• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

chika yoshida  吉田 智佳

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

吉田 智佳  ヨシダ チカ

Yoshida Chika  吉田 智佳

YOSHIDA Chika  吉田 智佳

Less
Researcher Number 00388886
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 天理大学, 人文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 天理大学, 国際学部, 准教授
2016 – 2018: 天理大学, 国際学部, 准教授
2014: 天理大学, 国際学部, 准教授
2010 – 2013: 天理大学, 国際学部, 講師
2009: Tenri University, 国際文化学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
第二言語習得 / 日本語教育 / 日本語母語話者 / 指導効果 / 前置詞の困難度要因 / 前置詞とその日本語訳との対応関係 / 英語の前置詞の習得 / 動詞と前置詞の照合 / 前置詞と補部名詞句の照合 / 母語の影響 … More / 前置詞の習得に影響を与える要因 / 前置詞 / 前置詞の指導 / 前置詞とその前後の要素の関係性 / 前置詞選択の難しさ / 言語学 / 前置詞の習得 / 前置詞の困難度順 / 前置詞習得における困難度要因 / 前置詞の困難度順序 / wh疑問文の習得 / 第二言語習得理論 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (24 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  前置詞の習得困難度要因に基づいた指導の効果検証Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 智佳
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tenri University
  •  The difficulty order of some English grammatical itemsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yoshida Chika
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tenri University
  •  The acquisition of Japanese topic construction by L2 learners of JapanesePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA CHika
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tenri University
  •  The acquisition of anaphors, pronouns, zero pronouns by L2 learners of Japanese and its application to Japanese educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Chika
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tenri University

All 2023 2022 2021 2018 2017 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 第二言語習得研究の科学1 言語の習得2023

    • Author(s)
      (編著者)大瀧綾乃・中川右也・若林茂則 (著者)上田 功・寺尾 康・ 小川睦美・ 須田孝司・ 吉田智佳・平川眞規子・ 大滝宏一・ 近藤隆子・ 若林茂則・白畑知彦・横田秀樹
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249369
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Journal Article] 前置詞の難易度順序と習得の難しさの一要因2023

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Journal Title

      英語教育研究

      Volume: 46 Pages: 19-37

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Journal Article] 英語の習熟度の違いから見た空間前置詞(at, in, on)と補部名詞句の意味素性の一致2023

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Journal Title

      天理大学学報

      Volume: 264輯 Pages: 1-21

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Journal Article] 時を表す前置詞at, in, onの選択における補部名詞句の影響2023

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Journal Title

      天理大学学報

      Volume: 75(2) Pages: 1-19

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Journal Article] 日本語を母語とする英語学習者の前置詞習得における母語の影響2021

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Journal Title

      天理大学学報

      Volume: 72(2) Pages: 1-20

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Journal Article] 日本人英語学習者による主語wh疑問文の習得過程2018

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Journal Title

      外国語教育―理論と実践―

      Volume: 44 Pages: 1-17

    • NAID

      40021545045

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02870
  • [Journal Article] 日本人英語学習者のwh疑問文の発達指標2017

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Journal Title

      天理大学学報

      Volume: 244 Pages: 51-75

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02870
  • [Journal Article] 第二言語における最終到達度と日本語の助詞の習得―英語・韓国語をそれぞれ母語とする日本語学習者のケーススタディ―2015

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Journal Title

      天理大学学報

      Volume: 66 Pages: 87-112

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520595
  • [Journal Article] 日本語学習者の助詞の習得調査--滞在が10年を超える中国語を母語とする日本語学習者の事例研究--2013

    • Author(s)
      吉田智佳・白畑知彦
    • Journal Title

      外国語教育--理論と実践--

      Volume: 39号 Pages: 1-13

    • NAID

      120005980647

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520595
  • [Presentation] 選択制限から見た前置詞選択の誤り2023

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Organizer
      全国英語教育学会 (JASELE)第48回香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Presentation] 前置詞の困難度順序と前置詞選択における困難度要因2022

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Organizer
      全国英語教育学会 (JASELE)第47回北海道研究大会(オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Presentation] 場所を表す前置詞 at, in, onの選択に与える補部名詞句の影響2022

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Organizer
      日本第二言語習得学会(J-SLA)第22回年次大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Presentation] 日本語を母語とする英語学習者の日本語訳から見た前置詞の習得2021

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Organizer
      関西英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00852
  • [Presentation] 日本人大学生の英語前置詞選択に関する一考察2018

    • Author(s)
      須田孝司・吉田智佳・白畑知彦
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会(京都研究大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02870
  • [Presentation] 日本人英語学習者の前置詞習得における母語の影響について2018

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会(京都研究大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02870
  • [Presentation] 第二言語の文法習得における インターフェイス仮説と助詞「は」の習得2014

    • Author(s)
      吉田智佳・白畑知彦
    • Organizer
      日本中部言語学会
    • Place of Presentation
      静岡県立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520595
  • [Presentation] Poster presentation : A universal semantic constraint on the acquisition of the Japanese topic marker by advanced L2 learners2012

    • Author(s)
      Chika Yoshida
    • Organizer
      European Second Language Association(EUROSLA)
    • Place of Presentation
      Poznan, Poland
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520556
  • [Presentation] A universal semantic constraint on the acquisition of the Japanese topic marker by advanced L2 learners2012

    • Author(s)
      吉田智佳
    • Organizer
      The European Second Language Association (Eurosla)
    • Place of Presentation
      ポズナン(ポーランド)(予定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520556
  • [Presentation] Performance of an L2 learner after the critical period : Focusing on the acquisition of Japanese particles2011

    • Author(s)
      吉田智佳・白畑知彦
    • Organizer
      The European Second Language Association (Eurosla)
    • Place of Presentation
      ストックホルム(スウェーデン)
    • Year and Date
      2011-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520556
  • [Presentation] Papar presentation : Performance of an L2 learner after the critical period : focusing on the acquisition of Japanese particles2011

    • Author(s)
      Chika Yoshida and Tomohiko Shirahata
    • Organizer
      European Second Language Association(EUROSLA)
    • Place of Presentation
      Stockholm, Sweden
    • Year and Date
      2011-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520556
  • [Presentation] Performance of L2 learners after the Critical Period : the case of Chinese learners of Japanese2010

    • Author(s)
      吉田智佳・白畑知彦
    • Organizer
      The European Second Language Association(Eurosla)
    • Place of Presentation
      Reggio Emiia(イタリア)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520556
  • [Presentation] Poster presentation : Performance of L2 learners after the Critical period : the case of Chinese learners of Japanese2010

    • Author(s)
      Chika Yoshida and Tomohiko Shirahata
    • Organizer
      European Second Language Association(EUROSLA)
    • Place of Presentation
      Reggio Emilia, Italy
    • Year and Date
      2010-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520556
  • [Presentation] Performance of L2 learners after the Critical period : the case of Chinese learners of Japanese2010

    • Author(s)
      吉田智佳・白畑知彦
    • Organizer
      the European Second Language Association (EUROSLA)
    • Place of Presentation
      Universit di Modena e Reggio Emilia
    • Year and Date
      2010-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520556
  • [Presentation] A Universal semantic constraint on the acquisition of the Japanese topic marker by advanced L2 learners

    • Author(s)
      Chika Yoshida
    • Organizer
      the European Second Language Acquisition (EuroSLA) 22nd annual conference
    • Place of Presentation
      Adam Mickiewicz University in Poznan (Poland)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520595
  • 1.  SHIRAHATA Tomohiko (50206299)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  須田 孝司 (60390390)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi