開研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Presentation] Effects of Geographical Indication (GI) registration under EU-Japan EPA2018

    • Author(s)
      Kimura, Junko
    • Organizer
      invited speech at Master Food Identity ESA (Ecole Superieure d'Agricultures) in Angers, France
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Presentation] Introduction of Geographical Indications (GIs) in Japan2017

    • Author(s)
      Junko Kimura
    • Organizer
      Conferences GI in EU and Japan
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05711
  • [Presentation] Emergence of Japan GIs2015

    • Author(s)
      Kimura, Junko
    • Organizer
      Training on “Products Labelling, Environment and Development” with a special Focus on Developing countries and South East Asia, for the program of FOOD IDENTITY and EPAT Masters & AET Specialization
    • Place of Presentation
      AgroVet Sup, Clermont Ferrand, France
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Presentation] Issues of Japan GIs: Case of Tokachi Fresh Cheese2015

    • Author(s)
      Kimura, Junko
    • Organizer
      ssociation of European Regions for Origin Products (AREPO)、Innovating and Organizing Research, Education and Training for Sustainable GIs
    • Place of Presentation
      Expo Milano 2015 EU Pavilion, Italy
    • Year and Date
      2015-09-11
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Presentation] Japan GIs Management2015

    • Author(s)
      Kimura, Junko
    • Organizer
      FOOD IDENTITY Master Consortium at ESA (Ecole Suerieure d’Agricultures
    • Place of Presentation
      Angers, France
    • Year and Date
      2015-11-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Presentation] GI Management Strategies: Cases in Japan2015

    • Author(s)
      Kimura, Junko
    • Organizer
      1st International Conference of the Food Origin and Identity Network、Local Food Products: Just Tradition or a Modern Tool for Sustainable Development?
    • Place of Presentation
      Uiversità Cattolica del S. Cuore, Piacenza, Italy
    • Year and Date
      2015-09-08
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Presentation] Impact of Regional Collective Trademarks on Farms: Japanese Experiences2015

    • Author(s)
      Kimura, Junko. & DeFrancesco, Edi
    • Organizer
      2nd International Conference on Agriculture in an Urbanizing Society: Reconnecting Agriculture and Food Chains to Societal Needs
    • Place of Presentation
      Tre University, Rome, Italy
    • Year and Date
      2015-09-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380576
  • [Presentation] Sharing from social comparison theory perspective : A cross-cultural study of French and Japanese adolescent daughters' mothers2013

    • Author(s)
      Gentina, Elodie, Mototaka, Sakashita, Kimura, Junko, and Decoopman, Isabelle
    • Organizer
      European Marketing Academy 42nd Annual Conference
    • Place of Presentation
      Istanbul Technical University, Istanbul, Turkey
    • Year and Date
      2013-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Presentation] How national culture affects clothing sharing practices : French versus Japanese adolescent daughters and mothers2013

    • Author(s)
      Gentina, Elodie, Mototaka, Sakashita, Kimura, Junko, and Decoopman, Isabelle
    • Organizer
      European Association for Consumer Research
    • Place of Presentation
      IESE Business School Barcelona, Spain
    • Year and Date
      2013-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Presentation] Tea for Two2011

    • Author(s)
      Hiroshi Tanaka. & Junko Kimura
    • Organizer
      Association for Consumer Research Asia-Pacific Conference
    • Place of Presentation
      Renmin University of China, Beijing, China
    • Year and Date
      2011-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Presentation] When Daughters Become Mothers' Extended Selves : Daughters' Conflict Between Their Own Ideal Selves and Mothers' Expectations2010

    • Author(s)
      坂下玄哲、木村純子
    • Organizer
      The 5th Consumer Culture Theory Conference
    • Place of Presentation
      University of Wisconsin, Madison
    • Year and Date
      2010-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Presentation] When Daughters Become Mothers' Extended Selves : Daughters' Conflict Between Their Own Ideal Selves and Mothers' Expectations2010

    • Author(s)
      Sakashita, Mototaka, Kimura, Junko
    • Organizer
      The 5th Consumer Culture Theory Conference
    • Place of Presentation
      University of Wisconsin, Madison, USA
    • Year and Date
      2010-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Presentation] Tea for Two: The Japanese Tea Ceremony as Luxury2010

    • Author(s)
      Hiroshi Tanaka. & Junko Kimura
    • Organizer
      Association for ConsumerResearch European Conference
    • Place of Presentation
      RoyalHolloway, University of London, UK
    • Year and Date
      2010-07-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Presentation] Tea for Two2010

    • Author(s)
      Tanaka.Hiroshi., Kimura, Junko
    • Organizer
      European Association for Consumer Research Conference
    • Place of Presentation
      イギリス・ロンドン
    • Year and Date
      2010-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530460
  • [Presentation] RESTRAINED PURSUIT OF LUXURY : WEALTHY SHANGHAINESE ATTITUDES TOWARDS UPSCALE CONSUMPTION2009

    • Author(s)
      Junko Kimura, Hirishi Tanaka
    • Organizer
      Association for Consumer Research
    • Place of Presentation
      Pittsburgh, PA, USA
    • Year and Date
      2009-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] Interpersonal Relationship and Its Influence on Shopping in Japan : Friend versus Mother2009

    • Author(s)
      木村純子、坂下玄哲
    • Organizer
      Consumer Culture Theory 4th Annual Conference
    • Place of Presentation
      University of Michigan
    • Year and Date
      2009-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730283
  • [Presentation] Restrained Pursuit of Luxury: Wealthy Shanghainese Attitudes towards Upscale Consumption2009

    • Author(s)
      Kimura, Junko., Tanaka, Hiroshi
    • Organizer
      Presented at Association for Consumer Research Conference
    • Place of Presentation
      in Pittsburg, PA
    • Year and Date
      2009-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] 消費文化理論と他の消費者モデルとの比較検討2008

    • Author(s)
      Belk, Russell W., 木村純子
    • Organizer
      日本商業学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] Binomial Structure in Luxury : Analyzing Overseas Trip Experiences of Japanese Well-to-dos2008

    • Author(s)
      Kimura, Tanaka
    • Organizer
      Association for Consumer Research Annual Conference
    • Place of Presentation
      San Francisco, USA
    • Year and Date
      2008-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] Products That Make Your Life Lulxurious2007

    • Author(s)
      Kimura
    • Organizer
      European Conference of the AssQciation for Consumer Research
    • Place of Presentation
      Milan,Italy
    • Year and Date
      2007-07-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530393
  • [Presentation] Sharing from social comparison theory perspective: A cross-cultural study of French and Japanese adolescent daughters‘ mothers

    • Author(s)
      Gentina, Elodie, Mototaka, Sakashita, Kimura, Junko, and Decoopman, Isabelle
    • Organizer
      European Marketing Academy 42nd Annual Conference
    • Place of Presentation
      Istanbul Technical University, Istanbul, Turkey
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • [Presentation] How national culture affects clothing sharing practices: French versus Japanese adolescent daughters and mothers

    • Author(s)
      Gentina, Elodie, Mototaka, Sakashita, Kimura, Junko, and Decoopman, Isabelle
    • Organizer
      European Association for Consumer Research
    • Place of Presentation
      IESE Business School, Barcelona, Spain
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402040
  • 1.  TANAKA Hiroshi (60286002)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 2.  SAKASHITA Mototaka (00384157)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 23 results
  • 3.  陣内 秀信 (40134481)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  須田 文明 (70356327)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  平田 昌弘 (30396337)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  上田 隆穂 (40176590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  高倉 成男 (00440165)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  廣政 幸生 (00173295)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  中山 一郎 (10402140)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  澤田 悠紀 (10773236)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  金子 敏哉 (20548250)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  夏井 高人 (30298038)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  中山 信弘 (40009816)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  山内 勇 (40548286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  武生 昌士 (40709333)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  渕 麻依子 (50771713)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  斎藤 輝夫 (60726256)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  今村 哲也 (70398931)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  潮海 久雄 (80304567)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  田上 麻衣子 (80408020)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  前田 健 (80456095)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi